Ik zit dat programma terug te kijken van gisteravond over de zesling kan alleen maar zeggen. Respect...... Wauw hoe ze ermee omgaan. M'n mond valt er van open bizar!
Ego: Bezoek vk was helemaal ok. Ze was het met mij eens dat er erg raar gemeten is en dat de kleine uk echt geen 6 weken kan groeien in 3 weken tijd. Mijn buik was wel groter weer, maar ze dacht niet dat hij nu al de 6 pond zou redden. Volgende week durfde ze het wel te gaan schatten. Kleine is nog niet ingedaald. Hopelijk gaat hij dat snel doen. Krijgen mijn ribben weer wat meer ruimte @ Pompeloesje: Wat heftig allemaal voor kleine J.ack. En dan ook nog de babyblues. Hopelijk gaat deze dag snel voorbij. En denk ook goed aan jezelf. Dikke knuffels voor jou. Even snel... Kom later weer wat uitgebreider langs, maar moet ook even nog wat klusjes van mijn lijstje gaan doen. Femme
@pompelmoesje, jeetje meis heftig hoor, wel heel fijn dat hij goed groeit op jou melk! Hopenlijk hersteld hij snel. Knuffel @shadow, fijn dat je zo een heerlijke dag hebt, geniet ervan! Raar idee he, dat je straks mama bent, ik vind het ook nog heel onwerkelijk, kan me er nog niets bij voorstellen! @missiemaartje, balen dat hij overdag niet zo goed drinkt, gelukkig s'nachts wel. Ik duim voor je dat hij idd geval eind deze week naar huis mag!!
Ik heb rusttijd van 12:00-15:00 erop gezet....en na 21:00. Vooral die laatste is soms wel belangrijk, soms blijft visite zo heerlijk lang plakken....
Frenzy met de kids gaat t super! N woog gister alweer 2375gram. D zou vandaag in bad gaan en gewogen worden,net gebeld,maar ze hadden het even druk. over half uurtje nog een x bellen. ben benieuwd. ze houden zich goed op temp,met een kruik.ze drinken ALLE flesjes netjes zelf op. zou graag op de lijst willen ehm ff denken wat je nodig heb.... 30-01-12 mysunshine-D.ex 1760gr 39,5cm-N.ina 1755gr 42,0cm eeeen ze hadden vanochtend toen ik belde....de afgelopen 24 uur geen dipje DUIMDUIMDUIM dat t zo blijft waaaaaaaaant dat zou dan betekenen dat ze waarschijnlijk vrijdag naar huis mogen.
Nou, daar gaan we: @Missiemaartje: Bah, wat supervervelend: borstontsteking! Ik heb het twee jaar geleden bijna gehad (net op tijd losgemasseerd zeg maar), en ik weet nog hoeveel pijn dat toen al deed... O, ik zie nu dat het al iets beter gaat. Hopelijk is het snel over! Ik hoop dat Niek snel nog wat groeit, en dan lekker mee naar huis mag! @Suzanne: kan me voorstellen dat je liever in de vakantie van de meiden bevallen was... @Shadow: rare actie, van die vriendin! Heb je nu verlof? (Ik ben nog een heleboel blz. terug met lezen, dus wie weet kom ik het nog tegen...) ah, ik zie het al: woensdagavond laatste dienst! Doe je een beetje rustig aan? @Zebra: Ik hoop voor je dat je snel 'aan de beurt bent'. Ik zou er inderdaad ook de zenuwen van krijgen! @Rens: vervelend zeg, dat heen-en-weer gesjees aldoor. Ik hoop dat F.ynn snel sterk genoeg is om met jullie mee naar huis te mogen! En je 'grote boodschap-verhaal': haha! Ik herken het niet, maar moest wel lachen om je latere uitleg... Hier trouwens helemaal geen bloedverlies meer (heel