Maart 2012 Mama's Deel 4!!!!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Frenzy, 6 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Leske

Leske Fanatiek lid

11 jul 2011
    1.308
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallloooooo,

Eva, bijna je langste zwangerschap, hihi. Ik kreeg vandaag ook ineens het visioen dat deze zwangerschap natuurlijk ook gewoon nog langer kan duren dan bij Joosje (41.1). Was daar eigenlijk niet vanuit gegaan, maar je weet het nooit. Ach, we zien wel.

Guusje, vervelend dat je je zo ellendig voelt. Je klachten herken ik helemaal (bekken, rug, krampen in heupen en liezen). Ik heb precies hetzelfde. Soms even een tussenstop met lopen en verder veel wisselen van houding werkt hier het beste. En een warme douche of bad.
    Toch geniet ik nog heel erg van deze zwangerschap, nog even die mooie, dikke buik (ondanks 92 kilo vind ik 'm gewoon mooi), dat getrappel. Merk dat ik er nu echt afscheid van aan het nemen ben, zonder nou sentimenteel te doen. Tuurlijk vind ik het fijn als ik straks weer goed in mijn vel zit, maar ik blijf zo'n zwangerschap toch erg bijzonder vinden.
    Dus meid, nog even genieten ook van al het moois, voor je het weet is jullie kleine knul er.

Zebra, fijn dat de CTG goed was, vervelend van de steken etc. Hoop dat het toch gewoon allemaal goed is.

Naomi, bij onzekerheid bellen. Bij die termijn ben ik 'm ook wat minder gaan voelen en dat merk ik bij meer meiden hier. Ik voel 'm momenteel ook niet zoveel, maar voel wel dat het goed is.

Foxy, alles goed met kleine Koen? En met jou?

Frenzy, succes met je lijstje! Wat heb je allemaal nog te doen?
    Aan de andere kant, fijn om lekker bezig te zijn. Ik vind het ook fijn om met het boek voor Joosje bezig te zijn en zo hier en daar een afspraakje te hebben. Naai ze, hihi. ;)

Cerberus, oei, oei, vergeten te bellen. Is ook niet handig voor een mam met 3 kindjes die naar school etc. moeten om maar een uurtje te kunnen bellen.
    En tjee, die bekken van jou. Erg vervelend als je totaal geen houding meer kunt vinden, vooral 's nachts. Ik moet zeggen dat het hier erg wisselt, de ene nacht gaat beter dan de andere. Waar het aan ligt, geen idee?! Vannacht weer goed geslapen, al is omdraaien voor mij ook een regelrechte ramp. Meestal moet Peet me een zetje geven, haha.

Me, hoe is het meid? Hoop dat de inleiding vandaag wel lukt en dat je vandaag mama wordt!!! Succes.

Nou meiden, ga nog even aan Joosje's boek werken.
    Ik spiek straks weer even.

Doeg! Leske

2. cerberus

cerberus Fanatiek lid

19 okt 2011
    3.709
    0
    36
    NULL
    NULL
    Cupido
    borstvoeding is ook samenwerken.....

het is hier 3x gelukt, maar wil niet zeggen dat het nu ook gaat lukken..... en voor JOU... het is vorige keer tegen gevallen, maar wil niet zeggen dat het nu weer gebeurt....

probeer iig met "blanco" instelling erin te stappen, want als je "gespannen gaat voeden".... trek je van top tot teen samen... verkrampen je spieren, melkkanalen... en denk zelfs dat je tepels dan "gillend willen weglopen".... :)

Je krijgt nu een "nieuwe collega"... en wellicht is deze wat handiger met het "gereedschap".... :)

Smeer iig NA elke voeding wat melk op je tepels en laat dit in de lucht drogen... en heel goed aanleggen...arm aansluiten bij madonna-houding..
    en "happen als een vis moeten ze...."... :)

@nacht ziekenhuis...
    Nee, wil ik niet.... gaat ook niet met kindjes...

