Zebra, fijn dat de ctg vandaag weer goed was. Ben ook wel benieuwd hoe je meisje gegroeid is en of ze nog steeds zo weinig beweegt op de echo.
Zeg nooit nooit..... ken hier trouwens zelf twee MMM mensen (persoonlijk) die voor "verrassinkje" kwamen te staan... De eerste had zwanger worden "opgegeven" en werd daarna 2x spontaan zwanger... de andere bleek spontaan zwanger van nummer 3..... ik dacht bij de tweede al dat het de laatste keer zou zijn.. had toen zoeits van ohhh jammer... (wilde er graag 3).... bij de derde had ik het net allemaal afgesloten.... en was blij dat ik niet meer "hoefde"....
Heej, Ik ben ook wel aan het afsluiten hoor. Maar ik ben ook erg toe aan ontzwangeren omdat ik deze zwangerschap best pittig vind. Dus aan de ene kant extra genieten omdat het de laatste keer is en aan de andere kant erg verlangen naar de bevalling. Beetje dubbel en soms ook verwarrend. Maar ik ben ook zo klaar met het hele mmm gebeuren, ben gewoon zo blij dat we 2 kinderen (hebben) mogen krijgen, dat is een wonder. Dus ik ben wel toe aan het afsluiten van dit hoofdstuk na 6 jaar ziekenhuis in-en uit. Maar snap je goed hoor, want het is ook heel gek dat je dit nooit meer mee gaat maken. Liefs!
Fijn dat je kamertje al naar je eigen wens is ingericht. Al is dat natuurlijk niet echt van belang maar kan net wat meer rust in je lijf geven. Je eigen gevoel is denk ik het belangrijkte wat je hebt tijdens de zwangerschap. Op de 1 of andere manier is die zo leidend. Lijkt me heel gek om te ervaren dat gevoel van een vroeggeboorte. Kunnen ze al inschatten hoeveel hij nu ongeveer weegt? Tot de uitgerekende datum?? Uhhm echt???
Zo, ook hier de kerst overleefd. Wel lekker gesloopt nu. Gelukkig had ik nog wat verlof over, dus het werk zit er voor dit jaar weer op. @CMV virus: heeft een vriendin van mij tijdens haar zwangerschap gehad. Kan schadelijke gevolgen hebben voor het ongeboren kind. Ik was toen net bezig met zwangerworden, dus ik heb me toen laten testen op het virus. Bleek het al gehad te hebben, dus niets aan de hand. @Verlof: heerlijk, kan niet wachten. Heb de luxe dat onze dochter dan nog gewoon drie dagen in de week naar het kdv gaat en dat mijn vent waarschijnlijk ook zijn papadag aanhoudt. Heb dus in ieder geval drie dagen het huis voor me alleen. @Verlof rond bevalling. Volgens mij heeft de man ook nog recht op een dag verlof om aangifte van de geboorte te doen... Hier inderdaad ook aangevuld met vakantiedagen.
Ja... dus stel dat ie nu geboren zou worden, moet hij dus 3 maanden hier blijven.. Dat vind ik nogal lang !! Het schijnt trouwens bij ons in de familie te zitten he.. Alle zussen van ons mam zijn ongeveer rond de 30 weken bevallen. De zussen van ons pap en daar de kinderen van ook... Allemaal vanaf deze periode bedrust en veel te vroeg bevallen.. Raar he??? Schijnt toch wel een erfelijke factor te hebben dus. Hij weegt trouwens nog net geen kilo... weet er iemand welke waarden normaal zijn? Was normaal zei de arts. Ook de groei was hartstikke prima.
Ja precies, heel verwarrend die gevoelens. ik wil ook graag bevallen en dat kleine mannetje in mijn armen hebben. En zal eerlijk zijn... het hele zwanger zijn zal ik niet eens zo zeer missen, maar het krijgen van kinderen. Je hebt in je leven van die fases: kind zijn, school. rijbewijs, huis, kindertjes, werk, kinderen uit huis, vrijheid , pensioen... naja noem maar op. En ik ben nu al gewoon bij kindertjes beland en dat gevoel benauwd me soms. Mijn dochtertje is al 2.5.. het gaat zo snel... hoe cliche. Pfff Leske, 6 jaar. Echt heftig...
Tja idd vreemd,... maarja zoals ik laats al schreef blijkt stuitligging ook erfelijk... natuur is soms vreemd... mijne woog met 26w 6d, volgens pretecho 1035 gram... dus komt wel overheen, toch?? Septembermama was met zelfde termijn bevallen... en heel vlot verlopen... Ze had een site... kan even zoeken of ik het kan vinden?? (als je interesse hebt)
klopt. Mij staat bij dat de man recht heeft op 2 dagen kraamverlof, op te nemen binnen 4 weken na de bevalling. De bevalling lijkt mij onder calimiteitenverlof te vallen of zo iets.
Maartje, volgens mij is rond een kilo met 28 weken normaal. Iets meer of minder zou ik me geen zorgen om maken. Is wel heel toevallig allemaal bij jou in de fam. Heb je ook nog zussen? op zich ergens weer fijn dat te weten, want dat is ook allemaal goedgekomen toch
dag meiden, Hier net bij de dokter geweest omdat ik nog steeds elke keer zo'n pijn heb met het plassen... Hij heeft mn urine getest en op kweek gezet. Uit de test kwam niet echt iets waar ie zn vinger op kan drukken maar hij zag wel een paar witte bloedlichaampjes en wat eiwitten... Eiwit heeft toch te maken met zwangerschapsvergiftiging? Ik kan vrijdag bellen voor de uitslag... Ben benieuwd!!! Meteen maar ff bloed laten prikken in t ziekenhuis, glucose en HB, voor de verloskundige... Vanavond lekker op visite bij een vriendin...! Sorry dat ik niet ff op iedereen reageer...
