Maart 2012 Mama's Deel 4!!!!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Frenzy, 6 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cupido

Cupido Fanatiek lid

19 jun 2011
    2.205
    0
    0
    NULL
    NULL
    echt een engel op zijn schouder gehad. Wat heftig, merk je verandering aan hem? Dat hoor je ook vaak? Dat het karakter totaal anders wordt.

Het is inderdaad een grillige ziekte en helaas vind ik dat het door veel buitenstaanders erg wordt onderschat. Mede door de verschillende gradaties. Ik geloof dat je inderdaad er net zo in staat als mijn man, helaas. Hij zit inderdaad aan de remicade en is, voor er uberhaupt sprake was van Crohn, 2x (of was het 3x) geopereerd aan fistels. Ik merk nu ook dat hij er last van heeft. Komt volgens mij door de naderende bevalling. Hij laat zich niet kennen, maar als partner ga je het gewoon aan kleine dingen zien. Wij hebben best een tijd erover gedaan het een plek te geven. En nog wel eens met erg veel moeite dingen accepteren. Het is bij hem niet meer alleen zijn darmen, maar ook mankeert hij steeds meer lichamelijk. Het maakt hem (en ook mij) onzeker. Mede over de toekomst. Ik vind het vervelend te lezen dat je nu tijdens de zwangerschap weer een opvlamming hebt. Heb je veel pijn? Humira, dat is zijn laatste optie. maar hoor daar meer goede verhalen over. Het is enkel zo dat als hij nu stopt met Remicade hij dan niet meer terug kan. Stoppen is definitief. Nou fijn om even ervaring te delen ;). Je hebt dus al een "einddatum". Spannend!!!!

2. debende

debende Bekend lid

14 dec 2008
    692
    0
    0
    hillegom
    Ik hoop het!

3. Cupido

Cupido Fanatiek lid

19 jun 2011
    2.205
    0
    0
    NULL
    NULL
    De bende, wat onwijs balen! Snap dat je er klaar mee bent...

lautjuh, oh ook zo'n jankbal... ik had het gisteren tijdens BORSTVOEDINGSCURSUS serieus, ik wilde hard met mijn hoofd tegen de muur bonken, zo baalde ik ervan. Er was een kort voorstel rondje met daarbij of je al eerder bv had gegeven. Nou blijkbaar zat er dus nog een hoop onverwerkt verdriet... verdorie. Kan daar ook zo van balen!!!

Shadow, moeilijk moeilijk. Volgens mij heeft je ex voldoende tijd gehad om adressen door te geven (dat was toch eerst de afspraak). stuurt hij zelf een kaartje? Neem aan dat hij zelf zijn fam op de hoogte gaat stellen? en mensen die geen interesse tonen zouden ook mijn rug op kunnen.

4. Shadow08

Shadow08 Fanatiek lid

31 aug 2011
    1.285
    0
    0
    Hoorn
    @Cerberus, ja maar zijn moeder zou nog steeds bellen (zei ze op 7 januari) ik wacht nu nog op dr telefoontje. En zijn vader heeft vanaf dat het stuk liep 0,0 interesse getoont. Dus ben er klaar mee eerlijk gezegd. Ik heb heel veel goed 'fatsoen' gehad. Keer op keer op keer... En nu ben ik er wel écht klaar mee...

Wil mn 'ex' eigenlijk ook geen geb kaartje sturen. Tis dat hij 1x per week, of trouwens heb 'm nu al een week niet meer gehoord. (Ik contact hem niet meer, doet me 'emotioneel' gezien veel meer goed!!). Dusss we zullen zien wanneer meneer weer contact opneemt en interesse toont in zijn kind....... Ach lastig lastig lastig.. Maar je raakt eraan gewend zeg ik maar zo! Blij als het straks zomer is, en 'mannenjacht' weer kan beginnen. Toch wel zin om er een beetje op uit te gaan. (Als 'MILF') hahahahha.

5. cerberus

cerberus Fanatiek lid

19 okt 2011
    3.709
    0
    36
    NULL
    NULL
    Nee... dan begrijp ik het wel...... als ze nog niet eens bellen....;) zijn ze titel`opa en oma ook niet waard.....

