Maart 2012 Mama's Deel 3!!!!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Frenzy, 9 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. cerberus

cerberus Fanatiek lid

19 okt 2011
    3.709
    0
    36
    NULL
    NULL
    heb je stukje 3x gelezen, maar begrijp deze zin niet.....
    (iig niet met deze termijn... als je het zo bedoelt iig)

2. Rens

Rens Fanatiek lid

27 mrt 2011
    1.079
    0
    36
    Limburg
    Zebra! Ik las je stukje en weet niet zo goed wat ik moet zeggen... Wat hebben ze bij onze kleine man wel niet allemaal gedacht en gedaan? En nog steeds loopt hij qua beentjes echt ver achter... Is ook kerngezond (voor zover ze nu weten dan). Laat je niet gek maken door wat het kindje mogelijk zou kunnen hebben, want zekerheid hebben we allemaal niet. Zelfs als ze dadelijk 18 zijn hebben we geen zekerheid dat ze nooit iets zullen krijgen. Een klein hoofdje kan dan mogelijk wel een aanwijzing zijn, maar zegt helemaal 0,0. En die andere symptomen dan? Hebben ze die allemaal over het hoofd gezien? Lijkt me hééél sterk. Zekerheid hebben 99 van de 100 vrouwen niet of het een helemaal gezond kindje gaat worden. Zelfs met een vruchtwaterpunctie duurt het MAANDEN voordat alles is uitgesloten. Probeer je echt niet te druk te maken, 1 week groeiachterstand is echt niet erg. Misschien trekt het nog wel wat bij... Laat je niet gek maken. Dikke knuff!

Ff update: ons menneke was op sommige punten ook weer iets meer gegroeid richting de juiste lijn in de curve lijkt het. Dus positief. Bloeddruk was weer mooi laag in tegenstelling tot 2 weken terug. Zie momenteel in de ziektewet ivm griep... Nog steeds elke 2 weken een groeiecho en in de tussenliggende weken naar de gewone gyn. 26 jan nog een keertje naar Maastricht en 3 januari een pret echo.

Shadow: kop op meid! Je hebt nu wel genoeg complimentjes gehad zodat je er weer een paar jaartjes tegenaan kan :p
    Missiemaartje: hoe is het met je? Ben de hele tijd aan het kijken hier maar nog steeds geen nieuws...??
    Rest: ik lees nog steeds mee op de achtergrond. Heb nog steeds de puf en tijd niet op alles te reageren... Excuse moi!

Liefs

3. Rens

Rens Fanatiek lid

27 mrt 2011
    1.079
    0
    36
    Limburg
    Oooow nog iemand met een vachtje... Dacht eerst dat het aan mij lag... Vind het ook verschrikkelijk foto's van mn blote buik te maken. Echt allemaal zon mini donshaartjes. Verschrikkelijk... Hopelijk verdwijnen ze na de bevalling net zo snel als dat ze zijn gekomen...

4. Rens

Rens Fanatiek lid

27 mrt 2011
    1.079
    0
    36
    Limburg
    En sorry dat ik misschien even een beetje fel reageer... Maar ik weet hoe het is als ze zeggen: mogelijk dit, mogelijk dat, dat is een symptoom van, etc. En uiteindelijk? Allemaal dingen die ze dachten, maar niks van waar is. Je wordt er helemaal gek van.

En voor anderen is het misschien makkelijk roepen wat het wel niet allemaal MOGELIJK kan zijn, maar voor degene die het kindje draagt zijn dat niet de dingen die ze wil horen. Denk dat elke aanstaande mam diep in het achterhoofd weet dat er altijd iets mis kan zijn met het kindje. En als het zo is, dan is het zo. Helaas kunnen we er niks meer aan veranderen, allemaal ruim de 24 weken voorbij.

5. Cupido

Cupido Fanatiek lid

19 jun 2011
    2.205
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja dat bedoel ik wel, maar absoluut niet voor down. Al is dat nog steeds mijn mening.
    Ik ben wel gaan googlen... Had ik misschien niet moeten doen, want dan had ik misschien een andere gedachte gehad. Maar blijf erbij dat zo weinig beweging, een groeiachterstand van 2 weken en vragende gezichten bij medici best een extra vraag mag hebben.
    Nogmaals niet omdat er zorgen zouden moeten zijn, maar een vraag die je NU kan stellen zou ik zeker doen. We leven toch niet in een luchtbel en dat altijd alles maar goed gaat blijkt in dit topic maar al te goed.
    Ik ben liever dan maar direct en de boeman dan dat er achteraf gezegd wordt ohhh en ahhhh en als....

6. pioentje

pioentje Bekend lid

18 jul 2011
    782
    0
    0
    NULL
    Den Haag
    @missiemaartje, hoe is het met je??