soms nog een beetje oud-bruin. Ik vind het wel snel eigenlijk.... zal wel weer een beetje komen als ik echt meer ga lopen) @Frenzy: kun jij nou nooit eens 5 minuten rustig op de bank zitten? @CVermeulen: ook al zo druk! @Beesie: balen dat het maar niet doorzet bij jou! @Cupido: mooi kamertje zeg! Handig, zo'n handige man! Je maakt het wel spannend zo, qua naam.... @Sasjuh: wat fijn dat E.lin zo supergoed groeit! En weer op haar geboortegewicht vandaag! Heerlijk! L.ise is iets teveel afgevallen, en komt nu met kleine beetjes per dag weer aan. Ik had eigenlijk gisteren al naar buiten gewild, maar we hebben nog ongeveer 200 gram te gaan. Nog even geduld hebben dus! @Het er alleen voorstaan: ik vond het bij zoonlief destijds nog wel meevallen. Het enige dat ik onhandig vond, was dat de hond uitgelaten moest worden. Ik had de verzorging na die week wel onder de knie, en voelde me daar ook niet onzeker over oid. Eigenlijk vanaf het begin heel goed gegaan. Deze keer vind ik het een ander verhaal, merk ik... Mijn man is vandaag weer voor het eerst gaan werken, en ik had alleen vanochtend kraamzorg. Die is morgen ook voor het laatst, dus woensdag ben ik voor het eerst een hele dag alleen. Tot nu toe hebben allebei de kinderen geslapen, op alledrie de momenten dat ik met ze alleen thuis ben geweest, maar woensdag begint het echte werk dus! (Ook het huishouden en de hond er weer bij, haha!). Toch heb ik er wel vertrouwen in. Komt vast goed! Ik heb trouwens vorige keer wel moeten huilen toen de kv wegging... Kwam ook een beetje omdat het voelde alsof ze 'bij de baby hoorde'. Ze kwam namelijk binnen toen ik mocht gaan persen (deze keer weer trouwens!) @Lautjuh: fijn dat je een leuke verjaardag hebt gehad. Ik kan me goed voorstellen dat het vermoeiend was! Volgende week vrijdag wordt mijn zoontje 2. Dan hebben we ook het huis vol visite. Kan er nu al een beetje tegenop zien... (Maar ja, zijn verjaardag moet natuurlijk wél uitgebreid gevierd worden, haha!) Je klachten van vandaag klinken toch wel als serieus gerommel, maar ja... Dikke knuffel trouwens! Ik kan me heel goed voorstellen dat het je soms allemaal even teveel wordt! Zeker met de 'spooknacht' van een paar dagen terug erbij... Dat kun je nu even allemaal niet meer hebben... @Elegance: bij jou ook al valse starten dus... @Me: fijn dat het zo goed gaat met A.iden! @Gentle: wat naar dat je je zo beroerd voelt/voelde! @LaFemme: nog zo'n gek die aan het poetsen is, haha! Ik mag de komende tijd niet, maar heb wél de neiging haha! Had ik vorige keer ook, nadat de kraamverzorgster weg was. Ik heb toen nog een hele tijd 's morgen alles gezogen, de badkamer iedere dag schoongemaakt, en fruit voor mezelf geschild. Helaas 'slijt' dat snel weer... @Meiden met een kindje in het ziekenhuis: Ik kan me (gelukkig) inderdaad niet voorstellen wat dat met je doet... Een hele dikke knuffel voor jullie allemaal, en mijn duimen draaien dat alle kindjes snel naar huis mogen! @Spijt van de naam: ik kan het me eigenlijk niet voorstellen. Ik heb bij mijn zoontje voor de grap nog wel eens de andere namen bedacht die