Maart 2012 Mama's Deel 4!!!!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Frenzy, 6 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ligero

Ligero VIP lid

1 aug 2011
    6.823
    1.533
    113
    Goedenavond weer!

Ik ben blij, vanmiddag een netwerkkabel voor 2,50 gevonden bij de Action en het internet op mijn laptop doet het weer! Ik kan jullie dus weer gemakkelijker bijhouden nu.

@ Namen, ach zelfs de meest populaire naam komt bij minder dan 1% van de pasgeboren kinderen voor heb ik weleens begrepen. Dus daar zou ik het echt niet voor laten hoor!

@ Gentle, best wel een drukke dag vandaag als ik het zo lees maar in ieder geval veel plezier vanavond!

@ Elegance, leuk dat je ook op FB komt. Zal er rekening mee houden dat jullie echte namen hier niet gebruikt worden!

@ Missiemaartje, vraag me steeds af, hoe weet je hoeveel Niek binnenkrijgt als je BV geeft?

@ Roos, zolang ik me goed voel, plan ik gewoon dingen in. Heb geen zin om rond huis te blijven scharrelen. Er moeten toch boodschappen enzo komen, dus dan kan ik ook best wel ergens lunchen oid. Ik ga niet nog 2 uur rijden naar familie in Drenthe ofzo. Maar naar mijn schoonzusje 20 min. verderop wel hoor (woont zelfs dichterbij ZH als ik dus das makkelijk hahaha)

@ Beesie, vervelend zeg die krampen. Daar kun je ook niet echt van op aan dus…

@ Rens, wat naar dat ze niet gebeld hebben dat F.ynn weer zuurstof toegediend kreeg. Dat soort dingen wil je toch gewoon weten als mama zijnde! En 40gr. afgevallen is denk ik na al die onderzoeken inderdaad niet raar. Kost voor het manneke ook veel energie!

@ Shadow, jeetje 60kg aangekomen in de zwangerschap???? Was alles daarna er ook weer af? Was ze in verwachting van een 6ling ofzo? Pfoe moet er niet aan denken. Wat een aanslag zal dat zijn op haar lichaam zeg…heb het programma helaas gemist!

@ Cupido, ik heb de shirtjes en jurkjes aan het roetje hangen per maat. Daaronder heb ik de broekjes en leggings opgevouwen per maat. Ik zal zo even een foto zoeken. Die heb ik hier wel ergens staan…Ik weet precies welke broekjes bij welke shirtjes ‘horen’ en ik vertrouw erop dat manlief dat ook wel weet te combineren (die is vaak beter in dat soort dingen als ik en ik laat hem regelmatig outfits voor mij uitzoeken in de winkels dus komt goed). Rompertjes heb ik dan in de commode op maat. T/M maat 62 in de bovenste lade. De rest ligt in de onderste la tot het gebruikt kan worden, dan ga ik wel een keer wisselen. Heb niet veel hoor in grotere maten maar je krijgt weleens wat he J
    Jammer dat het uploaden van de foto’s niet lukt. Ben erg benieuwd! Hier moet nog alleen de letterbak opgehangen worden, dan zal ik ook foto’s plaatsen, dan is het echt wel af hoor.

@ Frenzy, hahaha ik zie je al rennen door de wei met die dikke buik en je kop onder een deken hihi. Jammer van je Iphone. Snap je teleurstelling wel hoor. Hier ook altijd: als ik iets wil, moet het wel nu!

@ Zebra, wat een volle kast! Heerlijk hoor J
    @ Baby-uitzet in het algemeen…hebben jullie ook al zo ontzettend veel gekregen? hier zijn sokjes en slabbetjes echt populaire cadeaus. Ik heb nu al 20 paar sokjes en 26 slabbetjes!!!!

@ Sheena, jij hebt wel een bescheiden kastinhoud volgens mij. Netjes gedaan hoor. Leuke kast ook!

@ Lautjuh, beterschap voor je zoon!

@ Eva, vervelend zeg die hoest. Gelukkig nu wel iets gevonden wat je mag hebben.

@ EGO, vanmiddag even naar de stad geweest. Manlief heeft 3kwartier toetsenborden voor de computer bekeken. Realiseerde zich niet echt dat 3kwartier staan wachten niet zo fijn is met zo'n buik. Maar goed daarna zijn we lekker even gaan lunchen bij LaPlace om bij te komen. Ik had het misschien ook gewoon tegen hem moeten zeggen dat het best lang stilstaan is en dat het pijn ging doen aan mijn buik en rug. Verder hebben we nu alle laatste dingen gekocht: geboorteversiering, beschuit met muisjes, zoogcompressen etc.
    Verder al de hele dag een apart gevoel in mijn buik. Het voelt een beetje aan alsof mijn darmen bijna gaan rommelen (ken je dat gevoel, een beetje vaag gevoel en daarna komt er dan hard gerommel uit je maag of darmen) maar dat rommelen blijft nu dus uit. Het doet ook geen pijn ofzo, mijn buik staat ook niet strak. Ik weet niet wat het is...Ach ja als het morgen maar over is want mijn eetlust was wel een beetje weg daardoor.

