@Foxy: vervelend zeg, dat je zoiets te horen krijgt! Hoop voor je dat het achteraf allemaal mee gaat blijken te vallen! @Sjors: Heftig nieuws hoor. Ik probeer het altijd maar het ene oor in te laten gaan en het andere uit. Een vriendinnetje had ook een verhaal van een familielid waar het met 38 weken nog misging. Vooral niet teveel aan denken dan maar... (ik probeer dan altijd maar heel naïef te bedenken dat mij dat vast niet gaat overkomen). Vandaag al weer op 36 weken. Nog een weekje en dan 'mag' het gaan gebeuren. Mag van mij aan de ene kant snel gebeuren, maar aan de andere kant ook weer niet. Heb nog genoeg dingetjes die ik de komende weken nog wil gaan doen. We zullen zien! Gisteren gehoord dat ik mijn tentamen van een paar weken geleden gehaald heb (wel maar een zesje, maar gezien de reacties van medestudenten is dat nog heel wat). Was ergens ook wel een beetje bezorgd dat ik hem misschien niet gehaald had... Geeft in ieder geval weer moed voor het tentamen van volgende week! Ga zo maar even lekker douchen en dan weer de boeken in.
EMVRS (ofzo..) spannend zeg! Hopelijk voor jou begint het spontaan. Mon gefeli met je tentamen! Foxy he dat is minder zeg! Maar goed dat ze het nu in de gaten houden. Bij mij op de groei echo van vorige week had ik ook een achterstand van ruim 2 wkn, en afgelopen week was dat al weer bijgetrokken naar een kleine week. En mijn baarmoeder was gisteren bij de vk maar 30 cm! Was niet erg volgens haar en kwam omdat mijn kindje al erg laag ligt, kan dat ook zien aan mn buik die hangt heel laag. Ben benieuwd!
sjors, pff geen fijn bericht inderdaad! word er ook altijd een beetje bang van als ik zoiets hoor beesie, hoelaat heb je de afspraak ? ben benieuwd! hoop dat ze met je mee willen denken en ook inzien dat dit zo niet lang meer moet duren
Sjors: jeetje wat een verhaal meid! Probeer er idd maar niet te lang bij stil te blijven staan. Maar snap wel dat je er ff niet meer van kon slapen gister! Bah zeg! EmvSenR: nog niks op gang gekomen vannacht? Spannende dag voor jou zeg! ben zooo benieuwd! Wij stappen hier zo in de auto onderweg naar het ziekenhuis in Sneek. Ben erg benieuwd wat de gynaecoloog te zeggen heeft! Ik hou jullie op de hoogte!
bah bah bah...bailey heeft op het dekentje in het ledikantje gepoept vannacht!!! Hoop dat ik het er nog uitkrijg, was me dure Tigger-lakentje
Oja en EmvSenR en ik hebben telnummers uitgewisseld, heb nog niks van d'r gehoord maar als ik wat hoor dan laat ik het weten! Ik onthoud haar naam altijd zo trouwens; E (eerste letter haar naam, weet ik toevallig), mama van S. en R. EmvSenR
ha eveline, zo kan ik het ook gaan onthouden toch wat handiger dan altijd Emv(nogwatnaam ) Nou EmvSenR, ben erg benieuwd of er vannacht nog wat doorgezet heeft, en je misschien nu je kleintje al in je armen hebt?! spannend! beesie, succes!
@ Foxy, dat is kl*** nieuws zeg! Hele dikke digi-knuff! @ Mon, gefeliciteerd met het behalven van je tentamen. @ EmvSenR, ennnn.... ben heeel nieuwsgierig net als de rest
Nou, hier is het weer rustig... Gisteravond ging het over toen ik een tijdje lag, en vandaag nog nergens last van gehad! Dat geeft me iig het vertrouwen dat ik morgen nog wel haal, haha! Mijn buik zit me ook een stuk minder in de weg vandaag, dat scheelt echt ontzettend (en ik weet niet precies hoe het komt). Vandaag even wassen en strijken, en dan vanmiddag nog even naar de kapper. Verder lekker helemaal niks. Ik denk dan ook dat ik het strijkgoed er heel snel doorheen werk, en dan samen met zoonlief even plat ga, haha!
