Maart 2012 Mama's Deel 4!!!!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Frenzy, 6 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pioentje

pioentje Bekend lid

18 jul 2011
    782
    0
    0
    NULL
    Den Haag
    @zebra, succes vandaag, ik denk aan je!

2. Elegance

Elegance VIP lid

13 nov 2008
    5.478
    2
    38
    Oh bah lautjuh.. Wat vervelend zo'n valse starten.. Hopelijk is t wel al flink wat voorwerk bij jou dan.. Dan is t in ieder geval niet voor niks!

3. pioentje

pioentje Bekend lid

18 jul 2011
    782
    0
    0
    NULL
    Den Haag
    @shadow, ik snap je angst dat je na je bevalling een depressie krijgt, maar je bent zo ongelooflijk sterk dat heb je wel laten zien, petje af! Maar een terugval ligt altijd op de loer, maar probeer op het moment dat je weer die gevoelens krijgt er over te praten met je familie, dan kunnen zij je helpen. Wat mij altijd hielp, was alles van me afschrijven, en boeken lezen over positief denken, klinkt suf maar het heeft mij heel erg geholpen, (in dit soort boeken staan ook allerlei opdrachten). Maar jij kunt het!!!!!!! Een hele dikke knuffel

4. lautjuh85

lautjuh85 Fanatiek lid

19 apr 2008
    3.996
    1.582
    113
    Zebra heel veel succes vandaag!

En beebielove zet em op he!!! Straks een prachtig wondertje in je armen.

Elegance ik hoop ook dat dit voorwerk iets oplevert. Iig een paar cm ontsluiting haha.

5. Shadow08

Shadow08 Fanatiek lid

31 aug 2011
    1.285
    0
    0
    Hoorn
    @pioentje, ja ik lees idd van die boeken! En ik heb alles vanaf oktober van me afgeschreven. Kan zo wat een boek maken haha.

@derestvandedames, bedankt voor de lieve reacties en jullie steun! Doet me goed. Ik heb goed geslapen, van 12 tot 8 even twee keer wezen plassen maar amper gemerkt. Voel me lekker nu! Vandaag enveloppen en adressen regelen. En zo lekker naar de douglas, nieuw make up inslaan altijd leuk, heb nog een paar bonnen!

Lautjuh nog niks begonnen?!

Hier minder harde buiken gehad vannacht gelukkig, merk nu al dat mijn rustige dagje van gister wonderen doet!! Nou ga zo meteen douchen wil even actief gaan doen! En ik hou jullie advies in m'n hoofd, ik heb afgesproken met m'n psych dat ik haar bel na min kraamweek. Dat ik zelf even aangeef wanneer ik kom kletsen, en ik denk ook aan haar woorden de toekomst komt maar met een dag te gelijk en verder kunnen we toch niet kijken. En de zon moet gewoon gaan schijnen!!

6. Shadow08

Shadow08 Fanatiek lid

31 aug 2011
    1.285
    0
    0
    Hoorn
    Ohhh ik vergeet zebra bijna! Meid heeeeeel veel succes zo met het gesprek! Hoop dat de gyn meewerkt!!!!!

7. Leske

Leske Fanatiek lid

11 jul 2011
    1.308
    0
    0
    NULL
    NULL
    Morgen meiden,

Had op mijn tel alles al bijgelezen, maar zit nu weer beneden achter het lappie om te reageren.

@ Rens, tjee zeg, wat een naar verhaal. En wat erg dat iemand zo beinvloed kan worden door zijn partner. Het is in ieder geval wel duidelijk dat zolang hij bij haar is, er geen verbetering zal komen in de situatie. Kan me amper voorstellen dat een vader en opa zich zo opstelt. Dan kun je idd beter de eer aan jezelf houden en afstand houden. Dat geeft meer rust dan dit soort taferelen. Voor Rensman is het wel heel erg, dat je broer een voorkeurspositie heeft. Maar gelukkig heeft hij jou (en jij hem) en hebben jullie samen jullie prachtige kanjer zoon F.ynn. Dat is alles waard!!!

