oeps... vergeet ik het nog... en dacht gisteren nog... niet vergeten Naomi te feliciteren met dr kleine meid.... (bijgelovig, indisch, dus doe ik nooit van te voren...!!!) iig bij deze dan..: gefeliciteerd met je kleine meid...!! die vandaag promotie heeft gemaakt tot dreumes!!! fijne dag toegewenst.... en ben benieuwd hoe ze reageert op de taart (neem aan dat je die hebt)
@ naomie; namens mij ook gefeliciteerd! Hier echt al een aantal hele slechte nachten. Op de 1 of andere manier kan ik snachts niet slapen en slaap ik pas zodra het een beetje ochtend begint te worden. Ben dood op en weet niet wat ik er tegen kan doen. Kan mijn houding niet vinden en moet er ontieglijk vaak uit om te gaan plassen. Ik lig gewoon snachts naar het plafond te staren. Omdat ik erg verkouden ben, slaapt vriendlief even boven. Maar zelfs dan slapen we allebei slecht. Vriendlief heeft duidelijk mijn kwalen over genomen want die slaapt ook sinds een paar dagen amper. Pff.. Wat een ellende. Hopelijk gaat het snel weer beter. Vandaag is trouwens officieel mijn eerste verlof dag.. Ofjah, omdat ik dus niet meer mag werken. Geen idee wat ik eens ga doen vandaag. Vriendlief heeft me streng toegesproken dat ik niet veel mag doen, gisteravond en nacht weer de hele avond harde buiken. Ze doen geen zeer of zo, maar tis toch irritant. Sorry meiden voor het zeur berichtje. Pf zit er soms gewoon helemaal doorheen.
Naomi: gefeliciteerd met Isabel! Maak er maar een TOPfeest van! Ego: ben net terug van de verloskundige. Gelukkig nog geen ontsluiting. Buik gevoeld en gemeten en is nu tussen de 29/30 cm. Op zich vrij normaal voor deze termijn maar ze vinden het kindje een beetje klein aanvoelen. Ik gaf zelf ook al aan dat ik het idee heb dat de laatste weken mn buik een beetje stil staat qua groei... Er is ook goed nieuws! Ze is gedraaid en ligt nu netjes met haar hoofdje beneden! Ze vind het erg vervelend dat ze niks voor me kan doen maar ze zegt al dat het er blijkbaar voor mij bij hoort de laatste paar weken. Ze zei ook al eerlijk dat ze denkt dat ik de 40 weken niet vol ga maken en dat ik blij mag zijn als ik de 37 weken haal... Als de pijn erger word, of vochtverlies of bloedverlies krijg, meteen bellen!
Hm.. Gelukkig geen ontsluiting dus. Balen dat ze het kindje klein vond aanvoelen. Maar ja, dat hoeft niets te betekenen toch? Fijn dat ze trouwens gedraaid is! Hoop voor jou en het kleintje dat je gewoon die 40 weken uitdraagt, Alsj e maar niet onder die 37 weken gaat zitten!
Goedemorgen! Na mijn klaagpost van gisteren niet meer online geweest. Had het veel te druk met het huis weer schoonmaken @ O&N-viering, hier wel wat traantjes gelaten hoor om 00.00u. Ons jaar is begonnen! Het jaar waarin ons dochtertje geboren gaat worden @ Mijn neefjes en nichtjes en de manier waarop ze opgevoed worden: Ik weet dat ik makkelijk praten heb vanaf de zijlijn, dat het lastige leeftijden zijn en dat ik het maar eens beter moet zien te doen maar de ouders letten heul erg op de kinderen máár zeggen 2x nee, en als de kinderen het dan toch doen, staan ze het toe. En waarom? Omdat ze anders gaan huilen ..En ze hebben ook een hond, een border collie van 6 maanden oud, beestje is ontzettend bang voor vuurwerk. En op het moment dat het hondje eventjes lekker ligt te slapen in een hoekje, gaan ze er dichtbij zitten (niet de kinderen, maar de ouders!) en laten hem heel erg schrikken! Om vervolgens boos te worden als hij in huis plast .sja vind ik zielig Ook werden we 2 weken geleden door ze gebeld, ze hadden dringend geld nodig om rekeningen te betalen en boodschappen te doen (hebben we ze godzijdank niet gegeven, want we kennen ze langer dan vandaag) maar met O&N werd er wel voor 200euro aan vuurwerk de lucht ingeschoten. Het argument van de vader: Ik heb er toch voor gespaard? Zucht .en zo zijn er nog wel meer dingen. @ Cupido, dat goud inleveren klinkt goed! Ik heb érgens nog goud liggen wat ik van exen heb gehad, toch eens opzoeken dus @ Sheena, ik ga zo op je buik stemmen! @ Frenzy, wat mooi dat jullie voor beide kindjes een wensballon hebben opgelaten! Mooi idee J En leuke pakjes, ik vind rood ook leuk maar toch meer jongensachtig dan meisjes! @ Shadow, het is nu 2012. Het is nu JOUW jaar, vergeet je ex! Al kan ik me goed voorstellen dathet moeilijk