@ gentle; wat leuk dat de minimeeting goed is bevallen? Nog een foto gemaakt? Anders mrg doen, alvast veel plezier. @ Eveline; aaahhhhh wat schatig! @ Missmaartje; tja meid ik zou ook helemaal sjaggie zijn.... Echt vervelend, daar kijk je dan zo naar uit! @ Sheena; hou is op met al je mooie foto's showen! Nee hoor grapje meid, eerst die mooie buik foto's en nu die mooie beeb! Mooi duidelijk echt mooi! Kijk uit naar onze pretecho! @ ego; drink m'n slaapthee op en dan lekker bedje in.....
Hey Dames, Even tussendoor berichtje, de laptop doet het... maar het is altijd afwachten wanneer hij uitvalt. Al een paar keer gehad na een hele riedel te reageren. @Cerberus- Wat vervelend al die zieke kids, hopelijk gaat dat allemaal snel weer beter worden. Vooral als je zelf al zo moeilijk de dagen door komt met die BI. Rustig aan!! @Kamertjes- Wat een leuke kamertjes zag ik voorbij komen zeg! Echt super lief! Hier is het kamertje wel klaar maar nog niet foto klaar, redelijk rommelig, box daar ook maar even neer gezet vanwege ruimtegebrek met plaatsen van onze grote kerstboom. @Echo foto- Wat een duidelijke foto's van die echo, heel gaaf. En geluk hebben ook wel. @Mega vergeet achtig!! Sorry ik lees altijd alles door, maar zodra ik ga reageren al weer alles kwijt! Hopelijk trekt dit nog bij na de bevalling. Heel irritant. @EGO- Ik was vergeten te zeggen dat er bij de verloskundige nieuws was dat ik rhesus negatief ben, maar de stagaire (die ik had op dat moment) vertelde het zo vaag dat ik het bijna was vergeten. Ik heb nu extra bloed laten prikken en dan even bekijken of ik nog steeds negatief ben??? Ik snap het niet allemaal, wel al het één en ander tegen gekomen. 80 % van de bevolking heeft rhesus positief, dus het is wel iets apparts. Is er iemand die hier iets meer over weet??? @Stagaires- Dit is een van de redenen dat ik liever een ervaren iemand heb tijden mijn bezoeken en bevalling, want kan het slecht velen als mensen me niet iets duidelijk uit kunnen leggen. Zo ook met de kraamhulp bij de 2e, die was zo stijf en volgens de boekjes. Als ik een mens tot mens vraag aan haar had ging ze er haar handboek bij pakken. Soms wil je gewoon een menselijk antwoord. Dus voor mij dit keer liever geen stagaire. Bij de eerste heeft een stagaire me trouwens wel door mijn bevalling begeleid, samen met mijn VK Monique (die MIJ ook op de wereld heeft gezet) Dat verliep allemaal super, dus niet over iedereen slechte woorden. Ik weet dat ze ook moeten leren. heb mijn bijdrage ook gedaan de vorige keren. Vooral in je kraamweek is het fijn om iemand te hebben die weet van aanpakken en gesprekken leiden. Buiten moe zijn en veel harde buiken, en rugpijn gaat het hier wel redelijk. Kom alleen te weinig toe aan Zwangerschapspagina. Maak me in mijn achterhoofd ook lichtjes druk over die rhesus toestand. Maar eerst maar eens afwachten wat de resultaten nu zullen zijn. Ik las iets over kansen op bloedarmoede bij het kind, overlijden van het ongeboren kind. Dat zijn dan de woorden die de kop uitsteken, terwijl ik gewoon het volgende VK bezoek moet afwachten. Werken is ook bijna niet meer te doen, een school poets ik. Al dat gebuk en dingen oprapen en stofzuigen lukt me thuis al haast niet, dus ben ook helemaal gebroken als ik dat weer gedaan heb. Denk dat het niet lang meer zal duren tot ik de ziektewet in ga. Sorry als ik ben vergeten op iemand te reageren, wilde vooral even kwijt van die rhesusfactor, om te kijken of iemand hier ervaring mee heeft. Slaap lekker allemaal!! Of GOEDE MORGEN!
