Maart 2012 Mama's Deel 3!!!!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Frenzy, 9 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. cvermeulen1979

cvermeulen1979 Actief lid

10 okt 2010
    419
    0
    0
    Sterkte zebra probeer idd een beetje te slapen en hopen dat de kleine morgen lekker actief zal zijn na een nacht rust sterkte

2. missiemaartje

missiemaartje Fanatiek lid

6 jun 2011
    2.986
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zebra, heel veel sterkte, we hopen op goed nieuws!

@ zwangerschapsuitkering ZEZ (voor zelfstandigen); ik ben het formulier aan het invullen, maar ik snap deze vraag niet:

Wat zijn naar schatting uw inkomsten over dit jaar vanaf 1 januari tot de datum waarop de ZEZ uitkering in gaat?

Bedoelen ze daarmee vanaf januari 2012 tot de datum waarop mijn uitkering ingaat?

Of bedoel ze vanaf 1 januari 2012 tot februari 2012?

Dat laatste zou een beetje raar zijn vind ik maar hoop dat iemand het antwoord weet...

Ik ga sowieso anders even bellen morgen, maar geloof dat al meerderen hem op gestuurd hebben dus vandaar mijn vraag!

3. beesie

beesie Fanatiek lid

10 jun 2010
    1.660
    0
    0
    NULL
    Flevoland
    Missiemaartje: wat ze daarmee bedoelen: wat je geschatte inkomsten zijn van januari 2011 (dit jaar dus) tot het moment waarop je uitkering ingaat. Bij mij is dit 20 januari...
    Dus dat word een beetje rekenen voor je...
    Is mij ook gelukt!

4. missiemaartje

6 jun 2011
    2.986
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ beesie; is dat dan bruto of netto... ik hoop bruto! netto is niet te berekenen!

5. missiemaartje

6 jun 2011
    2.986
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ beesie; en de volgende vraag dan? Dan klopt die hier ook niet..

Welk inkomen heeft u vermeld op uw aangifte inkomstenbelasting over het jaar VOOR de ingangsdatum van de ZEZ uitkering? Heeft u nog geen aangifte gedaan, geef dan een schatting.

Bovenstaande vraag moet ik dan ook schatten over 2011?

6. beesie

beesie Fanatiek lid

10 jun 2010
    1.660
    0
    0
    NULL
    Flevoland
    Idd, het gaat om het bruto bedrag!
    En de vraag over je aangifte inkomstenbelasting, die heb je idd nog niet gedaan over dit jaar, dus is ook een schatting!
    Je moet t allemaal maar weten, haha.
    Als je nog vragen hebt, hoor ik het wel!

7. Mupkuh

Mupkuh VIP lid

10 okt 2007
    6.442
    0
    0
    Mama
    Brabant
    @ Femme, en flink op kunnen ruimen ;)

@ Frenzy, doe rustig aan :D

@ Echo, jaja ik hem gehad. En alles was goed. Beepje was mooi gedraait dus hopen dat hij zo blijft liggen. BLoeddruk was ietsjes hoger maar verder niet speciaal. Voor de zekerheid urine controleren en bloedgeprik.

Volgende afspraken 5 januari bij de VK en 17 januari groeiecho en afspraak bij de gyn :D

Fijne avond allemaal!

8. missiemaartje

6 jun 2011
    2.986
    0
    0
    NULL
    NULL
    Pfff ja, dank je! Ik word er helemaal gestresst van, stomme papieren hehe.

9. cerberus

cerberus Fanatiek lid

19 okt 2011
    3.709
    0
    36
    NULL
    NULL
    Zebra
    fijn van je te horen... uhhh te lezen....
    misschien niet geheel positief, aan de andere kant, als ze ECHT iets verontrustend hadden gezien of enorme twijfel, had je ECHT niet naar huis gemogen.... is toch beetje positief toch (?)
    tja rust... niet leuk... maar tis niet anders...
    sterkte...!!!

10. cerberus

cerberus Fanatiek lid

19 okt 2011
    3.709
    0
    36
    NULL
    NULL
    mupkuh...
    Fijn dat jullie zijn goedgekeurd... en idd hopen dat muppie :) goed blijft liggen...