Ik ga even de foto van de kledingkast opzoeken...

2. Ligero

Ligero VIP lid

1 aug 2011
    6.823
    1.533
    113
    Roetje:
    Links: maat 50
    Midden: maat 56
    Rechts: maat 62

1e Plank:
    zelfde indeling maar dan de broekjes/leggings

2e plank:
    links beddengoed ledikant
    rechts beddengoed wieg

Onderste plank:
    Kruikzakken en slaapzakje

Daaronder zit nog een lade, die staat niet op deze foto maar daarin zitten speelgoed en boekjes enzo die we hebben gekregen en waar ze in het begin nog niet zoveel aan heeft...

3. Rens

Rens Fanatiek lid

27 mrt 2011
    1.079
    0
    36
    Limburg
    Thx! Denk dat het gewoon nog niet helemaal doordringt en de 'klap' volgende week komt. Ik zit er op te wachten omdat ik zelf weet dat ik meer rust moet pakken. Iedereen kan nog zovaak tegen me zeggen dat ik moet rusten, maar het kán nu gewoon niet. Teveel aan mijn hoofd om lekker op de bank te gaan liggen. Ben liever bezig, dan hoef ik nergens aan te denken. Maar het komt goed, heb een lieve man en veel familie die goed op me letten!

4. roos1

roos1 Bekend lid

25 mei 2011
    554
    0
    0
    NULL
    NULL
    Lap, en ik maar denken dat ik zo netjes Algemeen Nederlands spreek(of schrijf ;) ) Ik val hier weer door de mand :D

Verder véél gelezen, weinig fut om te reageren :) Morgen beter...

Sloppel allemaal! (als we dan toch Vlaams bezig zijn ;) )

5. Rens

Rens Fanatiek lid

27 mrt 2011
    1.079
    0
    36
    Limburg
    Die Belgen kunnen me er wat van ;) Werk op een helpdesk voor Nederlandse en Belgische klanten. In het begin echt wel vaak moeten schakelen... Misschien voor de NL-ers leuk om te quizzen ;) Roos, jij mag alvast niet meedoen he :)

- De pillen van mijn Kodak zijn leeg
    - Mijn klavier doet vreemd
    - Ik pak mijne stilo er even bij
    - Ik ga zometeen kuisen
    - Ik heb hem alleen maar in de valies zitten

Heerlijk! Moet zeggen, echt leuk volk, altijd lachen. Ik amuseer me er wel mee :) In het begin echt even wennen, maar ben wel zo brutaal te vragen wat iets wil zeggen... Och, en ben de Limburgers hier gewend en die kunnen er ook wat van hahaha

6. Rens

Rens Fanatiek lid

27 mrt 2011
    1.079
    0
    36
    Limburg
    Hopelijk gaat het snel beter met hoesten. Is niet fijn, en al helemaal niet met zo'n dikke buik die dan ook nog eens in de weg zit :( Beterschap voor jou en je zoontje

7. Rens

Rens Fanatiek lid

27 mrt 2011
    1.079
    0
    36
    Limburg
    Bescheiden kast hoor :) Je hebt je goed in kunnen houden zo te zien ;) Wel leuk, allemaal dat roze spul ahhaha

8. Rens

Rens Fanatiek lid

27 mrt 2011
    1.079
    0
    36
    Limburg
    Sooooooooooooooowdeju! Dit is écht niet normaal meer hoor ;) Ga je dr elke dag 4 x omtrekken??? :) 1 ding weet ik wel; kleertjes heeft ze niet te weinig :D

9. Missy88

Missy88 Actief lid

19 jun 2011
    314
    2
    18
    NULL
    Gelderland
    even bijgelezen :)

10. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Goh, ben ik eens de nachtbraker hier :D Tot nu toe geen last van gehad, maar nu lag ik al een uur te draaien en daar kan ik zo slecht tegen. Steeds maar van allerlei scenario's in m'n hoofd. Dat ik zo weinig kleertjes in maat 50 heb bijvoorbeeld... Of wat ik doe als de bevalling heel snel gaat, moet ik dan een ambu bellen? Pff, waar een zwangere vrouw zich al niet druk om moet maken...