Eveline: leuk pakje zeg! Echt schattig! Missiemaartje: Dat meen je niet! Oh wat zul je balen zeg! Tuurlijk ben je dan aan de ene kant begripvol maar je bent wel ff helemaal vanuit brabant komen rijden!!!!!! Is niet niks!!! Suzanne: Rhesus negatief, sorry heb ik helemaal geen ervaring mee eerlijk gezegd. Hopen dat het verder geen complicaties geeft...! Maar dan had je dat met je andere dochters toch ook al?! Hier vanmorgen weer strontverkouden wakker geworden! Gister viel t wel mee maar vandaag is t dubbel en dwars terug!!! Bah! Heb vandaag een kindje die de hele middag slaapt dus ik kruip vanmiddag ff lekker mn bedje in! Vanmiddag om 15.30 moet ik naar de orthodontist voor controle en ik hoor dan als t goed is wanneer mn beugel eruit mag! Joepie!!!!
Goeiemorgen allemaal! Suzanne, apart dat je dat nog niet wist van je eerdere zwangerschappen... Rhesus Negatief betekend dat je nog geen antistoffen hebt aangemaakt. Mocht je kindje Rhesus Positief zijn en haar bloed in contact komen met jouw bloed, dan kan het zijn dat jouw bloed alsnog antistoffen aan gaat maken. Omdat er bij de aanleg van een kindje wat bloedcontact is, kan het gevaarlijk zijn als je bloed antistoffen aanmaakt tegen Rhesus Positief bloed. Dan kun je dus (meerdere) miskramen krijgen omdat je bloed steeds het vruchtje afstoot. Wat ze dus nu doen is het volgende. Ze nemen bloed van jou af en in jouw bloed kunnen ze sporen van het bloed van je kindje vinden (op een of andere manier is dat dan niet gevaarlijk, weet ook niet precies waarom). Daarmee kunnen ze de bloedgroep van je kindje bepalen. Als ze dat weten, weten ze ook of je kindje Rhesus Positief/Negatief is en of de kans dus bestaat dat je daar bij de bevalling antistoffen tegen aan gaat maken. Als je kindje Rhesus Negatief is, dan is er niets aan de hand en gebeurd er niets. Als je kindje Rhesus Positief is, dan krijg je rond 30 weken een prik en die krijg je nog een keer na de bevalling. Hierdoor maakt je bloed geen antistoffen aan en is er geen risico bij een volgende zwangerschap! Volgens mij is het aardig duidelijk zo, of niet? Ego, pfff, zwaar moe! Gisteren een vol dagje gehad, van hot naar her en Julia heeft niet geslapen. Dan is de avond ook altijd wat stressvoller, ze is dan snel moe en komt moeilijk in slaap. Hopelijk slaapt ze vanmiddag wel. Ik heb ook nog mijn oppaskindje zo, en ik was vanmorgen al zo vroeg wakker...
@ Sheena, mooie 3d foto's zeg! Zou bijna zelf ook nog even afspraak maken als ik dat zo zie @ stagaires, ik wilde absoluut geen stagaires bij de bevalling. Maar toen ik eenmaal in het ziekenhuis lag en het super druk was en ik moest wachten met persen. Was ik blij dat de stagaires mocht beginnen met mij te bevallen. Maar goed dat ze er was want binnen 9 minuten was mijn meissie er. @ Stolsels, tja jak bij mij kwamen er hele klonten uit Als ik 's nachts moest plassen liet ik hele sporen achter, jaja met 2 kraamverbanden in mijn sexy nettten onderbroek.
@cerberus, virtuele knuffel ^^ @pioentje, leuk die wandelwagenzak! @zebra, heel herkenbaar ja ...heb dat al een poosje eigenlijk, dat lijkt het wel of de kleine buiten probeert te kijken zo hard duwt ie en er verschijnt dan ook een hele bult in mijn buik hihi ongemakkelijk wel ja, maar stiekem ook leuk @sasjuh, wat een leuke jurk, mooi! @leske, hoe fijn dat je man het wil bijhouden, echt handig. Die van mij wil het ook wel doen, maar dat voelt toch nog wat vreemd. Zit tussen mijn oren hoor fijn dat het beter gaat met Joosje! @mama2010, je bent meer dan welkom lijkt me dus bij jou waren de kindjes ook echt vroeger omdat ze voorliepen dan? Wij lopen ook zon 1,5 weken voor dus misschien wordt ie ook wel vroeger geboren dan @sheena, mooie fotos van je 3d echo @beesie, fijn dat dat kan bij de yoga. Zit zelf ook op yoga maar daar is alleen de keuze...wel of niet meedoen. Beterschap meis en succes met je beugel, hopelijk kan ie er snel uit @eveline, ook leuke kleertjes, die voor jou en die voor de kleine! @frenzy, hihi grappig hoe je je uitzetlijst bijwerkt...pietje precies