Maart 2012 Mama's Deel 4!!!!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Frenzy, 6 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mupkuh

Mupkuh VIP lid

10 okt 2007
    6.442
    0
    0
    Mama
    Brabant
    Goedeavond meiden,

Hier even lekker ego...

Vanmiddag in het zhs gezeten en aan de ctg gehangen. Voelde de kleine al heel de dag niet bewegen. Dus moest toch maar even langskomen. Alles was gelukkig wel goed en had nog voldoende vruchtwater. Had wel wat harde buiken gehad maar dat hoorde erbij. Sinds dat ik daar weg ben voel ik de kleine natuurlijk weer volop. En heb flink last van steken en druk onder.

@ Lekkages, hier eigenlijk ook nog helemaal niks. Wel vocht als ik erin knijp. En ja dat tepelhof haha groot en heel donker.

2. 0Zebra0

0Zebra0 VIP lid

6 nov 2010
    10.813
    0
    36
    Noord-brabant
    mupkuh, gelukkig was het loos alarm

ik mag morgen ook weer aan de ctg

3. roos1

roos1 Bekend lid

25 mei 2011
    554
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oja, mss nog eventjes de lijst bijhouden....

Volgende afspraak:

13/2 ctg - monitor ivm groeiachterstand
    21/2 afspraak gyn echo

4. pheline

pheline Fanatiek lid

15 dec 2010
    1.455
    0
    0
    ff ego hoor haha

heb ik weer pffff
    ga ik net mn hondjes uit laten zie ik iets op het gras vallen, Cooper ( 1 van mn hondjes) zag het ook en rende er snel naartoe waarna ik zag dat het wegvloog. was het een klein parkietje.

het parkietje lande op het ijs werd weggejaagd door een ekster en viel toen weer op het ijs. Jason (1 van mn andere hondjes)zag dit en ging als een gek het ijs op achter dat parkietje aan. er lag allemaal sneeuw op het ijs dus ik durfde er ook niet achteraan om jason terug te halen waardoor jason het dus helemaal geweldig vond om met het parkietje te spelen en niet naar mij te luisteren. steeds als dat vogeltje weg probeerde te vliegen dan pakte jason hem gauw in zijn bek. elke keer zat dat beestje te gillen was echt hartverscheurend.

uiteindelijk kwam jason naar mij toe en heb ik hem gauw opgepakt maar dat vogeltje lag stil op het ijs. mn man gebeld maarja die is op zijn werk dus heb ik het aan 2 jongetjes gevraagd die aan het schaatsen waren. uiteindelijk hebben ze het vogeltje te pakken gekregen. ondertussen al mn buurman gebeld en nu heb ik het vogeltje hier binnen staan in een kattenmandje.... gelukkig is hij ongedeerd ook al heeft jason hem flink heen en weer gesjouwd aan zijn koppie en vleugels.

dierenambulance gebeld nu maar wachten wanneer ze komen want het was erg druk.... pff was mn middagje wel weer zeg. arm beestje

5. Missy88

Missy88 Actief lid

19 jun 2011
    314
    2
    18
    NULL
    Gelderland
    gelukkig loos alarm ja..

ik heb om half 9 controle bij de vk..kan wel slapen al haha

6. roos1

roos1 Bekend lid

25 mei 2011
    554
    0
    0
    NULL
    NULL
    bah, sheena, wat schrikken! Gelukkig heb je 't parkietje nog kunnen redden... zo'n beestjes kunnen serieus schreeuwen he...
    Hopelijk is 't diertje er snel weer bovenop!

7. pheline

pheline Fanatiek lid

15 dec 2010
    1.455
    0
    0
    ja hij is nu al een stuk rustiger.... hangt steeds aan het deurtje ipv dat hij achterin het mandje zit zoals vanmiddag en als ik het deurtje open doe om er iets in te leggen komt hij gauw naar mijn hand.

het is best een stoer vogeltje haha.. maarja ik kan er niets mee en ik hoef geen vogel in huis...
    hoop toch wel dat ze hem vanavond nog komen halen want mijn man en ik zijn morgen allebij werken dus dan moet hij wel weg zijn...

het is nu 2 uur geleden dat ik ze gebeld heb...

op dit moment probeert hij volgens mij uit te breken hij zit de hele tijd in het deurtje te bijten haha... en hij maakte net voor het eerst geluid :p

