Maart 2012 Mama's Deel 4!!!!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Frenzy, 6 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cupido

Cupido Fanatiek lid

19 jun 2011
    2.205
    0
    0
    NULL
    NULL
    Rens, je wordt echt een beetje geleefd op het moment. Helaas sta je zo machteloos. Je kan niets dan wachten. Lijkt me ontzettend vermoeiend. Wel heel fijn dat hij zo goed drinkt. Wanneer mag je het aantal cc omhoog schroeven?

Ik houd volgens mij niet veel vocht vast. Helaas, anders had ik een goede verklaring voor de kilo's :D

2. la femme

la femme Fanatiek lid

16 jan 2007
    1.576
    0
    0
    #3422 la femme, 26 feb 2012
    Laatst bewerkt: 26 feb 2012
    Hey lieve meiden

@ Mupkuh: Oh spannend meid. Hopelijk is het doorgezet. Bij mij duurde het beide keren nog 3-5 dagen na verlies van mijn slijmprop. Ik hou de site in de gaten.
    @ Shadow: Blehh wat kinderachtig allemaal. Gelukkig ben jij een stuk volwassener. Je mag trots zijn op jezelf. En yeahh verlof!
    @ Cerberus: Balen dat je je niet veel beter voelt. Beterschap
    @ Eva: Jij ook beterschap voor al het gehoest en met je zoon
    @ Lautjuh: Beterschap met je zoon. Heeft hij nog gespuugd. Fijn dat de verjaardag leuk was, maar nog fijner dat hij weer achter de rug is. Lekker uitrusten nu.
    @ Leske: Geniet van je bad samen. Vanmorgen ook met dochter in bad geweest. Ze heeft non-stop mijn buik gewassen :D
    Wij hebben deze week vakantie. Maar morgen breng ik ze allebei heerlijk naar de crèche en NSO. Dan kan ik tenminste nog wat doen.
    @ Rens: Fijn dat F.ynn het vandaag beter doet. En wat klinkt dat heerlijk, dat lekker kroelen en badderen met je kleine man. lekekr genieten hoor. Ik snap dat je behoorlijk geleefd wordt. Ik ga nog harder duimen dat hij snel sterk genoeg wordt. Jammer van die zuster, maar onthoud de klant is koning en jij bent de klant.
    @ Missiemaart: Oh balen van je borstontsteking. Ik kan me nog herhinderen hoe beroerd je daarvan kan zijn. Ook lekker masseren onder de douche enzo was volgens mij een tip. Hopelijk wil N.iek nu snel weer aan d eborst drinken. Ik ga ook voor jullie duimen dat hij snel mee naar huis mag. En wat groeit hij goed zeg.
    @ Sasjuh: Fijn dat je kleine meid het zo goed doet. Even wennen allemaal. Hopelijk kom je snel weer lekker in slaap. En het komt echt goed. Juist alleen gaat het vaak nog beter en anders ons lastig vallen. Maar het is zeker even een raar idee, vooral i.c.m. kraamtranen.
    @ Elegance: Hier werkt man ook ruim een uur weg en dan ook nog met de trein, dus het is altijd langer dan een uur. Ik ben wel onder behandeling van vk, maar het kan nog weleens rap gaan, waardoor we hadden afgesproken om eventueel direct naar zh te gaan. Ouders wonen gelukkig wel dichtbij.
    Bij mij dochter heeft hij aan het eind wat meer thuis gewerkt, meestal keken we wat die morgen of nacht gebracht had. We hopen gewoon weer op een zondag bevalling.
    @ Gentle: Wat vervelend dat je je zo rot voelt. Hopelijk helpt de warme douche en dan lekker gaan slapen. Knuff.
    @ Me: Fijn dat A.iden het zo goed doet. Lekker genieten hoor. Het gaat hier ook steeds meer kriebelen.
    @ Cupido: Wat een mooi kamertje. Erg fijn zo'n handige man. Alleen nog wat vulling nodig ;)
    @ Mon: Fijn he al die zenuwachtige mensen om je heen. Hier is het gelukkig rustig. Ik mag deze week niet bevallen van mijn zusje, want ze is op vakantie en mijn moeder is momenteel behoorlijk in de lappe mand, dus niemand maakt zich zorgen ;)
    @ Frenzy: Schuur ook opgeruimd...nou volgens mij hebben jullie nu alles wel gehad toch? Of ga je toch nog ook de keuken doen? Leuk om te lezen hoe actief jullie zijn. De mensen herkennen zo jullie huis niet meer.
    Heb je alles voor de baby nu klaar?
    @ Beesie: Jammer dat het maar niet wilt doorzetten. Geduld houden...
    @ Zebra: Succes morgen. Ik hoop voor je dat er snel een einde komt aan de onzekerheid en al die zh ritjes.

