Meisje toch... Wou dat ik iets voor je kon doen... Het ergste gevoel wat er bestaat (en waar ik de afgelopen maanden pas achter ben gekomen) is onzekerheid. Zetten ze je echo's niet in een groeicurve dan? Dan kunnen ze toch precies zien wat de vooruitgang is. Vooral het schedeltje wordt iedere keer (tenminste bij mij) gemeten... Probeer ondanks alles toch een beetje te genieten, ook al is het soms lastig. En vooral in jouw situatie... Hou je taai!! Dikke knuff
Foxy!! Heb je nog een manier gevonden het op te vouwen? Hahaha... Sorry dat ik niet meer had gereageerd gisteren maar was echt ziek/zwak/misselijk. Alles zit pot en pot vast en je mag in de zwangerschap amper wat qua medicijnen. Manlief is gisteren naar de apotheek geweest voor me en heeft Tussistin meegekregen. Dat zou volgens de assistentes daar gewoon mogen. Stomen helpt ook niet veel zonder iets er in Beterschap...
La Femme; veel plezier. Voordat je het weet is het weer voorbij... Missiemaartje; hou je taai daar... Je weet waarvoor je het doet. Dan maar beter een dag te lang in het ziekenhuis dan een dag te kort moet je maar denken. Ook al lijkt het me ronduit ***** niet te weten wat er gaat gebeuren en wanneer je naar huis mag etc. Sterkte!! Beesie: voor jou hetzelfde... Zorg dat de beeb nog even lekker warm blijft zitten he... Pff, tis toch echt wat met die maartbabys en maartmamas. Jeetje zeg...
MIssiemaartje, fijn dat alles goed is gegaan vannacht. Hoe laat heb je controle? Zebra, goed dat je even hebt gebeld voor je gemoedsrust. Hopelijk kan je het een beetje van je afzetten. Wanneer kwam ze terug over de achterstand? Of wacht je liever op je eigen vk? Rotsituatie...knuff Beesie, misschien toch al van het indalen... ik had dat dus bij de 1e ook al heel vroeg. Al lag ze dan wel met het hoofdje naar beneden. Fijn dat de vk je serieus neemt en langs is gekomen. Foxy, stomen stomen stomen (was meer goed voor mijn huid, dan tegen de verkoudheid). Oh en ik had een neusspray die wel mocht en wel werkte. Ik ben ook naar de apotheek gegaan om me voor te lichten.
mijn ervaring is dat artsen toch geen uitspraken doen bij hetgeen dat ze niet kunnen bevestigen.... (of volledig kunnen uitsluiten) en dat is nu het geval! bij de "gewone" 20 weken echo, wordt al op punten gelet die eventueel op down zouden kunnen wijzen.. "aanwezigheid neusbotje"... om zo maar iets te noemen... en bepaalde hartafwijkingen die vaak samen gaan met down... maar zoals bekend, geven echo's ook geen garanties..., vandaar dat er altijd vervolgonderzoek gedaan wordt... (zelfs dus al een baby al geboren is!) wat nu "even niet mogelijk is".... Dus 100% garanties krijg je niet.. niemand dus, soms moet je gewoon erop vertrouwen dat dingen goed zijn, totdat het echt anders blijkt te zijn.... (hoofdletter-gebruik bedoel ik niet "schreeuwend"... maar gebruik ik om DE klemtoon in een zin te leggen... (manier van typen doe ik altijd... ook bij andere zaken, niet rot bedoeld iig.. )
Rustig aan.... hier zei vk trouwens... dat behalve indaling, de "messteken" ook kunnen komen door dat een beentje/voetje... net uhhh daaronder zit zeg maar... (hier ook stuitligger)... hopelijk wacht je kleine nog met dalen... en gaat ze eerst hoofdje naar benee...
Vannacht weer niet heel goed in slaap kunnen komen. Op de 1 of andere manier lijkt mijn lichaam er toch aan te wennen. Hoop dat ik het vol kan houden zo. Afgelopen dagen druk bezig geweest met het kamertje. Alles staat nu in de verf. Binnenkort inrichten. Het is wel een klein kamertje, maar we hebben daar iets op gevonden. De kast en commode maken we uit 1 meubel. Manlief is die nu aan het maken. Wordt onwijs leuk. Als het af is kom ik het resultaat showen. Ideaal zo'n handige timmerman in huis.
hahahaha.... geef iig 1 tip.... niet gaan scheren... tenminste heb begrepen (gelukkig niet van mezelf ) dat ze dan wel kunnen blijven.... ach hier vallen zowat alle haren uit straks... ook hoofdharen...
Vervelend slecht/niet slapen.... Tja ze 'zeggen" dat het ook te maken heeft met de hormonen, dat je lichaam alvast went voor de nachtvoedingen... Welke idioot dat bedacht heeft.... baby is dr niet, maar we moeten wel andere dingen OVERDAG doen... We zien binnenkort de foto's dan wel toch??!!! Handig man is altijd makkelijk.... moet zeggen dat ik uhhhh wel verschil merk.. vorige partner was helemaal niet handig...... en merk je dat er nu toch meer "mogelijkheden" zijn... ja kun je natuurlijk wel mensen "inhuren", maar zo bespaar je toch een hoop geld!!
Cerberus, mijn ex was ook timmerman (schijn er voor te vallen), maar lang niet zo'n harry als wat hij is. Hij is er nu al weken mee bezig en alles moet kloppen. Vooral voldoende stevig en veilig. Pietje precies. En (heel verstandig) hij doet alles in overleg! Dochter is bang voor vuurwerk... vorig jaar was er nog niets aan de hand en ineens in ze doodsbang. Echt sneu. Probeer het al zo positief mogelijk te benaderen, maar het liefste kruipt ze onder de dekens in bed. Beloofd wat de komende dagen...