3. naomi123

naomi123 VIP lid

22 mrt 2009
    8.840
    0
    0
    gastouder en verkoopster dierenspeciaalzaak
    heb de vk net gebeld, wordt zo terug gebeld!

heb haar nog 1x lichtjes gevoeld ondertussen. kan me zo een zeur voelen he!! ben bang dat ik veel te vlug bel en het dus loos alarm is (hopelijk), maar aan de andere kant denk ik weer beter 10x te veel dan 1x te weinig.....

4. lautjuh85

lautjuh85 Fanatiek lid

19 apr 2008
    3.996
    1.582
    113
    Eva; de 24e is een prachtige datum. Dan ben ik jarig haha :D

Frenzy hoe doe jij in godsnaam de stallen? Heb je dan niet ontzettend last van de rug? Knap dat je dat nog kan hoor. Uitmesten ervaar ik als heel zwaar.

Beesie succes bij de vk.

Iemand al iets van me321 gehoord? die moest vandaag weer komen toch ivm het inleiden wat gister niet lukte?

Zebra wat een gedoe meis. Eigenlijk is het te hopen dat je om 15.00uur terug mag komen en dat ze wat gaan doen. Het is goed zo...

naomi gewoon bellen hoor! Beter een keer voor niks dan dat er wel wat aan de hand is.

Sorry als ik iemand vergeten ben. Moest weer veel bijlezen en ben maar even weggeweest haha.

Ben bij de internist geweest en de suikers zijn vrij goed. Alleen gisteravond wat hoog. Maar als ze rond de 10 zaten moest ik aan de insuline en dat is gelukkig niet zo. Wel vroeg hij of ik naar een dietiste wou. Nou daar ga ik nu niet meer aan beginnen hoor. Ik let gewoon op mijn voeding. Koolhydraten verdelen over de dag en frisdrank vervangen voor light producten. Maandag weer groeiecho dus ben benieuwd wat ze gaan zeggen.

5. Cupido

Cupido Fanatiek lid

19 jun 2011
    2.205
    0
    0
    NULL
    NULL
    hahah Cerberus, omgaan met het gereedschap.. helemaal waar. Ik had voor mijn gevoel alles geprobeerd, maar ontspannen was het absoluut niet. Eerder een frustratie. Werkt natuurlijk niet. de baby voelde dat haar fijn aan en kreeg afkeer. Ook denk ik nu dat ik haar niet goed (genoeg) heb aangelegd. We zien wel. Ik heb nu ook een cursus en dat had ik vorige keer niet. Ook staat er veel op borstvoeding.nl dus ach we zien wel.... slik.

ik kan ook slecht tegen dat soort vrouwen die enkel klagen. Heb dan, net als jij, moeite om mijn opmerkingen voor me te houden. Met de jaren heb ik er van geleerd beter uit de situatie weg te lopen. Kan me er enkel enorm over opfokken en wat hebben we daar nou aan?? Lijkt wel of sommige vrouwen denken door heel heel hard te klagen ze "geholpen" worden door de vk of gyn. Ipv dat er verder wordt gekeken naar de gezondheid van de baby... naja..

6. 0Zebra0

0Zebra0 VIP lid

6 nov 2010
    10.813
    0
    36
    Noord-brabant
    lautjuh, voor een dietiste lijkt het me nu ook wat te laat ( in de zwangerschap dan he )
    ben ook benieuwd naar de groeiecho dan maandag

naomi, goed dat je toch gebeld hebt. en ze vinden je echt geen zeur hoor, en zo wel dan laten ze het toch niet merken :p
    nee maar serieus, beter het zekere voor het onzekere toch

beesie, ik heb vervangende spanning voor jou denk ik,
    vraag me zo af of je ontsluiting hebt en of ze wat gaan doen :)

7. Cupido

Cupido Fanatiek lid

19 jun 2011
    2.205
    0
    0
    NULL
    NULL
    Naomi, je bent geen zeur. Je bent bezorgd. Je bent niet de eerste en zeker niet de laatste die belt. Jij voelt het het beste aan. En zoals je zelf zegt liever 10x teveel dan 1x te weinig. Als ze het niet bevalt, moeten ze ander werk zoeken. Hopelijk is het loos alarm.