maar wel zo handig! Hou er zelf ook 1 bij @gentle, bij mij weet manlief het meestal beter als ik, hij heeft zich aangemeld bij papaplanner en krijgt wekelijks een mail over de groei enzovoorts hopelijk krijg je vandaag tussendoor nog een beetje kans om bij te slapen? @missiemaartje, he balen zeg dat je massage niet doorging. En tuurlijk ben je begripvol en kan het gebeuren maar als je je erzo op verheugt dat is dat een flinke tegenvaller. @suzanne86, poeh dat lijkt me ook heel zwaar dat schoonmaken...toch eens kijken of het minder kan of misschien even een stop erop want dat lijkt me niet goed als je daarna zo gebroken bent. @kinderkamer, zal binnenkort ook eens posten...persoonlijk vind ik ons kamertje errug mooi helemaal trots dus! @scheren, doe er nu nog steeds niet veel aan...kan mijn buik ECHT niet inhouden hoor haha die is veel te flink, het bukken gaat ook niet (te veel pijn in de rug) dus doe maar een beetje op goed geluk. Moet eigenlijk een handspiegeltje kopen ofzo kan ik daar mee aan de slag, maar krijg ook weer zon kriebel van het scheren...bah! @naweeën, is heel verschillend hoor ik om me heen, de ene vrouw kan er ontzettend last van hebben en de ander wat minder. Maar ja ze zijn nuttig in ieder geval hoewel het me geen pretje lijkt. @eerste babypakje, wij hebben het eerste gekregen van mijn schoonouders hou eigenlijk niet zo van stoere kleurtjes voor een jongen...gewoon lekker rustig en niet te veel poespas vind ik het mooist. Wel jammer dat in elke winkel waar je komt er veeel meer voor meisjes is als voor jongens maar ach...heb al heeel wat leuke dingen! @ego, heb eindelijk een voorschot gekregen van het UWV en gelukkig ondertussen wat kunnen lenen van familie om te overbruggen. Snap nog steeds niet veel van mijn sollicitatieplicht, de ene (van de UWV) zegt vanaf faillisement 1x per week, en de andere na opzegtermijn (dus einde dienstverband) 1x er week, ook van de UWV. Maar ja heb na het failliet gaan nog moeten werken in opdracht vd curator dus was niet bepaald beschikbaar voor werk dus zou die eerste optie ook erg vreemd vinden. Heb op 1 sollicitatie wel reactie gehad, ben zelfs uitgenodigd!! Had in de brief al gelijk aangegeven dat ik zwanger ben, en ze gaf aan dat het geen probleem was. Vanwege alles wat ik in mijn mars heb willen ze me nu zsm op gesprek hebben want ze willen me (als alles meezit) waarschijnlijk erg graag hebben om gelijk na mijn velof aan de slag te gaan en en en het mooiste is dat bij de functie ook weer een nieuwe lease auto hoort (scheelt weer aankoop van een nieuwe wat we echt niet kunnen het komende jaar) en een dag thuiswerken (in totaal 32 uur, waarvan 8 thuis zelf in te vullen wanneer) zou ideaaaal zijn dan zou ik maar 3 dgn per week weg zijn, mijn man een halve dag minder gaan werken en een halve dag thuis kunnen werken, schoonmama 1 dag op zich willen nemen en dan blijft er nog maar 1 dag over voor kinderopvang! Heb er zooon hoop op! heb veeeel rugpijn, twijfel nog steeds of het stiekem geen BI is hoor word snachts wakker van de pijn rondom mijn heupen...kan smorgens bijna niet opstaan zon zeer doet het, en 10 minuten wandelen maakt me bijna gaan strompelen. Naja heb er geen verstand van dus als de fysio zegt van niet dan zal het wel, maar joh het beperkt me wel hoor! Fijne dag allemaal!!
Suzanne; even snel; ik ben ook Rhesus negatief (ik neem aan dat ze C bedoelde?). Het kan zijn dat jij negatief bent en je kindje positief. Het volgende gevolg kan dan zijn dat je antistoffen gaat aanmaken..... Ze hebben nu bloed bij jou geprikt, om te kijken of je antistoffen aan maakt (schijnbaar gebeurd dit zelden....) Als je antistoffen aanmaakt krijg je een vervolg plan en anders niet.... Je niet te druk maken meid, Rhesus C testen ze pas sinds juli dit jaar en komt best vaak voor (1 op de 10 vrouwen?) Wat betreft de stagiaire... Ik deel je mening.....
Gooodmorning! Aaaaah hier alleen op kantoor, MEGA druk! Jeetje.. Bah.. Ga zo bijlezen want moet volgensmij een stuk of 10 pagina's terug... oepsie hihi en dat van 1 dag!
