Maart 2012 Mama's Deel 3!!!!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Frenzy, 9 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Frenzy

Frenzy Fanatiek lid

21 okt 2010
    2.112
    263
    83
    @ naomi; ik maak mometeel geen gerbuik van Fysio en verwacht het ook niet, maar voor jou is dit natuurlijk anders en moet je juist daarvoor goed verzekerd zijn! Hoop dat het alweer beter gaat met de kleine meid.

@ Melovekane; idd goed smeren! Hier doe ik mezelf na iede douche beurt helemaal insmeren met zwitzal (buikencreme) en heb nog nooit zo een goed verzorgd huidje gehad!

@ Fropste; waar woon je ergens in zeeland?

@ EmvenSeR; fijn om weer even iets van je te horen, rustig aan hoor meid! Pfff en t zal allemaal wel heftig zijn, en vooral als GTST er niks bij is, weet dat je altijd hier je hart kunt luchten he! Dikke knuffel meid!

@ Missiemaartje; Hoogerheide is best dicht bij...Heb daar ook familie wonen. Leuk dat jullie uit het geboortekaartje zijn... Hier nog steeds niet....

@ Cupido; Gaan we zien wie er de 17 gaat bevallen! hihi! Mss allebei wel ;) En dan nog is het zelfde ziekenhuis! Ik ga (moet :() in R'daal.... Jij ook dan? Dacht dat jij naar bergen zou gaan?

@ eveline; goed dat je toch naar die vriend bent gegaan, de confronatie is wel heftig maar je moet het niet uit de weg gaan! Leuk kerstukjes maken, die harde buiken komt natuurlijk door de stress, rustig aan meid! Leuk dat het vestje van noppies er is!

@ Beesie; voorzichtig aan meid, veel harde buiken betekend toch dat je veel doet...

@ Eva; wat fijn een nachtpijnloos geslapen, jeetje hoop dat er meer gaan volgen hoor! Prachtige lamp (mooi comi ook dat licht grijs met blauw).

@ Roos; *zwaai, zwaai*!

@ sasjuh; jij kiest gewoon de middenweg, niet 34 wk, ook geen 36 maar lekkker met 35!

@ Mupkuh; vervelend een blaasonsteking, hoop dat het kuurtje snel aanslaat, is dan wel een verlichting he....

@ Sjors; wat fijn een goed bericht van de UWV! Gelukkig sturen ze die af en toe ook wel, en een uitkering tot sep 2012 geeft rust he! Voor die tijd vind je makkelijk een nieuwe baan!

@ Ceberus; Rustig aan hoor! Hier niet zo poetserig, wil alles bij houden maar je zult mij nooit de douchewanden zien poetsen met een tandenborstel ;). Maar nu last van veel pijn, hoop dat het snel wegtrekt.... Duidelijke taal dat liedje ;)!

@ Stephanie; wat vervelend weer, maar is gewoon weer je gevoel/gedachte wat met je speelt.... Laat je tranen in ieder geval maar lekker komen en 'jank maar flink' kan bij echt opluchten. En tja ik ken je ex niet, maar volgens mij ben je beter af zonder hem en nu is het zwaar en moeilijk, maar straks als je over hem heen bent, komt er zoveel beters voor jou! Dikke dikke knuffel meid, hou je taai!!!

2. Frenzy

Frenzy Fanatiek lid

21 okt 2010
    2.112
    263
    83
    @ Verlof gaan; als ik nog zou werken zou ik met 36 wk gaan (voor de kliniek doe ik dit ook) aangezien het mij fijner lijkt om ernaa meer weken over te houden. Maar dit moet lichamelijk natuurlijk wel haalbaar zijn!

@ Ligging beeb; gister ff snel een echo gemaakt (wat best lastig is om onervaren te doen in dit termijn....) Maar ik zal een arm net onder mijn rechter rib. Beeb ligt dus nog steeds in stuit en het gerommel wat ik voel zijn dus zijn armen, ellebogen of vuistjes?!

