bedankt voor het positief bekijken... en heel herkenbaar vn mn eerste... achteraf (maarja is achteraf gezien) had ik gewoon gelijk met mn zwangerschap op moeten zeggen.... @verstopping Enorme last van nu... (niet verder lezen als je zwanger bent van no1)... Heb als sinds eerste bevalling het idee dat ik uhhh "verkeerd dichtgenaaid" ben... en heb dus alweer wat generale repeties gehad... wat uitmonde op "bloedbad"... @was hier zojuist weer berg gedaan... maarja altijd als ik "bij ben".... gebeurd er weer wat.... bedplassers, buikgriep.. etc.
Goedemiddag! Heb bijgelezen maar reageer vanavond even uitgebreid vanaf kantoor! Kom alleen ff zwaaien!
Controle VK was goed. Hartje klopte met 140, hiervoor elke keer 160 maar 140 was prima volgens VK. Ben geprikt voor rhesus factor, en moest bloed ook zelf wegbrengen. En ze heeft voor het eerst HB geprikt, was ietsjes te laag. 6,7. Ze geven altijd wel iets als het onder de 7 is en heb dus bruistabletten Losferon gekregen. Wát een smerig spul zeg! Mja alles voor de baby he... Wel veel aangekomen maar wat wil je na 3 kerstdiners :S
160 is toch ook prima... tussen 120- en 180 is normaal toch.... hmmm nouja als het helpt.. idd alles voor de baby,.,... hoeveel was je aangekomen dan... ? ennuhhh je hoeft bij mij niet aan te komen met smoesjes hoor... ik begin nu ook giga aan te komen.. en dat was al VOOR de kerst.... (mn baarmoeder begint ook flink te groeien opeens trouwens)
Graag gedaan ! Toen ik nog wel werkte, kwam ook bijna alles thuis op mij neer, wat dat betreft ben ik er dus alleen maar op vooruit gegaan!
Beesie, leuke foto en wat een lief rond buikje heb jij! Netjes voor 30 weken! Verlof, nee eerlijk gezegd nog niet mee bezig. Ik heb maar 2 oppaskindjes op het moment en dat kleine meisje van 7 mnd wil ik eigenlijk helemaal nog niet kwijt. Voelt zo gezellig! Ben wel blij dat ik januari nog lekker even door mag met mijn kindjes. Februari stoppen ze er beide mee. Maar ik blijf natuurlijk normaal ook thuis met de kindjes, hoef niet op pad ofzo, dus ik kan nu al lekker rustig aan doen met ze! *mental note: ZEZ uitkering aanvragen* Cerberus, hoe is jouw man? Volgens mij moet jij namelijk eens even wat hulptroepen gaan inschakelen voor die laatste weken. Het is al pittig, en dan ook nog steeds op en neer naar school, en het weekend ook niet echt relaxt. Ik zou zondag maar eens rustdag houden En het huishoudelijk werk kan je vent dan lekker op een ander moment doen. En middagdutjes zijn heel belangrijk, gewoon elke dag een uur (dan hoef je ook niet zo in coma). *steekt wijsvinger streng op* Doen hoor!! Oja, en mijn dochter gaat vanaf half januari naar de PSZ, dus dan heb ik voor de verandering eens echt een paar uurtjes in de week niks! Lijkt me echt heerlijk, ik hoop dat ze het naar haar zin zal hebben. Het is ook heel dichtbij, dus halen en brengen is niet zo erg dan! Mannenverlof, die van mij is docent, en volgens mij krijgt hij 2 dagen voor de bevalling en dan nog 3 dagen voor de kraamtijd. Dus in totaal 5 werkdagen. Maar, het bevallingsverlof mag volgens mij ook echt alleen vanaf het moment dat de bevalling begint, dus als dat toevallig op vrijdagavond is, dan heb je die dagen niet. Volgens mij... Anna, dat vind ik ook fijn. Ik werk dan wel, maar thuis, dus kan gewoon lekker ongestoord BV blijven geven. Kolven is echt niet aan mij besteed helaas... Hier volgens mij ook veel aangekomen, maar de weegschaal hier thuis zegt van niet. Vorige keer was ik bij de VK 82 kg (= 8 kilo aangekomen) en nu was ik vanmorgen thuis 80,9! Meestal thuis wel een kilo lichter dan bij de VK, maar dat zou betekenen dat ik weinig ben aangekomen. Zoveel ook niet gegeten met kerst, dus daar is het iig niet van. Ik ga nu liggen. Voel me al de hele ochtend niet zo lekker, duizelig, misselijk, sterretjes voor m'n ogen. Nu dus even goed plat en straks kijken wat de VK er van zegt.
