En zelfs dan stop je als moeder nooit meer met zorgen maken hoor! En zelfs dan kan je kind nog zoveel gebeuren of gaan mankeren. Niet dat ik er nu zo negatief tegen aankijk (ben zoals jullie weten ook vrij nuchter) maar dat is wel wat mij overviel toen ik voor de eerste keer moeder werd: Nooit meer zorgeloos zijn! Misschien een voorgevoel want ons zoontje bleek ook een aandoening te hebben waar we achterkwamen toen hij ruim 1,5 jaar was. Op zich niks ernstigs maar toch (voor de nieuwsgierigen: hij heeft mastocytose, urticaria pigmentosa). Wat ik nog aan het hele verhaal van de vriendin van Zebra en op merking van Cupido en Rens wil toevoegen: Ik snap je punt wel Cupido, alleen vind ik het niet erg tactvol om dat als vriendin zo te zeggen. Helemaal als je elkaar goed kent, had ze kunnen aanvoelen dat Zebra al behoorlijk in de rats zit en op er dan maar zo een opmerking uit te gooien die niet te onderbouwen is met grondig bewijs, vind ik niet netjes. Wat Rens zegt is ook waar, maar ik vind dat deskundigen wel het recht en de plicht hebben om alle mogelijke afwijkingen bespreekbaar te maken met de a.s. ouders. Ookal zou dat betekenen dat ouders een tijd in de rats zitten om iets wat het toch niet blijkt te zijn. @ Missiemaartje: fijn om van je te horen! Balen dat je je toch niet goed genoeg voelde en je buik zo onrustig was zodat je niet naar huis kon. Maar goed, je bent nu in goede handen en in het ziekenhuis kan je tenminste ook écht rust nemen. Dikke knuffel! Ik ga een jongetje uit bed vissen en klaar maken voor het KDV. Lange dag voor de boeg, geen idee of ik nog online kom vanavond. Fijne dag allemaal!
Toevallig zei ik het gisteren nog tegen mijn buurvrouw in het ziekenhuis. Zij ligt hier met een tweeling, en is 4 april uitgerekend. Ik zei onze uitgerekende data klinken zo ver weg... En dan liggen we hier in december! Raar he... Vanacht een rustige nacht gehad, ook gisterenavond na het lopen geen pijn. Dus da's positief. Maar op de een of andere manier heb ik het altijd in de ochtend. Zo maar eens douchen en rustig aan eens wat lopen. De dokter komt tussen 9 en 12, dus weer spannend! Lief dat jullie allemaal zo meeleven!
Dames wat hebben jullie veel geklets de afgelopen dag! Ik zwaai ff snel *zwaai, zwaai* ga vandaag een dagje naar A'dam! Fijne dag allemaal!
Missiemaartje, pff, dat klinkt allemaal toch wel behoorlijk... Doe maar extra rustig aan hoor meid... hoe langer jullie kleine uk kan blijven, hoe beter! Hopelijk blijft het nu wat rustig in je buik...
hey meis, Jammer dat je niet naar huis mag. Ik hoop vandaag op beter nieuws hoor... krijg je medicatie om de weëen te remmen? Want ik kreeg daar bijwerkingen van:te hoge hartslag,lage bloeddruk,zweten,duizelig... Dus als je medicatie krijgt kan het daar van zijn hoor. iig,sterkte en dikke knuffel! je weet waarvoor je het doet! xxx
Mag je wel douchen? en stukjes lopen? Ik mocht helemaal niets totdat ik 24u een mooi ctg had... Mijn mening,blijf gewoon lekker liggen...Enkel naar toilet en terug... Vind het raar dat ze jou zomaar uit bed laten hoor.