Dames, het is toch allemaal wat he..... Ik lees alles mee, en ben er ook erg mee bezig, val zelfs mijn man ermee lastig.... Ik kom tussen alle zorgelijke berichten toch even goed nieuws brengen: Ik heb vanochtend de '32-weken-echo' gehad, en de niertjes zijn in orde! Verder zag alles er ook prima uit, en het is nog steeds een meisje, haha! Wel liep het hoofdje 2 weken voor in groei (zullen we dat eerlijk delen?) Ik vond het ook wel prettig om even te horen dat er nog voldoende vruchtwater is, etc. Nu ga ik even rust pakken, want ik ben weer de hele ochtend op pad geweest, en mijn zoontje ligt nu op bed. Ik ga maar weer eens op internet zoeken naar leuke kleertjes, want dat wil me nog steeds niet lukken.... Net bij de hema wel met een leuk jurkje in mijn handen gestaan, en het is daar nu 1+1 gratis. Getwijfeld, uiteindelijk toch willen kopen, staat ie niet op internet.... Morgen toch maar even terug, denk ik!
Hee dames, Ik zou eigenlijk om half 12 die echo hebben.. Nu moest de gynaecoloog net weer onverwachts naar de OK, dus duurt het allemaal weer langer... Net was er paniek in het ziekenhuis, wel 5 verpleegkundigen/artsen renden naar de kamer hiernaast, gaat ff wat goed mis. Angstaanjagend vind ik dat soort dingen altijd. Maar goed, gelukkig liggen wij hier met zijn 2en nog steeds rustig Wachten is echt irritant
Oja, wat minder goed ging bij de echo: ik viel zowat flauw van dat bed af.... Als ik op mijn rug lig, krijg ik nauwelijks lucht, maar natuurlijk had ik weer te lang gewacht met vragen of ik niet anders mocht liggen... Toen ik het had gevraagd, werd ik ineens heel duizelig en misselijk en hoorde ik niks meer, alsof ik flauw ging vallen. Gelukkig mocht ik half op mijn zij, zodat ik weer gewoon kon ademen, en toen ging het gelukkig weer beter! Die vrouw vond ook wel dat ons dametje erg hoog lag: ik kan wat dat betreft niet wachten tot ze echt gaat indalen, en niet meer van die halfbakken pogingen doet, zoals nu!
@Missiemaartje: wat vervelend zeg, dat je nu weer moet wachten! Ik had dat (slecht voorbeeld) met mijn curettage: ik mocht vanaf 's ochtends al niks meer eten, moest er om 11 uur zijn, was ik pas over 5-en aan de beurt om naar de OK te gaan! Ik heb de hele middag bij iedere voetstap die ik op de gang hoorde gehoopt dat ze me kwamen halen... Ik hoop dat de gynaecoloog snel weer beschikbaar is!
hahahaha... dat "in overleg" is idd heel belangrijk mijne had laatst een "plakhaakje" op de inbouwkast van de babykamer geplakt... dat leek hem handig... ik vond het echter niet handig en GEEN gezicht... *boem* vreselijk dat vuurwerk.... ik vind het ook echt niet normaal meer.... (heb ook schrik).. Paar weken geleden ging er hier (echt waar!!) zo'n bom af dat heel de kamer trilde..... en een rook in de tuin, je zag helemaal niets meer!!! Dochter was de enige die nog niet sliep en huilde alles bij elkaar!!! Vorig jaar enorme ruzie gehad hier met een vent in de straat, nog een ouwe ook.. die stak (nog voor kerst) groot knalvuurwerk af, terwijl hij ons aan zag komen met kinderen en jongste nog in maxi-cosi!!! mn vent ging helemaal uit zn stekker.... natuurlijk heeft die ouwe hier alleen maar in de buurt rondverteld dat mn man zo uitgevallen is tegen hem en niet waarom voor mij mogen ze de knallers wel afschaffen.... alleen siervuurwerk...
Eerlijk delen... moest zo lachen... werkte het maar zo he??!! Gefeliciteerd met je goede echo!!!! ennuhh terug rennen naar de hema...
Zeker akelig zeg....!!!! gatver....... en WEER wachten.... maarja spoedgeval ertussen kunnen ze niets aan doen... al is het wachten voor jou daar niet minder vervelend om...
@groeiecho hoe gaat zo'n "standaard" groei echo? is dat alleen 3x hoofdje, buikomtrek en bovenbeen meten? of kijken ze (idd) vruchtwater ook weer na en nog wat meer dingen.....
@cupido: wat zielig dat ze zo bang is voor vuurwerk!! ik moet er ook niets van hebben dus snap het wel... ik ben heel benieuwd hoe isabel erop gaat reageren! @cerberus: ben het helemaal met je eens dat knalvuurwerk afgeschaft mag worden!! ze halen er toch niets anders dan rottigheid mee uit. 3 weken geleden is hier de eerste prullenbak al de lucht ingevlogen, en vorig jaar de brievenbus van de buurman.hier gaan de containers altijd bij iemand in de achtertuin, brievenbus wordt hermetisch afgesloten en de cavias buiten bedekt tegen evt. neervallend vuurwerk. @missie: ow bah dat is akelig!! hopelijk is de gyn snel terug en kan hij jullie beoordelen, hopelijk mag je snel naar huis! over anderhalf uur weer met isabel naar de huisarts... ze vertikt het al 2 dagen om te eten en drinken is totaal 200-300 cc per dag inclusief melkflessen!! dus dat is veeeel te weinig, daarbij nog/weer diarree en het hoestje wordt steeds erger, ze kan het slijm gewoon niet kwijt.