Hoi Meiden Ik wilde nog voor de kerst even langskomen, maar het is gewoon niet meer gelukt. Wij rijden altijd heel wat kilometers, omdat mijn schoonouders 300 km verder wonen dan waar wij wonen en mijn ouders wonen om de hoek, dus we zijn altijd 1 dag flink aan het rijden om weer bij de ander aan te komen, maar we hebben het weer overleefd. Ik heb wel op mijn iphone gelezen, maar het lukte niet om zo ook te reageren. @ Missiemaart: Ik schrok behoorlijk van jou verhaal zeg. Wat een heftig gevolg op een potje sex...Hopelijk blijft je baby nog een paar weekjes bij jou. Hoe meer, hoe beter. En doe rustig aan. Zou wel fijn zijn las je nog naar huis zou mogen...altijd beter dan een zh. Maar waarschijnlijk zijn ze in het zh strenger dan dat jij thuis bent. Sterkte meid @ Pomeloesje: Niets meer van jou gelezen....Hopelijk zijn de krampen niet doorgezet. Sterkte voor jou @ Sunshine: Ook jij veel sterkte. Moet je voorlopig nog in het zh blijven? Zijn beide kindjes wel al goed op gewicht? Ook voor jou duim ik dat ze voorlopig nog even blijven zitten. @ Beesie: Gelukkig niets ernstigs, al is cts behoorlijk vervelend. Vaak verdwijnt het weer naar je zwangerschap. JE kan er eventueel een spalkje voor dragen om wat rust te geven aan je pols. @ Naomi: Kerst overleefd? Wat een toestand allemaal zeg. Is je man al wat beter? En hoe gaat het nu met jezelf? Succes met alles hoor Verder alleen vluchtig gelezen. Ik lees dat de meeste meiden fijne dagen hebben gehad. Hier ook, alleen vreselijk vermoeiend. Ik ben totaal op. Vanmorgen heerlijk allemaal uitgeslapen. Nu even schoongemaakt en verder bijkomen We mogen de 29ste weer naar Groningen rijden, want mijn schoonvader wordt 65 en dan mogen we de 31ste weer terug naar huis rijden. Kijk er nu al tegen op. Maar ja... Een vriendje van mijn zoon is opgenomen is het zh met het cmv virus. Ik weet dat dit erg schadelijk kan zijn voor een ongeboren baby, als ik besmet zou raken, maar ik las dat dit alleen via vocht etc doorgegeven kan worden. Sowieso was hij al 2 weken ziek en is mijn zoon toen nog bij hem geweest. Ik ga zo dus toch maar naar het zh. Vraag het daar nog een keer na....Ik vind het zo sneu voor het jongetje. Precies in de vakantie is het ziekenhuis liggen. Nou ik probeer weer bij te blijven, maar voor de zekerheid zeg ik alvast "allemaal een gezond en liefdevol 2012 met veel mooie wonderen" liefs Femme
uhhh hier niet zon verschil....alleen kreeg ik toen niet te horen: "maar ik werk".... heb bij de eerste trouwens tot hij 8 maanden was, nog full-time gewerkt... ma-vr 08.30 -17.00 daarna tot 11 maanden ouderschapsverlof (2dagen) en heb ik nog volledig bv gegeven ook.... Was ook best druk eigenlijk....
