Nee, juist heel tenger. Echt een poppetje eigenlijk. Bij deze gaf de groei-echo ook aan dat hij flink zou zijn, maar de VK wilde daar niet aan. Ze voelde met haar handen toch echt een gemiddeld kindje. Ben dus benieuwd...
Negeren: Ik kan me er wel iets bij voorstellen dat iemand dat zo voelt. Ik heb Suekes ook wel een PBtje gestuurd om te zeggen dat ik haar wel begrijp. Op mijn stukjes wordt voornamelijk gereageerd door Leske en Frenzy en dat waardeer ik dan ook erg en ik merk dat ik daardoor geneigd ben ook vaker op hen te reageren dan op de andere meiden. Ik snap ook wat sommigen zeggen dat er zoveel wordt geschreven dat het niet altijd bij te houden is. Toch heb ik dat destijds bij de september 2008 mama's anders ervaren. Ik merk hier wel dat er een paar meiden zijn die veel online zijn, veel vertellen over hun kwaaltjes/zorgen e.d. ook veel op elkaar reageren en kan me voorstellen dat anderen zich daardoor wel een beetje vergeten voelen. Ik voel me af en toe ook maar een aanhangseltje Maar goed, ik vind het toch leuk om mee te lezen en zo nu en dan wat te schrijven. Merk wel dat als het het zoveelste stukje is wat over hetzelfde gaat (steekje hier en daar) dat ik dan doorscrol En dat ligt gewoon aan mij.... @ Sjors: grappig dat je zei dat je er wat later bijgekomen bent...dat gevoel heb ik juist helemaal niet bij jou! @ Cupido: op de cursus borstvoeding die ik heb gevolgd raadde ze aan te wachten met een kolf lopen. Mocht het nodig zijn (om bijvoorbeeld je productie beter op gang te brengen) kan je er idd eerst 1tje huren. Ook moet je goed kijken welke kolf in jouw situatie het beste van pas gaat komen als je langer borstvoeding wil blijven geven. Moet je af en toe kolven of ga je straks 3 dagen werken en moet je al die dagen kolven? Dus het is beter om even te wachten tot je beter weet hoe het allemaal gaat lopen. @ Mupkuh: oh lekker zeg even zwemmen...het is dat mijn bankrekening leeg is, maar het klinkt heel verleidelijk om vanavond even in mijn eentje te gaan zwemmen...... Zo....nu dan weer even EGO: over iets minder dan 2 uur kan ik zeggen dat ik nog nooit zo lang zwanger geweest ben Zoonlief kwam namelijk met 38+3. Zo raar, ik werd vannacht dus precies wakker op het tijdstip dat bij zoonlief de weeën begonnen En vervolgens lag ik 2 uur te draaien Dus nu een beetje gaar, maar gelukkig kan ik zo nog even mijn bedje in duiken.
Foxy, Anna en Pompelmoesje: GEFELICITEERD!!! @missiemaartje, zeker een dotje...heerlijk dat ie het zo goed doet! @pompelmoesje, leuke naam en mooi manneke om te zien...wees maar trots ja @beesie, wat een rot nieuws! Bah zeg, zo dubbel ook ...aan de ene kant nieuw leven en dan hoor je zoiets. Sterkte hoor, ook voor je vriendin. Hopelijk een beetje een goede nacht gehad? @rens, wat een schatje ook en super schattig dat pakje. @happymom2010, me too schiet lekker op!! @shadow, lekker dat je nieuwe auto zo fijn rijdt en veel plezier met je dinnetje vanmiddag. @cupido, veel plezier bij de kapper...altijd fijn zo even een uurtje voor jezelf. Lastig he die namen, wij zijn er nu wel echt over uit maar hebben ook zo veel getwijfeld. @suzanne, he wat rot. Fijn dat je zo goed geslapen hebt wel maar kan me voorstellen dat je je zorgen maakt....VK bellen? En al meer bewging gevoeld? @gentle, ja erg vervelend dat vocht! Hopen dat het er inderdaad snel af is...al meer ervaring mee? @eveline, fijn dat alles goed is. Ja als ze wat meer beweegt maak je je minder zorgen he, maar toch proberen niet te veel te stressen...dat s ook niet goed! ja best wel zenuwen inderdaad met 39 weken nu maar nu het zo dichtbij is voelt het nog steeds ver weg ofzo...raar he? Bedankt voor je reactie, ik hoop het ook dat ie snel komt! Echt niet fijn dat de ontlasting niet zo goed meer gaat, bij mij helpt het wel om activia start te drinken smorgens. @leske, leuk idee dat boek voor Joosje, veel plezier er nog mee en met je vriendin straks. @mupkuh, jammer dat het niet doorzet. Hoe meer er hier bevallen hoe meer hoop ik altijd krijg...veel plezier met zwemmen gewenst @frenzy, knuffel terug @lautjuh, lekker zeg...even uitslapen. Leuk ook een gipsbuik...foto? @cerberus, thanks voor je reactie! ik hoop dat ik ook een snelle poef mag hebben, de VK heeft gechecked en is inderdaad al verstreken (is dat hetzelfde als verweekt?) en 1 cm ontsluiting maar zei ook weer dat het totaal niets zegt...Hoe gaat het met jou en je rammelende P) bekken? zo ... hopelijk niemand vergeten...
