Maart 2012 Mama's Deel 4!!!!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Frenzy, 6 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Frenzy

Frenzy Fanatiek lid

21 okt 2010
    2.112
    263
    83
    Hey meiden, wat worden er nog een hoop zo op het laatst naar de gyn overgedragen....

@ Suzanne; balen meid, maar tis beter voor je meisje en zoals ik al beschreef is die bacterie niet zo zeer gevaarlijk voor jou, maar wel voor je kindje als ze geboren wordt, uit voorzorg gelijk AB geven dan... Maar helaas wel aan een infuus en in het ZK bevallen...

@ Lautjuh; ook al zo vervelend, en dat tegen het eind van de zw-schap, maar tis beter voor je meisje en mss heb je het bij je zoontje ook al gehad.

@ Gentle: hoe was de echo?

@ Beesie; balen van de vlooienallergie (kan een kat echt dol van worden) Ook komt bij een kat vaak miliaire eczeem voor (weet niet of de DA dit heeft genoemd?) Maar dat is huidsprobleem die vaak veroorzaakt wordt door stress (en de stress kan weer door oneindig veel aanleidingen hebben) Heel veel katten hebben hier last van. Weet ook niet wat voor pilletjes je mee hebt gekregen (alopectyl?). Advantage is het beste middel wat er is, frontline moet je nooit kopen (werkt niet meer afdoende) en stronghold is wel goed maar minder dan advantage en ook duurder. Let wel op dat je niet onder doseert (weet niet hoe zwaar de katten zijn, maar als je de pipetjes halveert mogen de katten echt niet meer dan 4 kilo zijn!)

@ Eva; lekker, hier heb ik de laatste dagen ook veel foutr trek ;) Moet me echt inhouden!

@ Missimaartje; wat fijn dat N.iek het zo goed doet, en hopelijk volgende week mee naar huis! Hij is ook gewoon al een maand oud!

@ Rens; fijn dat jullie kereltje het ook goed doet, ook al boven zijn geboortegewicht, super!

@ De rest; ben ik vergeten; zwaai, zwaai dames!

@ VK; ik vind het dus ook vreemd, die verschillende 'maatstaven' hier hoef je nooit op de weegschaal (je hoeft alleen je gewicht maar te vertellen aan het begin en aan het eind). Er wordt nooit om urine gevraagd. Groeiecho's en liggingecho's worden gemaakt als ze denken dat nodig is... Hier wordt de kleine dus op 7/7,5 pond geschat... Ben benieuwd, ik hoor meer dat VK er naats zitten dan dat ze het goed hebben!

@ Ego; ik ga weer snel aan de slag met mn to do list :)

2. Frenzy

Frenzy Fanatiek lid

21 okt 2010
    2.112
    263
    83
    @ Ceberus; ben benieuwd vanavond wat de vk over je buik zegt en dan vrnl de ligging van de beeb!

3. lautjuh85

lautjuh85 Fanatiek lid

19 apr 2008
    3.996
    1.582
    113
    Suzanne ook een knuffel voor jou meis! Was een beetje een droom om lekker 's nachts thuis te bevallen en mijn zoontje zou er doorheen slapen. Hhahaha. Droom valt enorm in duigen. Moet ook 24 tot 48 uur na de bevalling blijven.

4. pioentje

pioentje Bekend lid

18 jul 2011
    782
    0
    0
    NULL
    Den Haag
    @rens, hopen dat je kleine man snel mee naar huis mag!

@Suzanne, bah wat een rot nieuws, dikke knuffel!

Ik heb alleen bij de eerste controle urine ingeleverd!

5. Frenzy

Frenzy Fanatiek lid

21 okt 2010
    2.112
    263
    83
    @ Lautjuh; vervelend hoor, zeker zo op het einde... Ik wilde ook graag thuis bevallen maar mag het gewoon niet ivm veel bloedverlies de vorige keer. Ik weet het al vanaf het begin en ik baal er zelfs nog van...

6. beesie

beesie Fanatiek lid

10 jun 2010
    1.660
    0
    0
    NULL
    Flevoland
    Frenzy: ohja jij bent dierenartsassistente toch?
    Ja ik heb idd Alectopyl meegekregen. En met de Advantage komt het precies uit want de ene is 3 en de ander 5 kilo dus kom precies uit op 8! De dierenarts heeft me goed zn huid laten bekijken en je ziet verschillende kleine korstjes zitten, en volgens hem zijn dit oude vlooienbeten waar hij dus ontzettend jeuk van krijgt en zn haren eruit trekt. Behalve de kleine wondjes zie je verder niks...
    T enige vervelende is is dat ik volgens de dierenarts niet de pilletjes of vlooienmiddel mag toedienen omdat ik zwanger ben, en manlief is hier helemaal niet goed in dus ik wil t graag zelf doen...