@ Ziekenhuis; van de week de info avond gehad. En 'OMG' ik wil dit niet, ik vond het zk al stom en wilde al niet daar bevallen (maar moet van de VK). Dus dacht ga naar de infoavond, wellicht ben ik dan overtuigd van 'de goede zorg' en wil ik niet meer thuis bevallen.... Maar mijn aversie is alleen maar bevestigd, wat vreselijk, een voorbereindingskamer, een verloskamer, een kraamkamer.... Pfff zo kil allemaal en zo onhandig...Al die stomme regels.... Ik zie er echt tegen op...... :(

@ Slijmprop; gister, denk ik mijn slijmprop te hebben verloren. Beetje genant maar was met manlief aan het klussen 'IN HUIS' en ik moest een grote scheet laten.... Ik dacht dat ik ook een beetje in broek had geplast en ga gelijk naar het toilet, daar veeg ik af en heb een hele dikke kloder (bijna handje vol) doorzichtig slijm in mijn hand (geurloos en zonder bloed). Ik laat het mijn man zien en heb het daarna doorgespoeld. Maar het bleef me een beetje bezig houden en ben ik gaan zoeken, kwam ik dit topic tegen 'LET OP MET FOTO' http://www.zwangerschapspagina.nl/de-bevalling/313196-slijmprop-foto.html. En ben samen met mijn man tot de conslusie gekomen dat ik hetzelfde als dat op deze foto verloren ben.

Nu maak ik me eigenlijk geen zorgen omdat ik totaal geen last heb van pijntjes/ vloeiing of andere rare dingen. Maandag moet ik naar de VK en wil het dan in ieder geval even melden, verwacht dat ze dan daarna even gaan voelen hoe mijn BM is? Mocht ik nu pijntjes krijgen of wat dan ook bel ik natuurlijk gelijk!

Maar wat denken jullie kan dit? En wat kan het nadeel hiervan zijn?

@ Ego; Verder hier alles oke, vanacht voor het eerst op de babykamer geslapen :p! Nu klussen in onze eigen kamer en dan zijn we boven klaar! Ga zo nog even naar de paarden lekker keuvelen!

Dames een heel fijn weekend allemaal!

3. missiemaartje

missiemaartje Fanatiek lid

6 jun 2011
    2.986
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ stephanie; meissie, tis ook niet makkelijk.. Hopelijk heeft de frisse lucht je goed gedaan! Knuffel voor jou!

@ Beesie; ik zit in het muziekonderwijs, ben zangdocente.. Heb dus lichamelijk geen zwaar werk, dus dat scheelt. Probeer het zo lang mogelijk vol te houden..
    Wat doe jij voor werk?

@ ego; begin nu wel te merken dat mijn buik flink in de weg gaat zitten sinds een paar dagen. Het lukt me moeilijker om staand mijn sokken etc aan te doen, en dat irriteert me merk ik.
    Vandaag ook beetje emotionele dag. Een collega gisteren (man) was helemaal enthousiast over mijn buik en wilde graag voelen. Hij vond me er geweldig uit zien. Dat zeggen veel mensen, das fijn om te horen. Ik baal er soms een beetje van dat andere mannen liever aan mijn buik willen zitten dan mijn eigen man.
    Die mannen zijn helemaal enthousiast en willen meteen voelen aan mijn buik. Terwijl mijn vriend dat eigenlijk nooit doet uit zichzelf.

Tis echt een schat, en doet alles voor me. Hij uit het op andere manieren, de praktische dingen. Verzekeringen uitzoeken, kasten opzetten. Ik waardeer het heel erg, hartstikke fijn dat ie zo behulpzaam is. Maar soms baal ik er gewoon van, dat hij niet zoveel interesse toont in mijn buik, en hoe het met de kleine gaat, of hij veel beweegt etc. Of dat ie zelf initiatief neemt om te voelen of hij het al kan voelen. Dat soort dingen. Ik weet wel dat hij net zo gelukkig is als ik, en daarom voel ik me ook schuldig als ik me om dit een beetje rot voel soms. Hij doet het niet expres, hij is daar gewoon anders in dan ik. Maar ja ik wijt het ook maar een beetje aan de hormonen. Soms heb je gewoon zo'n dag... En dat is dus vandaag!
    Gelukkig wel fijn erover gepraat, en dan issie weer zo lief dat het weer helemaal goed is. Hij doet echt zijn best. Hij is alleen gewoon zo nuchter, echt een man.. Gelukkig kan hij me stabiel houden :)

Hebben jullie dat ook met jullie mannen, of ben ik daar de enige in?