Goedemorgen meiden, Even geen tijd om meer te type. Boven even husby helpen een kast leeg te maken. Zodat hij hem kan verplaatsen
@zebra heb niet alles terug gelezen maar wel stukken. Als jij erover loopt te piekeren dan moet je je vragen stellen aan de vk. Of er nu wel of niets aan de hand is,als jij onzeker bent veroorzaakt dat stress en dat moet je nu vermijden Gewoon bellen en vragen stellen...En als je vriend/man er niet mee eens is,tja,dat gebeurd wel eens maar als het voor je eigen gemoedsrust is en je je daardoor beter voelt dan zal hij dat toch begrijpen hoop ik. voor jou ook even een dikke knuffel hoor *knuf* @beesie bel jij nu maar eens naar de vk,klinkt allemaal niet zo goed hoor. Je moet echt rustig aan doen! Dus ik zou ook stoppen met yoga etc... Gewoon rusten,rusten,rusten... @all zoals je ziet,ik lees en reageer nogal selectief...Niets persoonlijk hoor maar jullie schrijven zoveel dat ik diagonaal lees en reageer op wat ik dan lees hier:het gaat goed...Het rommelen is weer wat minder,beebje is lekker actief. 's avonds voel ik wel alsof ik aan de laatste loodjes bezig ben maar ja,hoort erbij wss... Verder niets te melden! Maart baby's:rustig blijven,lekker blijven zitten waar jullie zitten hoor!
Nee krijg geen medicatie meer, eigenlijk sinds zondagavond al niet meer, dus het kan niet van de medicatie zijn.. Mijn bloeddruk is ook perfect trouwens, terwijl hij altijd te hoog is geweest. Dus da's mooi!
Hee meis, Ja ik lig hier al sinds vrijdagnacht he.. Dus eerst inderdaad 2 dagen in bed gebleven. Daarna een beetje lopen en opbouwen. Dus heb wel 2 dagen bedrust gehad! Mocht er alleen uit voor een wasje en een plasje...
Wat IK bedoelde is dat je er (volgens mij) bij dit termijn toch niet achterkomt... Vw-punctie doen ze volgens mij niet meer...(?) en dan moet je weken wachten op de uitslag.... En bij een echo zal het niet blijken... WAS het WEL gebleken, dan hadden de artsen dit al lang gezien bij de uitgebreide echo's die ze gehad heeft..... (forumdinnetje heeft downbaby gekregen en was helemaal niets naar voren gekomen, tot na bevalling en moest het met bloedtest nog bevestigd worden) Ik neem trouwens aan dat de artsen daar wellicht ook specifiek naar gekeken hebben op de echo.... zij zullen ook wel weten welke afwijkingen erbij dergelijke "symptomen" horen kortom: JE KAN NU NIETS! zulke opmerkingen vind ik dus iemand overbodige stress aanpraten... (en kan een zwangerschap verzieken) je kan de situatie nu toch niet veranderen.... behalve verslechteren!!!
la femme Wat een smurfje... hier had oudste geen "punthoofd" ondanks vacuum... @buikharen herkenbaar.... en die kunnen lang blijven zitten... ach ja lekker warm...
Zebra je onzekerheden uiten naar vk is altijd goed!!! over alles!! ik vind het alleen erg jammer dat je deze stress extra gegeven wordt.... IK VIND soms mensen onverstandig met uitspraken... heel andere situatie, maar waar het me wel aan deed denken was dat een hele goede vriend van mn moeder (zwanger van broertje) naar een medium ofzo was geweest... Het eerste wat hij vroeg toen hij mn moeder belde dag erna: "je voelt het kindje toch nog wel he"...?? Ja mn moeder niet achterlijk natuurlijk, begreep precies wat "medium" gezegd had.... "stress" en angst voor de bevalling (ze had al trauma"s).... Nu had ze door die "angst" wat kunnen doen, waardoor medium gelijk had kunnen krijgen.... De situatie is wel heeeeeeel anders... maar een goede vriend, had zn mond dicht gehouden.... ook al had medium dergelijke uitspraken gedaan... en kun je niet in mediums geloven... het blijft toch echt "spoken"...