Hier een enorme grote schoonmaak van de badkamer gedaan. Met tandenborstel en al (volgens mij was er van de week ook al iemand met tandenborstel bezig) Ik bleef soppen. Alle badbeestjes in bad gedaan. Natuurlijk bij gestaan door mijn dochter en zoon.
    Mijn man was ook lekker bezig en ging de ramen wassen. Ik zei al tegen hem...heb je nesteldrang lieverd, ga je morgen bevallen? Toen ik dit namelijk deed, 5 jaar terug, beviel ik de dag erna van mijn zoon.;):D
    Leuk dat die badkamer nu schoon is...ik moet toch echter meer an de slag met de baby zijn plekje. Morgen kids naar crèche en NSO en dan ga ik weer aan de slag. Allereerst mijn kraampakket halen.. (niet vergeten)

Manlief is net naar vrienden vertrokken om te pessen (computerspel voetbal voor ps3). Dit doen ze elke zondag. Ik had zelf voorgesteld, doe maar niet hier. Vanaf volgende week liever wel, want je weet nooit. Maar toen hij wegging sloeg toch even de twijfel toe....stel dat. Hij is niet in de buurt, met de trein toch zeker een uur bezig om terug te komen...:cool: Ga dus maar heel rustig op d ebank blijven zitten :D:D:D

Fijne avond meiden

3. la femme

la femme Fanatiek lid

16 jan 2007
    1.576
    0
    0
    @ Mupkuh: Jammer...hopelijk stilte voor de storm.
    @ Cupido: Hier ook nog niet uit de naam. Best lastig hoor. Ik heb vrienden die tot 2 keer toe de eerste dagen een bzn hadden (baby zonder naam:D)
    1 keer omdat zij overtuigd was van een meid (maar het was toch een knul) en de andere keer, omdat ze nog niet uit de naam waren.

Nu relaxen.

4. Rens

Rens Fanatiek lid

27 mrt 2011
    1.079
    0
    36
    Limburg
    Ja dat machteloze gevoel, dat is het ergste. Hij kan niet zeggen hoe hij zich voelt etc... Dat maakt het wat lastig ;) Maar och, eigenlijk was ik pas over 1,5 week uitgeteld, dus hadden we hem ook nog niet gehad. Daar hou ik me maar steeds aan vast, dat we de privilege hebben hem al eerder te mogen bewonderen en vertroetelen.

Het aantal cc bepalen de zusters daar. Een paar keer had hij echt nog honger toen het flesje op was. Heb het aangegeven, maar ze doen er niks mee. Afgelopen week was er wel 1 zuster die hem 1 x 55 had gegeven en 1 x 60 ipv 40... Hopelijk is die er van de week ook, dan ga ik het eens bij haar aankaarten. Echt een verschil met zusters hoor, ze zitten echt niet op 1 lijn. De een doet het zo, de ander zo... Dan is het bedje weer zo opgemaakt, dan weer zo. De een wil dattie op zijn zij ligt op een kussen en dan drinkt, de ander gewoon op de arm. Voor zover ik kan doe ik gewoon lekker wat ik het fijnste vind, ook met voeden enzo. Vind het wel prima. Denk dat ik zelf wel een beetje merk aan F.ynn wat hij fijn vind. En zo niet, als hij mee naar huis kon zou ik het ook allemaal zelf moeten doen en proberen... Maar het komt goed ;)