Hier gaat het goed.. Nog steeds harde buiken en steken af en toe. Morgen heb ik een inwendig onderzoek en dan hoor ik of het effect heeft op mijn baarmoeder mond of niet.. Zo niet en het blijft rustig, mag ik naar huis. De kinderarts komt zo om te praten over wat er gebeurt als ie toch geboren wordt...
Begeleiding is wel goed he? volgens mij.... toch??!! nu is het sint josephziekenhuis... uhhhh Maxima's medisch centrum ook gespecialeerd hierin toch? hopelijk is en blijft toch alles rustig van binnen.... want lekker naar huis, zou wel fijn zijn!!!
Wat raar. Ik heb vanmorgen ook hb laten prikken bij vk en ik had 6.7. En een zwangere mag 6.3 hebben dus ik heb er niks voor gekregen. Was acceptabel zeiden ze. Ben wel erg moe de laatste tijd. Missiemaartje: wat goed dat je misschien naar huis mag. Ben benieuwd wanneer de kleine komt. Ik hoop voor jou nog even niet!
oh missiemaartj,ben benieuwd wat je echo morgen zegt! enik duim dat je wel naar huis mag! hier alles goed,wel last van veeel jeuk. morgen bloed prikken om te kijken waar dat vandaan komt. verder ja moet ik de 28 weken zs hiervolmaken,uit voorzorg. en dan kijken hoe de thuissituatie is.omdat in n peutertje heb lopen thuis.was net wel even van slag toen ik horrde dat ik dus ook met oud en nieuw niet thuis ben!!!!!!!!bahbah
missiemaartje, hopelijk goed nieuws voor jullie morgen hier was de ctg weer goed, morgen groeiecho dus ben benieuwd..
Heej meiden, Zo, de kerst is weer achter de rug, we hebben het fijn gehad. Vandaag dagje alleen met Joosje thuis, Peet heeft dagdienst. Merk wel dat dit echt het laatste trimester is, ben erg moe, ook door het slechte slapen. Heb nu toch een voedingskussen aangeschaft in de hoop dat ik daarmee wat beter kan slapen. Ik moet idd nog maar 3 weekjes werken met deze week erbij. Ik kijk erg uit naar mijn verlof, ben er lichamelijk echt aan toe. Joosje zit al op school dus ik heb genoeg rust. Bovendien doet Peet erg veel in het huishouden en brengt en haalt hij Joosje ook bijna altijd (op het moment dan). Heel fijn! Hier zijn met kerst 2 kindjes geboren, ons buurmeisje en een zoon voor iemand van de zwanger en fit. Heerlijk, merk dat ik ook heel graag wil. Laat eerst over een paar weken mijn buik nog fotograferen. Mooie herinnering want zwanger zijn zal ik hierna niet meer meemaken. Of de natuur moet anders beslissen, maar die kans is haast uitgesloten volgens de artsen. Maar we hebben allebei zoiets van, als het toch wel gebeurt, is het goed. @ Missiemaartje, fijn dat het naar omstandigheden goed gaat. Moest er wel aan denken toen Peet en ik gisteren de liefde bedreven. Ik heb ook altijd wel even een harde buik, maar gelukkig trekt dat snel weg. Ik hoop echt dat morgen alles goed is en dat je fijn naar huis mag. Hoe is het met de andere ongeduldige beebjes en hun mama's? @ Blije doos, hier ook opgehaald. Vind het toch wel leuk, veel leuker dan die doos van IZZ met alleen maar verbanden en onderleggers. @ Nesteldrang, ik heb het heel erg nu. Net even bij Peet op zijn werk adressen van zijn collega's opgehaald zodat ik verder kan met stickeren van de envelopjes. Maar ja, ben ook alweer over de 30 weken beland dus het zal er wel bijhoren. @ Buikdragers, ik mag er 1 lenen van een vriendin, een Baby Bjorn. Volgens een aantal van jullie niet super, maar ga er toch geen nieuwe voor kopen. Misschien vindt deze beeb het net als Joosje wel helemaal niks?! Dus ga het eerst toch maar met de Bjorn proberen. Ben ook niet helemaal fitjes vandaag, ook wat misselijk. Van vermoeidheid denk ik, heb vannacht weer zo slecht geslapen. Hoe is het met de andere meiden? Het is rustig geweest hier met de kerst dus benieuwd hoe het met iedereen gaat. Liefs, Leske
@la femme: we hebben kerst overleefd man ziek met kerst, die is nu weer opgeknapt maar nu is isabel weer ziek... het gaat lekker door dus... met mij tja heb niet zoveel te willen op het moment. veel pijn en wat harde buiken maar moet door dus dat doen we dan ook maar.