7. Cupido

Cupido Fanatiek lid

19 jun 2011
    2.205
    0
    0
    NULL
    NULL
    begrijp ik heel goed en sorry als het voor jou zo overkomt dat het "makkelijk" is, maar laat ieder zijn eigen keuze daarin maken. Als mijn kindje bij geboorte WEL een hele ernstige afwijking heeft en daar tekenen van zijn geweest en het slechts enkel maanden leeft, met pijn... tja sorry.. ik zou mezelf heel veel verwijten maken... Liever dan maar voor piet snot in de rats.

Nogmaals: mijn mening.. En ik zeg niet dat het iets is he, maar waarom niet naar vragen?! Dat is het enige punt dat ik probeer te maken.

8. Pompeloesje

Pompeloesje Fanatiek lid

10 aug 2009
    4.227
    300
    83
    Vrouw
    uitvaartondernemer
    België
    @missiemaartje kom op meid,laat je ff wat weten? wij zitten hier in spanning hoor!

9. Cupido

Cupido Fanatiek lid

19 jun 2011
    2.205
    0
    0
    NULL
    NULL
    intake, nog niets van gehoord. Was bij de eerste rond de 33 weken volgens mij. Mijn man is er niet bij aanwezig.

Kraampakket, vorige week aangevraagd. Dat zal denk ik nog wel even duren.

foto's flinke jongens: Lekkere mannetjes zeg! Gek dat er zoveel verschil in geboortegewicht kan zitten bij 1 moeder.

Naomi, wat een kleintje was Isabelle. Mooi meisje zeg. Was jij te vroeg bevallen?

Korter lontje, niet veel korter dan anders ;) Kort dus.. merk vooral dat ik minder puf heb om haar te "entertainen".

Naam op het kaartje: Sluit me aan bij Naomi als ze combi van alle namen niet begrijpen, dan hadden ze eigenlijk geen kaartje moeten krijgen.

10. MySuNsHiNe

MySuNsHiNe Actief lid

5 jun 2011
    367
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nou ik maak me wel beetje zorgen om Missiemaartje dames!! Als ze naar huis mocht had ze dat toch allang gezegd of niet? Ik hoop dat ze dr kleintje nog lekker in dr buik heeft!!!

11. naomi123

naomi123 VIP lid

22 mrt 2009
    8.840
    0
    0
    gastouder en verkoopster dierenspeciaalzaak
    @cupido: nee met 39.5 weken hihih zou je niet zeggen he als je isabel zo ziet op de foto:p het is echt een meisje met lange benen en verder vrij slank. deze dame heeft ook zulke lange benen zagen we op de echos, makkelijk dat worden geen boxpakjes met voetjes!

@missiemaartje: ik ben ook heel benieuwd hoe het gaat!

12. Cupido

Cupido Fanatiek lid

19 jun 2011
    2.205
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heeft iemand telnummer van Missie?

Naomi, wow 39,5 zo wat een licht meisje. Hier een 7 ponder met die termijn :) verwacht nu ook zeker weer zoiets (eigenlijk meer). Vond die broekjes enkel handig omdat ze dan haar sokken niet uit trapte.

13. la femme

la femme Fanatiek lid

16 jan 2007
    1.576
    0
    0
    Hmm nog steeds geen reactie van missieMaart...
    Ik hoop maar dat alles goed is gegaan.

@ Zebra: Fijne vriendin...:x
    Mijn zoontje heeft vanaf 31 weken best wel een groei-achterstand gehad. Sommige kindjes zijn gewoon groter dan andere kindjes. En ene hoofdje is het andere niet. Ooit een kennis van mij had te horen gekregen dat haar kindje een enorm hoofd zou hebben (denkende aan waterhoofd etc) Nou het jochie zag er perfect uit, al die drukte om niets. Je kan er niets aan veranderen en om nu 3 maanden in stress te gaan leven, is ook niet goed voor de groei van je kindje.
    Je kan het eens bespreekbaar maken met de vk. Zij kan je misschien wat antwoorden geven.
    Ik snap dat het best wel allemaal verwarrend is en ik ga ook zeker niet zeggen dat ik bij mijn zoon me niet elke keer vreselijk druk maakte. Je wilt het liefste dat alles perfect verloopt, maar weet je zelfs dan kan het soms mis gaan. ...
    Sterkte meid.

Hier nog ven mijn kleine man, net geboren....