is hoor. Maar je kindje komt steeds dichterbij, die heeft er niets aan als jij met je hoofd bij die jongen zit @ Pompeloesje, ik ga stemmen op je meisje hoor! @ Leske, lijkt me heel fijn (ook voor Mick natuurlijk!) dat jullie zo goed met de ex van Peet omgaan. Vind het erg knap ook van haar (en jou)! @ Taarten/Cupcakes, moooooooi! En lekker! @ Beesie, mooi lakentje in het wiegje hoor! Ik heb hier allemaal wit beddengoed gekocht, behalve de dekentjes, die zijn wel in kleur. Maar nu ik dit zo zie wil ik misschien wel meer kleur hihi. Nouja, ik kan het altijd nog verven. @ Klaar zijn voor de baby: vandaag gaat de kerstboom eruit en zetten we de box neer. Die staat ons nu in de weg op onze slaapkamer dus moet echt naar beneden. Dan kan ik daar tijdelijk ook ff spullen in kwijt hahaha. Verder hebben we nog niks klaar. Wiegje staat nog bij me ouders (kon ik hier niet meer kwijt ) en babykamer is nog niet klaar. Geboortekaartje is nog niet uitgezocht en de naam is nog niet definitief gekozen Ach intake kraamzorg heb ik pas 21 februari dus nog ff de tijd hahaha @ Box, die komt hier dus vanmiddag te staan. Ik doe het boxkleed er nog niet in maar leg er opgeblazen ballonnen in zodat de katten er niet ingaan. Ik ben namelijk niet áltijd thuis natuurlijk maar de ballonnen geven altijd een knal als ze erin springen waardoor ze schrikken. Die consequentie is er altijd, ook als ik er niet ben. Het boxkleed gaat er pas in als ik verlof heb. En dan opnieuw proberen de katten eruit te houden @ Leske, werkze en plezier bij Mega Mindy! @ Voelen, hier steeds meer! En mijn buik begint ook steeds heftiger te bewegen. Hoewel er dagen tussen zijn dat ik alleen s avonds een trapje krijg, zijn er nu ook dagen dat ze bijna niet stil ligt. Het is wisselend. Maak me dan ook niet druk als ik haar eventjes niet gevoeld heb. Komt dan meestal wel s avonds een keertje @ Beesie, fijn dat de kleine meid gedraaid is! Ook voor jou geldt dus eigenlijk: elke dag is er weer eentje! Hopelijk haal je de 37 weken gewoon hoor Maar krijg je nu geen echo om te zien hoe groot je kindje is? Aangezien de VK vindt dat de kleine wel erg klein aanvoelt? @ Naomi, gefeliciteerd met de kleine jarige meid!! @ Missiemaartje, de slechte nachten heb ik ook een tijdje gehad. Heel vervelend maar gelukkig zijn ze bij mij nu over! Hopelijk bij jou ook snel, zodat je weer wat fitter gaat voelen.
Eveline: nee, er is nog geen sprake van een groeiecho maar ze houden de grootte van mn buik wel goed in de gaten. Zodra ze vinden dat ie echt achterblijft in groei zal er wel een groeiecho komen, maar voorlopig nog niks echt aan de hand gelukkig.
@ Naomi, gefeliciteerd met je meissie! @ Honden/Zebra, je hoeft eigenlijk niet zo heel veel speciaals te doen met de hond. Gewoon als je thuiskomt het kindje laten ruiken en niet meteen afstraffen als ze de kleine een lik geven. Verder proberen de hond gewoon dezelfde aandacht te geven als anders. De honden voelen van nature al wel aan dat er iets te gebeuren staat. @ Beesie, gelukkig geen onsluiting ofzo. Doe het rustig aan! 37 weken is een prima termijn om te bevallen
De beste wensen voor jullie allemaal!! @Naomi: gefeliciteerd met Isabel! @Box neerzetten: wij moeten nog een nieuwe box kopen. Of tenminste, ik vind het niet nodig, maar mijn man wil graag een witte, bij ons nieuwe interieur, haha! (de vorige is bruin namelijk). @Wiegje: moeten we ook nog kopen. Ik had bedacht om een co-sleeper te maken, maar ik krijg hier iemand niet zo gek... Nu gaan we dus toch maar een wiegje kopen, want de wagenbak was volgens de kraamzorg na de eerste week geen goed idee meer. En aangezien ik ons kindje het liefst een paar maanden op onze kamer wil... @Naam: we zijn eruit! Ik heb mijn zin gekregen! @Geboortekaartjes: we hebben een keuze gemaakt, en ik wil deze week een proefdruk gaan bestellen. Qua aantal houd ik maar gewoon de lijst van vorige keer aan, denk ik! (en een paar extra) Gisteren hebben we van mijn oma 100 euro gekregen, dus ik ga van de week lekker shoppen! Ik wil nu op korte termijn toch wel echt flink gaan inslaan, want lopen gaat steeds iets moeilijker, en als ik op dezelfde termijn beval als vorige keer, is ze er over 7,5 weken al! @Beesie: fijn dat er nog niet echt iets aan de hand is, maar doe rustig aan he?!?