Missiemaartje, kan best zijn dat hij inmiddels weet dat de fles er achteraan komt natuurlijk. Dan is de tip van het ziekenhuis om hem soms alleen de borst aan te bieden niet verkeerd. Misschien goed de tijdstippen uitkiezen dat hij echt wakker is, dan is hij niet zo snel moe?

Roos, ik plan nu wel dingen hoor, geen zin om thuis te gaan zitten wachten. Ik heb ook het idee, maar 20% van de bevallingen begint met vliezen breken, en dan zal dat bij mij net toevallig zijn als ik in een restaurant zit? Naaahhh, vast niet! En bij Julia begon het gewoon 's nachts met weeën, dus dat verwacht ik weer een beetje... Maar goed, ik ben nog geen 39 weken he, dus voor nu moet ik dat sowieso niet doen. Maar ik heb voor tegen die tijd ook nog wel wat dingen gepland staan.

Rens, even spannend dus voor Fynn met dat zuurstof, maar gelukkig had hij echt maar heel weinig extra nodig. Hopelijk mag het er gauw weer af!

Cupido, ik heb broekjes, shirtjes, rompertjes, en boxpakjes apart liggen, maar nu de roede er in zit wil ik ook wat setjes op gaan hangen bij elkaar. Ik heb alleen 50/56 in de kast liggen, dus niets op maat gesorteerd.

Frenzy, hahaha, dat bedenk je je dan als je aan het rennen bent en een harde buik krijgt :D:D Ik heb ook wel van die acties!

:$:$:$:$ Wat hebben sommigen van jullie veel kleertjes! Jeumig! Mijn kast is meer zoals Eveline, en uiteraard volledig wit/beige/grijs/etc.

Rens, komtie:

- De pillen van mijn Kodak zijn leeg --> de batterijen van mijn fototoestel zijn leeg?
    - Mijn klavier doet vreemd --> mijn piano doet vreemd
    - Ik pak mijne stilo er even bij --> ik pak mijn pen? er even bij
    - Ik ga zometeen kuisen --> ik ga zometeen schoonmaken
    - Ik heb hem alleen maar in de valies zitten --> ik heb hem alleen maar in de koffer zitten?

En, hoeveel punten scoor ik???

Nou, ik ga weer terug in bed, kijken of ik nu kan slapen. Ben wel moe, maar ik lag zo rot te woelen in bed... Tot morgen!

11. Anna27

Anna27 Fanatiek lid

7 feb 2011
    2.484
    0
    0
    @vlaams: ik sluit me aan bij gentleman, muv klavier, want dat is een toetsenbord.

@roos: haha, 'lap', dat vind ik echt zo'n Suske-en-Wiske-woord! Miljaar!

@setjes kleding: mooie illusie om setje bij setje te houden! Hier zijn in die paar dagen al heel wat truitjes of broekjes gewisseld...

12. Eva1983

Eva1983 VIP lid

2 sep 2007
    9.025
    2
    38
    Goeiemorgen allemaal!

Hier 1 keer wakker gelegen met de nodige hoestbuien, ook zoonlief hoest flink en werd wakker met koorts. Hopelijk zijn we allebei snel weer fit.
    Rond 10:30 komen mijn ouders even koffie drinken, gezellig! Vanmiddag even boodschappen doen.

Wat ik zo'n grappig Belgisch woord vind, is likstok....:D

13. Eva1983

Eva1983 VIP lid

2 sep 2007
    9.025
    2
    38
    @ Eveline: dat gevoel wat jij omschrijft lijkt erg op wat ik had de 3 dagen voordat mijn zoontje geboren werd, dus wie weet....

14. Shadow08

Shadow08 Fanatiek lid

31 aug 2011
    1.285
    0
    0
    Hoorn
    Goedemorgen!!

@FB, euhh sorry dames kwam weer dom over hehe. Ik snap FB wel, maar kon nog niet op de ZP van ons hihi. Maar kreeg gister een aanmelding, en ga zo even spieken. Via mn tel kwam ik er niet op!

@kleertjes, ik heb ook alles op volgorde van maat liggen.

@beesie & eveline, dat was bij het programma 'gewoon mooier'. Was niet van een 6-ling volgensmij, maar ze was zoveel aangekomen tijdens dr zwangerschap en nu weer alles afgevallen (wat een doorzettingsvermogen!) en wilde een buikcorrectie doen ivm loshangend vel.

@gentle, lekkere nachtbraker ben jij zeg! Wat een tijd, haha. Hopelijk heb je nog wat kunnen slapen!