8. Cupido

Cupido Fanatiek lid

19 jun 2011
    2.205
    0
    0
    NULL
    NULL
    Lautjuh, dietiste tjah veel wat je daar leert kan je ook op internet terug vinden, maar soms is het wel een extra stimulans om het te proberen en vol te houden. Zelf zou ik kiezen voor water of thee ipv light produkten of frisdrank in het algemeen.

9. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Guusje, begrijpelijk hoor, en hopelijk nog heeeeel even! Soms mag je gerust even klagen (vooral hier!) en daarna pak je een paaseitje en ga je er weer voor. Miss vanmiddag wat bijslapen?
    Enneh, ervaring met vocht, bij Julia was het 30 graden en ik weet nog dat ik een enorme plofkop had en overal vocht. Nog veel meer dan nu! En toen heb ik me rot gezweet daarna, maar waren die kilo's er zo weer af. Dus ik hoop maar dat het nu ook zo werkt ;)

Eva, dat moet je niet zo voelen joh, als aanhangseltje. Is toch helemaal niet zo? Ik moet zeggen dat ik mensen wel herken aan hun 'verhaal' en dan schieten sommige mensen er wel eens bij in. Maar zo heeft iedereen straks z'n eigen hummeltje en herken je mensen sneller.

Beesie, hoe was het bij de VK??

Zebra, goed op jezelf passen idd! Aan de ene kant zou het fijn zijn als de pijn nu wegtrekt, maar aan de andere kant vind ik het in combinatie met dat vruchtwater maar een aparte situatie. Zou geen gek idee zijn om ff in het ZH onder streng toezicht te blijven tot ze je kunnen inleiden/KS. Duurt niet lang meer voor jou!

Cerberus, tis dat je er zelf zo laconiek onder bent, maar ik heb regelmatig met je te doen! Een vierde is sowieso niet niks, omdat die 3 zichzelf nog niet helemaal redden helaas... en vervolgens slaap je ook nog zo slecht en kan je niet goed lopen. En of je het nou zelf nog niet erg vindt of wel, ik vind je echt TOP dat je er zo positief en dapper onder blijft!

Naomi, goed dat je gebeld hebt! Heeft ze al terug gebeld?

Cerberus, *ligtineenkrampdoorhetlachen* Oh zo herkenbaar, je hebt van die klaagmensen ;) Hier op het forum mag het (en zéker met deze termijn), maar sommige mensen lijken het woord zelfmedelijden te hebben uitgevonden ;)

Net even het ZH gebeld om te vragen hoe dat nou werkt volgende week met die controle/echo van het hartje weer. Nou zeg, die was ook niet in haar gezelligste bui... Halverwege mijn zin kwam er zo'n 'Jaaaa???' Zo van, schiet op met je verhaal, wat wil je nou zeggen? Dus ik vroeg of ze dan ook even tijd hadden om wat vragen te stellen en of ik dan ook een gewone controle had (bloeddruk enzo), want dat is dan inmiddels al 2 weken geleden. Nou, volgens mij vond ze me een zeur: Je staat hier onder controle, en de echo die je dan krijgt is een hele uitgebreide, dus ze controleren echt wel alles... En natuurlijk kun je vragen stellen. Nou, dan hoop ik dat de gyn dan wel iets gezelliger is dan die van afgelopen keer, want daar had ik niet echt veel gelegenheid om vragen te stellen (ja liggend terwijl hij aan het echoën was, en staand terwijl hij me er uit werkte...) en als de VK elke week je bloeddruk controleerd, moeten zij dat dan niet ook doen? Vond deze assistente niet, 'is niet zo heel belangrijk' :( Nou ja, we zullen zien volgende week, ben blij dat mijn vent dan mee gaat (die kan wat beter op z'n strepen staan) ;)

10. naomi123

naomi123 VIP lid

22 mrt 2009
    8.840
    0
    0
    bedankt meiden!! jullie woorden doen me goed!