Owh meiden... Wil ff jullie advies.... Wil wat pakjes kopen voor de kleine maar nu vind ik het heel lastig om maat 50 te kopen (ik ben bang dat de kleine of hier niet in past of zo is uitgegroeid...) Ik heb wel een twee pakjes maat 50 liggen (nog liggen van Loek) Wat zouden jullie doen?
Vroeg me ook af of we nog iets gehoord hadden.... maar dacht dat ik misschien iets gemist had.... (lees ff verder)
Dames dames, wat een geklets! Waar halen jullie de tijd vandaan hahaha! Kamertje: ben aan het wachten op de Babydump. Tussen 9 en 1 komen ze leveren vandaag... Ook de box, kinderwagen, etc. Dus ben benieuwd. Hoop wel dat ze het even naar boven kunnen sjouwen... Die meneertjes heel lief aankijken, zal dat helpen?? Stolsels: hahaha, heerlijke verhalen. Helaas heb ik er al kennis mee mogen maken in het begin van de zwangerschap. Waren ook stolsels ter grootte van een tennisbal, de hele dag door. Dusja, een voorbereid mens telt voor 2 Cerberus: doe je wel rustig aan meid? Zeg maar tegen je ventje dat ik um een virtuele schop onder zun kont geef... Nee even zonder gekheid... Let goed op jezelf asjeblieft (ook al weet ik dat dat moeilijk is met al die kids om je heen). Dikke knuff voor jou! Hema: jeetje Foxy! Stuur me noooooooooooit meer zo'n berichtjes. Heb me ruim een half uur lang kapot zitten ergeren. Uiteindelijk van ergernis de site weggeklikt en niks besteld hahaha. Ochja, komen vast nog wel meer acties. Noppies: ik had ook op noppies.com besteld, erg leuke jongenstruitjes en alles... Was volgens mij 90 euro kwijt voor 10 delen. Van shirtjes tot broekjes tot vestjes... Heb veel maat 62 besteld met korte mouwtjes. Als het goed is, kunnen onze kleine spruiten dat ongeveer aan als het hier (normaal gesproken) fijn weer gaat worden? Met een maand of 3/4? Of zit ik erlangs hahaha Gentle & Sjors: leuk joh, dat meeten. Helaas niet aan mij besteed. Al ben ik soms wel errug benieuwd naar de gezichten achter de mensen. Heel veel plezier met zwemmen... 3D echo (weet even niet meer van wie): wat super zeg! En zo duideiljk. Ik stap vanaf januari ook over naar FBTO. Heb al een echobureau gemaild of er nog plaatsen vrij waren, en ja hoor Ons mupke ligt 2,5 week achter qua groei, dus is qua groei nu ongeveer 26 weekjes... Zou moeten lukken lijkt me zo. TIP: IEDEREEN DIE OVERSTAPT NAAR FBTO, DOE HET DAN VIA DEZE LINK: Stel zelf je verzekering samen voor een aantrekkelijke premie! Je krijgt er dan een bol.com cadeaubon van 25 euro bij. Altijd leuk meegenomen toch??? Buiken: hier begint hij écht te groeien. In mijn positiejas lijkt het ook al héééél wat. Besef eigenlijk nog niet zo goed dat het nog maar 12 weken zijn voordat we onze knul in onze handen kunnen houden... Ego: hier gaat het op zich prima. 's Avonds errrrruuuuuuugg veel pijn aan spierdingetjes in mijn kont. Opstaan of omdraaien in bed is echt een crime. Verder erg benauwd als ik lig... Afgelopen dinsdag in het ziekenhuis geweest. Bloeddruk was te hoog en icm mijn olifantenpoten (sorry, zo noem ik ze maar, want zo zien ze er ook écht uit) bloed moeten laten prikken en urine laten testen. Ze gaan kijken of er toch iets niet klopt... Dadelijk maar eens bellen, het sowieso een zwangerschapsverklaring nodig voor het werk. Verder moet ik elke week terug blijven komen en met 34 weken nog een echo in Maastricht. Kerst: hier het hele huis in Kerstsfeer. Ik vind het echt de mooiste tijd van het jaar. Heerlijk... Verwarming lekker aan, kaarsjes aan, fleece erbij en genieten maar Ben ik iets of iemand vergeten? Het zal vast wel Sorry hiervoor... Mijn geheugen verandert gewoon af en toe plots in een zeef. Ooow nog even iets, iets wat ik heb meegemaakt en niet zo goed weet of het wel helemaal normaal is hahaha. Vorig weekend lag ik gezellig met manlief op bed, we waren wat aan het klieren... Ik had echt gigantisch de slappe lach. En ineens, ik weet ook niet hoe, begin ik me toch te janken als een klein kind. Ik weet niet hoe het kwam, maar echt van het een op het andere moment. Manlief wist zich geen raad... Ik schrok er echt van. Ik had geen pijn, was niet verdrietig, helemaal niks. Raar hoor.... Ochja, als het bij die ene keer blijft. Ziet ook zo raar uit voor anderen als je ineens vanuit het niets kei hard begint te janken. Zwangere vrouwen.... Nou, ik ga eens even een bammetje eten. En straks weer aan het werk. Ik hou jullie in de gaten Fijne dag dames. Liefs
ja.... ennuhhh hoort erbij.....(iig bij mij) over een tijdje krijg ik ook eennuhhh "slaapmuts"... als ik dan even gezeten heb, dan is het net of het daar "slaapt"... (net als arm of been...)...