Hey meiden, hier ook een goede kerst gehad. Al ben ik niet zo'n kersttyp en ben altijd weer erg blij als het voorbij is. Nu nog 1 zo'n dag (oudjaar) en dan hebben we het weer achter de rug. dan kunnen we uit gaan kijken naar carnaval en de bevalling!! Sun en Maartje, meiden ik hoop echt dat jullie snel naar huis mogen. Maarte, Vind het wel bijzonder dat de arts zoveel bij je langskomt. Op de 1 of andere manier denk ik daardoor ook niet dat het nog lang duurt bij jou. Ze zijn je al zo aan het begeleiden bij een vroeggeboorte.. Wat ik me nou afvroeg, was je kamertje al klaar? Naam al bekend? Wat een hoop geregel dan ineens... dikke knuf en hoop vanzelfsprekend dat de kleine man nog wat langer bij je blijft.
Hier formeel nog 6 weken werken, maar hopelijk zijn dat er 8. Ik wil zolang mogelijk na de bevalling thuis zitten. Beetje tegen iedereen in voel ik me heel erg goed. Ik kan tot nu toe nog alles. Ben wel wat sneller moe, maar er zijn dagen dat ik niet door heb dat ik zwanger ben. Het enige dat ik momenteel ervaar is dat ik een beetje down kan zijn. Dit is waarschijnlijk mijn laatste zwangerschap van mijn leven en heb daar nu toch wel wat moeite mee. Natuurlijk ben ik blij met de zwangerschappen die ik heb gehad, maar ergens ben ik nog niet klaar om dit weer af te sluiten. Besef me dat alles zo snel gaat. En ondanks dat iedere fase zijn charme heeft... tja het wringt ergens. Herkenbaar?? Of ben ik de enige die zo denkt.
Op zich is dat best normaal hoor, die begeleiding.. Is redelijk standaard geloof ik. Gewoon als voorzorg, zodat je weet waar ik aan toe ben. Misschien zou het anders zijn als mijn baarmoedermond niet verkort was, maar omdat het er binnen uit ziet alsof ik binnen een week a 2 weken moet bevallen, nemen ze het natuurlijk wel serieus.. Ik denk ook zeker niet dat ik tot 40 weken ga uitdragen hoor.. Het voelt zo druk in mijn buik, alsof hij er echt uit wil. Misschien is dat mijn gevoel en valt het morgen mee, maar ik geloof er niets van dat ik nog zo lang uit kan dragen.. Denk dat er wel uitzonderingen zijn natuurlijk, er zijn vast verhalen van mensen die dat wel hebben kunnen doen. Maar ik vraag het me af... Toevallig hadden wij vorige week de meubeltjes klaar in het kamertje. Hadden net gesprek dus met de arts, en ik had niet verwacht dat als ie te vroeg wordt geboren, hij tot 40 weken in het ziekenhuis moet blijven (tot de uitgerekende datum). Lijkt me vreselijk als je zelf naar huis moet, en je kindje niet mee mag...