@cerberus: pfff vervelend zulke mensen... zou daar ook niet zo goed tegen kunnen!

11. 0Zebra0

0Zebra0 VIP lid

6 nov 2010
    10.813
    0
    36
    Noord-brabant
    gentle , herkenbaar verhaal van het ziekenhuis. hier zijn de ''balie-medewerksters'' net zo
    als je belt of zelfs daar voor de neus staat kan er geen vriendelijke woord vanaf en lijkt het ze echt geen h*l te interesseren wat je vraagt of zegt

hier is het juist andersom. Ik reageer altijd meteen ook chagrijnig en kortaf terug en vriend blijft netjes en aardig :p

12. Cupido

Cupido Fanatiek lid

19 jun 2011
    2.205
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gentle, naja wat een doos?! Had ze het druk, belde je niet gelegen? Was ze niet aan het werk?? Sjeetje zeg sommige mensen... nah eigenlijk ben je dus met het hele telefoongesprek geen klap opgeschoten?

Hier: vanmorgen was alles goed bij de vk, zo goed dat ik het bijna overbodig vind om hier te vermelden haha ;) grapje. Onze kleine man heeft het vermoedelijk prima naar zijn zin en ze zag niet gebeuren dat hij zich op korte termijn aandient.. Jeej altijd heel bemoedigend dat soort uitspraken.. ze zei nu trouwens dat het zeker geen 8 ponder zou worden, eerder 7-7.5... ik ga nu dus zeker uit van een 8 ponder! Vorige keer zaten ze er ook naast. Ik zit hier dus voorlopig nog wel... fijn he :)

13. cerberus

cerberus Fanatiek lid

19 okt 2011
    3.709
    0
    36
    NULL
    NULL
    Tis wat...
    als je NIET belt...zeggen ze "had maar gebeld".....
    bel je WEL dan ben je een zeur.... ;)

Naomi
    gewoon goed dat je gebeld hebt...!!!

Genle
    pffffffff...... bizar...
    mochten ze nu moeilijk doen, kun je wellicht iets met huisarts assistente afspreken qua bloeddruk.?

hier legt man ook altijd meer gewicht in de schaal....
    nouja hij is groot en grof... dus dan zijn mensen toch vaak wat meer onder de indruk...

Cupido
    we krijgen allemaal een 7 ponder geloof ik.... :D
    Ze zeiden hier nu ook dat hij zeker geen 4 kilo zou zijn....
    (kreeg ook flashback, al verwacht ik zelf, door de metingen dat deze tussen oudste en jongste inzit qua bouw...
    Fijn dat het goed gaat.... ennuhhh ik lees liever van iedereen goed nieuws..!!

14. cerberus

cerberus Fanatiek lid

19 okt 2011
    3.709
    0
    36
    NULL
    NULL
    (hahaha staan hierboven allemaal dezelfde banners onder elkaar...
    36 weken 2 dagen.. :)... we zijn echt met een clubje zeg...)

15. naomi123

naomi123 VIP lid

22 mrt 2009
    8.840
    0
    0
    @cupido: super dat alles goed is!!!

ik ben altijd heel erg overrompeld bij zulk nieuws, en achteraf heb ik iets van: had ik dit maar gezged/gevraagd. mn man denkt daar ook niet aan. het is hier dus altijd achteraf, best lastig!

16. roos1

roos1 Bekend lid

25 mei 2011
    554
    0
    0
    NULL
    NULL
    JAAAAAAAAA, BIJGELEZEN!!! Oef!!! :$:D

@cupido, haha, jij maakt het wel spannend zeg, zo op het einde nog twijfelen over de naam! :p Och, je hebt nog een aantal weken ;)

@negeren, mjah, ik denk dat 't idd komt doordat bijna iedereen vakantie heeft en lekker veel tijd om te typen ;) Dat in combinatie met zwangerschapsdementie..... Je kan ook niet op alles reageren, dat doe ik zelf ook niet. En jah, soms heb je nood om iets te typen en wordt er nauwelijks op gereageerd, maar ik denk dat dat menselijk is, niet?
    Jammer dat je 't zo aanvoelt...