@ Missie, een hele dikke knuffel voor jou meid. En wat al vaak gezegd is, volg je eigen gevoel. Hier hetzelfde meegemaakt, maar dan dat VK persé BV wilde doorzetten terwijl ik lag te huilen in bed en Joosje heel veel afviel. Gelukkig waren wij standvastig en zijn we gestopt. Nou, wat een verademing, voor mij, maar vooral voor Joosje op dat moment. Is idd een wisselwerking en dat voelen die kleintjes prima aan. Goed besluit hoor, om te kolven en hem flesjes te geven. Vertrouw op jezelf, jullie doen het TOP!!! En wat betreft je vader, laten waaien... Hij voelt niet goed aan hoe hij met jou in deze situatie om moet gaan volgens mij. Maar snap dat je ervan baalt want dat zou ik ook doen. Misschien gewoon tegen hem zeggen, kan ook opluchten?!

@ Shadow, idd bespreek het, maar probeer je niet nu al te druk te maken om wat straks komen gaat. De kans dat het allemaal gewoon goed gaat, is vele malen groter. Ik herken het een beetje. Ben een aantal jaren geleden depressief geweest (combi van acceptatie van ziekte, 30-dilemma, niet weten wat ik met werk wilde, niet weten of we nog zouden durven starten met IVF, met Peters zoon liep het alles behalve goed). Heel soms spookt het ook door mijn hoofd, misschien krijg ik een terugval. Dan zeg ik tegen mezelf, hup, de zonnige kant inzien, het komt goed. Je bent sterker dan jezelf denkt en je hebt al zoveel stappen gemaakt! Maar je onzekerheden uitspreken is juist alleen maar goed, blijf dat vooral doen. Kunnen wij je hier weer opbeuren en steunen en ook je familie kan dat alleen maar als je dingen uitspreekt. Je komt er wel meid, met je kleine man en straks met een leuke vent naast je. Knuffel!

Beebielove & Zebra, enorm veel succes vandaag!!!

Ik heb straks (onverwachts) een lunch met collega's. Er moeten er 4 noodgedwongen afscheid nemen en zij organiseren een afscheidslunch. Wil wel even gaan anders zie ik ze niet meer.
    Heb ook geen tekenen van een beginnende bevalling dus kan gerust nog gaan denk ik. Het is hier in het dorp.

Meiden, fijne dag!!!
    Ik spiek straks weer.
    Leske

8. Leske

Leske Fanatiek lid

11 jul 2011
    1.308
    0
    0
    NULL
    NULL
    Shadow, ik lees dat je lekker geslapen hebt en dat alles al weer veel zonniger is. Goed zo!!! Je komt er wel meid!!! Liefs, Leske

9. Frenzy

Frenzy Fanatiek lid

21 okt 2010
    2.112
    263
    83
    @ Shadow; ik ga helemaal mee met de andere meiden, je bent kiesterk! En ik denk dat je een beetje bang bent voor het onbekende... Komt goed!

@ Leske; veel plezier bij de lunch, al zal het wel dubbel zijn met gedwongen ontslagen....

@ Eva; gats nog steeds zoveel last, ik zou ook even contact op nemen met de huisarts!

@ Pieontje; heeel heeel heel veel succes vandaag (hoe laat moet je?) Hoop zo dat het lukt!!!

@ Ego; kwam ff spieken voor babynieuws, maar die komen natuurlijk mrg, op schrikkeldag :) Zo paardjes gaan doen en dan komen er twee vrieninnen langs!

10. Leske

Leske Fanatiek lid

11 jul 2011
    1.308
    0
    0
    NULL
    NULL
    Echt maf als ik zo mijn banner zie: NOG 4 DAGEN TE GAAN. Ahhhhhhh, kan me er nog niks bij voorstellen, al verlang ik heel erg naar ons ventje. Het is, ook al is het de tweede, weer heel onwerkelijk.

Mon en Guusje, bij jullie ook alles rustig gebleven?
    Lautjuh, balen zeg, al dat voorwerk.
    Ik heb een paar daagjes wat rommeltjes gehad, maar nu alweer dagen niet. Ik heb allemaal zo het gevoel dat ik hier misschien wel als meeste over de datum heen ga. Geen idee waarom, maar zo voelt het.
    En anders morgen, op schrikkeldag... Zou ook wel iets voor ons zijn, haha. Peet vindt dat wel leuk, ik niet zo, maar ja, als ie morgen wil, is ie welkom uiteraard en dan heeft hij zelf die bijzondere dag uitgekozen. :)

11. Frenzy

Frenzy Fanatiek lid

21 okt 2010
    2.112
    263
    83
    @ Leske; keek net naar je banner en dacht nog ff en je bent bij de 40! Hier heb ik ook het gevoel dat ik overtijd ga...