8. Mupkuh

Mupkuh VIP lid

10 okt 2007
    6.442
    0
    0
    Mama
    Brabant
    @ Sheena, gelukkig dat ze komen zeg! Heb hier eens gebeld voor een kraai nou ze kwamen echt niet de eikels :(

9. roos1

roos1 Bekend lid

25 mei 2011
    554
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mag ik tussendoor eventjes reclame maken? ;)
    Mijn zus ontwerpt zelf t-shirts en slabbetjes... ze heeft een website en sinds gisteren staat ook de webshop online... Ze is nog maar net gestart, dus weinig naambekendheid (hoewel de kleertjes ondertussen al wel in enkele winkels in België én Nederland te koop zijn), vandaar dat een klein duwtje in de rug wel fijn is... :) Dus bij deze...

Voor wie nog niet is uitgeshopt voor zn kleinste ukje ... ;) Ga gerust even een kijkje nemen...

Homepage Lilabie Baby basics
    of Categorie | Lilabie

Je kan lilabie ook vinden op facebook
    Lilabie | Facebook

Ik heb ondertussen de hele collectie :):D

10. pheline

pheline Fanatiek lid

15 dec 2010
    1.455
    0
    0
    leuke shirtjes.... orgineel

11. beesie

beesie Fanatiek lid

10 jun 2010
    1.660
    0
    0
    NULL
    Flevoland
    Lautjuh: ja mn urine is al een paar keer nagekeken maar netjes schoon! Dit is ook een heel andere pijn... zit echt bovenin mn buik!

Sheena: ahhh wat zielig zeg, van het parkietje! Gelukkig ziet ie er wel redelijk goed uit. Hoop dat de dierenambulance gauw kan komen. Maar ze hebben t idd wel erg druk, dat geloof ik met dit weer! Allemaal vogels die zijn vastgevroren en honden op het ijs! Mochten ze vanavond nou niet komen, zou ik in ieder geval een klein bakje water in het hokje erbij zetten, en misschien iets van vogelzaad als je dat hebt? Ik zag een vetbol liggen maar denk niet dat ie daar zoveel mee doet... Met een bakje water en eventueel wat vogelzaad zou hij t wel uit moeten houden tot morgen hoor...

Hier net wezen douchen omdat ik weer regelmatig harde en pijnlijke buiken kreeg! Gelukkig lijkt t nu na een hete douche wat rustiger te worden... Goh dacht ff dat t echt menens was zeg!
    harde buiken heb ik wel nog steeds maar ze lijken wel minder pijnlijk te worden...
    Morgenochtend naar de verloskundige dus ben erg benieuwd!!!

12. Ligero

Ligero VIP lid

1 aug 2011
    6.823
    1.533
    113
    @ Mon, ja ik zit bij de Waarden inderdaad. Fijn om te weten dat ik ze thuis kan laten bezorgen! Laat ik vriendje even onder het bed kijken hoeveel we er nodig hebben. Bedankt J

@ Steffielove, lucht op he dat klagen hahaha!

@ Missy, als je onrustige benen hebt kun je extra Magnesium nemen, kun je gewoon bij de drogist halen. En ik heb geen hond maar wordt gék van mijn kat. Die wil niets liever dan op me schoot of tegen me aan liggen. En loopt maar om me heen te draaien pffffffff

@ Tepels, hier niet groter maar wel een stuk donkerder geworden! Vandaag op BV-cursus geleerd dat het een handigheidje is van moeder natuur. Een kindje kan nog niet zo helder zien en door het grote kleurverschil tussen tepel en huid, weet het kindje beter waar het wezen moet voor de voeding!

@ Suzanne, jeetje zeg dus Fabiënne had ook haar dag niet vandaag…hopelijk gaat het vanavond beter!

@ Guusje, wat vreemd dat ze dat zomaar op de controle zelf zeggen. Mijn VK geeft wel altijd aan als er de volgende keer iets bijzonders gaat gebeuren. Ik weet nu bijv. dat we het de volgende keer gaan hebben over wanneer we ze moeten bellen ivm de bevalling.

@ Beesie, hopelijk zet het niet door!

@ Inwendig onderzoek, ach ik ben niet zo preuts. Ze doen maar! Ben allang blij dat ik het zelf niet hoef te doen hahaha

@ Mupkuh, fijn dat alles goed was. Beter een CTG voor niks dan dat je maar thuis blijft en er is wel iets aan de hand!