@ego, hier gelukkig een goede nacht gehad! Lag er om half 10 in, en om 10 uur lag ik al in coma, en maar 2x wezen plassen.. Helaas om half 7 de wekker gegaan. Maar ik heb de wekker overleefd (was zelfs eerder wakker). ENNNNNN het was de laatste keer dat mijn wekker ging :D Eerst volgende keer wordt 2 juli pas hehe!!!!!

Ik heb wel enorme hoofdpijn zeg, mn moeder vroeg al of ik ook vocht aan het vasthouden was. Maar ik heb geen rare vingers ofzo? Had het gisteren ook, misschien nog van de vermoeidheid omdat het toch wel zwaar is zo zwanger & werken... Nou ja ga maar veel water drinken hopelijk zakt het zo!

@foto's kasten, zag trouwens een hoop mooie georganiseerde kasten voorbij komen! Die van mij is ook nog netjes, maar ben benieuwd voor hoelang hihi ;)

En om in de belgen te blijven.... (mits dit klopt?) tot sebiet! (of schrijf ik het nu helemaal verkeerd haha!?)

15. 0Zebra0

0Zebra0 VIP lid

6 nov 2010
    10.813
    0
    36
    Noord-brabant
    Ik ben niet de enige vroege vogel op zondag zie ik :p
    al vanaf 7.00 beneden zitten/lopen/hangen
    kon totaal niet slapen vannacht en voel me nu tussen ziek en zielig in :D
    ben helemaal niet ziek, maar wel zo'n gevoel van 'blehh' en lijk overal spierpijn te hebben, ook erg appart!

toch maar even aankleden en dan maar naar de ctg.
    ach het houd je bezig, ook op zondag

16. Shadow08

Shadow08 Fanatiek lid

31 aug 2011
    1.285
    0
    0
    Hoorn
    @Zebra, pff lijkt me best zwaar steeds die CTGs. Is voor het goede doel uiteraard, en fijn dat ze je zo goed in de gaten houden! Maar volgensmij breekt het wel op!?

17. 0Zebra0

0Zebra0 VIP lid

6 nov 2010
    10.813
    0
    36
    Noord-brabant
    shadow, leuk is het zeker niet. maar ik hou nu maar vast aan de echo van morgen, en dan dinsdag gesprek met de gyn
    met een beetje meewerking van zijn kant wil hij me dan komende week een keizersnede geven
    dus hoop dat ie in een goede bui is, want anders ben ik dat zeker niet :p
    het is zo veel te veel stressen

heb soms zelf het idee dat ik me aanstel, want ze houden me goed in de gaten en moet vertrouwen hebben in het ziekenhuis dat ze me niet laten doorlopen als er een risico is
    maar het zit me niet lekker, en heb er toch steeds een raar gevoel bij

18. Elegance

Elegance VIP lid

13 nov 2008
    5.478
    2
    38
    Succes zebra.. Fijn dat ze je zo goed in de gaten houden.. maar wat een impact elke dag zeg!

Joehoe shadow! De wekker krijgt een sabatical! Werk ze vandaag!

Gentle balen hoor zo'n nacht.. gelukkig heb je die niet heel vaak.. ik vertik t om snachts mijn bed uit te gaan en neem dan vaker de ipad of telefoon erbij.. Als ik daar te moe voor ben zet ik de tv aan... arme man van mij.. die slaapt dan ook onrustig..

Vandaag is onze laatste vakantiedag.. wat baal ik daarvan.. waarschijnlijk krijgt mijn man alleen maar 2 dagen bevallingsverlof.. en pas over 8 weekjes heeft hij een week vrij.. bleh..

19. Shadow08

Shadow08 Fanatiek lid

31 aug 2011
    1.285
    0
    0
    Hoorn
    Aanstellen? Meid ben je gek!! Ik zou me ook rot stressen (mezelf kennende!). Helemaal niet goed voor je lichaam.

Zou dat ook gewoon aankaarten! Ik duim voor je dat het gesprek goed gaat en je idd zo snel mogelijk een keizersnede krijgt. Want dit is niet vol te houden zo lijkt me!

20. Shadow08

Shadow08 Fanatiek lid

31 aug 2011
    1.285
    0
    0
    Hoorn
    @Elegance, zo idd! :D Vandaag nog even volhouden op het werk tot 4 uur. En dan woensdag nog even een laatste avonddienst van 15.00 tot 24.00 uur. HEERLIJK om dan te kunnen zeggen dat ik verlof heb :D

Balen dat je man pas over een hele tijd weer vakantie heeft! :(

Deel Deze Pagina