uhhhh even een tip.. ik WAS ook geruild van bedkant met man (zwangerschap dochter) (ivm wieg) maar toen mn bevalling begon, lag ik dus "links"....(met zeil etc) ondanks dat ik in het ziekenhuis, wilde bevallen deed ze op bed mn "ontsluiting checken" met kans dat vliezen zouden breken.... Nu lag het zeil dus aan de verkeerde kant, omdat vk dus rechtshandig is... nu is het een "klein" iets om te doen, maar tijdens een weeenstorm, als je dan moet wachten toch niet zo prettig.... dussuhhh misschien handig om te weten... @vorige reactie... geen idee meer... wellicht over indalen en harde buiken.... dat je kleine ook denkt "in de boeken staat vanaf 36 weken"dus eerder ga ik niet...
hier net 2e CTG gehad en was helemaal prima! te horen gekregen dat ik voorlopig even onder controle blijf bij de gyn. volgende week donderdag weer dopplermeting en controle gyn en de week daarop doppermeting, groeiecho en controle gyn vind het wel een fijn gevoel dat ze de kleine zo goed in de gaten houden! moet het wel wat rustiger aan gaan doen ivm kans op dysmatuur als ze niet voldoende kan groeien. nu lekker de stad in ( in rolstoel hoor)
Hier niet zo'n schrik, vermits wij een erg Vlaamse naam hebben... kans is klein dat hier op 't forum dezelfde gekozen wordt denk ik Bij de geboortes hier in de omgeving wel iedere keer in spanning afwachten (maar nu ben ik normaal gezien de eerstvolgende Oef!)
Shadow: bijna verlof!!!!!!! Jeeeeeeeeeeeeeej!!!! Anna: fijn dat L.ise het zo goed doet!!!! Pioentje: hoe is t nu met jou meid? beetje kunnen nadenken over wat je wil? Happymom: hoe is jullie eerste nacht gegaan? Eva: dat van dat hoesten en harde buiken ken ik wel. Tenminste, ik hoef niet te hoesten maar had vanmorgen een vreselijke lachstuip en dat voelde niet fijn in mn buik! Stond helemaal strak en deed best pijn! Werken je pilletjes nog niet echt? Leske: vervelend dat je je zo voelt meid! Dat gevoel alsof je in een droom zit en alles een beetje aan je voorbij gaat... dat had ik vorige week! erg vervelend! Komt volgens de verloskundige door slaapgebrek! Frenzy: alvast veel plezier met je iPhone meid! ik moet nog wachten tot september of oktober, dan ga ik m ook halen! Zebra: fijn dat je ctg goed was!!!! Cerberus: whahaha hier ook sinds gister ineens erg dikke handen en voeten! Pffff pas bijna geen schoenen meer aan, alleen mn Uggs maar die zijn zooo warm nu! Naomi: Super dat de ctg goed was! en wel een geruststellend idee dat je voorlopig bij de gyn onder controle blijft toch? Ego: nou hier zijn de krampen weer helemaal afgezakt helaas. Was dus echt wat voorwerk... Vanmorgen in bed wel weer die steken van onder, echt in mn muts! Behoorlijk pijnlijk en moet dan echt ff puffen! Iemand enig idee wat dat is? Wij gaan hier zo de stad ff in, ff lekker neuzen! Heb net door t hele huis de ramen wagenwijd open gezet, wat een heerlijk weer!!!
Verder niet zoveel kunnen onthouden... Hier gisteren veel steekjes en kleine kwaaltjes, maar niks dat er op wijst dat er al iets zit aan te komen... (heb zelf nog altijd de 29ste in gedachte, weet niet waarom... dus er mag binnenkort schot in de zaak komen! ) Als dat kleine hummeltje al maar eens zou beslissen om te beginnen indalen....
Moet heel eerlijk zeggen dat ik februari ook wel een hele mooie maand vind om te bevallen hoor . Wordt nu elke ochtend wakker en dan denk ik: damn, weer niet bevallen. Zo, als het goed is wordt onze gelhaard zo opgehaald. Mooi binnen een week verpatst via marktplaats. Zijn we daar ook weer vanaf. Heb gelijk onze senseo en George Clooney machine er opgezet (hebben het veld moeten ruimen voor een 'echte' espressomachine).