7. pheline

pheline Fanatiek lid

15 dec 2010
    1.455
    0
    0
    @ vk... het is overal zo verschillend

Heel veel hier weten ongeveer het ''gemiddelde gewicht'' van de kleintjes maar hier is daar nooit wat over gezegd.

nu dus vorige week gevraagd of ze dat kunnen voelen/zien/schatten want ik ben ook wel erg benieuwd. nu gaan ze donderdag kijken of ze kunnen zien hoeveel de kleine ong weegt maar ze wist niet of het ging lukken want ik schijn nogal een moeilijke buik te hebben???

er zit namelijk niet veel beweging in mijn buik, hij staat behoorlijk strak. ze kan ook niet goed voelen hoe de kleine precies ligt en het indalen kon ze ook niet goed voelen. moest heel diep inademen en daarna alles uit ademen waarna ze heel hard ging zitten duwen AUW!! toen voelde ze pas dat hij helemaal in mn bekken lag.

ben dus erg benieuwd...

verder wel elke keer wegen en wat ik al zei met 25 wkn urine ingeleverd en vanaf deze week elke week urine inleveren...

het verschilt zo veel, als je dat hier zo leest.

mijn vk heeft ook een echo apparaat, maar ik heb daar nog nooit een echo gehad. voor echo's moet je altijd naar het zh???

als het goed is krijg ik donderdag wel een liggings echo daar.

8. pioentje

pioentje Bekend lid

18 jul 2011
    782
    0
    0
    NULL
    Den Haag
    @sheene, idd heel veel verschillen bij de vk, ik heb in totaal 5 echo's gehad waarvan vier bij de vk in de praktijk.

9. Frenzy

Frenzy Fanatiek lid

21 okt 2010
    2.112
    263
    83
    @ Sheena; hier drukken ze ook altijd zo hard op mn buik (en dan gelijk inademen....) Anders voelen ze het ook niet en het gewicht is maar een schatting hoor... Ben benieuwd hoe zwaar die van ons straks werkelijk weegt....

@ Beesie; die tabletjes zijn voor miliaire eczeem (om de huid weer rustig te krijgen...) Goed in de gaten houden of de klacht later niet terug komt. Wat betreft het geven van de medicijnen, als je handschoenen aan doet kan het best hoor! Ik heb tot vorige week gewoon nog medicatie toegediend bij dieren (zonder handschoenen) en als je die advantage voorzichtig doet kom je daar niet met je vingers aan. Bij de tabletjes gata het om de hormonale stofjes die erin zitten (als je direct na het geven goed je handen wast kan het na mij idee geen kwaad...)

Ik ga lekker gehaktballen maken!

10. Shadow08

Shadow08 Fanatiek lid

31 aug 2011
    1.285
    0
    0
    Hoorn
    Jeetje wat is er weer veel gekletst vanaf 2 uur!

@missiemaartje, wat fijn dat het met N.iek zo goed gaat! Top zeg!

@Rens, fijn dat het met jou ook goed gaat en met de kleine! Maar zelf ben je ook weer aardig op kracht he? Dan kan je de hele wereld aan!

@VK-GYN, jeetje zeg, veel meiden die over moeten! Lijkt me enorm balen! Ik zou doordraaien, ik heb mijn hele zwangerschap dezelfde vrouw. En ze is zo wat als een moeder voor me, als zij er is.. straks ook met mn bevalling dan weet ik dat het goed komt. Voel me zo enorm op mijn gemak bij haar. Overstappen lijkt me vreselijk.....

@EGO, ik ben weer aan het werk, dacht dat ik 3 uur moest beginnen belde ik gelukkig vanmiddag is het 4 uur geworden! BETER! Mn collega's hadden het een uur verlaat voor me zodat ik nog wat langer kon slapen. Heel lief! :D Heb van 2 tot 3 nog even een tukkie gedaan. En ik ga dat vanaf nu als ik er tijd voor heb zo'n uurtje tukken er in lassen! Ook straks tijdens mn verlof! Doet me onwijs goed! Wil straks ook wat meer gaan wandelen, buiten lucht zal me ook goed doen!

Nou dames, nog 4 werkdaagjes na deze (erg hè dat aftellen!). En morgen wordt alles geregeld rondom mijn nieuwe auto, hij staat hier al in de garage en hij is LEEEEUKKK :D Zodra ik er mee kan rijden maak ik even foto's!!

