He wat jammer Pioentje dat hij toch in stuit ligt. Moeilijke beslissing, draaipoging of niet. Hebben je wel het idee dat je goed bent ingelicht over evt. risico's enzo? Ik ben er zelf niet van op de hoogte omdat ons dametje vanaf het begin al met haar hoofd naar beneden ligt maar ik kan me voorstellen dat het niet geheel zonder risico is. In ieder geval, laat je goed inlichten en maak daarop een beslissing! Sterkte ermee in ieder geval... Gentle en pioentje, bedankt voor de bemoedigende woorden! Zit er toch echt wel een beetje mee...is ook zo'n rare en onzekere periode dit!
Pioentje: he balen meid. Denk er nog maar even goed over na. Ik denk als ik in jouw schoenen zou staan dat ik het wel een kans zou willen geven, en als het niet lukt, dan idd voor een keizersnee zou gaan. Op de natuurlijke manier lijkt me dan helemaal niks... Fietsen: hier net naar de stad geweest. Op zich ging t prima op de fiets, geen last van mn bekken. Maar ik doe t niet weer! Ik voel gewoon dat ik op haar hoofd zit, heel naar gevoel en voel me daar niet zo lekker bij... Zijn er meer meiden die dit herkennen? Had net manlief aan de lijn en die was helemaal boos dat ik op de fiets was gestapt want volgens hem mag dat helemaal niet meer als je hoogzwanger bent... Zou niet weten waarom niet???
Zo alle pagina's bijgelezen wat een hoop! @Eveline nog 3 werkdaagjes, morgen en zondag overdag en woensdag avond. En dan verlof jippie!! @pompeloesje jeetje meid, wat k.t om het even zo te zeggen. Hopelijk komt hij snel op kracht en gaat het snel beter. Dikke knuff. En gewoon alles lekker van je afschrijven hier!! @pioentje, lijkt me best eng zo'n draaipoging! @anticonceptie, hier ga ik de prikpil proberen. Heb veel problemen gehad met de gewone pil. Ook dwars door zwanger geworden. Voor mij voorlopig geen baby's meer haha! @ ego, vandaag evaluatie gehad met psych. Ze vond me er super voorstaan nu! Goed weerbaar en krachtig. Fijn gesprek. Voel me ook vele malen beter sinds enkele weken (ondanks af en toe een dipje) maar de dipjes worden ook steeds korter en minder! Heb afgesproken dat ik pas bel voor een afspraak na mijn kraamperiode en als ik weer goed op de been ben! Voelt ook goed, kan het komende tijd alleen wel aan! Nooit verwacht dat ik zoveel kracht had! Nu lekker op de bank, moer verplicht rusten. Maar wil liever steeds wat doen maar moet morgen en zondag vroeg op om te werken en heb zat avond en zon avond ook nog verjaardagen. Dus nu echt rustig aan! O ja, @happymom spannend!! Succes!! En hoe is het met Me312???
@ Zebra; grappig dat je mannetje dan smorgens de administratie doet, snap het ook wel.... @ Cvermeulen; veel plezier op de 9 maanden beurs! @ Lautjuh; gefeliciteerd met je verjaardag! @ Beesie; fijn dat je een manier hebt gevonden om makkelijke te reageren... Soms werk ik met twee pagina's en soms dan lees ik alles en reageer ik op alles wat is blijven hangen... Lief idd dat je je auto bij je ouders hebt gezet! Aahhh beesie, op haar hood zitten?! Als je je er niet goed bij voelt niet fietsen! @ Guusje; tis bijna weekend, duim, duim duim! @ Pomeloesje; dikke dikke knuffel mei, zo vervelend! Hoopte op goed bericht, hoop dat jullie mannetje snel opknapt, want dit is niet leuk.... Knuff! En ik duim voor jullie! @ Gentle; heerlijk zo lang uitgeslapen! Ik duim voor jou dat je alsnog terug mag naar de vk! @ Me312; ze heeft geen buddy en kletste hier nog niet zolang... Ben ik erg naief als ik denk dat ze gewoon aan het genieten is van haar nieuwe hummeltje en geen tijd heeft voor zw-pagina? @ Eveline; wow, wat een uber lange reactie! Haha! Hier gaat het ook zo hoor bij de vk, alleen moet ik standaard 20 minuten wachten door uitloop... Soms (als bijv Loek ter sprake komt) dan zit ik er wel wat langer... Hier ook een echt niet attentvolle man hoor, als ik soms de verhalen van Leske hoor (hoe lief Peet is....)