@ Sheena, zielig ziet dat eruit he! Maar kleine vogeltjes kunnen best veel hebben. Als ik zie wat onze kat soms met vogeltjes doet…zielig hoor! Maar ik kan niet elk vogeltje redden. Wij hebben wekelijks dode beestjes in de tuin liggen….maar met een parkietje zou ik het wel proberen te redden! Is toch een huisdiertje van iemand waarschijnlijk…

@ EGO, zit nog steeds op me werk, maar ga zo naar huis. Morgen weer een dag!

13. Mupkuh

Mupkuh VIP lid

10 okt 2007
    6.442
    0
    0
    Mama
    Brabant
    @ Eveline, snel naar huis en plat op de bank ;)

14. Ligero

Ligero VIP lid

1 aug 2011
    6.823
    1.533
    113
    @ Roos, heb even gekeken, ziet er wel leuk uit! Alleen als ik op de afbeelding klik kan ik ze niet groter zien...:(

15. Mon

Mon Fanatiek lid

6 jul 2011
    1.135
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Eveline: ik kijk er elke keer overheen, maar als je op hun site komt, dan staan er rechts vijf rechthoeken. In de onderste staat 'Gratis bedverhogers', als je daar klikt kom je bij het bestelformulier. Bestel ook gelijk de ondersteek mee, volgens mij moet je die ook hebben als je eventueel thuis bevalt.

16. Suekes

Suekes Fanatiek lid

26 feb 2009
    3.011
    0
    36
    Tele Agent bij Teleperformance
    Tilburg
    Hoi meiden,

Eveline: ik heb ook natte plekken in mn shirts. De eerste weken zwangerschap dagelijks en nu sinds deze week weer af en toe. Goed teken toch! Moet wel zeggen dat ik een 5 mnd voor deze zwangerschap nog bv gaf aan Fynn. Ook ik kan het er zo uitknijpen.

Voorweeën: Heb ik ook dus ze laten idd van zich voelen die beebjes. Moet wel zeggen dat ik eerlijk gezegd denk dat het indalingsweeën en krampjes zijn hoor. Die kunnen ook aardig aanvoelen.

Volle maan: ik geloof er niet meer in. Annanasharten eten, volle maan, sex hebben... De beeb komt wanneer hij eraan toe is ben ik bang :).

Hier: Pfoeh jullie kleppen lekker door :). Ik ga weer even verder lezen.

xxx

17. Suekes

Suekes Fanatiek lid

26 feb 2009
    3.011
    0
    36
    Tilburg
    Eva: Leuk idee met die nijntjekoekjes!!

Slapen: ramp he? Ik slaap ook zonder voedingskussen dit keer (vorige keer al vanaf 20 weken). Ik krijg er rugpijn van nl. Nu slaap ik gewoon half op mn buik als de beeb rustig is. Ik moet er wel 3-4 keer uit om te piesen, echt n ouwe oma ja...

Hier: Niet veel te melden. Leuke dag gehad, niet veel gedaan maar was gezellig met Fynn. Voor de verandering n keer geen maagzuur vandaag, jeuj!

xxx Sue en fijne aaf meiden!

18. Suekes

Suekes Fanatiek lid

26 feb 2009
    3.011
    0
    36
    Tilburg
    Ohja rusteloze benen. Had ik vorige keer ook en nu dus ook weer, daar wordt ik echt niet goed van. de hele dag het gevoel dat je iets in elkaar wilt trappen! Blizz als ik daar weer vanaf ben hoor!

Een echo: bij mijn vk doen ze standaard een liggingsecho in de 35ste week. En nog een keer bloedprikken.

10 minuten gesprek: Ik heb er toevallig vrijdag voor de eerste keer 1, ben benieuwd of ze de spijker ook op de kop slaan. Vindt het toch wel spannend hoe ze denken.

nu echt :) xxx fijne aaf!

19. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Shadow, vervelend van die harde buiken, doe maar rustig aan op je vrije dagen!