@eva, ja ik herken het inderdaad ook wel...aanhengsel gevoel haha maar dat ligt ook wel aan mijn bui en aan de hoeveelheid die ik niet post ten opzichte van andere personenen...voor mij dan he......want als ik zie hoe sommige hier de moeite nemen om overal op te reageren....petje af hoor...echt lief dat ze zo de tidj nemen voor iedereen! Wat toevallig ja dat je precies rond die tijd wakker werd!
Guusje verstreken is nog beter....!!! en ontsluiting natuurlijk NOG beter... Eerst wordt het zacht dan korter... en dan gaat het open... Bij een volgend kind, kan dit allemaal "tegelijk" gaan..... @mijn bekken *pijn*.... en slapen... gaat echt niet meer... (kan op beiden zijden niet liggen en recht niet vanwege buik) was vannacht zo jaloers, op mijn snurkende man, die zich binnen 1 tel omdraaide... terwijl ik echt al 10 minuten bezig was, om "uit een houding" te komen..... ik kan mn benen niet meer strekken als ik in een houding lig, en niet omdraaien...een enkele keer kon ik niet meer opstaan (fijn als je dringend moet piesen ) nouja ik heb het *voordeel* dat ik niet beter weet.... ik weet dat dit er voor mij bij hoort... (al is het elke zwangerschap nog wat erger)... en ik weet ook, dat *piepen* ook niets opgang brengt (doel ik op mezelf!)...... Ga gewoon uit van een vlotte bevalling met zo'n rammelend bekken.... en verder...... ach, nu ECHT tijd tot de overgang om te herstellen, toch?
Eva1983 hahahaha.... je bent gewoon "verwend" vorige keer.. met zo'n vroegertje.... ik hoop dat deze zwangerschap toch echt NIET te kunnen zeggen... 41.5 vond ik wel lang zat....!!!
@ cupido; net wat frenzy zei: GEEN KOLF KOPEN! Echt niet doen hoor, eerst maar eens afwachten. Je kunt er inderdaad zo 1 kopen bij de thuiszorg, erg fijne kolven. Ik heb 2 weken gehuurd en daarna heb ik een medela freestyle gekocht. Is me prima bevallen hoor! @ negeren; ach ja, net zoals hier iemand al zei ( geen idee wie, ben nog steeds een zeef! ) er wordt zoveel gekletst dat je niet op alles kunt reageren. Laten we afspreken dat niemand het zo bedoelt heeft en dat we niets persoonlijk opnemen als er niet gereageerd wordt @ happymom; gefeliciteerd met 39 weken! Het einde is in zicht! @ lautjuh; wat leuk van die gipse buik. Ik wilde het ook wel graag doen maar ja.. You know the story! @ eveline; hier totaal wel een andere situatie hoor maar mijn bloeddruk was tijdens mijn hele zwangerschap te hoog. Toen de 1e keer in het ziekenhuis heb gelegen en weer thuis was, moest ik op controle was mijn onderddruk ineens 110. Heel raar.. In het ziekenhuis die dag erop was hij 70! Ik vind die bloeddruk sowieso maar een raar iets bij mij.. @ guusje; wat erg meid dat je zo'n slechte nacht hebt gehad. Dikke knuf. @ Eva; zou toch apart zijn als je vandaag zou bevallen! Haha. @ Cerberus; wat balen meid dat ook jij niet kunt slapen. Ik weet dat ik het ook had de laatste paar weken, en dan na te gaan dat ik eigenlijk ngo 10 weken had gemoeten! Rare gedachte.. @ frenzy; geen ego bericht van jou dus geen reactie, maar ach tis maar om niemand te negeren @ ego; zo lekker naar Niek, heb hem weer gemist. Het wordt steeds moeilijker hem achter te laten.. Maar het einde is in zicht... kan het me zo moeilijk voorstellen dat hij mee naar huis mag volgende week!!