... En wat betreft je zorgen, ik denk dat dat allemaal 'het onbekende is' komt heus wel goed en als die kleine er straks is dan denk je 'huh dat ik daar me zorgen over maakte....' Veel is ook gewoon laten overkomen en beleven... Je kan niet nu gaan leren hoe je mama moet zijn... @ Mupkuh; kan een aanleiding voor het echte werk zijn he! Hihi...zat ik lekker met een tosti in mn mond zw-pagina te lezen..... @ Mon; je bent alweer 38 weken! Staat de vluchttas al in de auto? @ Cerberus; super de afspraak is weer gemaakt! Wil je vriendin trouwens nog bij de bevalling zijn? Dat vroeg ik me af...Jij hebt maar een VK? Bij ons in de praktijk werken 5 dames, tis maar afwachten wie ik straks krijg... @ Suzanne; fijn dat je je zo goed voelt en dat de CTG zo goed was! @ Foxy; groot gelijk, ik wil hier ook heel graag BV geven, maar het moet niet ten koste van alles gaan.. Snap ook dat je nu baalt (je moet er echt van afstappen....) maar blijven tobben heeft geen zin he! Knuffel! @ Pieontje; wel erg verhelderend dus vandaag, tja en ik zou een versi ook proberen, het risico nemen... Ik hoop dat het gewoon gaat lukken! Ben je er nu al weer wat rustiger onder? @ Geboortekaartjes; yeaa! We zijn er uit, haha! Lekker op tijd he! @ Adressen; vandaag alles ge update, kwam ik vorige week aan 80 kaartjes, kom ik er nu aan dik in de 90 . Pfff gaan er maar 100 bestellen (dit is goedkoper als honderd...) Brutale vraag, maar wat kosten de kaartjes bij jullie, hier kost het alles bij elkaar 240 euro's.... @ Ego; ga zo denk ik eerst mn uitzetlijst echt op orde maken (moet allemaal nog verzorgingspul kopen enzo....) Fijne dag allemaal! @
Joepie alweer 36 weken !! Niemand had verwacht dat ik dit zo halen ben helemaal trots op mijn meisje en stiekem ook op mijn eigen lichaam!!!
Maar die keuze heb je wel meid! Je mag zelf kiezen of je in het zhs wilt of bij de vk. Ik heb ook zelf gekozen om in het zhs onder controle te blijven!
@ Frenzy, hahah ja sorry! Maar lekker hé tosti heb ik straks ook gegeten @ Wasmachine, die is weer gemaakt. Ik helemaal blij Was een versleten pomp
O dat wist ik niet... Ik ga niet meer wisselen hoor zo laat in de zwangerschap maar ik houd het wel in mijn achterhoofd voor als ik nog een keer zwanger mag raken. Bedankt!
Pioentje: je hebt ook nog de nuvaring en de prikpil. Er bestaat geloof ik ook een hormonenpleister. Anders google ff op anticonceptie. Ik wil ook absoluut niet weer aan de pil. Voelde me ook veel beter zonder. Pfff hier een tukkie op de bank gedaan, maar de volgende keer maar op bed. Ben nu helemaal stijf. En er heeft nu 1 de hik in mijn buik haha zwaar irritant.
Dames; moet zo verzogringsproducten gaan halen.... Twijfel nu een beetje, hoor veel reactie op zwitzal? Maar vind die zo lekker ruiken... en de keuze is reuze... Iemand nog tips?
Hier net ff op visite geweest bij de buurvrouw maar nu maar van ellende gauw naar huis. Heb steeds een soort van weeen denk ik... om de zoveel tijd, zal zo ff gaan klokken. Maar t rare is, t zit alleen aan mn linkerkant, vooral in mn rug, door naar mn buik en in mn bovenbeen... moet t echt wegpuffen...! Zou dit nou het begin zijn...?!