me312, Vervelend van je slechte nacht en bekken ben benieuwd of hij nu vast ligt, meer ruimte is wel fijn @Missiemaartje, volgens mij is hij overleden in haar buik, normaal gesproken zou een kindje dan levensvatbaar zijn, maar bij haar was er dus telkens iets niet goed met de placenta ( wat precies weet ik niet ) Zit ook in de familie, haar moeder heeft dit ook 2x gehad en mijn schoonzusje heeft geluk gehad, haar 2 dochters zijn gelukkig op tijd geboren. Snap dat je extra blij bent met Niek na zulke verhalen. @Shadow, Jeetje spannend meid ! Ben benieuwd voor je vriendin @Emvser, Spannend meid ! Ben heel benieuwd ! @Leske, ja 3x is echt veel ! Al is natuurlijk 1x al teveel maar zou niet weten hoe je daar mee om moet gaan. lekker een dagje samen met manlief Geniet ervan ! @Frenzy, Ah zo oke, haha lekker toch dat je wat extra's erbij hebt ookal is het maar een paar tientjes. Vervelend dat het uwv weer niet mee werkt. Ja ik doe mn best om het los te laten, ik weet dat ik er niks aan kan doen,maar vind het zo erg. "gelukkig" denk ik nu wel bij mezelf dit komt weinig voor en bij haar was er een aparte reden die volgens mij ook niet vaak voorkomt ( maakt het niet minder erg natuurlijk ) maar maakt mijn angst wat minder. Hopelijk klinkt het niet raar, want dat is niet de bedoeling. Fijn dat je zo lekker hebt geslapen meid ! Succes met de box en de poezen @Mon, Super dat je je tentamen gehaald hebt ! Op naar het volgende Ja ik probeer het nu ook van me af te zetten, het is niet veel voorkomend en het was bij haar dezelfde reden als de vorige keren ( ze was er eerst al op voorbereid maar toen het na 28 weken goed ging, gingen ze er niet meer vanuit )Dit maakt het niet minder erg, maar het is een genetisch iets bij haar. @Eveline, he bah vervelend klusje en hopelijk krijg je je deken nog schoon ! Ben benieuwd of je nog wat emvser gaat horen ! @Zebra, Ja vreselijk he, toen ik hier het berichtje plaatste vanacht had ik zoiets, had ik dit wel moeten doen..wil niemand bang maken natuurlijk en het is niet leuk dit te horen als je al zolang zwanger bent. Ik probeer maar zo te denken nu, het is niet veel voorkomend en het is iets genetisch bij haar. Meiden bedankt voor alle knuffels om half 5 in slaap gevallen en nu weer een dik half uur wakker door een krolse poes..heel vervelend maar gelukkig word ze volgende week geholpen Heb het redelijk van me af kunnen zetten, en probeer er niet teveel over na te denken. Hoop niet dat ik nu meiden 'bang' heb gemaakt, want dit is natuurlijk echt niet mijn bedoeling !
Heel even snel een update: Vannacht helemaal niks gebeurd, behalve dat ik heel de nacht wakkeer ben geweest omdat de jongste niet wou slapen. Om half 12 hebben we een afspraak in het ziekenhuis voor een ctg. Als dat allemaal goed is gaan ze me morgenochtend inleiden. Zal straks Eveline smsen als ik meer weet
Leuk he krolse poezen hihi. Onze katten zitten nu bij mijn oma omdat eentje maar bleef plassen in huis wat we ook deden. Nu is het bij mijn oma veel minder gelukkig en ze is heel blij met het gezelschap. Vandaag 35 weken!!! Nog 2 en dan mag ze officieel komen, want wil heel graag thuis bevallen Vandaag komt dus de kledingkast(van schoonouders, heeft alleen als opslag gefunctioneerd in computerkamer dus zgas). En verwacht ook mijn luieremmer per post... Heb trouwens via een site(babymitch oid?) super lief mutsje besteld met naam van ons meisje erop. Ze hebben nog veel meer spullen waar je bv naam op kan laten zetten. Zal deze zo eens opzoeken. Weet even niet meer wie het zei maar wat naar met zo'n termijn je kindje nog te verliezen. Moet daar ook echt niet te lang bij nadenken Wij hebben trouwens niet aankomende week maar die erop een hele drukke week. Eerst hebben we een bijeenkomst over zwangerschap en bevallen en controle bij de VK en rondleiding in het ziekenhuis(mocht ik er wel heen moeten wil ik graag weten hoe en wat). Wel allemaal andere dagen maar helemaal in de ban van de zwangerschap haha. Ik had nog wat ik wou vragen aan jullie maar ben het helemaal kwijt...misschien komt het straks weer boven hihi.
