dames ik woog al 95 toen ik begon... en ik hoop ook op maatje 36 na de bevalling hahahaha altijd blijven dromen!
Shadow: ja zie, dus bij jou valt het minder op dat je licht bent. Ik ben 1.68 en woog 48 kilo. Dus denk dat t bij mij wat meer opvalt. Want als ik foto's van jou op FB zie vind ik alleen maar dat je een mooi figuur hebt! En haha het strijkplankidee ken ik ja. Heb maar een cupje A van mezelf, nu wel gelukkig wat voller dan normaal, en straks met borstvoeding zal t helemaal wel meer zijn! Kan niet wachten!!!! Gentle: wel fijn dat de gynaecoloog er geen kwaad in ziet, met het hartje. Dan maar gewoon ervan uit gaan dat t allemaal helemaal goed komt! Wel jammer dat t een man van weinig woorden is en verder niet echt veel zei over de controle...
@Dames die overmoeten naar de gyn: kan het me heel goed voorstellen dat dat niet leuk is. Geeft inderdaad het gevoel van tussen wal en schip vallen. Bij de eerste had ik ook zoiets, van de huisarts over naar het ziekenhuis om te bevallen en het kraambed werd toen weer gedaan door de verloskundigenpraktijk. Niet grappig achteraf. Ik neem trouwens wel aan dat jullie je eigen VK weer terug zien op het kraambed? @Ego: ontzettende baaldag hier. Geen idee waarom, ben tot niets te bewegen. Geen honger, enorm emotioneel en moe. Zit mezelf helemaal gek te maken met de hoop dat ik snel mag bevallen. Pfft... Hopelijk morgen weer een betere dag.
@Mon, oh gadsie dat had ik van het weekend zo'n dag! Lekker gaan slapen, morgen nieuwe dag en nieuwe kansen moeten we maar denken! Knuf! @lengte/gewicht ik ga wel weer voor maat 36! 34 zal 'm niet meer worden met mn billen. Maar dat is dan wel weer een beetje TE overdreven! Gelukkig ben ik gek op sporten dus dat scheelt!
(heb nog niks bijgelezen, maar moet eventjes mijn opluchting delen... ) Net terug van de gyn... Ons kleine ukje is een halve kg bijgekomen in 2weken tijd!! We zitten nu dus op 2kg500... wat een opluchting!!! Als het zo blijft voort gaan, halen we misschien bijna de 3kg! In ieder geval vind ik 2,5kg al behoorlijk ten opzichte van 2kg...Oef! We hebben nog wel bloed moeten laten nemen om zwangerschapsvergiftiging uit te sluiten (hoge bloeddruk, vocht ophouden,...) en moeten wekelijks nog aan de monitor, maar alles zag er dus netjes uit! Vraag me af of het er mee te maken kan hebben dat ik sinds 2weken elke dag 2glazen melk heb gedronken? Weet niet of het helpt, maar dat blijf ik nu in elk geval doen Verder zag het er nog niet naar uit dat ons hummeltje zich gauw zal komen aanmelden... zat nog lekker hoog dus ik vermoed dat ik mn datum wel zal halen... Zo dat moest er even uit.... nu maar wat gaan lezen
@rens, wat fijn dat f.ynn het zo goed doet! Hopelijk kan hij snel mee naar huis! @gewicht, altijd in een razend tempo bijgekomen, maar nu was er zelfs een kilootje af (en bij ons ukje een half erbij ) ... Ben natuurlijk ook wel enkele dagen ziek geweest... zit dus nu rond de 17kg Maar eigenlijk kan ik er nu de laatste weken ook niet meer van wakker liggen... mijn eetlust is wel minder, en ik zal de schade nadien wel bekijken... @lautjuh, bah, vervelend seg! Is het niet raar dat ze 't nu pas ontdekken? Hier hebben ze al een suikertest gedaan rond de 25weken geloof ik... Of kan je dat alsnog op het einde krijgen? @me en pompeloesje, succes morgen!!!! @suzanne, pff, ook niet het nieuws waarop je gehoopt had Hopelijk loopt het dan allemaal wat vlotjes zodat je geen uuuuuren aan het ziekenhuisbed gekluisterd bent... @echo's, hier elke keer een echo én urineonderzoek... dus de hele zwangerschap lang om de 4weken, en op het einde een aantal keer om de 2 weken... wordt hier precies wel nogal stipt opgevolgd in België als ik het zo hoor...