(ben benieuwd wanneer deze hier gaat draaien, want ze worden hier wat dat betreft elke keer trager.... :D)

11. Cupido

Cupido Fanatiek lid

19 jun 2011
    2.205
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wow even een dagje niet geweest en zie ineens allerlei verontrustende berichten voor Zebra.
    Sterkte meis, heel eng en wat een onzekerheid. Hoop dat je snel meer duidelijkheid krijgt en je kleine meissie weer voelt bewegen.

12. Ligero

Ligero VIP lid

1 aug 2011
    6.823
    1.533
    113
    Ik heb echt vréselijke kiespijn. Heb om 18.00u een paracetamol ingenomen maar merkte niet echt verschil. Heb net de HAP gebeld, want in de bijsluiter staat dat je als zwangere maar 4 paracetamol per 24 uur mag maar ik houd het niet zo uit. Na overleg met arts mocht ik er 3x per dag 2 innemen, dus nog eentje erbij genomen. Hoop dat de pijn snel minder wordt...

13. cerberus

cerberus Fanatiek lid

19 okt 2011
    3.709
    0
    36
    NULL
    NULL
    ik weet eigenlijk niet beter dan dat je er gewoon 6 mag hebben :(
    Wel rot zeg.. kiespijn.... :(

hopelijk is het snel weg.... (zeker ook nog voor de feestdagen)
    beterschap!!!

14. liefebees

liefebees VIP lid

6 dec 2010
    6.936
    204
    63
    Overijssel
    Eveline zou je dan niet de dienstdoende tandarts bellen? Kiespijn gaat meestal niet vanzelf over he..

Zebra pff wat een dag voor jullie! Snap dat je niet op bedrust zit te wachten maar ja ze zeggen het niet voor niets.. Hopelijk gaat jullie beebje snel weer meer bewegen!

Ik voel beeb hier gisteren en vandaag ook minder duidelijk en vaak als normaal. Morgen moet ik naar de vk dus ga het wel aangeven. Voel haar wel hoor soms, dus ben niet heel ongerust maar als ik er dan toch ben..

15. Cupido

Cupido Fanatiek lid

19 jun 2011
    2.205
    0
    0
    NULL
    NULL
    Rens, sjee dat is echt een domper van het kamertje. Baby-dump is normaal gesproken wel goed qua service maar 4 weken wachten. Nee dat is niet goed voor de bloeddruk van een zwangere vrouw ;) Kon er verder nog compensatie vanaf of blijft het bij een uitwisseling van onderdelen??
    Succes morgen in het ziekenhuis. Ik denk dat ze je gewoon voor de zekerheid goed in de gaten willen houden. Ben benieuwd of de 'kleine man' goed gegroeid is.

16. Ligero

Ligero VIP lid

1 aug 2011
    6.823
    1.533
    113
    Ik eh...heb op het moment geen tandarts...:) Ik ben als de dood voor tandartsen! Heb mijn eigen tandarts opgezegd (eh...de tandarts heeft mij uitgeschreven toen ik 3 jaar niet geweest was, daarvoor was ik ook 3 jaar niet geweest en hadden we min of meer dit afgesproken...) en ik heb nu wel een nieuwe maar de intake nog niet gehad. Vind het ook zo lullig om hem gelijk 's avonds te bellen terwijl ik die man nog nooit heb gezien. Maar de intake is pas in januari ivm verzekering.
    Maar misschien bel ik hem morgen toch eventjes. Beter gaan en betalen, dan niet gaan en nog 3 weken met kiespijn lopen.

Pijn zakt nu wel een beetje, maar soms ineens zo'n 'uitschietende pijn', dan trekt het helemaal naar mn oor en hoofd.
    Nou ik ga ff douchen en hopen dat het daarna beter gaat...

17. beesie

beesie Fanatiek lid

10 jun 2010
    1.660
    0
    0
    NULL
    Flevoland
    Eveline, wat rot zeg, van die vreselijke kiespijn! Als ik jou was zou ik ook gewoon de dienstdoende tandarts bellen als ik jou was! Of op zn minst morgenochtend de tandarts bellen!

Zebra: zit steeds aan je te denken meid!

18. Cupido

Cupido Fanatiek lid

19 jun 2011
    2.205
    0
    0
    NULL
    NULL
    Eveline, ik zou inderdaad zo snel mogelijk de tandarts bellen. Tandpijn is zo slopend. Dalijk heb je een ontsteking en ben je verder van huis.