missiemaartje, hoe is het nu ? beesie, de vk nog gebelt ? Ik heb net de vk gesproken maar kreeg niet de ''vaste'' vk waarmee ik de andere dingen besproken heb. ze is wegens omstandigheden pas maandag weer aanwezig. heb het wel overlegt met de andere vk natuurlijk , welke ook zei dat als er iets echt mis is, dit wel al gezien zou zijn, en zo niet, dan is het misschien nu gewoon niet te zien en komen we er pas bij/na de geboorte achter. maar voor nu moest ik me daarover niet al te druk maken. het hoofdje wat 2 weken achterligt op groei vond ze dan wel zorgelijk, omdat het bij de 20wk echo 1week3 dagen verschil was, dus dat gaat ze nog even overleggen. misschien over een paar weken nog een groei. maar ze zei ook, meer dat rusten kunnen we nu niet, ze kan het hoofdje niet laten groeien zeg maar en tja dat is natuurlijk ook zo. Ik ga maar proberen alles van me af te zetten en genieten van de zwangerschap. al is het soms lastig zo! en nu heb ik genoeg ego berichten geplaatst zo maar uit bed, even fris douchen en dan op de bank nestelen. proberen toch een relax dagje te hebben
missiemaartje ..... fijn iig wat van je te lezen... tja dat maar in het ziekenhuis "hangen".... en wachten op arts/onderzoek etc. is ook echt vervelend en vermoeiend.... pfffff..... Teleurstellend als je denk naar huis te mogen... want je bent het allemaal wel zat lijkt me.... Maarja afwachten en rustig houden... meer kun je niet... sterkte
Zo... ik ga even in de botsauto's, ruimterakket..... en andere attracties.... (monopoly-junior.... ) xxx
Even snel @ Missiemaart: Hopelijk mag je zo naar huis en blijft het voorlopig rustig in je buik. Sterkte in ieder geval. Ik ga vandaag weer terug naar het verre Noorden om dan pas weer met oud en nieuw terug te komen. Ik zal dus ook niet eerder reageren dan na 1 januari. Vanmiddag mijn groei-echo. Ik verwacht geen bijzonderheden te horen. Ik wil jullie allemaal een heel fijn en vooral ook rustig oud en nieuw wensen en alvast de beste wensen voor 2012, waarin al onze dromen maar uit mogen komen. Liefs femme
Jij neemt aan dat artsen specifiek hebben gekeken op de echo? Hoe kom je daar achter? Door het te vragen... en dat is het enige dat ik bedoelde aan te geven. Vind je woordkeuze ("zulke opmerkingen" en "verzieken" "behalve verslechteren") en hoofdletter gebruik niet zo best gekozen, was niet nodig geweest.
Ego: Hier vanmorgen toch de verloskundige maar gebeld voor de zekerheid. Ze wou toch weer even langskomen... Dus ze is net geweest, samen met een student... Weer even aan mn buik gevoeld... omdat t nu weer rustig is toch even afwachten maar als ik weer die weeen krijg, moet ik direct bellen. Ik had gisteravond in bed last van scherpe steken onder in mn buik en echt in mn doos zeg maar. Volgens haar kan dat komen door de indaling... Ze heeft nog een keer gevoeld en ze ligt helaas nog steeds in stuit... Even afwachten dus nog en morgenochtend de huisarts bellen voor de uitslag van mn urineonderzoek...
@beesie. Doe het maar kalm aan. @missiemaartje. Hopelijk mag je snel naar huis @zebra. Doe vooral wat je eigen gevoelje ingeeft. Sterkte!! Mijn neefje en nichtje ook allebei te klein hoofd en schoonzussie veel groeiecho's gehad en achterstand bleef. Nu is mijn nichtje 11 en neefje 8 en niks aan de hand @allen. Zwaai zwaai. Druk hier met kinderkamertje, alles wassen enz Alleen nu geveld door fikse verkoudheid. Zere keel en neus potdicht. Iemandnog tips?