Nou dan hier eindelijk mijn bevallingsverhaal. Maandagmorgen om 08:00 uur moest ik mij melden in het ziekenhuis. Vol spanning wachten op de VK om te ontsluiting te bepalen. Eerst een CTG. Helaas nog steeds 1cm en 3/4 verstreken baarmoedermond. Dus gel dacht ik. Maar nee ze waren bang dat dit te heftig zou gaan voor Koen. Nadeel van gel is namelijk dat elke vrouw hier anders op reageerd en ze het dan niet kunnen remmen. Dus balloncatheter, die zat er met veel pijn en moeite om 10:00 erin. Een uur aan de CTG en naar de kamer. Opdracht veel lopen die dag want de cathter word onder spanning aan je been geplakt en dan door te lopen forceer je ontsluiting van de baarmoedermond. Eerst maar even naar de kamer. Zit nog geen 5 minuten op mijn bed, hoor een plop en ja hoor vliezen gebroken. Omdat onze Koen had besloten om op het laats van volledig ingedaald (en zelfs vast) weer omhoog te kruipen mocht ik dus juist niet rondlopen. Eerst weer CTG om te zien hoe Koen het deed me minder vruchtwater. Gelukkig goed. VK kwam en ik moest op bed blijven en kijken of er weeen kwamen. Mijn man maar naar huis gestuurd. Nog geen 5 minuten later kom de VK terug en veranderd plan. Toch aan de opwekkers om de bevalling in gang te zetten. Mannetje weer gebeld kom maar terug. Ik lag om 14:30 aan de opwekkers. Kreeg gelijk al weeen maar helaas registreerde de CTG die niet goed. 2 uurtjes later ontsluitingscheck. Desillussie die 3 a 4 cm na de ballon was nu nog 3. Dus opvoeren van de opwekkers. CTG die op Koen zijn hoofdjezt was inmiddels los geraakt dus weer op de buik registratie. Zat ondertussen aan max dosis die standaard gegeven wordt. Erg sterke weeen elke 2/3 minuten en hielden ook zolang aan. Helaas werden de weeen niet opgepakt door de CTG voor mijn gevoel duurden ze kort maar mijn man ging ze timen en waren toch echt 3 minuten Kwamen steeds per 2 vanuit de blaas, buik naar de rug. Kon het opzich goed opvangen. Goed ademen enz. Maar kreeg ook al persdrang. De vk kwam kijken en ik gaf aan dat ik persdrang voelde. Was goed teken dan was ik vast goed opgeschoten. Moest ook wel want opvangen ging steeds moeilijker. Ontsluitingscheck en zowaar..............1cm erbij!!!!!!!!!! Zat dus nog maar op 4cm na 6 uur heftige ontsluitingsweeen. Ik knapte toen wel even af. Kon niet meer liggen op mijn linkerzijde maar mocht niet naar rechts omdat de ctg dan niet goed registreerde omdat Koen daar lag met de rug. Baalde daar erg van want had juist op de Yoga geleerd dat je op die zijde moet gaan liggen waar het kindje ligt voor een snelle ontsluiting. VK stelde ruggeprik voor omdat ik het anders niet vol ging houden. Had inmiddels al 38graden verhoging door de inspanning. Ik wild ook wel ruggeprik maar dan ook weer CTG op Koen zijn hoofd zodat ik op mijn rechterzijde kon. Anesthesist was er snel. Ruggeprik zetten ging soepel en vond ik meevallen. Daarna ben ik besef van tijd kwijt. Een half uur na het zetten van de epudraal moest ik op mijn rug gaan liggen om een blaascatheter in te brengen. Ineens paniek.....moest op met spoed op de linkerzijde gaan liggen. Ik weet alleen dat ik helemaal dizzy was en grote paniek bij mijn man zag. Als reactie op de epudraal zakte mijn bloeddruk weg. Ik had nog maar een onderdruk van 30 en Koen zijn hartslg viel weg naar 70 voor langere tijd. Ze zijn zeker 1,5 uur bezig geweest mij weer op te krikken met medicijnen en drukinfuus. Ik focussde me maar op de GYN die rustig maar doelbewust handelde. Achteraf slecht dat de VK niet meer is geweest Om 11 's avonds de VK van de nachtdienst. De weeenopwekkers waren tijdens mijn 'crash' uitgezet en mochten weer aan. Bloeddruk was stabiel. Ontsluitin gevoeld en was 5cm. Ze hebben weeenopwekkers gelijk met 50% bovenop de max waarde gezet. Ik voelde de