Oke Weet niet of iedereen het even interessant vind, maar moest heel ff van me afschrijven. Sorry sorry...
@missie, je hebt het volle recht te zeggen dat je je kut voelt!! Het is ook allemaal niet niks. Steeds op en neer, en zolang is het nog niet geleden dat je bevallen bent. En dan al zoveel meegemaakt! Lekker huilen en brullen, en op zn tijd alls eruit gooien ook! En schrijf het hier allemaal van je af!! Kan helaas niks zeggen of doen voor je, behalve je veel sterkte te wensen en dikke knuffels! Ik weet dan toevallig van mijn ccollega die drie kwart jaar in het ziekenhuis zat met haar kleine hoe zwaar dat is, en ik kan alleen maar zeggen, petje af. Je wordt vaak echt 'geleefd'. Respect hoor, denk ook aan jezelf. Probeer te rusten tussendoor. Ook al is dat makkelijker gezegd dan gedaan! Dikke knuf voor je!
Missie, lieve schat! Pff, het zit echt allemaal ff niet mee... Het belangrijkste; doen waar jij jezelf prettig bij voelt. En misschien is het voor Niek gewoon gemakkelijker/beter om nu lekker uit het flesje te drinken. Zijn herstel staat nu boven alles... En als jij denkt dat het zo beter is, wie zijn anderen dan om daarover te beslissen of een andere mening te hebben? Jij doet wat goed is voor jullie kleine man... En jij weet dit het beste... Kolven niet volhouden? Laat ze een poepie ruiken... Hoe kunnen zij dat nu weten? En is het niet, dan is het niet, ook dát is niet erg. Meisje toch... Zou willen dat ik je gevoelens kon uitschakelen/omswitchen. Laat die tranen lekker gaan... Het is ook niet allemaal niks wat jullie mee hebben gemaakt de laatste tijd. Maar onthou goed; doe wat je zélf wil en laat je niet gek maken door andere mensen (en vooral niet de mensen met die stomme opmerkingen) want jullie zijn KANJERS!!!!! Doen veel mensen jullie na hoor... Kop op meissie! Morgen nieuwe frisse dag... Lekker naar jullie manneke toe en dan komt alles in orde. Geef hem een dikke knuffel van me en zeg maar dat hij heeeeeeeeeeel snel groot en sterk moet worden dat hij lekker met jullie mee naar huis mag! Liefs en ook een dikke knuff voor jou!
@ Rens; jeetje meid, wat een gedoe... Pfff en idd.. dit moet je er niet bij hebben hoor... Hopelijk kunnen jij en manlief het een beetje loslaten... Tja en sommige mensen? In de periode van Loek heb ik ook diverse mensen op andere fronten leren kennen, en helaas zijn er veel mensen die er een vreemde denkwijze op na houden of zich totaal niet realiseren wat er bij een ander afspeelt... Denk dat je er wijs aan het gedaan om het op papier te zetten, is van je af, probeer het te laten rusten en hopelijk verlaat s-pa ooit deze heks voor altijd..... (maar dat hebben jullie niet in de hand....) Knuffel en denk maar veel aan je lieve kleine ventje!
Jeetje rens wat een eikel is die schoonvader van je zeg. Hoe kan het he dat een vrouw een man zo kan laten veranderen. Ik zou er geen energie meer in steken. Richt je maar lekker op knappe f.ynn. Ik snap dat het heel rot is, maar hij zal toch zelf contact moeten zoeken. Dat hij belde en kwaad werd is alleen maar een bevestiging van dat hij zich schuldig voelt. Knuff meis. Missiemaartje ook een knuff voor jou. Je doet het hardstikke goed! En die vader van je moet niet zo stom lullen Is er al meer bekend wanneer N.iek mee naar huis mag? Zo zit ik weer achter mijn lappie. Heb 2 paracetamols gehad en de pijn is nu weg. Had nog niet gegeten en kreeg me ineens een honger. Dus naar beneden en 2 beschuiten gesmeerd. Ben benieuwd wat mijn lijf doet als de pcm is uitgewerkt.