we voor hem hadden uitgezocht, maar die passen écht niet meer. Zijn naam past gewoon supergoed bij hem! @Eva: wat een rot-droom zeg. Ik heb tijdens mijn zwangerschap ook heel vaak van die debiele dromen gehad, dat je echt even moet 'reality-checken' als je wakker wordt... @Cerberus: beterschap met je kindjes! Ik hoop inderdaad dat je nog wat rust krijgt. Dat kun je wel gebruiken denk ik! @Foxy: wat superfijn dat het allemaal zo goed gaat! wbt het navelstrengetje: snel! Bij mijn zoontje duurde het 11 dagen, en bij L.ise 'maakt het ook nog geen aanstalten', maar dat komt vanzelf! @Guusje: ook al vervelende dromen dus... Ik hoop voor je dat het snel begint. Kan me voorstellen dat je lijf er klaar mee is! @DeBende: bij mij begon de bevalling na het verlies van de slijmprop dus beide keren binnen 36 uur. Maar dat is helaas niet bij iedereen zo... Vooraf veel rommelen hoeft geen nadeel te zijn, heb ik nu dus gemerkt. @Roos: ook al aan de rommel! Ik verwacht nog wel wat maart-baby's voordat het maart is! Er is echt al een idioot aantal geboren zeg! @Fropste: wat een mooi kamertje zeg! En spannend, de liggingsecho! wbt de rusttijden: wij hebben er niks opgezet. Nou merk ik dat ik sowieso veel minder word gebeld omdat het de tweede is (is erg genoeg echt zo...), maar mensen weten over het algemeen wel ongeveer de tijden. Ik had de telefoon gewoon beneden liggen als ik met de kinderen wilde rusten. @Leske: ik kreeg met 30 weken al te horen "Jeetje, nog 10 weken?!?!" Uhm, ja... En mijn buik was echt niet enorm. Ik heb trouwens afgelopen maandagmiddag nog snel een foto van mijn buik gemaakt, omdat ik toen al aanvoelde dat het de laatste foto ging zijn (laatste foto van vorige zwangerschap was van 32 weken...). Als ik eraan denk, zal ik 'm binnenkort nog wel eens plaatsen. Lekker hoor, dat jullie er nog zoveel op uit gaan. Lekker ontbijten en lunchen e.d.! @Naomi: jeetje, wat een boel afspraken! Nou ja, je kunt het maar gehad hebben he? Ik moet bijvoorbeeld mijn rijbewijs gaan verlengen binnenkort. Heb er nu ineens spijt van dat ik dat soort dingen niet gewoon voor de bevalling heb gedaan... @Pioentje: nogmaal gefeliciteerd met je verjaardag! Spannend hoor, de draaipoging morgen! Succes! @Pompeloesje: wat superfijn dat het beter gaat met J.ack!! Denk je een beetje om jezelf? Snap dat dat (zeker nu) heeeeel moeilijk is... Zo! Volgens mij ben ik er! Ik kom zo nog even terug voor een berichtje over hoe het hier gaat, maar ben blij als ik deze lap tekst op het wereldwijde web geslingerd krijg!
Mysunshine ik duim mee voor je. Zou heel fijn zijn! @Eva ik heb er opstaan een klein verzoekje bel even voorden bezoekje, of iets in die richting. Wee het even niet meer precies uit m'n hoofd. Wil visite echt inplannen maar laat het ook op z'n beloop, heb mijn moeder mijn wensen vertelt en die houdt alles in de gaten. Gaat wel goed komen denk ik zo. Zo niet dan trek ik wel even aan de bel met rusttttttt haha
Nou, nog 1 dan: @MySunshine: zou super zijn, als ze naar huis mogen!! En nu niet meer zoveel schrijven dames, want er valt niet tegenop te werken...