Sasjuh, hier ook wel eens een tijdje wat minder beweging maar zie dat maar als een groeispurtje (wat dan ook vaak het geval is). Zolang het maar elke dag een beetje is, dan ben ik gerustgesteld. Als je twijfelt kan je altijd de vk bellen. Daar zijn ze voor. Succes morgen!

19. Shadow08

Shadow08 Fanatiek lid

31 aug 2011
    1.285
    0
    0
    Hoorn
    Zebra rustig aan meid! Sterkte meid dikke knuffel.

Hier mega gezeik gehad met mijn ex! Teveel stress....

Hij heeft wss gewoon een ander! Maar makkelijker voor mij!

20. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Missiemaartje, hier een extra echo omdat de placenta nog voor de uitgang lag, maar anders is het hier niet standaard. Sommige VK's doen het wel altijd...

Foxy, ik had niet gezien dat jullie het ook een verrassing houden (het geslacht). Fijn, dan ben ik niet de enige ;) Maar spannend blijft het wel! Fijn dat jullie uit de namen zijn, wij ook (denk ik), dat vind ik het lastigste!

Cvermeulen, zeker mooie kiekjes van je kleintje!

Sjors, grrrr, wat een geklooi bij jou zeg! Ik heb goede ervaringen met het juridisch loket in Zwolle, dus mocht je gewoon even wat hulp nodig hebben kun je die altijd eens bellen. Die zijn onafhankelijk en gratis (nou ja, het telefoonnummer kost geloof ik wel iets per minuut, maar geen grote bedragen dan).

Jeuk, ik heb zwangerschapsolie van Weleda geloof ik (of nee, van zo'n ander merk... kom er even niet op), en dat is ook heerlijk. Als ik niet smeer kriebel ik me gek de hele dag! Vooral mijn buik, rug en borsten.

Olie helpt helaas niks tegen striae hoor, ook bio oil niet. Zo diep in de huid komt het gewoon niet terecht... Maar goed, proberen kan altijd en het is wel lekker tegen de jeuk! Ik kreeg nog striae in week 39 :x

Anna, hier ook geen pretecho alleen nog een extra echo met 30 weken. Bij de eerste heb ik in totaal 11 echo's gehad, dus dan is het spannende er ook wel een beetje af... Ik vind mijn kind veel mooier alstie eenmaal bij mij op m'n borst ligt ;)

Zebra :(:( En ik had je nog niet ongerust willen maken... Maar goed dat je toch hebt gebeld en bent gegaan, hopelijk krijg je snel goed nieuws!

Cerberus, onhandig van dat bloed opsturen... Hier gaat dat altijd in van die speciale plastic enveloppen waar alles al voorgedrukt op staat. Gaat dan nooit verkeerd!

Missiemaartje, misschien iets voor in de tuin voor het voorjaar? Wordt toch een bijzondere tijd, misschien blauwe druifjes of bloemetjes ofzo die dan rond die tijd opkomen? Ik hou altijd wel van tuin-cadeautjes!

Cerberus, haha, zo heeft mijn dochter een paspoort waar op staat: 'Niet in staat tot ondertekening' :D:D

Oef, Zebra, gelukkig naar huis, ik ben benieuwd wat er allemaal gebeurd is...
    :(:(:( Wat een naar bericht en wat vervelend hoe onzeker het op deze manier allemaal blijft. Laat je maar even goed verwennen en neem goed je rust, en hopelijk voel je heel snel je kleintje weer! Beter dat ze je goed in de gaten houden, maar op deze manier blijft het zo onzeker... Sterkte en een dikke knuffel!

Hier een drukke dag gehad, dus ik doe nog een rondje FB en mail en dan zoek ik mijn bedje op. Ik heb de laatste weken steeds wat tijd nodig in bed om een beetje te ontspannen, puzzeltje maken of wat lezen, en daardoor slaap ik dan steeds heel laat. Dus vandaag maar verstandig ;) Morgen lekker naar mijn opa en oma met m'n kleine meisje, die vinden dat allemaal geweldig leuk dus dat wordt gezellig!

Deel Deze Pagina