@rens, jeetje wat een verhaal. En wat een mafketel joh. Helaas ken ik het maar al te goed van heksen die zo'n impact hebben. Mijn bloed eigen vader jaren lang met zo'n wijf. Nu amper contact en gelukkig is hij van haar af, en hopelijk komt dat ooit goed tussen ons. Sorry ik dwaal af! Maar pff wat een gedoe, zo oneerlijk. Jammer dat sommige mensen dat nieet inzien! En vervolgens als die muts weer weg is weer voor de deur staan? @ego, ik ben bang voor een terugval dames. Ben bang voor een depressie na mn bevalling. Snap niet hoe ik erbij kom. Maar las een stuk op de site van wij jonge ouders. Mn ma vond me een aansteller en zei dat laat je je toch niet gebeuren? Nee zeker niet! En ik weet dat ik sterk ben maar straks ontspoor ik ofzo? Valt alles tegen, de bevalling, de pijn, gaat het straks niet goed.. Heb het even van me afgeschreven in mn soort van 'dagboek' en heb tegen mezelf gezegd dat ik er nieet over moet piekeren dat ik depri word of iemand wat aan doe. (Jeetje klink wel een mafkees!!) Maar ben zzo onzeker en vind alles wat komen gaat zo spannend. Zijn denk echt de zenuwen en spanningen! Help! Wie stelt me gerust?? Ben bang voor de emoties en bevalling. En het komt zo dichtbij. Word echt mama..... Zo bizar Nou ja kan merken dat ik vandaag teveel heb 'nagedacht'. Morgen maar lekker wat gaan doen, en alles loslaten. Peer dag bekijken en het loopt allemaal wel los en komt wel goed! Vertrouwen hebben in mezelf. Sorry voor de spelfouten is ff via tel!
Zoiets overkomt je en heb je zelf vaak niet in de gaten. Hou het in de gaten meis. En blijf met je psychiater praten. Geef het ook aan bij de vk. Mama worden geeft een hele impact, en niemand die je kan vertellen hoe dat voelt. Dat ervaar je op dat moment. Rustig aan. Het komt allemaal goed!
Ja, ik denk dat het echt het 'onbekende' is. Niet weten hoe de bevalling begint, hoe ik reageer op dat moment. Kan ik de zorg voor de kleine wel aan? Dat soort dingetjes. Maar ik moet me niet zo druk maken denk ik, gewoon lekker van me afschrijven. Loslaten en het aankijken per dag. Ik weet dat ik sterk ben en ik ben niet alleen alhoewel ik dat steeds denk. Zoveel hulp om me heen van stiefpa, broers, moeder, oma en ga zo maar door. Maar wilde het hier even van me aftypen!
@rens. Dikke dikke dikke knuffie!!! Je hebt er goed aan gedaan! @lautjuh. Fijn dat je iets opknapt maar mag doorzetten nu toch? @shadow. Lieverd jij bent zo gegroeid de afgelopen maanden. Ik weet zeker dat je het kan. Supergoed om te blijven schrijven. Maar die bevalling dat KAN jij gewoon hoor. Je komt in zo'n flow en er komt zo'n oerkracht in je. Er is maar 1ding wat je dan wil en dat is je zoontje ontmoeten. En dan merk je al dat niets tussen een mamma en haar kind kan staan. Ook een paar weeën niet!! Je bent een topppertje en ik snsp je onzekerheid. Er komt ook veel op je af. Maar je bent niet alleen. Je mams en de rest van de fam. En je hebt ons hier. Ik spreek uit ervaring. Vorige week ommdeze tijd mocht ik gaan persen en nu net een voeding gegeven aan onze kleine man. En wat ben ik mama geworden in die week! Gaat vanzelf Laat je gevoelens en kraamtranen komen. Een dag alleen maar huilen is niet gelijk een depressie ( weet ik nu zelf ook) maar gooi het eruit en blijF naar de psych gaan. Alles komt goed!!! Knuffie
Missiemaartje & Rens ; extra knuffel voor jullie nu het even niet zo meezit allemaal. missiemaartje, hoop dat je nu wat meer rust krijgt zelf door de fles te geven. en tja het is inderdaad zo wat mensen zeggen, nog even volhouden.. maar daar heb je nu gewoon niks aan! en dat neemt het gevoel wat je nu hebt niet weg ego - niet geslapen, wel misselijk ( zenuwen denk ik ) even snel douche en aankleden en om 9u zit ik bij de gyn
Even in een kleurtje want kwam vannacht zo'n leuke site tegen Mama Apps Hier kan je allerlei gegevens van je zwangerschap bijhouden maar ook de benodigde gegevens na de geboorte zoals hoeveelheid voeding, temp baby, aantal poep- en plasluiers (geloof me de kraamzorg wil alles weten). Ook leuk zijn de groeicurves. Ik dacht ik deel hem even
Missie, laat je tranen lekker komen. Dat wil zo opluchten. Borstvoeding...och meis ik ervaar je verdriet. Hier was het ook drama en frustratie. De kleine merkte dat gelijk. Helaas was mijn omgeving net zo. Begrepen maar niet wat ik mezelf aan deed. Stop ermee was het enige dat ze zeiden. Niet motiverend... mensen begrijpen duidelijk niet in wat voor achtbaan jullie zijn beland. Moeilijk om los te laten, blijf vooral doen wat je gevoel zegt. Knuffel. Rens, wat een sufferd is die vader. Ik snap dat het je dwars zit. Je hebt nu gedaan wat je kan. Ik kan maar 1 ding bedenken en dat is al het contact verbreken. Blijkbaar willen zij geen opa en oma zijn. Dat vind ik heel erg en zou mij het meeste verdriet doen. Ik mijn kindje daar tegen beschermen. Tis goed geweest. Weg met die mensen. Je hebt bij wijze van spreken nog meer aan de buurman. Wat vind je man ervan? Laat hem de knoop door hakken. Maar voor mij zou de deur dicht gaan en nooit meer open. Al die negatieve energie... je hebt wel wat anders aan je hoofd.