Goedemorgen Ik ben al een tijdje in de weer en dat nog wel op mijn eerste officiële verlofdag Vanmorgen kids weggebracht, daarna naar de gamma gereden en toen naar huis, om direct door boodschappen te gaan doen. Ik geniet nu al van mijn dagje. Nu naar zolder om eens wat dingen te gaan uitzoeken. Oké dat probeer ik dan constant uit te stellen , maar ik ga zo voor het echie. @ EmvSeR: Oh spannend meid. Ik ben benieuwd hoe lang ze je gaan laten lopen. Succes en ik denk aan je. Hopelijk beval je voor de 15e (zag toevallig je onderschrift net) @ Frenzy: Hier fiets ik altijd. Geen verzuring dus. Ik fiets zelfs op een bakfiets zonder motortje en moet voor de school zo'n 15 minuten rijden. oké daar doe ik regelmatig wat langer over... Ik denk dat je het vooral niet meer gewend bent en dan valt het, met dit termijn, natuurlijk tegen. Het handige van een bakfiets is dat als ik een harde buik krijg, want dat wordt toch wat meer, ik even kan uitblazen op mijn 3 wielen en dat kan op een gewone fiets niet @ Leske: Fijn dat het helpt om Peet het bed uit te gooien . Komt zo wel weer goed. Jij moet vooral goed uitrusten. @ Beesie: Succes bij de gyn. Ben benieuwd of hij er gevoelig voor is. Ik heb altijd het idee dat ze niet te vroeg kindjes willen halen. Ik hoop op positief nieuws. @ Foxy: He bah meid. Wat een naar bericht zo aan het eind. Gelukkig houden ze je nu goed in de gaten, maar dat gaat je zeker niet in de koude kleren zitten. Sterkte zo met de extra echo. Hopelijk komt er niets verontrustend uit. Knuff @ Missy: We lopen gelijk. Leuk hoor. gefeliciteerd met je 35 weken! @ Sjors: Oh wat een verhaal. Wat vreselijk zeg en ze hebben het al 2 keer eerder meegemaakt? Wat een ellende zeg. Ik zou niet meer durven denk ik. Vreselijk. Zoiets heeft altijd een diepe impact op je. @ Rens: Ben het helemaal met je eens. Ik ben ook zo blij dat ik dit 3 keer heb mogen meemaken. En heb ook alle zwangerschappen zo genoten. Het blijft zo'n wonder dat zoiets prachtigs in je buik mag groeien. Ik word altijd erg verdrietig van de verhalen van de meiden die zo'n strijd moeten leveren en zelfs soms met lege handen blijven, naar jaren proberen. Onbegrijpelijk hoe oneerlijk het soms verdeeld is in de wereld. Hoe gaat het verder met jouw mannetje en de echo's? @ Zebra: Fijn dat ze je extra onder controle houden. Ik weet leuk is anders, maar het is voor een goed doel. @ Mon: gefeliciteerd met je behaalde tentamen en op naar de volgende. Respect dat je nog je boeken in kan duiken. Wanneer heb je hem precies? @ MissieMaart: Wat een knapperd is die Niek toch. Fijn dat hij het zo goed doet. Heerlijk, misschien bijna naar huis. Gaat het verder goed met paps en mams? @ Shadow: Oh spannend meid. Ik ben benieuwd wanneer de baby geboren word. Leuk dat jullie zo vlak naar elkaar uitgerekend zijn. @ Naomi: Okke die dag mag jij dus niet . Spannend hoor. Ben jij dan de volgende of eerst je zus nog? @ Eveline: Leuke foto's hoor @ Eva: Beterschap. Hier ook nog steeds een hoofd vol snot. Erg vermoeiend hè. @ Cerebrus: Nog gefeliciteerd met je man. Hebben jullie