11. Sjors22

Sjors22 Bekend lid

17 nov 2010
    875
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Kampen
    @Suzanne, He bah wat een rot nieuws ! Dikke knuffel meid !

@Cerberus, Alles zal vast helemaal goed zijn met de kleine ! Niet te druk maken meid ! Snap je wel hoor, 3 weken is echt veels te lang om niet te gaan. Ga je dat ook tegen dr zeggen ?

@Vk, Hier vaak een echo gehad en de rest in het ziekenhuis ( was ook medisch dus moest wel ) Gewicht doen ze hier elke keer als je komt en zoals ik al zei urine met week 30 en vanaf 36 weken elke week.

@Frenzy, Veel succes met je to do list ;)

@Gentle, Hoe was de echo ??

@Thuis bevallen, Vind het heel erg balen voor de meiden die niet meer thuis mogen bevallen :( zit je zo op het einde en ga je er zo van uit en dan is het niet meer mogelijk...Knuffel voor jullie !

Hier maar effe een wasje opvouwen en lekker douchen en vanavond verder nog niks denk ik hihi..

12. Shadow08

Shadow08 Fanatiek lid

31 aug 2011
    1.285
    0
    0
    Hoorn
    @VK, hier wordt niet gecontroleerd op urine.. Zoals cerberus ook schrijft idd raar dat ze niet allemaal zelfde beleid hebben!

Jeetje wat een spacekees van een collega heb ik zeg. Die zie ik wekelijks. Sta ik net voor hem zegtie 'Goh ben jij in verwachting?' Hoelang al? Net zeker? Euhh nee al 35 weken, ik loop op het laatst...

Was hem nog nooit opgevallen, mooi compliment ben ik toch niet ZO HEEL erg dik... hmm haha.

13. cvermeulen1979

cvermeulen1979 Actief lid

10 okt 2010
    419
    0
    0
    Jamie mijn man is heerlijk pannekoeken aan het bakken wij worden verwend.
    Gisterenavond kreeg ik ook al een vreetaanval heb nog snacks staan bakken om 21 uur hahahah moet niet gekker worden!

14. naomi123

naomi123 VIP lid

22 mrt 2009
    8.840
    0
    0
    gastouder en verkoopster dierenspeciaalzaak
    even een zwaai vanaf hier.

iedereen die het kan gebruiken een knuffel!!

ben hartstikke gaar, dus echt geen puf om te reageren!

15. beesie

beesie Fanatiek lid

10 jun 2010
    1.660
    0
    0
    NULL
    Flevoland
    Frenzy: ok dan doe ik t wel gewoon hoor... Moet die pilletjes de eerste 3 weken 3x per week geven... zolang zal ik vast niet meer zwanger zijn! Dus ik waag t er gewoon op en dan was ik direct erna mn handen! Thx voor de info! Altijd handig, zo'n dierenartsassistente! hihi. Lijkt mij ook zo'n geweldig beroep!!!!

Shadow: whuaha wat een mafkees, die collega van je!
    Maar jij was dus ook altijd zo licht? Maar jij bent nog wat kleiner dan ik of niet? Ik ben 1.68, hoe lang ben jij? Dan ben je idd niet zo heel veel aangekomen tijdens je zwangerschap zeg! Moet zeggen dat bij mij de laatste 2 weken de kilo's er pas echt bij vliegen! Zit nu op 65 kilo, echt SUPERzwaar voor mijn doen!

16. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Suzanne, streptokokken?? Geen idee! Hopelijk heeft de VK meer info!

Suekes, maar met ontsluiting zijn je vliezen toch niet gebroken? Lijkt me toch gek, je vliezen zouden toch gebroken moeten zijn om er vruchtwater uit te laten komen? De enige manier waarop ze je nog met gebroken vliezen laten liggen is als het echt heel vroeg is en dan moet je in het ZH blijven, zo is het mij bekend...

Anna, prachtig bevallingsverhaal hoor, klinkt heel relaxt en lekker snel!

Eveline, haha, jouw VK is wel voorzichtig. Beetje flauw zo'n schatting...

Me312, als ik je niet meer "spreek", succes morgen!!!

Zebra, hahaha, een muziekdoosje met kabaal dus :D Ik heb er ook eentje van de Hema, van een uiltje. Die is wel leuk en doet het al heel lang!

Cerberus, bij mij deden ze dat al een poosje geleden, urine testen. Met 30 weken geloof ik.

Missie, wauw, dat is al bijna een echt goed baby-gewicht joh, super!! Nog even een goed weekend en dan volgende week begint het avontuur thuis!