weeen wel iets. Dit kwam ze om half 12 ook checken want zezag dat Koen het moeiijk had maar ze zagen de weeen niet. Besloten werd om een drukmeter in de baarmoeder te brengen die weeen registreerde. Ze zag gelijk dat ik erg sterke weeen had en ze vroeg waarom ik op links lag. Dus ik hele verhaal verteld en dat ik nu op links moest liggen ivm de bloeddrukdip. Ze had nl. Het idee dat Koen een sterrekijker was. Dan kijkt het kindje omhoog en krijg je moeilijk ontsluiting en vroege persdrang. Echo gemaakt en ja hoor. Moest op mijn rechterzijde zodat Koen hopelijk zou draaien voor het geboortekanaal. Toch slordig van de vorige VK Was inmiddels kwart voor 12. Ze zou met 2 uurtjes weer komen. Kwart voor 1 kon ik de persdrang niet meer wegpuffen welk techniek ik ook probeerde. De hijgende hond (tip hihihi) werkte het best. De VK gebeld en wat bleek was in 1 uur van 5cm naar volledige ontsluiting gegaan. Mocht passief gaan meepersen. Dus de drang later gaan zonder kracht te zetten. Nog steeds op de rechterzijde om Koen meer en meer vast te laten liggennin geboortekanaal Dit een tijd volgehouden tot ik gewoon moest persen voelde inmiddels dat Koen mooi laag lag. Oersen ging supergoed. Tijd vliegt dan inderdaad en ze fijn dat je wat mag doen. Na een kleine 1,5 uur werd Koen letterlijk gelanceerd. Hoofdje was eruit en ze dachten dat de wee weg was dus met zuchten zuchten zuchten. Maar kwam nog restje wee en mannetje zag ik letterlijk omhoog schieten. Heb hem zelf aangepakt. De VK was helemaal verbaasd want ze had de handschoenen nog niet eens aan. Ondertussen bijna 03:00 uur. Als toetje wilde de placenta er ook nog eens niet uit. Ze hebben 2x medicijnen gespoten dn na 30 minuten dan toch eindelijk met hoop geduw. Protocol in Almelo is binnen 20min anders naar OK. Ben dankbaar dat VK regels even aan de laars lapte! Was wel ingescheurd helaas niet ver maar wel diep. Al met al dus heel avontuur wat mijn kijk op inleiden wel heeft bevestigd. Als je lijf er nog niet klaar voor is om te bevallen dan kan je dit niet pushen lijkt het wel. Inleiden was bij mij medisch noodzakekijk omdat de placenta niet meer goed werkte. Maar zou er anders nooit voor kiezen. Inmiddels een paar dagen verder en afgezonderd van het kolfdebacel (shhhst hebben we niet meer over) een superkraamtijd: 2schatten van kraamverzorgsters (stagiaire erbij), verliefde mensen voor Koen, 2 kilo boven startgewicht, bekkenijn bijna weg, niet meer misselijk, geen maagzuur, kan mijn gewone kleren aan, nauwelijks vloeien, geen last van scheur. Maar bovenal een wondertje en vechtertje in ons leven gekomen. Die lieve Koen maakt alle bloedingen, 9 maanden misselijkheid, BI, onzekerheid, CTG's, borstvoedingsellend en bevalling dubbel en dwars goed. Die dames die zo'n wonder al hebben beleefd beamen dat zeker en voor iedereen die ervoor staan: je wil het, je kan het, je DOET het. Het is het dubbel en dwars waard. Bedankt voor al jullie steun en lieve woorden. Vandaag even mijn emo dag en dan ben ik er voor jullie!!! ps: heb dit liggend op de ipad getikt dus sorry voor de fouten,
jeetje wat veel bij te lezen dat lukt echt niet hoor pfff... @ pompeloesje... gefeliciteerd met Jack.. stoere naam. hopelijk gaat het straks allemaal weer wat beter met hem. zo'n start hoopt niemand voor een kleintje... @ Shadow; fijn dat het zo goed is gegaan, dat geeft jezelf toch ook weer een stuk meer vetrouwen of niet.. @ vk.... hier gister weer naar de vk geweest.. bel instructies gehad etc.. bij ons hebben ze een aparte assistente.. daar moet ik eerst naar binnen. zij meet mijn bloedruk controleert mn urine enz. gaf gister ook de bel instructies ed. daarna mag ik weer naar de wachtkamer en wordt ik vanzelf door de vk geroepen. die vraagt dan altijd eerst hoe het