Me312, ik heb me er een beetje in verdiept, aangezien ik verwacht dat het bij ons ook vrij vlot zal gaan. Als je een sterrenkijkertje hebt hoef je niet bang te zijn dat de VK er nog niet is, want dan gaat het meestal niet zo snel. In andere gevallen neem je je baby gewoon lekker bij je op je blote borst (voor de warmte) en goed veel doeken/dekens er overheen leggen zodat jullie beiden warm blijven. De navelstreng laat je gewoon zitten, daar hoef je niets mee. Vervolgens is de VK er waarschijnlijk binnen een paar minuten, dus kun je gewoon afwachten.
    Wij hebben trouwens de afspraak gemaakt met de VK dat ze vanaf 5 cm ontsluiting niet meer weg gaan bij mij. Daarna duurde het bij mijn eerste bevalling nog 3 kwartier, dus ik verwacht dat het nu niet langer zal duren.

Guusje, voorweeën zijn idd wel pijnlijk, harde buiken meestal niet. Pijnlijke harde buiken zijn eigenlijk ook voorweeën.

Beesie, wat sneu voor de kat! Hier ook wel eens zo'n actie, zattie in de kast ofzo. Ze zijn soms best dom, die beestjes... Gelukkig was het tapijt nog te redden!

Sasjuh, wat grappig, een boer uit boer zoekt vrouw. Volgens mij weet ik wel welke broers je bedoelt ja. Leuk!

Shadow, mijn zwangerschapscursus-juf gaf een tip als je er vaak uit moet om te plassen. Eerst naar de wc gaan, dan in je bed gaan liggen (of in ieder geval echt plat) en na een half uurtje nog een keer plassen en dan pas gaan slapen. In het eerste half uur dat je plat ligt maakt je lichaam namelijk al een heleboel urine aan voor de rest van de nacht! Scheelt mss een keertje 's nachts!

Cerberus, haha, nee gebroken nachten kun je nu maar beter aan wennen, al vond ik ze mét baby een stuk gezelliger en nuttiger. Ik geniet nu nog even van goede nachten, hier valt het nog reuze mee.

Die nachten met baby vond ik trouwens heerlijk. Ja tuurlijk is het bikkelen, maar het heeft ook best wat om midden in de nacht met z'n tweetjes wakker te zijn, baby geniet van je eigen gemaakte melk, terwijl je zelf bij maanlicht een beetje ligt te doezelen. Soms viel ik gewoon weer in slaap en legde mijn man haar weer terug. Veel ontspannender dan nachten met harde buiken of 10 keer naar de wc :D:D

Doorslapen is sowieso een enorm cliché. Tuurlijk, kan best zijn dat je baby na 6 weken eens doorslaapt, maar theoretisch kunnen kleintjes helemaal nog niet zo lang slapen, dus zijn ze vaak gewoon soms wakker en huilen ze niet, vallen ze weer in slaap. Na een poosje komen daar dan de kleine dingetjes bij: snotneuzen, slokjes water, sprongetjes, mama honger, gekke geluiden buiten, onder de dekens vandaan gewoeld, etc. Nee, doorslapen blijft gewoon een soort zegen die je niet elke nacht meer zult meemaken, de komende... nou... zeker 4/5 jaar!

Koekjes, ik open een "reageer" venster in een tweede tabblad, en ga dan alles lezen vanaf waar ik voor het laatst heb gereageerd. Dan typ ik intussen in het andere tabblad mee. En niet overal op reageren (zoals ik soms...), want dan ben je een eeuw bezig :D

Eva, leuk idee met die Nijntjes! Ik denk alleen dat mijn man ze zal moeten maken, en ik weet hoe creatief hij is... Dat worden dus volledig volgesmeerde Nijntjes ;)

Missy88, hihi, hier ook van die aanhalige beestjes. Onze katten liggen het liefst 's avonds samen op mij!

Beesie, hier ook van die zere plekken. Ik voel dan ook echt wat uitsteken, en zodra ik terug duw voel ik dat het heel zeer doet, alsof mijn huid heel erg beurs is. Heel apart!

Guusje, maak je niet te druk over dat onderzoek hoor. Denk ff aan je baby die er aan zit te komen en vaak zijn ze zo klaar. Ze hebben genoeg zwangere dozen gevoeld :D Maar idd, met m'n moeder er bij zou ik ook niet prettig vinden. Vreemd zo'n opmerking over dat je lichaam hier niet voor gemaakt is. Onzin! Mss is het zwaar, maar als het niet kon was je nu niet zwanger ;)

Mupkuh, vervelend zo'n dag, maar gelukkig is alles goed met je kleintje. Voel je geen aansteller hoor, beter een keer te vaak...