Tja, dan weet ik het ook niet hahaha. Vocht zou een goede verklaring zijn, want een zeer kan het doen, niet normaal. Maar och meis, nog een paar weekjes en dan ben je van de meeste vervelende kwaaltjes af. Er komen dan wel weer nieuwe dingen bij (hechtingen, bloedverlies, etc etc) maar dat neem je allemaal voor lief :)

5. Rens

Rens Fanatiek lid

27 mrt 2011
    1.079
    0
    36
    Limburg
    So, das vreemd. Nog nooit gehoord haha. Nee ik zou toch wel de naam willen weten... En altijd een reservenaam. Zo zie je maar, iedereen is verschillend ;)

6. missiemaartje

missiemaartje Fanatiek lid

6 jun 2011
    2.986
    0
    0
    NULL
    NULL

Thnx voor je lieve berichtje, doet me erg goed. Ik ben ook erg trots op jou. Ik weet precies wat je door moet. EN dat is inderdaad zo.. Je weet pas hoe het is als je het zelf meemaakt, al gun ik het niemand hoor.

Ik ga ook 2 x per dag naar Niek. Sochtends ben ik er tussen 11:00 en 13:30 en daarna savonds van 19:00 tot 21:00 ongeveer. Het liefst zou ik er ook wel de hele dag bij willen zijn maar ja ik moet ook rusten. Hij heeft er ook niets aan dat ik uitgeput en oververmoeid raak. Ik moet dadelijk ook weer fit zijn wanneer hij thuis komt.
    Baal ook wel dat ik er vandaag niet veel heen kon. Maar ja, ik moet ook voor mezelf zorgen. Da's voor hem ook het beste.

Het komt nu wel echt dichter bij.. Zo raar idee! We zijn inmiddels zo gewend aan de situatie!
    scheelt een hoop als hij dadelijk thuis is, dan kunnen we het normale leven weer oppakken. We leven echt al 6 weken in ons eigen wereldje.

Balen dat ze de zuurstof van Fynn toch weer wat hoger hebben gezet, maar het komt vast allemaal goed. Inderdaad wat je zegt: wat moet, dat moet. Ook al is het allemaal wel echt kl*te.

Ik vind dat jij het ook helemaal super doet. Fynn mag blij zijn met zo'n mama!

Hou vol he meid, knuffel voor jou.

7. la femme

la femme Fanatiek lid

16 jan 2007
    1.576
    0
    0
    @ Rens: Wij vonden het ook allemaal erg raar, want je vraagt en hoe heet hij...en toen werd het stil :D:D Nou is ze wel telkens ruim voor de 40 weken bevallen, maar toch...Zij gaven ook aan dat ze nu de naam verzonnen wat echt bij het kindje paste.
    Zodra hier een wee begint, moet de knoop toch echt direct doorgehakt worden. Maar ik vind het vooral erg lastig, omdat ik mijn jongensnaam al aan mijn zoon heb gegeven.....

8. Cupido

Cupido Fanatiek lid

19 jun 2011
    2.205
    0
    0
    NULL
    NULL
    La Femme, we kunnen niet kiezen. We hebben 2 namen maar het zijn totaal verschillende namen. 1 neigt meer bij ons te passen, maar deze staat dus vrij hoog in de lijsten... de andere hoor je nog niet veel. De 2e stond tot vorige week vast... duf he. bzn... nee dat durf ik niet. Sommige zeggen ook wel eens te wachten tot na de bevalling en dan kijken welke naam bij de baby past. Durf ik ook niet hahaha. En als klapper zat ik van de week een artikel te lezen dat 54% van de ouders spijt krijgt van de naam omdat het later toch niet bij zijn/haar karakter blijkt te passen...

9. Frenzy

Frenzy Fanatiek lid

21 okt 2010
    2.112
    263
    83
    @ Cupdio; hahaha dat zijn hoopvolle percentages! Pfff hier kan gewoon niet meer gewijzigd worden met de naam, staat al op de foto ;). Wel vervelend dat jullie nog wel twijfelen... Lastig...