weet niet of je thuis gaat bevallen (?) maar iig bij mijn thuisbevalling zijn veel luiers verloren gegaan... ja kraamhulp wilde ze wel wassen, met met de bloedvlekken erin had ik zoiets van "gooi maar weg"..... (ben moeilijk.... vind ik dan toch een vieze gedachte)
Lastig lastig... Ikzelf zou denk ik toch een 'eigen' pakje kopen voor jullie spruit. Misschien dat het teveel zeer doet als je de pakjes van Loek aantrekt? Het is en blijft toch van hem... Ik zou een nieuwe kopen en die van Loek fijn bij alle herinneringen aan hem bewaren. Maar is mijn mening he...
hahahaha... gelukkig schrijf jij het... (anders "kom ik weer"....) nouja het kan genoeg zijn... als je ze elke dag wast..... en er geen "ongelukjes" gebeuren...
aahhhh en als ik dit lees denk ik: hoe ga je dat wassen...? was hier al het rood apart... en vind het juist zo fijn dat de "gewone" witte (hema) luiers op 60 graden gewassen mogen worden.... (mooi is het wel hoor..!~!)
hahahaha... nouja dingen waarvan je zo gaat kijken ====> Zie trouwns dat sommige wel leuke extra's krijgen....
herkenbaar hoor... en als je een beetje "pech" hebt, duwen, trappen ze constant aan dezelfde kant.... en voelt het echt blauw straks.. hier hebben ze allemaal (deze weet ik nog niet zo) een voorkeur gehad voor mn linkse kant... zo raar, net of ik het beurse gevoel dan ook sneller heb...
Guusje, hoe slaap jij, in welke houding? Ik merk dat ik loeiveel pijn er aan heb als ik op mijn zij lig, terwijl ik op mijn rug heel veel ontspanning merk. Misschien dat eens proberen! Klinkt niet prettig... Je hebt van die bekkenbanden die je wat steun kunnen geven, maar het advies is om die alleen in noodgevallen/zware dagen te gebruiken, zodat je spieren niet helemaal slap worden. Daar kun je dan na die tijd ook nog weer last van krijgen. Maar misschien wel een optie voor jou, je moet nog even... Frenzy, ik schat het steeds per pakje een beetje in. Ik probeer als eerste maat gewoon 50/56 aan te houden (bij elkaar). Soms zijn het dubbele maten, soms 50 en soms 56. Dan kun je op dat moment gewoon zien wat je aantrekt. Misschien is het een kleintje en past 50 beter, en dan sla je bij 56 de mouwtjes een keertje om. Vaak is het niet zo heel erg als het wat te groot is. Ik zou idd wel iets hebben in maat 50, maar dat heb je al lees ik. Mocht het echt een mini zijn, dan kun je altijd nog iemand even heen en weer laten scheuren (maar opa's en oma's komen toch vaak dezelfde of de volgende dag, dus die vinden het vast niet erg om dan even 2 pakjes te gaan halen voor je). 2 pakjes betekend ook 2 dagen meestal, dus dat overleef je best! Rens, nee dat klopt volgens mij wel aardig, maat 62 bij 3 maanden gemiddeld. Ik had een klein mupke, dus die zat met 6 maanden nog in maat 62, maar meestal gaan ze dan ongeveer naar 68 en met 8/9 maanden naar 74. Doe je verder rustig aan? Klinkt een beetje als een beginnende zwangerschapsvergiftiging, en ik weet van een vriendin hoe naar dat kan zijn. Pak je rust hoor!
probeer straks verder te lezen/reageren... mn internet klapt er nu opeens telkens uit.... (of alleen zw.pagina??)... iig niet prettig...