Zo voor het eerst in de lange tijd goed doorgeslapen, ben om 21.00 uur ricting bedje gegaan omdat ik zo chagarijnig was en dat allemaal heerlijk tegen vriendlief aan het reageren was. Ik ben snel in slaap gevallen en vanmorgen pas wakker geworden van de wekker! Wauw!! @Angst bevalling- Hier geen angst, het komt zoals het komt. Ik weet wel dat ik niet zo dromerig meer ben als bij de 2e. De eerste ging zo volgens boekje thuisbevalling. Bij de 2e moest ik naar het ziekenhuis en werd daar meteen gehouden en ingeleid vanwege langdruig gebroken vliezen, klein scheurtje bovenin. Dat was zo'n shock!! Dat ik daar nu wel meer rekening mee houd dat dat kan gebeuren. @Bij de bevalling- Sowieso schoonmoeder NIET, vind het knap van de mensen die het wel kunnen! Mijn zusje heeft het ook gedaan schoonmoeder, en onze ouders en ik en mijn zus. Dat zou ik ook niet kunnen die drukte. Mijn jongste zusje is nog niet bij een bevalling geweest terwijl ik daar echt een vriendschaps band mee heb. Daar twijfelde ik dit keer over om haar erbij te hebben, maar zit eraan te denken om de laatste lekker met z'n 2 te doen. Vriend en ik. Alleen mijn ouders erbij mocht het op een tijdstip zijn dat de kids wakker zijn. (of ik toch naar het ziekenhuis moet) Bij de eerste hadden we mijn ouders gebelt op het allerlaatste moment, toen ik het echt niet meer hield. Die zijn toen gekomen. Moeder mee naar boven en vader beneden gebleven. We zien het allemaal wel, hoe met wie of wat? Ik kan nu wel mensen uitnodigen voor de bevalling maar dan ben ik misschien niet sterk genoeg om mensen weer weg te sturen. Dus we kijken even hoe het gaat. @doorslapen- onze kids sliepen allebei door rond 6 a 7 weken, gelukkig... Want hoor ook genoeg andere verhalen. Ik heb 2 keer de eerste 2 weken borstvoeding gegeven tot ik opgaf en het niet meer lukte en fijn voelde. Daarna fles, ik vraag me af of dat er ook mee te maken kan hebben. Fles is toch ook wel weer ideaal om de zoveel uur, en borst wanneer kleintje zin heeft. Ik ga toch weer een poging wagen tot borst voeding. Heb een goede kolf aangeschaft, maar laat me niet meer gek maken door de kraamhulp, als ik kies om te stoppen dan stop ik. Tuurlijk hopen we dat het allemaal goed gaat, maar ik ga niet ten koste van alles en iedereen en mijn eigen gemoedsrust door. @Klossen- Jeuh, morgen alweer 36 weken, dus morgen maar eens de klossen halen, en die po ook trouwens... Oeps, tijd om te gaan dochterlief is bijna klaar op school! Vanmiddag lekker middagje vrij! Fijne dag allemaal!
Doorslapen is een ruim begrip.... (is volgens mij eigenlijk minimaal 5 of 6 uur aaneengesloten slaap). Hele nachten, tot een uur of 6.30 's morgens had ik hier pas weer na een jaar. Het kan dus nóg erger, haha! Als het alleen om voedingen gaat, is dat best goed te doen trouwens! Het is vervelender om een kindje te hebben dat 'gewoon' wakker is, en huilt oid. @Voorweeën en indalen e.d.: Ik kan me van de eerste keer niet herinneren dat ik er zoveel last van heb gehad. Nu heb ik iedere avond 'weeën', maar ik kijk er al niet meer van op....weet dat het de volgende ochtend weer over is! (Er komt natuurlijk een moment dat het niet meer vanzelf ophoudt, haha!)
@slapen, hier ook steeds minder, wordt om ongeveer 3.00 uur wakker en dan kan ik niet meer slapen. Wel heb ik me laten magnetisren en het heeft toch geholpen slaap de laatste nachten toch echt beter!
