EGO- De jongste kwam dus met schaartje aan, de schade leek mee te vallen, ik meteen naar de tafel om de schaartjes op te bergen zie ik Fabienne zitten met een ontzettend schuldig gezicht! En een flink kortgewiekte ponny! Vriendlief moest lachen en zei: Das wel helemaal 2012! Gelukkig kan ik er ook wel om lachen (als zij dat niet ziet!!) want het had nog erger kunnen zijn! Ponny is wel kort dus moet wel even bijgewerkt worden, maar durf er zelf niet aan te beginnen voordat ik het dadelijk vererger(als dat al mogelijk ik)... Ach ja, kunnen we weer op het 'stoute' lijstje afvinken!
stomme hormonen ook...nu voel ik me de bitch omdat mam haar hulp aanbiedt en ik niet eens dankjewel kan zeggen maar alleen kan zeggen dat ik niet wil dat ze komt sorry voor de ego's
Ik betrapte mezelf er ook net op dat ik ging kijken naar de kalender en welke data's in aanmerking zouden kunnen komen voor jou
@Rens- Hoe is het met je? Was de kraamhulp er vandaag al? Of kwam die morgen? Weet je al iets over wanneer je menneke waarschijnlijk naar huis toe mag, dagen of weken?
@Eveline- Herkenbaar hoor. Anders bel je haar nog even op. Je loopt ook op het eind, dus ze zal er wel begrip voor hebben toch.
Cerberus, hahaha, ik denk dat ik jou maar inhuur voor tijdens mijn bevalling: 'professionele afleidingsmanoeuvre' En om meteen maar te beginnen, mag ik van iemand een thuisbevalling? Ik heb van alles in de aanbieding: harde buiken, tintelende handen, maagzuur... Suzanne, oeps, hoe zijn de haren?? Beesie, gelukkig dat het weer gestopt is, maar naar klonk het wel! Ik zou dat vanmiddag ook maar weer aangeven, dat je steeds zo'n pijn hebt. Is uiteindelijk niet uit te houden. Ben erg benieuwd of je morgen mag! Anna, bijhouden van voorweeën probeer ik nog zo lang mogelijk niet te doen. Das echt zo vervelend, als ze een uur regelmatig komen en dan opeens weer niet... Maar ik kan het me nu goed voorstellen, dat je er nu echt een beetje op zit te wachten... Spelletjes.nl - Gratis Spelletjes, Online Games, Spellen Spelen! ??? Eveline, jaaaa, met jou kan ik ruilen. Mag ik jouw thuisbevalling, dan mag jij mijn voorweeën hebben!! Enneh, als je moeder zo over je vent zit te klagen zou ik dat gewoon even tegen haar zeggen een keer, dat je daar niet op zit te wachten. Jij wilt hem niet steeds verdedigen en zelf weet je goed dat hij met een drukke baan niet overal aan toe komt. Maar geef jezelf een break en schrijf iets op wat ze wel zou kunnen doen. Misschien wil je bijv. de ramen nog doen voor de bevalling, of juist de bovenverdieping dweilen ofzo. Van die klusjes die voor jou gewoon langzamerhand wat zwaarder worden. Heeft zij het gevoel wat te kunnen doen, en dat scheelt jou weer! Jij zit nu nog met veel te doen vanmiddag, terwijl zij zo graag wil helpen! Cupido, hier precies hetzelfde. Bij Julia ook zoveel voorweeën gehad, dat ik nu niet meer zo zit te wachten. Met 39 weken, dan klaag ik mezelf die laatste dagen nog wel even door. Maar nu duurt het nog zo lang en die harde buiken en voorweeën zeggen toch niks, helaas... Hehe, hier weer lekker thuis en lekker veel gegeten. Ik merk dat ik mezelf de tijd en moeite niet gun om genoeg te eten soms. Het idee van "wat moet ik nu dan weer eten?" en dan eet ik maar niks of te weinig. 4 boterhammen en een warme maaltijd (met 2 tussendoortjes ergens) is gewoon niet meer genoeg, maar ik moet dan een beetje creatief wat meer eten. Soms wat vla ofzo, of yoghurt met muesli, om wat extra's binnen te krijgen. Zo lekker naar bed, meisje even slapen, ik even slapen. En hopelijk hebben we daarna nieuws van Sasjuh!