Sasjuh wat leuk dat je dan even naar buiten mag met ze! krijg de kriebels als ik eraan denk Lautjuh knuffel voor jou!! duimduim dat je kleine maar heeeeeeeeeel snel nieuwsgierig word naar mama en papa!! schrikkelkind ehum wat is as woensdag.......damn nu ik t schrijf schrik ik van mezelf hahaha 29feb is t dan....lekker slim bezig vandaag hierzo jaja
@Ego: De eerste week zit er alweer bijna op. Vandaag dus de middag voor het eerst echt alleen. Tot nu toe slapen ze allebei, dus ik heb het makkelijk.... De bv is heel goed op gang. Iets té goed eigenlijk. L.ise heeft zó hard haar best gedaan, dat ik nu eigenlijk al met overproductie zit. Gevolg: gisteravond laat spuugde ze in 6 enorme golven álles dat ze daarvoor had gedronken weer uit.... Het hele bed was vies, mijn pyjama, haar kleertjes tot aan haar sokken, enz. Ik schrok er echt heel erg van, maar vond later op internet dat dat nou eenmaal kan gebeuren als ze een borst met veel stuwing leegdrinken. @Cerberus: bedankt nog, voor de waarschuwing mbt (verborgen) reflux. Daar lijkt het gelukkig nog niet op. Ik geef nu dus tijdelijk maar 1 borst per voeding, en vandaag gaat het (fingers crossed) nog zonder spugen! L.ise was 40 gram teveel afgevallen, en komt nu mondjesmaat weer aan. Zoals ik hierboven schreef: nog ongeveer 200 gram te gaan tot haar geboortegewicht. Ze doet het verder trouwens supergoed. Ze huilt alleen bij krampjes en bij honger. De krampjes zijn op het moment alweer minder, omdat ze sinds gisteren eindelijk goede boeren laat na het drinken! Vanmorgen de hielprik en gehoortest gehad. Gehoortest was goed, dus weer een 'zorg' minder. Ik voel me zelf echt helemaal prima. Fitter dan aan het eind van de zwangerschap. Toch merk ik dat ik een beetje op moet letten. Ik heb echt de neiging om mezelf voorbij te lopen. Vandaag is wel de eerste dag dat ik niet op bed lig. Ik heb mijn gewone kleren weer aan, en hang lekker op de bank. Ook wel weer lekker hoor! Zodirect mijn dochter eens even wakker maken, want mijn linkerborst (die aan de beurt is gelukkig), begint behoorlijk pijn te doen. Ik verwacht nog een pakketje vanmiddag, en nou ben ik de hele tijd bang dat ik net zit te voeden als de bel gaat, haha! zou echt weer iets voor mij zijn... Ik probeer het hier bij te houden hoor! (lees veel via mijn telefoon 's nachts, maar kan dan lastig reageren...)
Fropste mooi kamertje! vind het behang erg leuk!! pompeloesje vraag me ook af hoezo klacht indienen....heb ik gemist denk ik. maar kan me voorstellen dat je daar nu even niet mee bezig bent. het herstel van je zoontje is nu prio nr 1. ik hoop dat hij snel beter is,vind t nogal wat,wat hij nu al voor zn kiezen heeft gekregen en die weg die hij nog moet gaan voordat hij naar huis mag!!!maar het is een vechtertje dus dat komt wel goed! rusttijden op t eerste kaartje hadden wij ze er wel opgezet. 12-15 uur of 12-16 uur zelfs.nu met onze twin helemaal niet gedaan. hebben nu ook emailadress erop gezet,omdat wij een kraamfeest willen geven een x. en met tel nr en rusttijden, is denk toch meer uitnodigend voor anderen. zo ga nu verder,twee cake s gebakken. nu glazuur erover heen en muisjes. en dan zometeen naar mn werk toe,ff bijkletsen
Anne, super dat het zo goed gaat met jou en met L.ise!!! Pompeloesje, sterkte meid!!! Laat de traantjes lekker komen als het nodig is. Ik heb net ook nog maar een buikfoto gemaakt, wel met de kleertjes aan, want heb bijna alleen maar blote-buiken-foto's. Hij staat in het buikentopic! Leske
Allemaal positieve berichten, maar geen babynieuws meer! Wachten alle beebs op schrikkeldag of wat? Buikvoelen, bij de eerste zaten ze ook van her en der aan mijn buik.. Ik was geleoof ik toen heel duidelijk.. Dit keer presteerde alleen een vriendin van mijn moeder het.. En haar vond ik nog zieligmook omdat haar man net was overleden.. Wel heb ik een paar vriendinnen laten voelen.. Maar op de een of andere manier niet mijn (s)moeder.. Ik ben ook heel benieuwd wie de volgende zal zijn.. Beesie.. Zebra....?
Rusttijden, dit keer niet op t kaartje gezet.. De telefoon en bel gaan gewoon uit als ik een dutje ga doen... En als ze langer blijven zitten zal ik aangeven dat ik moe ben en naar bed wil.. Vorige keer is het allemaal goed verlopen, dus misschien ben ik nu wel te positief ingesteld hihi..