In Duitsland moest je trouwens elke keer gewoon daar naar de wc en in een plastic bekertje plassen. Je kwam binnen en kreeg direct een bekertje met je naam er op, kon je nog ff ;)

Leske, hier ook tulpen gekregen gisteren, zijn erg mooi!!

Beesie, vervelend die vlooien! Hier een poosje geleden voor het eerst een vlo gespot. Meteen dat spul gekocht voor allebei en nu straks voordat de baby komt worden ze beiden nog een keer ontwormd en met dat spul gedaan. Heb ik er even geen omkijken naar!

Lautjuh, jij ook niet terug naar de VK, balen he? Hoe heb jij dat gedaan, ben je nog een laatste keer gegaan? Ik heb nu echt het gevoel tussen wal en schip te hangen, en heb ook mijn VK's niet meer gesproken, alleen de assistente. Nu voel ik me een beetje verloren en de gyn is ook al niet zo aardig..

Suzanne, jij ook al... Balen hoor, en zeker ook van dat infuus. Misschien heb je zo'n infuus waarbij je toch nog kunt rondlopen, met die stang zegmaar?

Hehe, drukke middag gehad hier!

Echo was in principe goed, maar hartje nog hetzelfde als vrijdag. Klinkt af en toe een beetje vreemd, een versnelde hartslag en vervolgens even een langere pauze. Het hartje was goed te zien en daar was niets vreemds aan te zien. De rest ook niet. Hij maakte er weinig woorden aan vuil... 'Niets bijzonders te zien' ;) Wel fijn, want dat betekend geen erge problemen, maar afwachten of het erger wordt, hetzelfde blijft of weg gaat.

Enige wat ik wel jammer vind is dat ik nog steeds niet echt het gevoel heb dat ik daar nu onder controle ben. Die gyn was niet vervelend ofzo, maar meer iemand van weinig woorden. Deed gewoon z'n ding en vertelde niet zoveel. Ik had dus ook niet echt verder een controle ofzo dat hij ook vroeg hoe het ging, of keek of de baby was ingedaald ofzo. Gewoon alleen die echo... Maar goed, volgende week vrijdag terug voor weer een echo/controle van het hartje, want hij wilde in ieder geval wel zeker weten dat het niet verergerde. Dat gebeurde in heel zeldzame gevallen soms... Als het zo blijft, blijf ik ook daar onder controle en als het beter wordt mag ik terug naar de VK. Dus elke keer weer een soort 'test' of ik moet blijven of terug mag!

Helaas vergeten te vragen hoe groot de baby nou was, want hij heeft wel alles gemeten... Volgende week toch nog ff vragen!

17. lautjuh85

lautjuh85 Fanatiek lid

19 apr 2008
    3.996
    1.582
    113
    Ik moest vanmorgen dus bij de gynaecoloog zijn voor mijn suiker. En toevallig stond de afspraak bij de vk nog gepland. Dus daar ben ik gewoon heen gegaan. Ik heb toen gezegd dat ik zwangerschapsdiabetes heb, toen zei ze 'wat doe je hier dan'? want dan wordt je overgenomen door de gyn. Maar die had helemaal niks gezegd. Dus ging heel raar.

18. Shadow08

Shadow08 Fanatiek lid

31 aug 2011
    1.285
    0
    0
    Hoorn
    @beesie Ik voel me ook al MEGA zwaar terwijl ik nu op +8 zit. Dus valt echt nog wel mee!

Ik ben ongeveer 1.60/1.61m. En weeg normaal rond de 47 kilo. Voorheen altijd zo rond de 52 geweest. Maar het laatste jaar te druk met school/stress waardoor ik maar niet meer aan kwam!

Ik vind het ook vreselijk, weet zeker zodra ik bevallen ben dat ik binnen een week weer op oud gewicht ben.. Gelukkig heb ik dan wel weer wat meer tiet, want anders ben ik helemaal zo'n strijkplank!

19. Shadow08

Shadow08 Fanatiek lid

31 aug 2011
    1.285
    0
    0
    Hoorn
    @Gentle, gelukkig geen verergering of andere bijzonderheden! Hopen dat alles gewoon verder goed is! Maar daar gaan we gewoon vanuit toch! Positief blijven denken, dikke knuf!

20. lautjuh85

lautjuh85 Fanatiek lid

19 apr 2008
    3.996
    1.582
    113
    OMG ik zit al op 95 kilo. Heb er al 20kilo bij op. Ik zou zo graag 65 willen wegen. Ga na de bevalling dan ook echt wat aan mijn gewicht doen.

Deel Deze Pagina