@Happymom- Gefeliciteerd met jullie zoontje! Wat lekker dat hij langs je ligt te slapen...!! Geniet ervan samen! Ben benieuwd naar je bevallingsverhaal! Maar doe maar lekker rustig aan! @Fropste- Wat balen dat je collega de naam heeft geraden, zou ook echt iets voor mij zijn om dan te gaan twijfelen... Maar niet doen meis, Want Jee wat is het al moeilijk om een naam te vinden die jullie allebei leuk vinden en waar je een goed gevoel bij hebt. Het is niet zo dat hij de naam heeft verzonnen, hij heeft hem alleen geraden! Geniet van je verlof meis, eindelijk!! @Cerberus- Wat vervelend met die nachtbrakers bij jou... Hier gelukkig geen last van. Ik ben zelf degene die loopt te spoken 's nachts. En hier ook vocht vasthouden, Grr... Vooral mijn gezicht en ogen, FATSO! Maar goed, trekt hopelijk wel weer bij! @Eveline- Jullie kamer klinkt hetzelfde als onze kamer, denk dat ik in de kraamweek ook ga verhuizen naar de andere kant bij de deur. Nu is het ook erg krap, voor mij wel te doen maar voor kraamhulp niet practisch. @Naomi- Fijn dat de CTG goed was, en inderdaad geruststellend gevoel dat ze je kleintje goed in de gaten houden. Fijne dag vandaag! @Zebra- Fijn dat de CTG goed was! Rust ze meis! @Beesie- Balen dat de weeen weer afzwakten. Hier ook regelmatig aan het twijfelen... Kindje ligt hier ook soms hard te duwen naar beneden dat ik echt weg moet blazen... Bijna bang dat mijn vruchtwater breekt. Ik ben benieuwd, irritant he?! Dat gerommel en helemaal dat afzakken!
@EGO- hier vanmiddag verjaardag van (super)opa en (super)oma. Mijn Opa en Oma dus. Voor de meisjes zijn ze Super. Lastig, ik moet nog een kado'tje kopen... Maar wat moet je toch kopen voor die mensjes. Opa zit sinds een half jaar in een verzorgingstehuis. Kan niks meer zelf, handen en voeten werken niet meer, echt zielig.. Dus leeswerk of schrijfwerk valt al af. Elk jaar kopen we een plantje met een 5e staatslot. Maar dat gaat ook vervelen om te geven. Wat hebben ze er aan ook om geld te winnen, als je er zo bij zit. Oma daar integen is wel erg goed bij nog, maakt zelf kaarten op de pc, en heeft zelfs hyves en facebook. Maar ook voor haar vind ik het moeilijk wat te kopen, die mensjes hebben op die leeftijd toch alles al. Hmm... Dadelijk ff het city in, speuren. Verder weer veel gerommel hier, maar geen weeen. Dus ben benieuwd. Denk dat ik misschien nog wel gelijk ga krijgen een hoop gerommel maar pas 3 maart of zo ergens bevallen. We wachten weer rustig af............
Suzanne: idd, net het gevoel alsof je vliezen gaan breken... wie weet bevallen wij op dezelfde dag, hihi. Omdat we een beetje gelijk lopen qua rommels....
@ happymom.... zag het fb voorbij komen... van harte gefeliciteerd met de geboorte van l.uca geniet er lekker van
Ja, dacht ik ook al aan! Ik ben benieuwd... Ik heb al 2 bevallingen gehad dus zou toch moeten weten wanneer het echt begint. Maar al deze rommel en voor/ oefenweeen brengen mij telkens weer aan het twijfelen, die herken ik ook niet van de vorige 2.. Ik wacht gewoon af tot er regelmaat zit in de weeen en ga er maar vanuit dat dit inderdaad allemaal voorwerk is. Al heb ik vannacht toch maar een zeiltje op matras gelegt, met dat gevoel van brekende vliezen, haha!
We gaan waarschijnlijk ook geen andere naam doen en bij elke naam die ze zei ( stuk of 4) heb ik me gezicht strak gehouden. Maar toen ze er later nog een keer over begin met specifiek alleen "onze"naam was het wel moeilijk om nog steeds strak te blijven kijken. Maar het is me denk ik wel gelukt. Vanmiddag eens geboortebedankjes gaan uitzoeken. groetjesss
@ Suzanne, kadootjes vind ik ook altijd lastig. Voor opa heb ik niet echt een idee maar misschien voor oma een leuk thee of koffiepakket? Ik weet niet wat ze drinkt maar mijn oma dronk altijd thee en ik heb eens een pakketje gegeven met een mooi theeglas, een klein theedoosje gevuld met luxe thee, doosje bonbons erbij, van die stokjes met onderaan suiker of honing ofzo waarmee ze dan in de thee kan roeren. Alles op een mooi dienblad, leuk tijdschrift of puzzelboekje erbij en je hebt echt iets leuks om te geven! En misschien kan je op deze manier ook wel wat voor opa verzinnen?
Voor de mensen die zich in het hebben van "slimers" (stukken slijmprop) niet herkennen.... hahahahaha..... begreep dat deze bij de meeste wel een belletje doet rinkelen.... buikfoto en meer.... (vocht vast houden...)... (sorry voor de flauwe humor hoor... maar begin nerveus te worden van al die rommels.... en van mn kat die me heel de dag "naar bed roept".... , ben geen kat die de laatste weken alleen maar blijft liggen..)