Prachtig meubel hoor! En mooi kamertje, lekker fris! Hier ook een kleine (smalle) kamer, zou er ook een stoel op willen zetten maar dat pst niet denk ik...

@ La femme; snap het dat het ff spannend is, maar de kans dat je nu gaat bevallen... We fijn dat poetsen en zo! Heb jij nu nog veel te regelen voor de baby? (hier moeten nog wat kleine dingen voor de beeb geregeld worden o.a. de vluchttas....) Maar wil ook gewoon nog een hoop hier af hebben voordat hij komt....

@ Sasjuh; fijn dat je meisje het zo goed maakt, snap dat je het spannend vind als je het straks allemaal alleen moet doen... Hoor je vaak dat vrouwen huilende de kraamzorg gedag zeggen... Maar komt wel goed!

@ Pompeloesje; hoe gaat het meid?

@ Me; fijn dat het bij jullie ook zo goed gaat!

@ Elagance; manlief werkt op ongeveer een uurtje rijden, maar maak me niet zo druk, moet wel in het zk huis bevallen, maar geloof niet dat manlief te laat kan zijn zeg maar... Tja tis was op de arbeidsmarkt... Hopelijk straks na zw-verlof een leuke baan!

@ Mupkuh; balen dat het niet doorzet.... Duim wel voor je, ben benieuwd of je een jongen of meisje krijgt! :)

@ Beesie; vanacht kan het ook nog gebeuren, mijn duimen draaien weer!

@ ego; schuur is schoon, bovenverdieping is schoon en ik weet het tis een beetje gekkenwerk, maar ik ga nu snel nog hier beneden poesten... Alles moet schoon!!!!!!! NU :D

10. Rens

Rens Fanatiek lid

27 mrt 2011
    1.079
    0
    36
    Limburg
    Nu nog beneden poetsen Frenzy? Je weet zeker dat je alles op een rijtje hebt??? :$ Gekke meid... Ga toch lekker de bank op. Morgen weer een nieuwe dag ;)

11. Rens

Rens Fanatiek lid

27 mrt 2011
    1.079
    0
    36
    Limburg
    Nog even een vraagje aan de dames die al een kindje hebben... Het bloedverlies wordt met de dag minder, zou het nu al goed af kunnen met een klein maandverbandje zeg maar... (durf alleen nog niet, maar das een ander verhaal ;)) Maar heb nu de laatste dagen af en toe een gek gevoel, bij mijn anus zeg maar, binnenin. Zitten is een beetje lastig dan... Ik merk dan ook dat ik mijn kont samenspan, uit automatisme... Jeetje, wat ben ik weer lekker duidelijk! ;) Weet alleen echt niet hoe ik het anders uit moet leggen. Komt het iemand bekend voor?

12. Leske

Leske Fanatiek lid

11 jul 2011
    1.308
    0
    0
    NULL
    NULL
    54% ja???
    Kan me dat amper voorstellen.
    Vind onze Joosje een echte Joosje, haha. ;)
    Succes met jullie keuze, lastig.

13. pheline

pheline Fanatiek lid

15 dec 2010
    1.455
    0
    0
    @ cupido... hier ook zo'n last van mn voeten alleen dan de bal van mn voeten. als ik ga staan dan doen echt mn botjes gewoon zeer onder mn voet. lopen is dan ook niet zo prettig (ik houd overigens wel veel vocht vast)

@ namen.... volgens mij past elke naam die je aan je kind meegeeft wel. want vaak zie je toch dat iemands karakter en hele verschijning echt bij de naam past.

