@beesie, oh dat is fijn zo dichtbij! Lekker wat afleiding ook als je een beetje kunt shoppen! Helaas geen auto en geen fiets... nog wat leuks kunnen kopen? Blijft ook spannend bij jou! @pompelmoesje, jeetje wat ellendig...weten jullie hoe het komt en hoe ernstig is het? Nogmaals veel sterkte! @Gentle, fijn dat je zo lekker hebt kunnen uitslapen en dat je genoten hebt van je uitje gisteren. Ben je weer lekker even opgeladen hoop ik! En ook tevreden over je eigen kapsel? @eveline, ja het is nogal wat om het hier bij te houden haha maar lief dat je het doet! Fijn dat je je zo thuis voelt in je dorp, ik ook wel hoor maar mis af en toe wel een beetje winkel actie! Succes met de schoonmaak en doe wat rustig aan want het klinkt een beetje als voorweeen inderdaad. Ik snap wel wat je bedoelt, stond laatst ook in het kamertje en probeerde daar dus echt een klein manneke in te visualiseren...helemaal van ons...maar op de 1 of andere manier voelde het zo onecht allemaal nog dat ik me gelijk ook zorgen begon te maken (ja ook niet zo positieve denker ) Ik probeer goed te blijven relativeren en praat er over met mijn man, die helpt me atijd goed met dat soort dingen. @mupkuh, ze zeggen dat het een voorteken is diarree ...spannend! @cerberus, hier ook nog geen klik met de VK's maar fijn om te lezen dat dat tijdens de bevalling nog goed kan komen. @suzanne, wat fijn dat het er allemaal goed uitzag...lekker gerustgesteld nu? Niet te veel gedaan vandaag? dat s meestal t gevaar gelijk he...je voelt je goed dus doet geijk veel en de dag erna "betaal" je ervoor. Nou doe dat ook niet altijd hoor die hele riedels reageren, meestal geen puf alleen de laatste dagen wat meer. @foxy, erg jammer dat het niet lukt maar met kunstvoeding geven is ook niets mis en het levert hopelijk extra rust op. Wat een verhaal Foxy, lijkt me wel een behoorlijke ingrijpende bevalling, en sterk hoe je er nu al op terug kijkt. Mag je best trots op zijn, zon prestatie!! Praat je er goed over met anderen, want het lijkt me dat zon bevalling best veel impact heeft..? @pioentje, lastig zeg! Hangen er aan een draaipoging ook risico's dan? @shadow, wat onzettend fijn dat het gesprek met de psyh goed ging. Zoiets versterkt alleen nog maar je zelfvertrouwen, goed hoor dat je jezelf er zo hebt weten uit te trekken! Doe lekker rustig aan met je lijf, misschien de boodschapjes aan vriend/man overlaten? Kon dat ook al vrij snel niet meer hoor, geslenter...bukken ..rijken en dan de tassen sjouwen. (heb geen auto) @frenzy, hihi ja ontzettend hard aan t duimen...moet er alleen echt wat minder op focussen want gaat anders zo teleurstelling zijn. En nog gelukt met je uitzetlijst? Wij hebben alles van zwitsal, zou jammer zijn als ie er niet tegen kan en dat zou best kunnen want wij hebben beide een gevoelige huid. Maar dan vinden we vast iemand die die spulletjes wel kan gebruiken...het ruikt heerlijk inderdaad. @sheena, he wat jammer dat het zo moeilijk ging met de beurs. Heb je er wel iets van plezier aan beleefd of iets leuks kunnne kopen? Lekker rustig aan nu en de komende dagen lijkt me. @leske, wat fijn dat je relatie met je man zo goed voelt, leuk om te lezen!! Fijn dat alles weer goedwas bij de controle. @la femme, lekker hoor over die 37 weken grens en fijn ook dat je een goede week hebt gehad...als dat lekker zo blijft aanhouden is het helemaal mooi! @rens, o wat een mooi moment voor jou en je moeder...kreeg al natte ogen van het lezen alleen nou maar hopen dat ie snel van de monitoren afmag! @zebra, en dan weeer wachten tot de volgende echo...lijkt me moeilijk hoor. Hopelijk van het weekend geen pijn meer! En hoe is het nu met de steken / zeurende pijn? @sasjuh, wat een mooi verhaal ook! Bedankt voor het delen, voor zon bevalling teken ik @me312, GEFLICITEERD en wat een leuke naam!! hier veel zeurende rugpijn en regelmatig harde buiken, maar die doen dan weer niet echt veel pijn. Heb vanmiddag lekker wat kunnen doen nog...ramen zemen...babykamer nog eens poetsen...wassen en strijken. Nou moet eigenlijk de beneden verdieping ook nog want die is nogal troeperig. Weet trouwens niet of mijn strjikijzer overleden is...hij doet het wel maar de vulling van water loopt zomaar aan de onderkant eruit als ik hem plat leg..?? Was ook maar 10 euro maar dat hoort niet lijkt me. heeel de vloer nat...stond er recht in met pantoffels Voel me trouwens niet helemaal lekker na het slapen vanmiddag...beetje koortsig voel ik me, en zwel weer helemaal op van alle vocht. Word er gek van!!! Blugh.....kom dan lief klein babytje...