4. missiemaartje

missiemaartje Fanatiek lid

6 jun 2011
    2.986
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ Frenzy, slijmprop; ik maakte me gisteren ook een beetje zorgen omdat ik wat slijm verloor, maar na deze foto gezien te hebben snap ik dat jij je hierom zorgen maakt. Ik had echt maar een klein beetje vergeleken bij deze foto. Gelukkig vloei je niet en heb je geen pijn ofzo, maar ik zou het idd wel even melden bij de verlos. Heb geen idee of het normaal is dat je het nu al zo verliest eigenlijk...

5. Anna27

Anna27 Fanatiek lid

7 feb 2011
    2.484
    0
    0
    @Frenzy: ik heb wel eens begrepen dat je tijdens de zwangerschap (delen van) de slijmprop kan verliezen, maar dat die ook weer gewoon kan aangroeien. Ik zou het wel even melden trouwens, hoor!

6. pioentje

pioentje Bekend lid

18 jul 2011
    782
    0
    0
    NULL
    Den Haag
    @frenzy, hmmmm ik heb de foto gezien en even op het topic gelezen, maar volgens de dames daar had het niet heel veel invloed op wanneer je gaat bevallen. Maar ik zou het inderdaad maandag even met de vk overleggen.

7. la femme

la femme Fanatiek lid

16 jan 2007
    1.576
    0
    0
    Zwaai zwaai

jullie gaan te snel.....ik moet deel 2 nog bij lezen :)
    Hopelijk snel weer wat tijd om mee te lezen en schrijven.

Knuffels aan iedereen.

Femme

8. beesie

beesie Fanatiek lid

10 jun 2010
    1.660
    0
    0
    NULL
    Flevoland
    Frenzy: ja dat lijkt dan inderdaad wel je slijmprop! Maar dan nog kan t heel veel weken duren voordat je gaat bevallen. Ik geloof dat als het mij overkomen was, dat ik voor de zekerheid toch even de verloskundige had gebeld...

Hier is vriendlief lekker opgeschoten vandaag! De ombouw voor de verwarming is klaar, staat nu in de grondverf. Vanavond kan ie in de roze lak! hihi. Dan is ie morgen droog en kan ie geplaatst worden. Overgordijnen ophangen en klamboe en dan is haar kamertje klaar!!!!!

9. Shadow08

Shadow08 Fanatiek lid

31 aug 2011
    1.285
    0
    0
    Hoorn
    Frenzy bel anders even de vk voor de zekerheid. Ik ben ff met moeders op pad geweest, en voel me al een stuk beter!

Ga ff rusten en me klaar maken voor vanavond lekker op pad met een vriendin.

Fijne avond tot morgen!

10. Mupkuh

Mupkuh VIP lid

10 okt 2007
    6.442
    0
    0
    Mama
    Brabant
    @ Eveline, dank je wel :D Hoe is het gegaan met de tuinen snoeien van de buren...haha. Moest zo hard lachen toen ik het las.

@ Frenzy, weet niet of je inmiddels al gebeld hebt naar de vk of gyn. Maar ik zou dat echt wel even doen. Is toch een soort teken van dat de bevalling kan gaan beginnen.

11. 0Zebra0

0Zebra0 VIP lid

6 nov 2010
    10.813
    0
    36
    Noord-brabant
    Frenzy , heb je al contact gehad met je vk/gyn over de slijmprop ?
    zou dit toch altijd even doen hoor!

verder niet echt bijgelezen,sorry, hele dag druk geweest en ben nu doodop. dacht ff snel kijken, mail checken en dan met de beentjes omhoog op de bank

12. Ligero

Ligero VIP lid

1 aug 2011
    6.823
    1.533
    113
    oow ik heb zo een leuke maar drukke dag gehad, ik reageer morgen (of later op de avond) op jullie hoor!
    Ik word wel een beetje zenuwachtig eigenlijk. Iedereen die een gokje doet naar het geslacht denkt dat het een JONGEN is! Terwijl er dus gezegd is dat het een meid is. En 3 mensen hebben dat gezien. En als ik tegen mensen zeg dat ik weet wat het geslacht is, dan zeggen ze: o das een jongen want alleen een jongen is overduidelijk te zien en een meid vergissen ze zich nogal eens!