Hey meiden, Effe snel berichtje voor het internet er weer uit ligt..Grrrr Gisteravond en vanochtend heel verhaal getypt wil ik net versturen ligt internet er weer uit !...Zo irritant. Van wat ik onthouden heb.. Spannend foxy ! Ben heel erg benieuwd @Anna, Spannend meid, ben benieuwd of de kleine nu ook zo snel na het verliezen van de slijmprop komt Erg spannend ! @s.moeder, Bedankt voor de tips allemaal ! Ik had er niet over nagedacht dat ik de kraamverzorgster ook kon vragen dingen te weigeren voor mij Is wel handig. Gister brief gehad dat ze over 2 a 3 weken kennis komt maken, kan ik het misschien wel meteen aangeven Ga in ieder geval iedereen een sms sturen dat ze moeten bellen voordat ze op visite komen en hopelijk houden ze zich daaraan en mijn s moeder heeft gisteravond de volle lading van mijn vriend gehad Zal ze het nu begrijpen hihi.. Ga kijken of ik verder kan lezen voordat het weer fout gaat met internet
@Gentle: ik heb in de meeste gevallen niet direct door dat het om voorweeën gaat, en omdat mijn vk me meerdere keren op het hart gedrukt heeft om écht op tijd te bellen, merk ik dat ik al snel ga timen... Heel stom eigenlijk, want ze zei tegelijkertijd ook: "Zodra je voelt dat het menens is, ook al is het uur nog niet om, meteen bellen!" Ik kan dus wat dat betreft net zo goed meteen wachten tot het heel veel pijn gaat doen... (zonder timen van de weeën dus....) Wat een stomme bezigheid toch, wachten op een bevalling! En sorry, nee, ik wil mijn (waarschijnlijke) thuisbevalling niet ruilen voor nog meer gedoe aan mijn lijf.... Misschien komt het bij jou nog op tijd goed, toch?
het is natuurlijk niet jouw kraamverzorgster die kennis komt maken, want je weet nog niet wanneer je gaat bevallen. Er zal een 'intakester' langskomen, waarbij je bijvoorbeeld wel aan kunt geven of je het belangrijk vindt dat je een niet-rokende kraamverzorgster krijgt, of dat je kraamverzorgster niet bang mag zijn voor honden oid. Als jouw eigen kv dan voor het eerst komt, is het de bedoeling dat je met haar doorspreekt hoe je het wilt hebben (hoe je de uren verdeeld wilt hebben, wat ze allemaal wel en niet mag doen van je, of je specifieke wensen hebt, en hoe je het bezoek geregeld wilt hebben). Maar kom voor jezelf op hoor, wat je sm betreft!
Even een vraagje- Had laatst gelezen over borstvoeding kleding site's en dergelijke. Ik heb namelijk nog een pyama nodig met knoopjes. Iemand tips, Niet te duur! EN wie weet nog bh's hempjes...
Ik ben ook op zoek (geweest). Ik heb iig zo'n satijnen pyjama, met knoopjes voor. Als het iets warmer wordt, gewoon een slipdress. Qua kleding ga ik denk ik voor bovenkleding met een wijde kraag, met daaronder borstvoedingshemdjes. Wel heel jammer dat je die alleen in het wit en zwart hebt (de betaalbare). Een iets minder wijde kraag kan dan trouwens ook, omdat je het dan gewoon omhoog kunt doen, en het hemdje een blote buik voorkomt. Het enige waar je dan weer op moet letten, is dat de bovenste laag niet te dik is (prop in je nek...) Ik wil straks weer lekker nieuwe kleding gaan kopen, maar vind het inderdaad lastig om dan rekening te houden met het voeden... (en aangezien ik het minstens een jaar wil gaan volhouden....)
Sjors: wat goed dat je vriend het nou ook even heeft duidelijk gemaakt aan haar! Misschien dat nu dan toch het kwartje valt. Van zoonlief zoiets te horen is nooit leuk natuurlijk. Hoop t voor je meis! Borstvoeding: Ik heb toch maar besloten om waarschijnlijk toch geen borstvoeding te gaan geven. En waarom? Omdat ik voor mijn zwangerschap altijd al te licht ben geweest (48 kilo) en ik weet nu al dat ik na de bevalling al heel veel kilo's kwijt ben en ik ben bang dat als ik borstvoeding ga geven zo weer op of onder mn oude gewicht zit. En het klinkt stom, maar dat heb ik er niet voor over. Ik voel me nu met al die extra kilo's zoveel beter dan daarvoor. Al vind ik t wel moeilijk want ik heb altijd gezegd dat ik t wel wil proberen gewoon om het meegemaakt te hebben. Maar mijn eigen lichaam en gezondheid gaat dan toch voor vind ik... Dus ik denk dat ik toch maar voor de fles kies... moeilijk moeilijk...