@Intake kraamzorg: dan hoef je nog niet alles klaar te hebben hoor! Is hier beide keren niet naar gekeken.
dacht kom even bijlezen.. wij zijn toevallig nu bezig met de box opzetten... heb natuurlijk 3 hondjes dus die hebben dan in ieder geval ruim de tijd om te wennen. mn tas staat ook al zo goed als klaar naast mn bed, behalve dat mn zwangerschapskaart en verzekeringspapieren enz er nog niet inzitten....
Je "zeurt" maar lekker hoor... doen we allemaal wel eens toch? en soms is dat het enige wat helpt... "praten" met "lotgenoten".... leuk hormonen die je snachts wakker houden... hopelijk vanaf vannacht beter... en van de ene kant is het ook niet raar.. je hebt een hoop "indrukken" gehad om te verwerken....
Ik hoop dat hier toch wel alles klaar is hoor als de kraamzorg komt, ze komen pas met 36 weken namelijk Nou de kerstboom is de deur uit! Nu eventjes stofzuigen en de box naar beneden brengen. Manlief is de babykamer nu aan het schuren en gaat dan het plafond witten. Gebeurd een hoop dus vandaag, leuk
hmmmm.... moet zeggen dat mijn vk absoluut geen uitspraken doet (of wil doen) over de grootte van het kindje... tegen het einde (38 weken) wil ze op aandringen wel een "gokje" wagen... niet eerder omdat ze van mening is, dat er in de tussentijd nog zoveel kan veranderen.... Soms kunnen ze het ook echt niet goed voelen hoor... Ben benieuwd (jij waarschijnlijk ook!! ) wanneer je dan gaat bevallen en hoe groot jullie spruit is...? heb je geen metingen gehad? wanneer heb je groeiecho..? Waarom denkt ze dat je eerder gaat bevallen? nouja afwachten maar... maarja "inverwachting" he?? je bent iig weer goed gekeurd...!!! en je meisje is toch mooi gedraaid... wellicht zorgt dit nu ook nog wel voor wat pijntjes... (?) hopelijk snel wat minder "rommels" en gewoon nog wat prettige weken...
had nog niet verder gelezen dus..... geen standaard groeiecho dus.... toch begrijp ik niet dat vk's geen vaste richtlijnen hebben wat dat betreft.... Zo"n " extra" is het tegenwoordig niet meer zo'n groeiecho..... en waarom sturen ze jou dan niet gewoon even door..... als is het maar voor bevestiging dat alles ok is...
Ok, als je de intake pas met 36 weken hebt, snap ik wel dat je alles dan klaar wilt hebben, haha! Ik heb de intake een maand geleden al gehad, vreemd dat dat zo verschilt! Ik was bij de eerste zwangerschap veel meer bezig met alles dat af moest en klaar moest staan e.d. Ik moet mezelf er nu echt toe zetten om een lijst te maken, en deze in de komende 2-3 weken zover mogelijk af te werken. Het gaat dan vooral om dingen die ik nog wil kopen, maar ook om dingen als: proefdruk geboortekaartjes, vluchttas, po, nadenken over verhoging bed, beschuit en muisjes e.d. in huis halen, bedjes 'klaar' hebben, kledingkast en commode op orde en vol genoeg, etc. Het is allemaal niet gek veel werk, maar ik merk dat sommige dingen me ontglippen, en ik zie mezelf deze keer rustig bevallen, en dan geen kraamverband (ik noem maar iets stoms) in huis hebben... Nou ja, de spanning van de eerste keer is er iig af! Nog zo'n stom voorbeeld: ik heb vorige week toch maar eens gebeld voor een rondleiding in het ziekenhuis (je weet maar nooit!). Dat is hier iedere tweede woensdag van de maand, en ik bedacht ineens dat half februari dan wel eens heeeeel krap zou kunnen worden.... oeps! Gelukkig was er over 2 weken nog plek!
Eveline sommige mensen weten echt niet met geld, honden en kinderen om te gaan.... en dan is het niet gek "als het mis" gaat... op welk vlak dan ook @honden ik heb vorige zwangerschap DE tip gekregen van vriendin (en fokker van honden) om onze hond (hebben we niet meer ) het shirt te geven waarin ik bevallen was.... Daar hingen namelijk alle luchtjes aan, van mij, en kleine.... hier geen problemen gehad met hond.... zag kleine meteen als lid.. idd niet weghouden bij de kleine, maar hem wel laten zitten voordat hij klein mag "groeten"... (zo houdt jij controle over de situatie) Ja hij deed wel raar dagen voor de bevalling en werd gek toen hij het vruchtwater rook.... toen mn vliezen waren gebroken... ook de kat trouwens...
@alles af... voor mn gevoel begint het hier ook echt te dringen, maar eigenlijk meer omdat ik merk dat ik dingen ECHT zwaar begin te vinden... en het allemaal af wil hebben, zodat ik eindelijk wat kan uitrusten... (voor zover dat kan..) want anders ben ik bang dat ik geen "puf" meer over heb om in maart te puffen....