@fropste, wat een gaaf kamertje!! @beesie, wat vervelend al die pijntjes! hopelijk gaat het snel allemaal doorzetten bij jou @lautjuh, is het gelukt dat er iemand mee kan naar de groeiecho ? ego - groeiecho was goed, ze was weer iets meegegroeid. natuurlijk nog steeds te klein maar wel '' in haar eigen groei-lijn'' ctg was ook weer goed vruchtwater was nu 6,6 maar dan heeft ze echt alle kleine stukjes gemeten. morgenochtend dus pas het gesprek met de gyn, hopelijk wil hij de ks wat vervroegen want ik word er helemaal gek van pff ze (egoscopiste) vroeg ook, denk je dat je vliezen misschien al gebroken zijn ? euhm nee dat denk ik niet, maar kan niemand dat checken ? nee dat gaat niet zomaar zei ze, uhh hoezo niet dan.. nja morgen maar weer afwachten
@Mupkuh-Gefeliciteerd met jullie flinke vent D.evin. Hele mooie naam meis, ben benieuwd hoe het allemaal is gegaan, want had deze ook niet zien aankomen. Geniet ervan samen! @Fropste- Wat een super lief kamertje! Mooie kleuren, hier ook een klein kamertje dus 6 keer alles verplaatst. Ziet er gaaf uit met dat behang. Je kan beter ruime tijden op je kaartje zetten en ook wel slim is om er een bedtijd bij te zetten. Weet nog goed dat er veel visite gewoon tot 00.00 uur bleef zitten 's nachts! En wij waren zo'n mutsen die daar niks van durfde te zeggen, gelukkig zijn we flink veranderd! @Beesie- Ik begrijp echt hoe je je voelt, als ik jou berichten lees, lijkt het echt alsof ik over mezelf lees. Rommelende darmen, 20 X per nacht draaien en nog overal last, GRR!! Ik gun het ons zo dat ons kleintje maar gauw komt, Sterkte meis met je DIP! @Lautjuh- Knuffel meis, het zijn echt de laatste loodjes en het is ook allemaal wat zwaarder met nog een kind erbij. Maar die zal er heus niks van lijden hoor! Hier is het de laatste tijd ook zo gegaan met de 2 meiden... Je niet schuldig voelen meis, goed dat je je mannetje gebelt hebt! Knuffel!! @Sasjuh- Wat goed alweer op geboorte gewicht, en fijn dat je ze snel mee naam buiten mag nemen. Dat zal wel lekker zijn. Geniet ervan meis! @Opmerkingen buik- Dames geniet er nog maar van NU! Want als onze kids eruit zijn en je krijgt dan nog van die leuke opmerkingen, dat heb ik wel eens gehad. Net een paar weekjes na de bevalling, totale vreemden die zeggen: Och wat leuk een baby op komst. Grrr!! @La femme- Wat fijn dat alles goed was bij de VK, en nou hopen dat ie snel indaalt. @MySunshine- Wauw ze zijn alweer bijna 4 weken, ik duim mee voor je dat ze vrijdag mee naar huis mogen!
@Anna- Knap hoor zo'n lange reactie.. En fijn te horen dat het goed met je gaat, en die boertjes haha kan me nog goed herinneren hoe trots wij waren als ze een boertje lieten. Doe het rustig aan idd. loop jezelf niet voorbij!
In eerste instantie voorkomen dat het weer mis zou gaan met mijn rug (ik heb een kleine aangeboren rugafwijking). Dus veel oefenen. Maar we hebben vandaag maar besloten dat het tot aan de bevalling wel even goed is geweest. Na de bevalling ga ik weer terug om nog een paar keer te werken aan het optrainen van mijn rompspieren. @Rusttijden: ook hier niet op het kaartje (ook niet bij onze dochter). Er staat wel: Wil je op bezoek komen, dan graag eerst even bellen. Gevolgd door mijn mobiele telefoonnummer (die kan namelijk makkelijk uit!). Ik heb ook nog nooit meegemaakt dat mensen onaangekondigd voor de deur stonden...