ik heb redelijk geslapen voor een keer. Had gister dus ook last van voorweeen of indalingsweeen. Na douchen is het niet meer terug gekomen al hield het ervoor echt wel ff aan. Maar tot nu toe dus negens meer last van! Heb nu lekker broodjes in de oven gedaan(hopelijk houd ik vandaag alles binnen...). En straks weer even bij mijn paarden kijken @bevallen: ik wou het alleen met mijn vriend doen maar begin nu ontzettend te twijfelen of ik mijn ma er bij wil. Ze moet van ver komen en krijgt al minder mee van mijn zwangerschap en dit wordt haar eerste kleinkind(ben ook nog enigs kind). En al wacht ze dan in de woonkamer ofzo maar ik wil dat ze er in elk geval als een van de eerste bij kan zijn, de baby kan zien. Mijn schoonfamilie wonen allemaal om de hoek...dus die zijn er zo. @nesteldrang: heb er wel last van...krijg de kriebels als ik denk dat ik bepaalde dingen nog niet heb geregeld. Maar altijd als ik in bed lig! Overdag valt het wel mee en dan ben ik met huishouden bezig en denk ik van moet me niet zo druk maken maar als ik in bed lig dan krijg ik afentoe paniekaanval haha.
@bevalling, mijn moeder en oma zijn erbij als enige. Zit wel in twijfel of ik zelf de navelstreng door zou moeten knippen, of mijn oma dit laat doen. Mijn oma is zo wat mijn tweede moeder. En vind het toch wel heeeeel erg bijzonder dat ze dit mee kan maken!
@bevalling, wij hebben er verder niemand bij, twijfel alleen heel erg of ik mijn zus zal vragen.... Wij hebben een hele goede band, en zij kent mij als geen ander en ze heeft zelf ook 2 kindjes en weet hoe ik me dan voel. Maar ik ben er nog niet helemaal over uit.
@ bevalling haha ja lastig hè! Ik heb dan wel idd een hele feestcommissie maar ben wel van plan om ze pas te bellen als het echt al flink is gevorderd eerst gewoon op me gemakje lekker douchen en opvangen en als de VK is geweest en zegt bijv 7 cm dan mag de rest ook wel komen hihi @ doorslapen.... Nou ben ik dan echt de enige met een kind dat nóg niet door slaapt!! Ze is net 2... Krijgt natuurlijk állang geen nacht Voedingen meer hoor!! Nu sinds een maand of 2 wil ze wel is een nacht (zoals vannacht) echt doortrekken tot smorgens @ nesteldrang ja dat heb ik ook wel veel erger dan bij de eerste wil nog zoveel maar heb ook bekkeninstabiliteit dus kan gewoon niet alles te gelijk...
Zow meiden wat gaat dit topic snel, ik heb me ergens een keer voorgesteld hier, ook een maart-mamma-to-be, maar ik kan het niet bijhouden hoor Hoe doen jullie dat?? Ik lees graag tips zodat ik mee kan gaan doen hihi Thanks alsvast!!!
jeetje.... ik heb echt niet alles bij kunnen lezen hoor. moest eerst iets van 3 pagina's van deel 3 en toen kwam ik nog 19 pagina's deel 4 tegen..... 16 februari Pompeloesje 20 februari MupKUH 24 februari Guusje 25 februari Anna27 27 februari Beesie 27 februari Eva 29 februari Happymom 29 februari Mon 29 februari Foxy74 1 maart Rens 2 maart cvermeulen1979 3 maart Suzanne 7 maart Sheena21 8 maart Leske 12 maart Zebra 10 maart lautjuh 10 maart Sasjuh83 14 maart EmvSenR 14 maart Fropste 15 maart Gentle 16 maart Frenzy 18 maart la Femme 17 maart Cupido 18 maart Pioentje 21 maart Shadow 22 maart Naomi123 25 maart cerberus 2 april Eveline1986 5 april Sjors22 ik heb mijzelf er ook even bijgezet.... ik hoop dat hij eerder komt, maar doordat ik dat hoop zal hij wel lekker eigenwijs blijven zitten haha
@ Koekjes: laptop binnen handbereik en tussendoor stukjes lezen. Of wanneer ik echt geen tijd heb, vluchtig alles van 2 dagen doorlezen en dan gewoon een EGO berichtje plaatsen Traktatie KDV/Speelzaal: Ik had nog een leuk idee! Mijn zoontje gaat Nijntje koekjes met muisjes trakteren. Ik maak zelf van poedersuiker en water een glazuurmengsel en smeer dat op de truitjes van Nijntje en dan bestrooien met muisjes! Hier was ik echt brak van de nacht en zoonlief was ook vroeg wakker dus had gehoopt dat hij lekker zou slapen, maar nee. Ik denk dat hij het middagslaapje langzaamaan gaat overslaan. Gelukkig heb ik hem kunnen uitleggen dat mama echt heel even moest rusten en hij zachtjes op zijn kamer mocht spelen. En dat heeft hij 45 minuten gedaan De lieverd! Verder nog steeds last van mijn darmen... @ Leske: ik herken het ook niet van mijn eerste zwangerschap, maar kan ook zijn dat ik het me niet meer kan herinneren.... @ Cerberus: Ik word liever een aantal keer per nacht wakker voor mijn kindje dan nu met rugpijn....