Auuu ik ben dom. Ik stoot net keihard met die kut lompe grote agenda keihard in mn buik. Want hij viel uit mn handen... Au buik
Lautjuh, grote verschillen in gewicht, maar ik denk dat dat van jou eerder normaal is hoor! Hier inmiddels ook bijna 90 kilo... En wat slecht dat de gyn dat helemaal niet had gezegd!! Ik merk wel, je moet echt info vragen, anders weet je niks... Mon, ik ga er vanuit dat ik idd na een paar uur weer naar huis mag, dus dan zal ik mijn VK eventueel nog wel zien die eerste dagen, als er iets is of voor vragen ofzo. Maar ik ben vergeten te vragen of we gewoon meteen naar huis mogen of per sé nog moeten blijven ofzo (en aangezien ze niets uit zichzelf vertellen ) Roos, goed nieuws, las het al. Stelt idd toch wat meer gerust! Gewicht, hier ook al een kilo of 14 aangekomen, maar het is er straks snel genoeg weer af. Zeker met de zomer in aantocht! Ik heb mijn fotootje op FB lekker veranderd in een dun zomers kiekje, heerlijk om naar uit te kijken!!!
@Gentle: bij mij was het toen zo dat de kinderarts één of twee maal per dag een rondje maakte langs de verse baby's (alleen bij een bevalling onder leiding van het ziekenhuis, dus niet poliklinisch met eigen vk) en als dat allemaal goed was, je naar huis mocht. Ik ben nog wel een nachtje gebleven op aanraden van de verpleging, omdat de bevalling nogal heftig was en ik echt óp was (had ook al een paar nachten slaap gemist). Maar ik denk dat als ik echt had gewild, ik gewoon naar huis had gemogen.
Even een vraag, ik heb sinds vanmiddag ineens steken en krampen in mijn rechterlies.. Niet normaal, en kan nu echt amper zitten of liggen...
Ja zoiets kan je op het einde nog ontwikkelen. Daarom had ik vanaf 28 weken om de 4 weken een groeiecho. Had al eerder zo'n suikertest gehad en toen was alles goed. Maar omdat de kleine in de laatste 4 weken zo was gegroeid moest ik opnieuw een suikertest. En het blijkt dus dat je het ook nog later kan ontwikkelen.
nou ben terug hoor van vk...... @ was nu bij vk 82 kilo... (thuis was ik van de week 84, ivm vocht) dus vind het prima..... Bloeddruk 122/69, urine controleren ze dus eigenlijk vanaf volgende week,maar omdat ik toch had meegenomen gechecked.... was iig schoon.... Ligging beeb... nog hetzelfde...(zelfde zij, hoofdje naar benee) alleen zelfs al ingedaald (!!) nog iets beweeglijk, maar genoeg dat ik niet hoef te gaan liggen als vliezen breken...... hahahaha... voor mij alleen bevestiging dat ik overtijd ga, want de enige die hier ingedaald was, was dochter met dr 41+5, Was de andere vk vanavond dus heb gevraagd voor schatting... Zeker geen 4 kilo... maar 3400-3500 (oudste was 3470, zelfde bouw?) gram met 40 weken..... verder belinstructies gekregen en wat ik in huis moet hebben voor thuisbevalling.... Al heeft ze nog eens benadrukt dat ik gelijk moet bellen..... Toucheren: nog gevraagd, ze wilde het best doen, maar zei dat het dus absoluut geen nut heeft, omdat het niets zegt.... en me wellicht alleen maar onrustig zou maken..... Zit wat in... heb het dus ook maar niet gedaan.... volgende afspraak...... moet ik morgen voor bellen....
@cerberus fijn dat je weer even 'gecheckt' bent!! En dat alles goed is met jou en met de beeb! Hoop dat als je morgen belt voor een nieuwe afspraak je wel snel terecht kan weer. Want het is geen stijl dat ze je zolang laten lopen zonder controles!
Roos: fijn dat de echo goed was meid, wat een opluchting dat ukje zo goed is gegroeid! Shadow: oh domoor! Das kut zeg, zo hard in je buik stoten! Doet erg pijn idd! Ik had laatst dat ik met volle wasmand de trap op zou lopen en de leuning raakte... kreeg ik die wasmand in mn buik, au! Ennuh... ik ga ook weer voor maatje 36, 34 kom ik niet meer in...
heb even een rare vraag, maar heeft hier iemand de maten van hun (30 weken of later) echo redelijk bij de hand....? moet een "BPD" maat weten.... en de AC..... (in milimeters...).... en wil ik graag weten hoeveel ze jullie kleintje schatten...
@ Cerberus; fijn dat alles toch goed was! @ Shadow; arm ventje! Nee hoor hij heeft wel een goede bescherming! Hoe is het nu met de steken? Komt me niet bekend voor... @ Gentle; snap dat het bij de GYN allemaal wat formeler is, jammer is dat.... Hopelijk groeit de kleine nog over het ruisje heen, zodat je alsnog terug mag.... @ Roos; dat wordt een 8 ponder! Hihi en veel mekr drinken, mss helpt het ... Melk is goed voor elk @ Ego; net vuurwerk gegeken (afsluiting carnaval) wat traantjes gelaten voor Loek, hoop dat hij het mooie vuurwerk ook heeft gezien... Ga zo nog even snel twee dekens vermaken....