Missiemaartje, fijn om even te horen dat je nog de baby in je buik hebt. Spannend morgen, dan weet je hopelijk meer! Hoe was het met de kinderarts? Lijkt me best spannend om te horen wat er allemaal kan gaan gebeuren... Lautjuh, ik zou Floradix halen als ik jou was. Een laag HB mag allemaal wel, maar je voelt je er soms wel moe en slap van. Floradix is op hele natuurlijke basis wat extra ijzer, dus kan goed helpen! Mysunshine, sterkte hoor, en balen dat je met oud en nieuw gewoon niet thuis bent Hopelijk mag je daarna wel naar huis! Hoe doe je dat nu met je peutertje? Maartje, vriendin van mij (ook via het forum) heeft haar tweeling ook rond deze termijn gekregen (volgens mij iets later, week 29/30) en de kleinste was 850 gram. Dat was klein voor de termijn, maar hij heeft het prima overleeft en ondanks dat het nog een klein mannetje is doet hij alles precies zoals alle anderen van ons clubje. Volgens mij zwangerschapskalender is een kilo rond deze termijn redelijk normaal. En elke dag zijn de kansen van je ventje groter he, dus niet de moed opgeven!! Wel apart dat het zo in de familie zit hoor. Blijkbaar idd dus heel erfelijk! Beesie, oh eiwitten is geloof ik niet goed er in... Maar dat kan ook een spoortje van afscheiding zijn, dus hoeft niet altijd meteen slecht te zijn. Net bij de VK geweest. Bloeddruk gelukkig weer als gewoon, maar dat is vrij laag dus ze adviseerde om maar gewoon weer goed zout te blijven eten en goed op m'n voeding letten, genoeg eten. Hoofdpijn en duizeligheid kan daar ook van zijn. HB wel goed. En... baby lag hoogstwaarschijnlijk al met het hoofdje beneden, dus laat maar zo liggen dan Fijn! Voor de site: 16 januari weer naar de VK!
Niet gelijk panieken hoor... eiwitten kunnen toch in urine voorkomen... Was het wel "gewassen plas"...? heb bij eerste eiwitten in urine gehad en betekende toen niets.... werd door vk gezien en moest toen naar ha om op onsteking te testen, maar had ik niet... wellicht dat uit je kweek wel wat komt... (is toch beter..)
Ik heb ook nog zussen ja, eentje, maar dies nog wat jonger, en daar nog niet mee bezig. Wel heel apart dat alle zussen van mijn moeder dat hebben gehad, behalve mijn eigen moeder.. En het is inderdaad allemaal goed gekomen met die kindjes in de familie...
Het gesprek ging goed. Weten op zich nu wat we kunnen verwachten. Een kindje met een goede groei van 27 weken en een goed gewicht, kan in principe zelf ademen. En als het nodig is, kunnen ze zuurstof bij geven. Maar ja je zit wel met risico van hersenbloeding en zo.. Maar ja daar wil ik dan liever maar niet over nadenken. Eerst maar eens zorgen dat ie binnen blijft.. Ben zo benieuwd naar morgen hoe het er uit ziet... Echt spannend. Hoe is het met de andere dames???
@missiemaartje, jeetje wat balen dat je toch weer veel gerommel in je buik hebt. Hopen dat hij echt nog even een paar weekjes blijft zitten, ik duim voor je! @zebra, heel fijn dat de ctg goed was! Ik kan me voorstellen dat dit in ieder geval oplucht, nu hopen op een goede groeiecho morgen! @leske, jeetje 6 jaar is heftig meid, geniet nog even van het zwanger zijn (ondanks je pijnlijke BI), en een fotoshoot is een hele mooie herinnering! @cupido, ik voel me ook super goed, merk wel dat mijn buik meer in de weg zit en ja idd ook eerder moe, maar verder mag ik echt niet klagen, geen harde buiken, voel me geestlijk super (hopen dat dit zo blijft!) @kerst, ben blij dat het weer voorbij is, wordt toch een beetje moe van dat niets doen en eten @verlof, helaas gaat dit niet voor mij op @sun, jij ook veel sterkte meis, heelaas voor jou nog een weekje ziekenhuis... ik duim ook voor jou dat alles goed blijft gaan! @ego, voel me zoals hierboven geschreven heel goed maar ben wel een beetje sentimenteel, voelt als een nieuwe fase in mijn leven, een hele mooie maar ben ook erg onzeker of ik het wel kan of aankan en de bevalling ben ik eigenlijk helemaal niet mee bezig geweest maar ja die komt toch ook echt dichter bij....
Mja ik ook niet, maar het was wel het eerste wat ze vroegen in het ziekenhuis.. De zussen van mijn vader hebben allemaal een zwakke baarmoedermond. Door het extra gewicht dat erop duwt, verweekt het sneller en vandaar dat ze eerder bevallen... Geen idee hoe dat zit met de zussen van mijn moeder trouwens!