@cerberus, haha! Ik zag grote paarse letters en dacht meteen dat er weer nieuw babynieuws was.... pfffff niet dus :p Maar k heb het wel zien staan! :D

@zebra, goed dat de ctg goed was! Hebben ze 't vruchtwater nog nagekeken?

@cerberus,
    Haha, ik denk toch dat je je eens ergens moet opgeven om een wekelijkse column te schrijven ofzo... lig hier weer in een deuk :D
    Maar idd, de een is wat kleinzeriger dan de ander... ik denk dat een vk af en toe ook wel wat tegenkomt...

@Me... Iemand iets gehoord van haar? Ze zou toch ingeleid worden he? Hopelijk vandaag met meer succes! Heeft ze een buddy.?

@ego, vanochtend ctg (gelukkig ging het deze keer vlotter dan die 5u wachttijd van vrijdag!) gehad en alles zag er ok uit... Oef! Volgende week terug... Oh, ben trouwens over de 38weken. Olé! :D

Klinkt mss wat vreemd, maar eigenlijk mag er hier wel eens iets gaan gebeuren... de gyn zegt telkens dat ons ukje nog niks is ingedaald, totaal geen ontsluiting, voel ook helemaal niks bijzonders (behalve dan ontzettend veel harde buiken, maar die hebben blijkbaar hun werk nog niet gedaan...).... Volgens mij wordt dit een ezelsdracht :$:D en loop ik volgend jaar nog met een bolle buik rond...
    Komaan, ukje, actie! (Ok, heb nog zeker minstens 2weken tijd, maar ben zooooo benieuwd! :cool: )

17. 0Zebra0

0Zebra0 VIP lid

6 nov 2010
    10.813
    0
    36
    Noord-brabant
    roos, fijn dat de ctg weer goed was!
    mag toch hopen dat je iets sneller gaat bevallen dan volgend jaar :D

hier is er vandaag niet meer naar het vruchtwater gekeken, heb er wel navraag na gedaan maar omdat de ctg er zo goed uitzag vonden ze het niet nodig
    misschien dachten ze die zien we vandaag toch wel weer terug :p

18. naomi123

naomi123 VIP lid

22 mrt 2009
    8.840
    0
    0
    net terug gebeld door de vk en moet om half 3 even langs komen!
    geregeld dat mn zus rijd, die is gelijk wat mondiger dus dat kan misschien nog wel van pas komen!

nu even wachten tot mn broertje hier is om op isabel te passen en mn zus er is...

hopelijk is het loos alarm! ik houd jullie op de hoogte!

19. Cupido

Cupido Fanatiek lid

19 jun 2011
    2.205
    0
    0
    NULL
    NULL
    Fijn Naomi, duimen draaien voor je.

roos, moest even lachen om de ezelsdracht.. mijn werkgever had het destijds over een olifantendracht. Blijkt ezelsdracht een vlaamse betekenis te hebben hihi weer wat wijzer!! Ik zet mijn geld nog steeds in op 17 maart voor mezelf net voor de uitgerekende datum (20e) OWWWEEE wie mijn plek in pikt :p

Ik ga actie ondernemen... even van deze stoel af en wat strijken...

20. 0Zebra0

0Zebra0 VIP lid

6 nov 2010
    10.813
    0
    36
    Noord-brabant
    noami, hopelijk is alles goed, fijn dat je toch zo snel terecht kunt

Ik denk dat ik jullie vanavond niet meer spreek.
    pijn houd aan, niet extreem
    maar wel zeurende pijn dus ga over een half uurtje maar weer bellen en dan denk ik dat ik daar kan blijven

zal me nog maar even gaan douchen enzo, t kan maar gedaan zijn voordat ik daar nog een week of langer lig

Deel Deze Pagina