guusje, last van nesteldrang ? en die strijkijzer zou ik niet meer gebruiken haha steken/pijn, als ik loop heel erg, als ik lig/zit nauwlijks maar voel het soms wel. heb zitten googlen op bandenpijn-einde zwangerschap en t kan blijkbaar wel , maarja als je zoekt kom je altijd wel wat tegen natuurlijk
@zebra, hihi nee eigenlijk niet, maar ga zo toch nog even een wasje wegstrijken want heb nog geen nieuwe...hopelijk wat minder nat deze keer Als je googled dan kan inderdaad alles wel ja, dus daar kun je ook niet echt van op aan. Hoop dat het snel wat afneemt en dat je een beetje kan genieten van de laatste loodjes, lijkt me best zwaar zo voor je!
question: straie, heb nog niets (klopt af) maar nu vertelde iemand (die t wel heeft gekregen bij haar zwangerschap) dat straie vaak pas zichtbaar is na de bevalling en je dus nog helemaal niet kan weten of je straie hebt. Dus als je huid kriebelt en een beetje pijnlijk is kan het al heel goed zijn dat je straie hebt maar dat het nog niet zichtbaar is..? Misschien domme vraag, maar vond t zon vaag verhaal...
Hey meiden, zie dat er nieuws is van me, kom straks nog ff reageren, moet nu nog even weg... @ Guusje; volgens mij onzin over die straie?!!
en ALWEER... afwachten dus... Tja dat is het kl#te met artsen,... (maakt niet uit in welk verhaal) je bent zo afhankelijk en kunt zelf zo weinig.... stap voor stap dus.. van ctg naar ctg.. en van echo naar echo, meer kun je niet doen meis...
mooi verhaal... en dat jij het hoofdje durfde te voelen.... Bij mijn tweede vroeg vk het ook.. (aangezien ik riep, pak de pomp, pak de pomp... ze was er dus al bijna) maar ik durfde dat niet... en moe en geen zin achter de pc.... logisch hoor... maar wel leuk fijn dat je dit verhaal post... want ook al is het mijn vierde.... heb dr nog steeds geen zin in.. hahahaha goede verhalen lezen is altijd fijn dus..!!
Guusje, is het een stoomstrijkijzer? Ik heb dat ook wel eens maar dan staattie op stomen terwijl ik eigenlijk niet warm genoeg strijk (bv dingen die op 1 moeten). En dan komt er dus gewoon water uit... Enneh, volgens mij kan striae niet pas zichtbaar worden na de bevalling. Het komt tenslotte door het uitrekken. Alleen bij mij zit het deels onder mijn buik, en dat kan ik idd nog niet zien Maar tzit er wel! Het is ook echt paars blauwig, dus niet snel te missen. Het kwam bij Julia toen wel helemaal op het eind, in de laatste week, dus kan natuurlijk dat het je dan niet op is gevallen, maar in principe komt het door het uitrekken, en niet opeens door de bevalling ofzo.