Ik zou het best speciaal vinden als je op schrikkeldag een kindje krijgt! Maar geloof ook zeker niet dat dat hier gaat gebeuren....

12. Eva1983

Eva1983 VIP lid

2 sep 2007
    9.025
    2
    38
    Zo herkenbaar!

13. lautjuh85

lautjuh85 Fanatiek lid

19 apr 2008
    3.996
    1.582
    113
    Leske: de gynaecoloog heeft gister gezegd dat ik 14 maart niet ga halen. 40 weken is voor mij overtijd. Wat een ander met 42 weken heeft heb ik met 40 weken. Dus ik heb sowieso deze of volgende week onze beeb in de armen. Deze week dan moet het uit zichzelf komen. Dinsdag moet ik weer naar de gynaecoloog, en ik weet dan wel zeker dat ze die week gaan inleiden als ze er dan nog niet is.

14. Leske

Leske Fanatiek lid

11 jul 2011
    1.308
    0
    0
    NULL
    NULL
    O nee, nou vergeet ik Pioentje bijna... Suf van me, sorry meiske. Enorm veel succes vandaag!!! Het is spannend, maar je bent in goede handen. Ik vind het super dapper dat jullie het gaan proberen, knijp maar goed in de hand van Pioenman! Ik hoop straks te lezen dat het gelukt is, nogmaals, ik ken alleen poisitieve verhalen. Succes meid!!!

Eva, gatsie, wat een hardnekkige verkoudheid. Vervelend zeg, zeker nu. Idd slim om even langs de HA te gaan want zo'n verkoudheid kost ook bergen energie meestal. en die kun je wel beter gebruiken. Hoe is het met zoonlief? Is ie lekker aan het opknappen?

Frenzy, fijne dag! Jij hebt ook altijd genoeg te doen. Ik moet zeggen dat ik ook altijd wel wat gepland heb. Gezellig toch! Verlof is ook om leuke dingen te doen hè. Enjoy!!! :) En het is idd erg dubbel op mijn werk... Ze wilden eigenlijk geen van allen vrijwillig gaan dus vrolijk is het niet. 3 van hen hebben inmiddels een andere baan, 2 daarvan zijn ook blij met hun nieuwe baan. Die derde niet, het is gedwongen en een tijdelijke baan. En nummer 4 heeft nog niks anders en blijft zolang bij ons werken. Pfff, denk je dat je in een "sociale" sector werkt. Nou, je bent nergens safe zeg, bah, bah...

15. missiemaartje

missiemaartje Fanatiek lid

6 jun 2011
    2.986
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hee meiden,

Super bedankt voor jullie lieve reacties, doet me echt goed. Heb er een nachtje over geslapen en het gaat nu al veel beter.

We zijn allebei zo moe, mijn vent en ik. Ik hoop dat we nu we de beslissing gemaakt hebben om alleen nog de fles te geven (wel met borstvoeding, gelukkig maakt dat voor hem niet uit) het rustiger wordt voor en voor de kleine. Mijn moeder zei ook al: je kolft nu toch al 6 weken. Dan kan een flesje geven 7 keer een kwartiertje extra er toch ook nog wel bij? En zo denk ik er ook over. Het zal best zwaar zijn hoor.. Maar wil het wel proberen. Want dit is ook geen leven. Ik moet dadelijk ook nog even een andere fles kopen want met zijn eigen fles verslikt hij zich nogal eens. Misschien dat dat scheelt. En we merken dat hij steeds rond de voedingstijden nu wakker en met zijn armen loopt te zwaaien, super schattig.

Het komt allemaal wel weer goed..

Nog geen zicht dus op wanneer hij naar huis kan. Hij drinkt zijn flesjes nog steeds wisselend. Hoop dat hij het vanacht weer goed heeft gedaan. En dat het hem scheelt in energie nu hij niet meer aan de borst hoeft. Wie weet...

Wat betreft mijn vader, ja da's gewoon een apart type. Heb jarenlang depressies gehad en minderwaardigheidcomplex door hem. Ben jarenlang geestelijk en lichamelijk getreiterd door mn vader en moeder.
    Zolang ik ze niet te vaak zie, gaat het goed. Soms vraag ik me af waar ze het aan verdient hebben om mij en de kleine te zien.
    Probeer het even van me af te zetten nu maar met dit soort opmerkingen komt er weer veel zeer naar boven.
    Maar ja dat ligt natuurlijk ook aan de...