14. Leske

Leske Fanatiek lid

11 jul 2011
    1.308
    0
    0
    NULL
    NULL
    Meiden, ik ga naar bed!
    Ik heb me hier een drukke beeb, heb 'm al toegesproken, dat ie bij ruimtegebrek ook best de wijde wereld in mag komen, dat wij dat helemaal niet erg vinden, haha. ;)

Trusten en tot morgen!
    Leske

15. Cupido

Cupido Fanatiek lid

19 jun 2011
    2.205
    0
    0
    NULL
    NULL
    *Een babynaam kiezen, het blijft een moeilijke taak waar elke ouder mee te maken krijgt. Onderzoek wijst nu uit dat meer dan de helft, 54 procent, van de ouders later hun keuze betreuren. Dat meldt The Daily Mail.*

De ondervraagden geven aan dat de naam die zij hun pasgeborene gaven, later niet in overeenstemming bleek te zijn met het karakter van het kind. Meer dan een kwart van de ouders vertelde dat ze de naam minder gingen waarderen omdat deze te populair was geworden.

Nifa McLaughlin, hoofdredactrice van de website Gurgle.com die 1.000 ouders ondervroeg, zegt: 'Het is een lastige taak om de juiste naam voor je kind te vinden. Je hebt geen enkele garantie dat je kleintje tevreden zal zijn met de naam die jij koos. Je kan alleen maar hopen dat de naam meer gaat passen bij de persoonlijkheid die zich ontwikkelt'.

Begrijpelijk
    David Figlio van de Universiteit van Illinois onderzocht de langdurige impact van namen op personen. Hij zegt: 'Er is een reden waarom boeken met babynamen extreem populair zijn. Onze samenleving hecht veel belang aan namen, dus is het volkomen begrijpelijk dat iemands naam de manier waarop een persoon over zichzelf denkt, beïnvloedt.'

Een vijfde van de ouders gaf eveneens toe zijn of haar eigen naam te willen veranderen. Volgens gegevens van de UK Deed Poll Service veranderden ongeveer 58.000 mensen vorig jaar hun naam. Een toename van 4.000 personen in vergelijking met het jaar ervoor. Tien jaar geleden waren er slechts 5.000 mensen die hun naam lieten veranderen.

16. Leske

Leske Fanatiek lid

11 jul 2011
    1.308
    0
    0
    NULL
    NULL
    Weet dat eigenlijk niet meer zo goed van 5 jaar geleden?!
    Wel dat het ook alllemaal een beetje beurs voelde aan de onderkant, maar bij mij was het over toen de hechtingen eruit waren. dus kanje niet echt verder helpen. Succes met je zere kontje. ;)

17. beebielove

beebielove Bekend lid

18 jan 2012
    957
    33
    28
    sorrie meld en bijgelezen (ben echt de meest slechte reageerder aller tijden :) ;)) Lees meestal mee via de tel en dan reageren lukt niet echt... nu geen puf meer pfieuwww BABY KOM ER MAAR UIT :)

18. pheline

pheline Fanatiek lid

15 dec 2010
    1.455
    0
    0
    ja kan het me toch haast niet voorstellen zo met die namen...
    maarja onderzoek komt ook niet uit NL zo te zien

ik vind eigenlijk echt altijd iedereen wel bij de naam passen die hij/zij heeft... ken eigenlijk niemand waarvan ik zeg nee jou naam past niet bij jou.

19. Leske

Leske Fanatiek lid

11 jul 2011
    1.308
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oeps, zulke artikelen kun je idd beter niet lezen als je al zo twijfelt...
    Gewoon je gevoel volgen. Onze naam komt en niet zo heel veel voor (maar is zeker niet apart ofzo, maar staat ook niet in de top 100) en past goed bij ons vind ik. En ik hoop ook bij onze zoon dus, al groei je daar in mee denk ik en hij zelf ook. Succes!

20. Cupido

Cupido Fanatiek lid

19 jun 2011
    2.205
    0
    0
    NULL
    NULL
    Even gekopieerd...

Leske, slaap lekker! Hopelijk heeft hij je gehoord ;)

Sheena ohh vervelend is het he. Mijn voeten blijven gevoelig.

Rens, hmm moeilijk. Ik kan me dat niet herinneren. Voelt het verzakt of gespannen?

Deel Deze Pagina