14. la femme

la femme Fanatiek lid

16 jan 2007
    1.576
    0
    0
    Oh ja zijn hoofdje heeft een punt vanwege de vacuümpomp ;)

Ik word helemaal zacht van binnen nu ik al die foto's weer zie....zucht

15. naomi123

naomi123 VIP lid

22 mrt 2009
    8.840
    0
    0
    ze hadden haar 6-7 pond geschat dus zaten best goed.
    was ook blij dat ze niet groter was hoor! dan was de ravage te groot geweest zei de vk hihih zat nu al op het randje...

ik hoop nu weer zo een klein meisje, vond dat zooo leuk hihih

ja klopt dan zijn die broekjes makkelijk maar bij isabel paste het gewoon niet, die zat met gekromde beentjes erin, en maten groter kan wel maar aangezien ze zo dun was was het van boven veeeeeeel te groot en kon ze er 3x in ;)

16. naomi123

naomi123 VIP lid

22 mrt 2009
    8.840
    0
    0
    @la femme: aaaah wat een lieverdje :D ook zo een kleintje hihi, hij lijkt wel beter gevuld als isabel die had echt overal rimpels vel over:p

17. 0Zebra0

0Zebra0 VIP lid

6 nov 2010
    10.813
    0
    36
    Noord-brabant
    nou net een heel gesprek gehad met vriend hier over '' de gang van zaken '' zeg maar, en hetgeen wat die vriendin van ons vertelde.

En nu lees ik hier ook van jullie de wisselende berichten, het is lastig. maar toch blijft het al de hele avond door mijn hoofd spoken. vanaf ik de telefoon uitdrukte na het gesprek kwamen er vragen bij me op.

Ik wil het zelf graag eens kenbaar maken bij de vk, wat haar mening is, wat er eventueel nog aan te doen is
    ( qua onderzoeken bedoel ik dan )
    Ik zou het liever nu weten dan met de geboorte of daarna
    ivm de voorbereiding.
    maar aan de andere kant , misschien stress om niks.
    en zo denkt vriend er dus over. die wil er niets van weten en wil ook eigenlijk niet dat ik het met de vk bespreek.

lastig als je het niet eens bent met elkaar.

heb toch wat zitten googlen , maar kom er weinig wijs uit eigenlijk.

cupido ik las dat jij ook had zitten googlen, of ergens aan dacht?
    mag ik vragen waaraan.

begrijp me goed. ik wil mezelf absoluut niet gekmaken met allerlei ernstige dingen maar ik ken mezelf te goed dat als ik niet ga lopen zoeken ik vannacht wakker lig te piekeren:)

18. Cupido

Cupido Fanatiek lid

19 jun 2011
    2.205
    0
    0
    NULL
    NULL
    La Femme, ook zo'n licht mannetje. Is dat later ook zo gebleven of heeft hij het ingehaald.

Naomi, hier trouwens ook van die lange benen. Niet heel vreemd als je naar ons 2 kijkt. Ik heb voor de zekerheid ook al wat broekjes in maat 62 aangeschaft. En wat dacht je bij die sokbroekjes van die veelste grote voeten. Daar passen die kleine voetjes nooit in :D.

19. missiemaartje

missiemaartje Fanatiek lid

6 jun 2011
    2.986
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hee meiden,

Sorry voor mijn late reactie..
    Was even een heftig dagje hier..

Vanochtend hele ochtend zitten wachten op de arts, die kwam pas rond 13:30.

Rond 11:00 vanochtend is het rommelen weer begonnen. Flink wat harde buiken met steken en pijn. Daarnaast voelde ik me helemaal niet goed. Arts heeft dan ook besloten me nog even hier te houden.

Het onderzoek wat ik vanochtend zou hebben, heb ik dus morgenochtend.
    Als alles stabiel is, mag ik dan naar huis. Of misschien nog 1 dagje extra blijven.

Als het wel verder aan het verweken is, moet ik wrs nog een aantal weken blijven. Hoop het natuurlijk niet, maar ik lig hier wel op mijn plek.

Moet zeggen dat ik vanmiddag weer helemaal emotioneel was, omdat het niet goed ging.

Baal er zo van allemaal... :(

20. Mon

Mon Fanatiek lid

6 jul 2011
    1.135
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oei... googelen.... Dat is nou net iets dat je beter niet kunt doen. Heb het zelf ook wel eens gedaan mbt vorige zwangerschap en pijnklachten van mijn duim en ik werd er ter plekke een enorm hypochonder van. Het probleem met internet is namelijk dat de 'slechte' verhalen juist geplaatst worden, terwijl de gevallen waar niets aan de hand is of was het internet niet eens halen.

Zou het met de VK bespreken, mogelijk dat ze nog een keer een echo willen laten maken? En tja, even heel hard gezegd: nu een gezond kindje in je buik wil niet zeggen dat het na de geboorte ook nog gezond is (er kan ook tijdens een bevalling nog wel wat mis gaan).

Ik zou het persoonlijk trouwens wel willen weten, maar dan vooral voor de gevolgen ná de bevalling (welke zorg moet je regelen, wat kun je verwachten etc).

En als hart onder de riem: heb nu al een paar keer gehoord dat mensen rampenberichten kregen (mogelijke chromosomale afwijkingen etc) die voor geen meter bleken te kloppen. Metingen zijn en blijven naar mijn idee niet betrouwbaar. Onze dame zou ook fors zijn: als 48 cm en 3290 gram fors is, dan weet ik het ook niet meer.

Deel Deze Pagina