Cerberus, ahhh nog beter nou mijn hoop neemt toe...dt het manneke maar snel mag komen! Gaat het zittend slapen ook niet meer? Mijn zus heeft ook Bi gehad en die moest uiteindelijk de laatste drie maanden in rolstoel...t kan dus altijd nog erger, maar echt vervelend lijkt het me wel. Herkenbaar dat jarloers zijn op snurkende man Had gelezen dat jij of je man na dit 4e kindje maatregelen zouden gaan nemen toch...dus dan is het in ieder geval herstellen tot de overgang ja hopen dat je er na de bevalling van herstelt want hoor ook best wel eens dat hetstel behoorlijk te wensen overlaat in geval van BI. @misiemaartje, bedankt! Veel plezier met je ventje straks, geniet ervan!
Guusje: he balen meid, ik kan me heel goed voorstellen hoe je je voelt... wat je zei over die kramp in je billen, ik heb dat precies zo! Doet echt zeer en je kan dan bijna niet lopen! Kop op, nog heel ffies meis! Negeren: hier inderdaad niet bewust. Het is een hele grote groep waarmee we kletsen en er zijn steeds zoveel pagina's in 1x bij te lezen dat als je bezig bent met reageren de helft al niet meer weet wat er geschreven is! Hou er rekening mee dat iedereen wat last heeft van dementie... Op mijn berichtjes word ook niet altijd gereageerd hoor maar daar doe je gewoon niks aan. Het is wat dat betreft gewoon te druk. Maar ik vind het niet erg. Vind t voornamelijk gewoon fijn om mijn verhaal te kunnen doen en alles te blijven lezen van iedereen! Rens: wat een leuk shirtje! Eveline: fijn dat de echo en ctg goed waren! Suzanne: hoop dat de kleine gauw weer heel actief word! Cerberus: word hier ook gek van dat bekken! Wat je zegt, omdraaien in bed ben je wel 10 minuten mee bezig, wat gepaard gaat met veel gekreun en ge-AU! Ik zal nu gerust wel weer mensen vergeten zijn maar kan er gewoon echt niks aan doen. T nadeel vind ik dat ik nu ook niet ff gauw een paar pagina's terug kan scrollen want dan is mn reactie weer weg... Ego: Hier weer een klotenacht gehad, door dat bekken. heb amper geslapen,maar goed... Het gerommel heeft helaas niet doorgezet... heb nog steeds wat last van darmkrampen maar verder niet... Straks om 13.00 naar de verloskundige. Hoop zo dat ik wat ontsluiting heb!!!
@kolf. Ik moet nu dus kolven en heb er 1 gehuurd. Een goede die juist ervoor is om de boel op te starten. Had al een kolf van een vriendin te leen en die zijn daar niet gechikt voor. Dus zeker niet aanschaffen nu. En net wet er gezegd werd. Tot nu toe vooral kindjes die vroeg waren met lager startgewicht. Koen was 2730 gram. Ze mogen max 10% afvallen dus is voor hem een stuk minder dan een kindje van 3500gram bij. Daarom moet je eerderbijkolven of bijvoeden
@beesie, ja zo is het...nog heel even maar, mijn man denkt dat ie zaterdag gaat komen dus daar vestig ik mijn hoop maar op. hopelijk voor jou ook snel...maar het is wel een beetje extra denk ik dat het zo rommelt... heb je steeds goede hoop en dan neemt het weer af... blegh....succes alvast bij de VK, je zou zeggen dat er met al dat gerommel wel wat gebeurd moet zijn...duimen maar
Guusje: grappig dat je zegt dat manlief denkt dat ie zaterdag komt... ik heb ook zo''n vreemd vermoeden dat ik dit weekend ga bevallen... nou heel hard duimen maar, voor ons allebei!