@ Missiemaartje: Jeetje meis, wat een horkerige opmerking van je vader...ach die snapt er gewoon helemaal niks van, laat maar lekker lullen. En ik vind het niet meer dan logisch dat je er door heen zit hoor! Jullie hebben behoorlijk wat meegemaakt de afgelopen weken en al die zorgen om N.iek kosten een berg energie. Jammer dat het ziekenhuis zo negatief doet over het kolven. Kijk, dat ze je vertellen dat het zwaar is om dat vol te houden vind ik nog zo gek niet, want het ís zwaar. Maar ik vind dat ze je best wat vertrouwen mogen inpraten. Nouja om een lang verhaal kort te maken: Dikke knuffel, ook voor je kleine mannetje! @ Rens: ohjee ook al zo'n ingewikkelde familiesituatie waar je op dit moment helemaal geen energie aan wilt verspillen Hopelijk is de boodschap gewoon duidelijk en zoekt hij geen contact meer. @ Shadow: ik zou je onzekere gevoelens wel bespreken met de vk en je therapeut. MAAR onzeker en bang zijn voor het onbekende hoeft zeker niet tot depressie te leiden! Ik voelde me tijdens mijn eerste zwangerschap kiplekker, maar toch overkwam het mij dat ik na de geboorte dicht tegen een postnatale depressie aanzat. Het overkomt je inderdaad. Spreek je gevoelens uit maar ga nu niet teveel nadenken over 'wat als...' want dat is misschien helemaal niet nodig! Knuf! Nou gisteravond voor ik ging slapen kreeg ik weer een giga hoestbui. Ik was me net aan het omkleden dus had geen onderbroek aan en pies door het hoesten zo op de grond Ook had ik een emmertje nodig... Ik heb besloten om als het vandaag niet verbetert, morgen een afspraak bij de HA te maken, want heb het nu wel een beetje gehad....
Missiemaartje, denk aan jezelf en luister naar jezelf.. Ik vind dit echt zo'n voorbeeld van waar bemoeien mensen zich mee.. Ik heb ongeveer hetzelfde megemaakt toen mijn Zoontje na zijn geboorte geopereerd was.. Bv is bij mij nooit goed op gang gekomen.. Ik werd met de dag gefrustreerder en er kwamen alleen maar meer zorgen bij.. Toen ik ermee stopte bekeek ik mijn zoontje voor het eerst met andere ogen... Niet alleen als zorgenkindje die problemen had en niet dronk... Maar ik zag hem als mijn kleine lieve mannetje.. Eindelijk kon ik hem eens knuffelen zonder iets van hem te moeten.. Wat ik wil zeggen is eigenlijk dat de beslising die jij maakt al moeilijk genoeg is.. Luister naar je eigen gevoel.. Eenmaal thuis met ons mannetje kregen we nog steeds het ene advies na het andere.. Gek werden we ervan.. Iedereen wist t beter.. Uiteindelijk naar ons eigen gevoel gaan luisteren en kregen we meer rust in de sistuatie.. En ik heb het zelfs over ka die verschillende meningn haden etc etc.. Dikke knuffel voor jou! Rens, pfff... Zo'n mensen kosten inderdaad alleen maar energie... Ik zou het sowieso je man laten opknappen omdat het zijn vader is.. En jij je met hele andere dingen moet bezig houden Al blijft het een rotte situatie zo.. Voor jou ook een dikke knuffel! Zebra heel veel succes zometeen!
@rens, jeetje wat een verhaal, wat denkt die man wel niet, wat een ongelooflijke lapzwans!!! Je reactie vind ik niet meer dan normaal, er mankeert niets aan jou maar alles aan hem!!! Maar voor je man is het wel heel erg als je vader zo doet, het is toch zijn vader, maar uiteindelijk denk ik dat jullie meer rust hebben zonder contact met hem! Sterkte, dikke knuffel voor jullie!
Foxy thanx voor de tip! Helaas heeft het hier niet doorgezet. Heb uiteindelijk nog wel geslapen. Gelukkig komt mijn moeder vandaag wat meehelpen in huis en mijn zoontje.
@missiemaartje, ach meis, je doet het super goed!! Maar het is belangrijk dat jij je beter gaat voelen, dat voelt N.iek ook. En die opmerkingen van je vader slaan natuurlijk nergens op, maar die komen juist nu hard aan. Maar je doet het zo ongelooflijk goed!!!!!! Een hele dikke knuffel voor jou!