En nou...ben ik zenuwachtig dus...ik zal zsm even foto plaatsen van geslachtsecho. Vind het een beetje vreemd om het geslacht zo aan de wereld te showen (heb het me ouders niet eens laten zien) maar wil toch ff meningen horen...

Hebben andere dames die een meisje verwachten, ook last van dit oordeel?

13. lautjuh85

lautjuh85 Fanatiek lid

19 apr 2008
    3.996
    1.582
    113
    Eveline ik ben ook onzeker over het geslacht. Ze zeggen dat wij ook een meisje krijgen. Al 2 echo's gehad waar ze dat op zagen. Alleen hoor ik steeds dat je bij een meisje 3 streepjes hoort te zien en op mijn echo zie ik er maar 2. Maandag over een week hebben we groeiecho en dan ga ik nog een keer naar het geslacht vragen. Pas dan durf ik het kamertje rose te verven. Heb namelijk laatst nog gedroomt dat ik was bevallen van een jongen.

14. beesie

beesie Fanatiek lid

10 jun 2010
    1.660
    0
    0
    NULL
    Flevoland
    haha daar heb ik ook nog wel een tijdje over getwijfeld, over het geslacht. Dus vorige week met de 3d echo nog maar ff een keer extra gevraagd voor de zekerheid. Maar gelukkig is het echt 100% een meid! Dr lippen lagen vol in beeld, haha!!!!
    Dus nu twijfel ik er ook echt niet meer aan!

15. Cupido

Cupido Fanatiek lid

19 jun 2011
    2.205
    0
    0
    NULL
    NULL
    Frenzy, ik sluit me aan bij het antwoord van Anna. Je kan een deel van je slijmprop verliezen zonder dat er iets aan de hand is. Maar een gyn of vk kan daar enkel een uitspraak over doen (daar hebben ze immers voor geleerd en wij niet). Dus voor de zekerheid toch even een belletje doen..
    Wat zeg je nou...Bergen???? whhhahahaa nee echt niet. Enkel als R'daal vol is en ik Breda of Rotterdam niet redt, thuis ook geen optie meer is DAN gaan we naar Bergen, dus laten we afspreken dat we de 17e een plekje voor elkaar vrij houden ;)

Eveline, ben benieuwd naar je foto. Een meid hebben ze ook echt niet zomaar mis hoor.

16. Cupido

Cupido Fanatiek lid

19 jun 2011
    2.205
    0
    0
    NULL
    NULL
    Voor de twijfelaars hierbij de foto van onze jongen... Als het hier op lijkt mag je je terecht zorgen maken ;)

17. Ligero

Ligero VIP lid

1 aug 2011
    6.823
    1.533
    113
    wowie nee daar lijkt het absoluut niet op zeg!!!! Hier zijn het echt 3 streepjes hoor...zal zo ff foto maken.

Enne, wij gaan geen roze kamertje maken, gewoon neutraal (lekker makkelijk met een eventueel volgende baby hahaha) maar heb wel allerlei roze kleertjes en kleine jurkjes enzo...en nu werd ik toch ineens zenuwachtig! Heb ook wel wat neutrale dingen gelukkig, mocht het toch een mannetje zijn dan hoeft het in ieder geval niet door het leven met roze jurkjes aan hihi

18. beesie

beesie Fanatiek lid

10 jun 2010
    1.660
    0
    0
    NULL
    Flevoland
  19. Ligero

Ligero VIP lid

1 aug 2011
    6.823
    1.533
    113
    hmmzzzz twijfel twijfel, mijn foto is nu aan het downloaden op de comp...

20. Ligero

Ligero VIP lid

1 aug 2011
    6.823
    1.533
    113
    Hier is onze duidelijkste geslachtsfoto...was lastig foto te maken met kunstlicht, hoop dat jullie het kunnen zien! Ik kan er ook overigens geen billetjes, beentjes of whatever op ontdekken, dus als iemand me de foto kan/wil uitleggen?

Deel Deze Pagina