@ME- Gefeliciteerd met jullie menneke, wat een flinkerd, GOED hoor! En wat een hele mooie naam! Fijn dat het allemaal goed is verlopen! @Sasjuh- Wat een mooi verhaal, bedankt, zo'n bevalling wil ik ook wel! Geniet lekker van meis! En die vermoeidheid is ook niet gek, doe het rustig aan. En probeer toch je dutjes te pakken wanneer je kan! @Guusje- Ja wel weer lekker veel gedaan, voel het nu ook wel harde buiken.... Wie weet is het een middel om de bevalling mee te beginnen... Ben benieuwd, jij anders ook! Haha... Enne, mijn strijkijzer had ik al even niet aangekeken, vriendlief wel. Maar vandaag wilde ik gaan strijken en komt er ineens allemaal bruine troep uit de stoom gaatjes. Ook niet echt fijn strijken dus. Balen, hier dus ook een nieuwe kopen denk ik. (toevallig)
DIT heb ik nog nooit gehoord.... wel dat ze tijdens weeeen er nog in kunnen springen.... ennuhhh mijn buik heeft regelmatig tijdens zwangerschap "gejeukt" (nu ook regelmatig) en *klop klop* geen streepjes gezien.... (al hoorde ik dus laatst dat ze bij een vierde bevalling ook nog makkelijk kunnen verschijnen.... ) je hebt rugpijn en harde buiken?/!!..... hoop dat het doorzet voor je!!!
Denk toch dat ik ghostbuster maar ga bellen...... Bijna elk toiletbezoek kom ik nu toch deze tegen....
@Me gefeliciteerd met jullie zoontje! geniet er van ego:Jack is deze middag aan een ander beademingstoestel gelegd. het verschil is dat het vorige druk in de longen pompt en er dan druk uitgaat. Maar omdat zijn longen op elkaar plakten door het vocht konden zijn longen niet opblazen. Nu pompen ze zuurstof onder druk in de longen en terwijl trilt het. dat zet de longen terug open. Aan het vorige toestel bleef zijn saturatie heel onstabiel. En moesten ze bijna 65% zuurstof toedienen. Nu is zijn saturatie stabiel (moet tussen de 95-100 zijn en is nu continu 99-100) bij 25% zuurstof dus we hebben met het nieuwe toestel een enorme stap vooruit gedaan. Nu kijken hoe we de nacht doorkomen. De KA spreekt over een realistische week nog hier op IC,en dan misschien nog een weekje op de gewone bedjesafdeling voor aan te sterken. Maar zowel Andrew als ik hebben een positieve boost gehad. Maar ik heb iets te veel gedaan en mag voorlopig even niet meer uit bed. xxxx
pompeloesje Dat nieuwe apparaat scheelt dan idd wel enorm zeg.... beter!! kijken hoe we de nacht doorkomen?? hoe bedoel je dat.... nouja ze bekijken het allemaal wel positief dus.... dat ze al "richtlijnen" durven geven voor het verblijf... Tja hebt ZELF natuurlijk ook nog een aardige ritssluiting zitten, die ook moet genezen... probeer echt je rust ook wat te pakken, want jij moet ook gezond blijven en herstellen!!!