@namen lijkt me heel sterk dat maar iemand onze naam heeft...... (al weet je het nooit, natuurlijk)...
Zo, en nu voel ik me echt een vieze zweterige zwangere muts! Manlief was toch nog op de sportschool dus heb gauw beneden binnen en buiten de ramen gelapt. En aangezien wij achter dubbele ramen hebben die je kan schuiven is t best veel werk. Dus eigenlijk heb ik nu 6 keer ramen gelapt... Ff uitrusten en dan gaan we zo ff naar de stad met zn drietjes, gezellig!
@beesie veel plezier! Zoooo het is druk hier op kantoor, niet normaal!! Lijkt wel alsof het express is hahaha. Mijn laatste werkweekend dus laten we maar heeeel veel boeken haha!
Pompeloesje, klinkt als goed nieuws, dan kun je zelf misschien nu ook even ontspannen en je rust pakken. Denk om jezelf idd!! Rens, infuus op z'n hoofdje klinkt heeeel naar idd! Maar aan de andere kant, misschien wel gemakkelijker te prikken ofzo, en dan heeft hij er natuurlijk minder last van. Maar klinkt zielig Eva, lekker slikken die pilletjes, misschien juist 's ochtends zodat als 's avonds de bevalling begint je al een poosje dat spul kwijt bent. Maar het helpt je waarschijnlijk nu een heleboel en je zult vast niet binnen een paar uur opeens bevallen zijn... toch? Missiemaartje, goed dat je dan Niek lekker z'n flesje laat drinken, dan kun jij wel weer voor hem kolven en hoeft hij niet zoveel moeite te doen. Thuis zul je ook wel merken dat hij soms wat rommelige dagen heeft en andere keren weer beter drinkt. Bij live BV heb je dat helemaal niet door soms, of zijn ze gewoon wat onrustig. Maar jullie zitten er natuurlijk zo bovenop en alles is zo belangrijk, dat dit soort dagen dan heel erg slecht lijken te gaan. Terwijl elke baby dat wel eens heeft, maar Niekjepiekje is nog zo klein! Je zou willen dat hij alleen maar steeds beter en meer ging drinken... Hopelijk rust hij een beetje uit en krijgt hij meer energie van goed drinken, komt goed!! Happymom en happymomman, van harte gefeliciteerd met L.uca!! Wat plotseling opeens, helemaal niet meegekregen, ben benieuwd naar je verhaal!! Frenzy, ik hoef gelukkig niet meer naar de paarden. Ik heb geen eigen he, dus ik heb me voor nu even geëxcuseerd om te helpen en dat vind de eigenaresse ook prima. Ik heb ontzettend veel zin om straks met de baby in de draagzak/draagdoek lekker daar weer wat te rommelen!! Miss volgende week nog ff, manlief heeft vakantie. Het weer is nu wat beter (ja slecht, kweet het, maar ze staan volledig buiten, dus met modder of ijs kunnen we ook echt niks). Wat doe jij na de bevalling, wanneer ga je weer rijden? De een zegt 3 maanden wachten, de ander rijdt met 4/6 weken alweer... Enneh, gewoon je eigen naam aanhouden hoor! Er zal mss wel iemand zijn met dezelfde naam, maar geeft toch niet? Julia staat dan zelfs in de top 5, maar die hadden we zelfs geen 2 keer in de vorige groep. Oja, en ik ben 24 inmiddels, en moet in het ZH bevallen, wil je dat nog ff aanpassen? Beesie, die steken heb ik hier ook, maar zijn bij mij echt van het indalen. Was jouw beeb niet al ingedaald?? Cerberus, hoe heten jouw andere kids? Aparte namen? Shadow, succes met je laatste werkdagjes!! Hehe, hier een drukke ochtend gehad. Eerst op de fiets naar m'n moeder, 20 minuten over gedaan (normaal is het max 10 minuten fietsen), dus was pas na een uur weer thuis. Toen nog lekker even hard boven bezig geweest. Ventje heeft eindelijk de roedes in de kast gemaakt, dus ik kan leuk wat pakjes ophangen!! En bij Julia ook, dus alle jurkjes kunnen er in gehangen ipv opgevouwen. Ik heb intussen alle ramen binnen gezeemd boven, en lekker overal even een doekje langs op onze kamer en de babykamer. Nu moet er nog gestofzuigd en de badkamer moet nodig gedaan, maar dat ga ik in ieder geval vandaag niet meer doen. Straks lekker eten bij een paar vriendinnen, waarvan eentje ook zwanger is. Leukleuk! Julia lekker uit logeren, even nog een avondje met z'n tweeën weg!