6. Shadow08

Shadow08 Fanatiek lid

31 aug 2011
    1.285
    0
    0
    Hoorn
    @Cupido, ja dat klopt helemaal. Ik heb in november en december (en ik heb alle berichten van hem vanaf oktober tot nu altijd opgeslagen!!) 4x gevraagd naar de adressen. NOOIT gekregen. Ja dan houdt het op. Meneer heeft elke keer als excuus, 'druk met werk'... Ja kut voor je, ik heb het ook druk.

Ja wat dat betreft bijt ik op dit moment harder van me af! HELAAS, ik ben genoeg gekwelt en pijn gedaan. En ik heb mijn uiterste best gedaan met contacten, bellen, emailen, appen alles en meneer negeert me soms gewoon! 'Geen tijd of zin is dan het excuus'. Ja sorry nu ik niet meer ;) Nieuw hoofdstuk in mijn leven is al een paar weken geleden begonnen. Ik voel me goed, ZONDER hem, ik ben gelukkig vind ik. Ondanks mijn dipjes, en hormoontjes die weleens roet in het eten gooien. Maar het gaat nog steeds goed!

7. Cupido

Cupido Fanatiek lid

19 jun 2011
    2.205
    0
    0
    NULL
    NULL
    dank je, ga ik gelijk downloaden!!! en veel succes morgen :)

8. Marjoleinn83

Marjoleinn83 Actief lid

31 jul 2011
    178
    0
    0
    NULL
    NULL
    Klopt, een hele grote engel. En buiten alles om, zó vreselijk en niet te bevatten voor onze dochter. Eerst lag ik in het ziekenhuis (dat heeft ze dan wel paar keer eerder meegemaakt) maar ik net eruit en toen haar papa. Ja dát is natuurlijk niet meer uit te leggen + lang onzekerheid, en t gaat door merg en een als je dochter van bijna 4 (en geloof me, heb t altijd zo 'luchtig' mogelijk proberen te houden, aan je vraagt of papa een sterretje wordt... Nou dan zak je door de grond... 1 mooi lichtpunt, wij hebben haar door zijn snelle herstel toch samen naar haar eerste schooldag kunnen brengen!! Dat was zo'n geweldig gevoel.

Crohn, ja idd ik ben ook een van die helaas heftige patienten. En idd, crohn blijft in die meeste gevallen niet alleen bij de darmen.
    En t stukje onbegrip; hartstikke herkenbaar. We zien er immers vaak best 'gezond' uit dus t zal wel meevallen...
    Met remicade klopt wel ongeveer. In veel gevallen zien ze namelijk dat je bij stoppen resistent raakt. T werkte bij mij wel, maar dat waa maar voor een periode van ongeveer 4-6 wkn, en dat is gewoon te kort voor de dosis die ik kreeg en daar is het dan weer te duur voor... Gelukkig reageer ik aardig goed op de remicade.
    Enne met je man, naderende periode zal zeker meespelen. In die zin; veranderingen, spanning, druk etc, t heeft allemaal invloed.
    Ik hoop voor je man( en jou natuurlijk ook) dat de remicade alsnog goed zal aanslaan!
    En betreft inleiden, hier nog geen datum, t hangt echt van dinsdag af. Inwendig onderzoek. We hebben besloten alleen inleiding wanneer er al enigzins wat ontsluiting of goede verweking is. Anders teveel risico's etc. Mocht t dinsdag dus nog potdicht zitten dan na paar dagen weer controle. (bij mn dochter trouwens stortbevalling gehad) vanaf eerste echte wee tot geboorte 3,5 uur) was bijna een snelwegbaby haha (persweeen in de auto)

9. Rens

Rens Fanatiek lid

27 mrt 2011
    1.079
    0
    36
    Limburg
    Lieve lieve beesie! Ik had echt hetzelfde als jou, maar het liep dan door tot aan mijn knieën. Mijn huid stond zo strak van het vocht dat ik savonds nog niet eens meer mijn voeten kon buigen van de pijn. Elke gyn of verloskundige zei me: helaas niks aan te doen. Heb vanalles geprobeerd, vochtafdrijvende thee, bleekselderij, soep met bleekselderij, komkommers. Het hoort er gewoon bij. Ook in kon mijn pantoffels of normale schoenen niet meer aan. Manlief moest me elke dag mijn laarsjes met geweld aan TREKKEN (ja je leest het goed, elke schoen ging in 3 fases, zoveel kracht moest hij zetten). En nu? Het is weg, heb weer slanke tenen, slanke voeten en enkels, slanke knieën. Eindelijk na al die maanden zie ik weer botten en knokkels. Het hoort erbij... Het is alleen erg in combi met een te hoge bloeddruk is mij gezegd. Zolang die normaal is, is het geen teken van zwangerschapsvergiftiging en is het gewoon 1 van de leuke kwaaltjes die bij het zwanger zijn horen. Succes ermee...