Zelf heb ik vanaf het begin 24 februari in mijn hoofd. Nergens op gebaseerd hoor Ook op de proefdruk van het geboortekaartje staat heb ik die datum neergezet....ben benieuwd....vriendlief denkt dat het de 27ste wordt..... Oh de 24ste is morgen al....
eva, wat grappig dat je precies dat tijdstip wakker werd! daarna niet de zenuwen gehad van, zou het misschien toch.. ?? missiemaartje, wat een mooie fotos zag ik voorbij komen! beesie, nog steeds geen goed gerommel bij jou dus! tjee je zou bijna gaan springen om het kind eruit te laten vallen ( als het eens zo makkelijk was haha ) hopelijk wel wat ontsluiting, ben benieuwd! guusje en beesie als jullie het weekend gaan bevallen wil ik me daar bij aansluiten! Ik denk niet dat ik het nog lang ga volhouden ctg was vanochtend weer goed. maar sinds ik thuis ben heb ik weer een vage pijn ( nu de andere zijkant dan gister ) volgens de vk in het ziekenhuis zou het kunnen door het weinige vruchtwater en als ik dan beweeg/loop gaat het pijn doen. baby op huid zeg maar... zoiets morgen maar weer aan de ctg
Zebra: das vervelend meid, die pijn! Ff goed in de gaten houden en anders bellen! Eva: hoop voor je dat t morgen gaat gebeuren meid! Zou wel grappig zijn, omdat die datum ook op t geboortekaartje staat! Ik duim voor je!
Hey meiden, weer een hoop geklets @ Eva; hihi... ik zie jou niet als een aanhangsel hoor! Gefeliciteerd met je langste zw-schap ooit, ben benieuwd mrg! @ Guusje; knuffel meid, snap dat er doorheen zin... Hoop dat hij snel komt! @ Zebra; klinkt niet fijn die pijntjes, het vruchtwater is nu niet gemeten? Mrg weer een CTG, nogmaals, denk dat het voor jou fijn is als je meisje er is (net als bij rens...) @ Beesie; ik had gehoopt dat het vanacht had doorgezet, niet dus... Hoop op ontsluiting, want dan gaan ze je inleiden? @ Foxy; hoop dat de kleine man snel aankomt, als je er tijd voor hebt, post je dan nog een bevallingsverhaal? Ben wel benieuwd... @ Cerberus; knuf voor jou meid, eind is ook al in zicht.... @ ego; net de paardjes gedaan en kruip nu weer achter het naaimachine.. nog steeds een hele grote 'to do list'
Nee, zittend is ook voorbij... (nouja doe ik al vanaf weekje of 16 natuurlijk...) heb allerlei dingen geprobeerd.... maar op geven moment werkt niets meer.... Rolstoel, tja ik kom nu eigenlijk nergens meer, breng de kindjes 1x per dag naar school en That's it.... en dit ga ik ook nog maar heel even volhouden... Gelukkig loop ik met buggy (lees:rolator) want zonder kom ik hier de straat (soms) niet eens meer uit.... met buggy heb ik steun... man is geholpen nu... en "steriel".... We stonden natuurlijk al op lijst... voordat dit er "even tussen" kwam.... maar ach zoals ik al schreef... ik weet niet beter... het is minder dan dat ik verwacht had (was echt van het ergste uitgegaan)... dus dat is alleen maar positief... nog even doorbijten... en daarmee komt mn flinke dosis eigenwijsheid goed van pas....
Ik denk dat ik dit weekend wat nachtjes in het ziekenhuis ga verblijven meiden dus als jullie me ineens kwijt zijn.. Pijn/steken nemen toe maar volgens het ziekenhuis ''normaal'' in deze situatie en warmte en rust zou wonderen doen euhm .. nog niet maar wie weet als het om 15.00 niet afgezakt is moet ik weer bellen en terugkomen dus ben benieuwd! denk dat ze me dan gaan opnemen en misschien volgende week toch al inplannen voor een ks