Sheena, ach wat zielig... Hopelijk redt hij het!

Hehe, wat veel gekletst vandaag! Net nu ik er niet was. Vanmorgen opgehaald door mijn moeder en ff bij peutergym gebracht met Julia. Wel fijn, want ik kom nergens meer helaas. Er ligt nog behoorlijk wat sneeuw hier, dus ga ik niet op de fiets, en kheb geen auto bij huis. Toch wel lekker als het in ieder geval zoveel gaat dooien dat die sneeuw straks weg is.

Ik heb gisteren en vandaag ook erg veel harde buiken. Misschien een nastuipje van het drukke weekend, de emotionele begrafenis van maandag en mijn laatste werkdag. Vanmiddag een hele poos op bed gelegen, maar dat hielp maar weinig. Ik ga nu lekker nog even onder de hete douche staan en dan ga ik mijn bedje in. Morgen doen wij lekker niks, behalve 's ochtends broodjes bakken en 's middags mag m'n mupke weer naar de PSZ. Heerlijk relaxt zo'n dagje! Oja, en ik dacht, misschien gaan we wel op ons gemakje naar de stad met de bus, even snowboots kopen voor mijn meisje en een paar nieuwe shirtjes ofzo.

Oja, en ik vond nog een website voor wie van plan is (lang) te gaan borstvoeden! Welkom in Boobs' Wonderland | Boobs-n-Burps --> BV kleding!! Niet heel goedkoop, maar er zitten best leuke dingen tussen. Oei, en verzenden naar NL kost 9,50 zie ik. Maar ja, hier in NL kan ik weinig BV kleding vinden helaas...

20. Frenzy

Frenzy Fanatiek lid

21 okt 2010
    2.112
    263
    83
    Wat is er weer een hoop gekletst! :$ Bijna 10 pagina's! Stelletje .......'!

Ga niet op iedereen reageren, alleen wat me bij is gebleven....

@ Leske; fijn dat het oudergesprek goed is gegaan, wat grappig van die tekeningen van Joosje.

@ Eveline; wat fijn dat de BV cursus leerzaam was, zit te denken om ook nog een avond extra cursus erbij te pakken...

@ Zebra; succes mrg, je hebt je groeiecho, duim voor je!

@ Beesie; aaahhhh... arm kat.... Hihi... Maar gelukkig zat hij lekker warm en droog....Balen van je pijnlijke buik, mrg bespreken hoor!

@ Sheena; aaaah dat parkietje, goed dat je hem hebt meegenomen. Zou er wel een bakje water bij zetten hoor!

@ Guusje; wat vreemd meid, dat ze inwenige controle doen, hier doen ze dat niet. Vind de opmerking van je VK ook wel een beetje vreemd.... Iedere vrouw zou een kindje moeten kunnen baren...

@ Slechte slapers; knuffel meiden, hoop snel op betere nachten voor jullie, hier slaap ik nog goed (kom er wel een 4 tot 5 x uit) Maar dit stoort me niet, ik slaap daarna gewoon weer lekker verder...

@ Tepels/ lekken; hier geen last van, ook geen rare kleur en geen lekkages... Heb wel van de week mn eerste BV BH gekocht, hopelijk ga ik hem hard nodig hebben!

@ Inwendig onderzoek; het lijkt mij dat de VK of Gyn dan controleert hoe het met de BM staat (verstreken/ evt ontsluiting). Beoordelen hoe de bekken staan (en of het groot genoeg is) is na mijn idee niet mogelijk, omdat je tijdens de bevalling vaak nog wat speling krijgt in je bekken en daarbij kan je zonder onsluiting nooit die ruimte daar benenen controleren....

@ Ego; hier vandaag weer een bellypaint gehad, zo schattig een tijger dit keer (foto's volgen nog). Verder moet ik echt nog een hoop doen en regelen... (bed verhogen, kamer afronden, veel spullen nog inslaan en kopen, kaartje definitief maken, adreslijst, vluchttas, geboortebord, box aanschaffen en in elkaar, een hoop wassen een hoop dingen naaien... Kortom die beeb mag echt nog niet komen!!!!)

Mijn auto lijkt het momenteel ook te gaan begeven, waar ik flink van baal, zit niet op zo een financiele domper te wachten...

Deel Deze Pagina