Net weer terug uit het ziekenhuis en het infuusje is eraf Ze hebben hem geprikt (omdat het oude infuusje was gesneuveld) en net de uitslag gekregen: gezond! Ze hadden alleen geprobeerd hem een infuusje te zetten OP ZIJN HOOFDJE! Is dat normaal? Jeetje, toen ze het vertelde schoten me de tranen in de ogen. Is direct zo akelig... (moest er zelf om vragen, zag rode vlekken op zijn hoofdje) Nieuw infuus is dus niet meer nodig. Wel nog niet van de monitoren af, zijn zuurstof is nog niet altijd helemaal goed. Nog ff afwachten dus wat daar de oorzaak van is.. Pompeloesje; fijn dat het nieuwe apparaat zo goed zijn werk doet. Wel minder, zo lang in het ziekenhuis... Maar dat is nu het beste voor hem, je kunt niks anders. Als dat ervoor zorgt dat het allemaal prima is, is het oke! Nogmaals via deze weg, veel sterkte met jullie kleine grote man Me: gefeliciteerd met jullie kerel(tje ) Wat een flinkerd zeg! Geniet er lekker van... Rens gaat de bank op, even lekker het verstand op 0 en the voice kijken. Hopelijk ben ik geen belangrijke dingen vergeten... (sorry, lees nu heel even selectief, geen puf om op iedereen te reageren)
Zo ben je even weg en dan is er weer een baby bij. @ Me: Gefeliciteerd met de geboorte van A.iden. Fijn dat alles goed is gegaan. En wat een flinkerd zeg @ Sasjuh: Wat een mooi verhaal. En goed te begrijpen dat de computer wat minder belangrijk is. Leuk dat je toch even je verhaal hebt opgeschreven. Geniet van je kleine meid. @ Cerberus: Nou dat ziet er niet lekker uit. Hopelijk hebben ze tijd vanavond Kwam je deze ook in je vorige zwangerschappen tegen? Oh ik had begrepen dat als je geen striae gehad hebt dat je de volgende zwangerschappen gespaard zou blijven. Hopelijk komt het niet meer, al voel ik mijzelf groter dan in mijn vorige zwangerschappen. Hier trouwens ook nu bijna 3 weken niet naar vk geweest. Ben dan wel op vakantie geweest, maar ze vond het geen probleem. Misschien worden ze makkelijker als je voor een derde of vierde gaat...zo van die weten het wel. @ Zebra: Wat balen zeg dat ze in dat zh niet duidelijk zijn. Ik begrijp best dat je soms niet echt iets zinnigs kan zeggen, maar het zou fijn zijn als ze je tenminste een beetje kunnen gerust stellen. Elke dag aan de ctg...heavy hoor meid. Ik hoop gewoon dat jouw kleine meid snel mag komen van ze. Want het lijkt me slopend. @ Beesie: Jammer dat het toch weer afzakt. Zo'n baby wordt niet zomaar geboren... @ Pompeloesje: Wat fijn dat dit apparaat wel goed werkt. Zo kan J.ack tenminste gaan opknappen. Hopelijk hebben de artsen gelijk en mag hij over een weekje naar een andere afdeling. Weer een zorg minder. Nu aan jezelf gaan denken hoor en lekker uitrusten. @ Guusje: Wow uitgebreide reactie. Lief hoor. Striae komt volgens mij niet na de bevalling. En jij al 39 weken. Spannend hoor.... @ Eveline: Ik was wel heel erg klaar voor mijn kindje. Voor mijn idee had ik alles gedaan wat ik wilde doen en was het nu tijd voor rust. Toch heb ik ook in zijn kamer gestaan en mijzelf voorgesteld hoe dat nou zou zijn. Maar dat kan je gewoon niet. Dat kan pas, naar mijn idee, op het moment dat je kleine kindje daar ook echt ligt. Als je hem hoort, ruikt, knuffelt etc. Het komt wel, denk ik. En soms moet het gevoel wel groeien, maar dat zeker ook uiten. @ Rens: Wat mooi geschreven van je moeder. Ik zie haar al staan. Prachtig he om je ouders ook zo zien te genieten. @ Mupkuh: Wie weet voortekenen.... Zo hier heerlijk niets gedaan. Morgen maar weer eens actief wezen, want zo komt er nooit ruimte voor onze nieuwe baby. Kleine is hier nog steeds mega actief. Volgens mij ook nog niet ingedaald. Er komt regelmatig een voetje uit mijn zij tevoorschijn. Ik hoop eigenlijk dat hij snel wat wilt zakken, want heb behoorlijk het zuur. Fijne avond Femme
Mijn banner geeft aan dat ik mijn ziekenhuis tas moet gaan inpakken. Wordt het dan misschien toch echt tijd voor.... Morgen gaat mijn man de klossen ophalen...waren we al weer vergeten en ik kwam er net ook achter dat het kraampakket ook nog niet in huis is. Begin zo langzamerhand de weg kwijt te raken in wat ik nog moet doen.
hahahaha..... speciaal voor jou gezocht... Alles over Kinderen: (praktische) voorbeiding op de bevalling moet hier ook nog wat doen hoor.... vitamine K kopen...
Die aders schijnen wat groter te zijn toch ofzo..... nouja ik vind het NIET normaal dat je het zelf moet vragen... !!! iig weer een grote stap de goede richting in...!!! stap dichter bij huis...