Ja hoor de kleine heeft een rib te pakken gehad! Wat een feest.. Kan niet zitten.. Nog een half uur dan zit mijn werk erop! Snel naar huis en plat. Heb vandaag teveel harde buiken gehad, die pens begint echt in de weg te zitten!
Ohh ik heb ook ze een last van die buik met werken, kan niet meer normaal op een stoel achter mijn buro zitten, heb echt enorme pijn in mijn rug en als ik op sta doen mijn heupen echt super veel pijn.... Sorry sorry voor mijn ego berichtje maar ben het echt zat aan het worden ....
@pioentje, gewoon lekker klagen hoor Ik doe even mee. Ik ben die k*t bureaustoel ook zat haha. Ben wel blij met mijn 'zit' werk maar zit zo wijd met mn benen GEEN GEZICHT hahaha. Maar die buik zit echt in de weg, kind is MEGA actief, heb steeds een punt van een arm of been. Rug doet zeer, rib doet zeer, buik doet zeer. SORRY SORRY voor mijn geklaag!! Schaam me diep!
Heerlijk ik doe nog even mee, er zit een mega rand in mijn buik te drukken, en mijn kind zit onwijs hoog waardoor ik niet normaal kan zitten!! *klaar met klagen, lucht heerlijk op*
lekker doorklagen hoor Ik heb steeds als ik de honden aan het uitlaten ben dat halverwege het rondje ik het idee heb dat mijn kind helemaal naar beneden is gezakt ofzo haha. Moet dan echt beetje naar voren lopen en benen wijd, hoop maar dat nieman dat dan opvalt
was nog niet klaar met typen maar mijn laptop vond het leuk om hem toch al te plaatsen Heb vandaag wel steeds meer last van wat lijkt op ongikrampen....
Goedemiddag! @ Borstvoedingscursus: ik vond het heel zinvol. Heb er zeker wat van opgestoken! @ Shadow, je kunt borstvoedingscursus volgen bij Kraamzorgbureau de Waarden, ook als je daar niet bent ingeschreven. Ze geven elke maand cursussen en hebben een groot werkgebied. Misschien kun je eens op hun website kijken als je nog wilt? @ Sasjuh, ik heb afgelopen nacht voor het eerst krampjes gehad in mijn buik maar verder slaap ik bijna elke nacht wel lekker door! Gelukkig maar, ik geniet er nog even van J @ Klossen, ik kan ze halen vanaf 36 weken zwangerschap las ik gisteren. Dus nog even geduld. Nouja hoeft van mij ook nog niet zo nodig hoor! @ Doorslapen, vandaag op BVcursus zeiden ze dat er van doorslapen wordt gesproken als een baby 6 uur ononderbroken slaapt. Dus doorslapen wordt er ruim gezien haha @ Bewegingen, vanochtend tijdens cursus voelde ik weer een hoop gedraai en geduw. Dus ben wel weer gerustgesteld! @ Bevalling, wij zijn lekker saampjes! Nu weer snel verder werken...
@Eveline: zit je voor kraamzorg bij De Waarden? Dan kun je de klossen nl thuis laten bezorgen. Ik heb ze van de week besteld en als het goed is, worden ze morgen gebracht.
Terug van weggeweest! En het klagen van jullie heerlijk dus hier kom ik: oeffenweeen gehad (2 a 3 weken geleden alweer), verloskundige thuis savonds is de kleine al flink ingedaald nou dames dat voelt heerlijk zeg als r ff op je doos gedrukt word pfff,, ook harde buiken hier buik zit ook flink in de weg en ben het ook zat! Ook nog last van me rug en nachten wakker liggen vanwege rusteloze benen en maagzuur bah bah bah! Schrok me net ook weer rot ik ga even rustig naar de wc ruik ik ineens vreemde zoete lucht en bij het afvegen een vage licht bruine veeg, maar als ik op de bank zit ofzo komt er niets uit dus wacht het nog maar even rustig af en anders de vk maar even bellen.. Nou dat was mijn verhaaltje voor nu haha en blijf lekker met jullie meelezen! Vind t zo leuk al die ervaringen! Veel liefs en dikke knuf