HORMONEN!!! :)

Ben blij als ik daar toch weer eens vanaf ben maar ik geloof dat dat nog wel even kan duren!!!

Eerst Niek maar eens thuis krijgen en opnieuw de kraamtijd in gaan. Heb er zo'n zin in...

16. Leske

Leske Fanatiek lid

11 jul 2011
    1.308
    0
    0
    NULL
    NULL
    Lautjuh, goed dat ze je dan gaan inleiden, jullie kindje zal iets minder tijd nodig hebben. ;) En je bent er ook wel aan toe volgens mij, als ik dat zo lees. Nog even volhouden meis, ik vermoed dat we dan zo rond dezelfde termijn onze kindjes in de armen hebben.

Frenzy, ik heb ook niet het idee dat er een schrikkelkindje komt hier. Op zich wel bijzonder, dat je kindje precies die ene dag in de 4 jaar uitkiest om op de wereld te komen. Maar ik heb steeds het gevoel gehad dat ik de 40 weken sowieso vol ga maken dus verwacht hem niet voor zaterdag. Ik denk zelf ergens volgende week, een dag of 4 a 5 "te laat".

Eva, heb jij dat ook dat het weer net zo onwerkelijk is dan met de eerste? Zo maf, ik kan het me weer niet voorstellen, dat er zo meteen een kleintje bij is in ons gezin. En tegelijkertijd weet ik ook dat het o zo snel weer heel gewoon is. Oja, lekker shoppen meid!!! Gezellig! :)

Nou meiden, ga even een boterham smeren en douchen.

Doeg! Leske

17. Leske

Leske Fanatiek lid

11 jul 2011
    1.308
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zonder er verder op in te gaan, ik schrik van wat je schrijft over je vader en moeder. Heftig hoor...
    Wat knap dat je er dan nog zo in kunt staan op dit moment.
    Je verdient alle credits want je bent echt een KANJER!!! Liefs!

18. pioentje

pioentje Bekend lid

18 jul 2011
    782
    0
    0
    NULL
    Den Haag
    Thanx voor jullie aanmoedigingen!
    Ik ben nu toch wel een beetje gespannen, om 4.30 werd ik wakker en kon niet meer slapen, alleen maar liggen malen. Maar ik heb het naast me neer gelegd, ik ben idd in goede handen, en ik ben er van overtuigd dat het goed komt!! Nu nog even werken tot 12.30 en dan naar het ziekenhuis, ik hou jullie op de hoogte!!

19. missiemaartje

missiemaartje Fanatiek lid

6 jun 2011
    2.986
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wil je nog even heel erg bedanken voor je lieve berichtje meissie.
    Jij hebt het ook niet makkelijk!! En dan ook nog zo'n irritante schoonvader met een heks!! Dat je de tijd neemt om zo uitgebreid te reageren, echt heel lief..

Hoe is het met Fynn vandaag???

Je bent een kanjer!! Veel liefs

20. Mon

Mon Fanatiek lid

6 jul 2011
    1.135
    0
    0
    NULL
    NULL
    Niet rustig, maar kind zit nog wel binnen...
    Het heeft hier vannacht wel stevig gerommeld, maar het heeft helaas niet doorgezet. Tja, het is ook nog geen 29 februari he...
    (Oh, en graag niets hierover op FB... er kijken nieuwsgierige oogjes mee...).

@Missiemaartje: BV is mooi, maar je moet ook echt om jezelf denken. Ik heb bij mijn dochter tegen wil en dank doorgezet tot vier maanden (kolven was geen enorm succes) en ben toen eindelijk overgestapt op FV. De arts van het CB deed me voelen alsof ik een slechte moeder was, maar zowel dochter als ik waren een stuk tevredener toen de FV zijn intrede had gedaan. Heb er achteraf spijt van dat ik niet eerder ben overgestapt.

@Rens: bizar verhaal zeg! Van je familie moet je het maar hebben!

@Pioentje: succes vandaag. Hoop dat je straks weer thuiskomt met een baby die goed voor de uitgang ligt.

@Zebra: ook jij succes. Ben benieuwd wat de gyn er van gaat maken.

@Andere dames: succes met de meer of mindere laatste loodjes weer vandaag!

Deel Deze Pagina