Zo wat een hoop 'gezwets' weer, 8 pagina's in een paar uurtjes tijd! @ sasjuh; Go girl!!!! Ben zo benieuwd naar jullie meisje!!! @ Cupido; nog geen buddynieuws? spannend hoor! Optocht was echt koud en nat, maar wel super mooi... @ Gentle; wel goed blijven eten hoor, is wel belangrijk! @ Anna; duim dat het door zet voor je, want hier wordt je echt moe van.... @ Ceberus; sterkte met je rug, hoop dat het snel minder is... @ Pieontje; knuffel meid, balen als je even zonder koud water zit (%&($ eneco (of was het essent?) Ik voel mezelf ook een giga zeekoe, vooral nu ik over vocht zie.... @ Eveline; veel plezier met de intake, en idd zoals cupiodo zegt, laat die berging even voor wat het is en probeer open kaart te spelen naar je moeder! @ Shadow; hier ook een hangkont... Had altijd best mooie strakke billen, maar nu..... Straks volop trainen, fijn dat het goed was bij de VK. @ Beesie; gelukkig zijn de krampen weer weg, ben benieuwd straks wat de gyn zegt, ik duim voor je! @ Moeders; hier is het nu wel weer goed met mn moeder, maar ik merk dat ze heel graag overal in mee wil doen (met de baby) En van de ene kant gun ik dit haar heel erg en van de andere kant benauwd het me... (tis mijn kindje denk ik dan!!) Zo belde ze toen straks ook weer, wil ze alles weten wat bij de vk is besproken en dan denk ik wat moet jij daar nu mee.... Pfff hormonen spelen ook mee denk ik? Ik weet ook nog niet of ik haar bij de bevalling wil hebben en heb dit ook nog niet met haar besproken.... @ Ego; vanmrg bij de vk geweest, alles is prima, beeb doet het goed. Vk verwacht dat het een 7/7,5 ponder wordt, ben benieuwd (zou mij goed uitkomen ) Verder denkt ze ook dat ik overtijd ga (aangezien ik te laat geboren ben en mijn man ook en dit schijnt erfelijk te zijn...) Dus ik kan weer rustig ademhalen . Net klossen gehaald en ben naar de markt en de stad geweest, alleen viel het tegen, bijna alle winkels zijn dicht en er stonden bijna geen marktkramen....
@Beesie: ik ben van het voeden niet gek veel afgevallen (heb 9 maanden over 11 kilo gedaan....), dus misschien zou je het gewoon een kans kunnen geven? Op zich is borstvoeding namelijk wel heel goed voor het herstel van je lijf! Jij zou er dan alleen extra goed op moeten letten dat je wat meer (maar wel gezond) eet.
Ah, vervelend, maar lief bedoeld natuurlijk. Mijn moeder doet dat niet, ze laat het van mij afhangen. Poetsen komt ze hier sowieso niet doen (wij hebben ook tijd genoeg met partime banen), maar ze wil wel altijd Joosje opvangen en zo gaat ze vanmiddag met haar carnavallen. Dat is ook erg fijn! Succes ermee meis en ik zou ook gewoon eerlijk tegen haar zeggen hoe jij het voelt. Leske
Jaaa Gentle, ik wil mijn thuisbevalling wel met je ruilen voor een beetje harde buiken hoor. Maar alleen als die harde buiken ook zorgen voor een klein beetje ontsluiting... Zo hier even hard gejankt net om verschillende dingen, alles er even uitgegooid maar lucht wel op. Zit altijd enorm in een loyaliteitsconflict naar mijn ouders en daarom lastig om dingen eerlijk te zeggen tegen ze...maar ik word er steeds beter in! Ik heb de berging zo ver mogelijk opgeruimd (meer kan ik niet doen want is allemaal gereedschap dus moet vriendje even uitzoeken) en schoongemaakt waar ik bij kon...Ik heb de woonkamer opgeruimd en gestofzuigd en ga zo even eten, dan boodschappen doen, luiertas ophalen en vanavond of morgen weer een beetje poetsen. Kraamzorg komt morgen om half 2 dus heb in de ochtend nog tijd om te dweilen en beneden de ramen te zemen...
kan ik me helemaal voorstellen.... (had ik dus met geslacht....)... tja als ze ECHT bezig blijven zou ik als ik jou was gewoon de datum zeggen... (3 dagen later.... ofzo... )
volgens mij is dat gerommel besmettelijk.... hier nu al een tijdje voorweeën, echt niet prettig! begon bij isabel ook met 34 weken, had gehoopt nu wat later... ook al een paar keer naar de wc kunnen lopen terwijl ik de laatste tijd maar om de paar dagen kon. hoop niet dat het door gaat zetten, is echt nog te vroeg!
hahahaha.... dochter had het hier laatst dus ook.... gelukkig viel het hier niet op.... ikzelf heb het vroeger ook eens gedaan... maar kon dus gelijk van halverwege rug... naar kort koppie....
hahahaha.... dan wil je mij niet tijdens mn bevallingen meemaken..... hahahaha..... humor breekt voor mij de "spanning"..... Extra binnenkrijgen, hier geen problemen mee..... (jij mag van mij wel de lintworm... ) weltruste....