gaat, of ik me goed voel en geen klachten of iets dergelijks heb. dan mag ik op die fantastische weegschaal en daarna gaat ze op de bank voelen en naar het hartje luisteren. ben zelf erg blij met mijn verloskundige (heb er 3) zijn altijd erg aardog en nemen ook echt wel de tijd voor je. @ verzorgingsproducten.... ik vind zwitsal ook erg lekker ruiken maar ik weet dat ik er zelf niet tegen kon vroeger. nu heb ik bij ons badje een fles shampoo en badschuim gehad van zwitsal dus ik heb het wel in huis maar ik heb voor de zekerheid ook natusan gekocht. de olie en creme heb ik ook van natusan @ 9mnd beurs... nou dat was niet echt zoals ik had gedacht.. we hadden al kaartjes gekocht voor de 9mnd en huishoud beurs dacht eigenlijk toen dat het allemaal wel zou gaan. nou afgelopen woensdag zijn we daar geweest en heb ik daar 6 uur lang rond gewaggeld. ik kon op een gegeven moment gewoon niet meer lopen van de pijn in mn bekken en voeten (heel slim met een instabiel bekken) op weg naar de auto kreeg ik ook nog eens hele pijnlijke ''oefen/voor'' weeen waardoor ik bijna geen stap meer kon verzetten. die heb ik al sinds afgelopen maandag, ze komen af en toe is en trekken dan weer weg. maar na die dag op de beurs waren ze wel heel erg... gelukkig trok het in de auto wel weer weg.. achteraf toch niet zo slim geweest om te gaan.. denk ik..
@ Foxy; wat een prachtig bevallingsverhaal! En Jeetje, t was er geen van een leien dakje.... Pffff Maar mooi zoals dat je aangeeft; alles voor jullie K.oen!!!!! Geniet van dat uber wonder!!!! (maar dat zul je vast wel doen )
Foxy: jeetje wat een verhaal meis! Heb t tussen mn krampen door zitten lezen... Dit is dus de reden waarom ik ook t liefste niet ingeleid wil worden en dus voorlopig maar lekker afwacht tot ons meisje zelf komt. Wel erg fijn dat je je nu weer stukken beter voelt en nu lekker genieten van kleine Koen!!!!!!
@foxy.... jeej wat een verhaal... en wij moeten nog haha vind het heel mooi wat je op het einde schrijft dat het het allemaal dubbel en dwars waard is... denk dat we allemaal niet meer kunnen wachten op ons wonder.. ga jij maar lekker verder genieten van je kleine schat.
Hey meiden Wow wat een bevallingen deze week. Je kan gewoon niet eens meer een weekje weggaan @ Sasjuh: Gefeliciteerd met de geboorte van E.lin Wat onverwachts meid. Jij was toch totaal niet aan het rommelen of iets. Fijn dat alles goed is gegaan. Lekker aan het genieten? @ Anna: Gefeliciteerd met de geboorte van L.ise Uiteindelijk heeft toch het gerommel doorgezet. Lees dat ze het goed doet. Heerlijk. @ Foxy: Gefeliciteerd met de geboorte van K.oen. En wat een mooi gewicht heeft hij toch. Jammer dat de bv niet wilt lukken, maar denk ook aan jezelf en eigen gevoel. Stress is niet goed voor je zoontje. Ik heb 6 weken gestreden om daarna pas echt te kunnen genieten van mijn zoon. Achteraf was het die 6 weken stress niet waard geweest. Mocht er als nog stuwing komen kan je het altijd nog proberen. Je bent een geweldige mama dat je het geprobeerd heb. Maar herken je gevoel heel goed. Knuffel. @ Pompeloesje: Gefeliciteerd met de geboorte van Jack. Lees dat het momenteel niet zo goed met hem gaat. Wat een verdriet en zorgen zullen jullie nu hebben. Hopelijk knapt jullie kleine man snel op. Niet niets hoor. Hoe voel je je verder? Sterkte. @ Rens: Lees dat F.ynn een goede eter is. Hij heeft ook wel wat in te halen. Fijn dat hij het goed doet. Is er al wat bekend over wanneer hij misschien mee naar huis mag? En ook aan jezelf denken he. Je bent pas net bevallen. @ Missiemaart: Lees dat N.iek het ook al zo super doet. Wat heerlijk meid. Misschien wel bijna mee naar huis. Wat een feest. Zo dit waren de baby's.... Oh Happymom en me: Succes met het inleiden. Wie weet snel meer baby nieuws.