het nog gevierd? @ Anna: Oh heerlijk dat lezen. Bij mijn vorige zwangerschappen ook veel gedaan, maar bij deze nog helemaal niet. Moet ook eerlijk zeggen dat ik wat verslaafd ben aan wordfeud. @ Mysunshine: Hoe is het daar met de twins? Doen ze het goed? @ Roos: Hoe gaat het met jouw beeb? Alle controles goed? Nou dit was hem even. Als ik iemand of iets vergeten ben...sorry, maar ik ben nou eenmaal zwanger en heb nu al weer een uur gespijbeld. Tijd om aan de slag te gaan. Liefs Femme
Ik heb net mijn bevallingsverhaal van de vorige keer doorgelezen. Stond nog ergens op een ander forum. Ik blijk dus in 1,5 uur tijd van 5 naar 9 centimeter te zijn gegaan (de laatste centimeter heb ik voorzichtig weg mogen persen). Die weeënstorm was dus niet voor niks... Voordat mijn vliezen door de vk gebroken zijn, had ik er in 3,5 uur tijd maar 2 centimeter bij gekregen namelijk! Toch hoop ik dat ik deze keer aan de weeënstorm ontkom!
Linkernier helemaal goed. Rechternier zijn holtes zichtbaar maar kan ook komen omdat niertje niet goed kan afvoeren. Dat wisten we al maar is dus wat meer geworden. Beleid is dan sowieso preventief antibiotica na geboorte en controle echo. Frummel is mooi druk vandaag. Navelstreng druk is zelfde als gisteren. Zijn blaas en maag goed gevuld en voldoende vruchtwater dus frummel drinkt en plast goed. Zijn wel meer gerustgesteld over nieren. Nu groei goed in de gaten houden en bewegingen.
@foxy: fijn dat je meer gerustgesteld bent over de nieren nu!! @la femme: na mn schoonzus ben ik aan de beurt, mn zus is 1 mei uitgerekend dus een goede 4 weken later. @sjors: jeetje meid wat een verhaal!!! dat hoop je echt nooit mee te maken... @EmvSenR: hopelijk is de CTG goed! suc6 meid hier weer een klote nacht gehad pffff. droomde alleen maar dat mn vliezen braken hahahah, gelukkig niet gebeurd zou beetje vroeg zijn! heb in ieder geval weer een paar uur wakker gelegen blegh, ik ben blij dat isabel bijna altijd slaapt tot half 10 - 10 uur dus heb nog een beetje kunnen slapen vanochtend. kom ik beneden, begint de hond te kotsen..... heerlijk..... vlakbij de box dus het liep er allemaal gelijk onder, geweldig dus! kan ik met mn bekken die box gaan verslepen, mag dat helemaal niet maar ja kan het moeilijk laten liggen. gevolg is al de hele ochtend pijnlijke bekken en zere buik van het bukken pfff, begint lekker deze dag dus.
Bah Sjors! Wat erg voor het zusje van je schoonzus!! Dat hoopt toch niemand mee te maken!! Emvensr, succes!! Blijft toch een gek idee hè! Dat je gewoon weet dat je morgen ingeleid wordt! Beesie, ben benieuwd!! Hier gister in het ziekenhuis geweest, had de kleine man weer de hele dag niet gevoeld.... Gelukkig was alles goed met hem! Alleen mijn bloeddruk is te hoog.. Bloeduitslagen en urine waren goed.. Maar moet maandag terug komen om bloeddruk nog eens te controleren.. Voel me opgejaagd en heb snel hoofdpijn... Maar goed, zo lang het met het mannetje in mn buik goed gaat ben ik allang blij.. Meiden ik eens jullie alvast een fijn weekend! Ik ga even naar de prenatal, lekker even rond snuffelen..