*ga ff zoeken of er nog een foto is van mijn olifantenbenen...*

10. Rens

Rens Fanatiek lid

27 mrt 2011
    1.079
    0
    36
    Limburg
    Nieuwe ladies (of stiekeme meelezers hihi): welkom hier en fijn dat jullie jezelf even hebben voorgesteld. Moet er niet aan denken dat iemand hier toch mijn hele hebben en houden zit mee te lezen ;)

11. Marjoleinn83

Marjoleinn83 Actief lid

31 jul 2011
    178
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt! Enne nee idd... Dat lijkt me dus ook heel erg! Maar uit reacties kreeg ik dus indruk (sas, cerberes?) dat er dus mensen 'meelezen' in de zin van in de gaten houden? Hoe kwamen jullie daar achter dan? Ik bedoel, merkte je dat die bekende in kwestie zich versprak of iets zei-/wist wat diegene anders niet kon weten? Lijkt me namelijk erg beroerd zoiets..

12. Rens

Rens Fanatiek lid

27 mrt 2011
    1.079
    0
    36
    Limburg
    Marjolein: jeetje wat een heavy verhaal. Er is écht een engeltje geweest zeg... Gelukkig is alles weer zoals het 'hoort' te zijn... Geniet er wel lekker van he meis! Knuff! Ik las/lees ook vaak vanaf mijn iPhone mee, niet ideaal, maar doe dan alleen lezen en lekker vanaf mn laptoppie thuis reageren!

13. Ligero

Ligero VIP lid

1 aug 2011
    6.823
    1.533
    113
    vocht en schoenen...ik doe gewoon 's morgens GELIJK schoenen aan en die doe ik pas uit als ik zeker weet dat ik die dag niet meer naar buiten hoef. Want anders krijg ik ze niet meer aan. Als ik later schoenen aan wil doen, moet ik die van mijn vriend aan doen. Die heeft 4 maten groter dan ik...
    Ik kan zelfs geen teenslippers of birckenstocks meer aan aan het einde van de dag...Zelfs mijn crocs (o zo charmante crocs) gaan dan niet meer...

Leuk hoor zwanger zijn, zoooooo bijzonder ;)

14. Shadow08

Shadow08 Fanatiek lid

31 aug 2011
    1.285
    0
    0
    Hoorn
    @Eveline dat meen je niet :$ :$

En ik maar zeuren dat mijn enkels vorige keer 'iets wat' opgezet waren!! ;)

15. Sjors22

Sjors22 Bekend lid

17 nov 2010
    875
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Kampen
    @Leske, Thx voor de knuffel ! :) Erg lief ! Ben heel erg benieuwd wanneer jij je kleine man mag vast houden, al zover op weg en een van de eersten die bijna de 40 weken heeft gehaald.
    Fijn dat je wat beter slaapt ( toch ? )

@beesie, Och meid wat vreselijk zulke enkels ! Hoop dat het snel weer afzakt, kan niet fijn zijn ! ( Heb geen flauw idee heb het nog nooit gehad )

@Cvermeulen, Heel veel succes vrijdag ! Erg spannend meid :)

@Debende, Jeetje wat een domper ! :( Hopelijk komt het vanacht op gang en zet het door, ik duim voor je meid !

@Cerberus, Heb echt respect voor jouw met 3 kids en de 4e op komst ! Snap dat je met zo'n gezin niet echt goed kan bij blijven kletsen. Jouw humor is geweldig :D Pept echt op !

@Nieuwe meiden, Zo wat zijn er veel ! Welkom allemaal en leuk dat jullie jezelf bekend hebben gemaakt :)

@Marjolein, Jeetje wat heftig allemaal zeg ! Gelukkig nu aan de beterende hand en straks jullie wondertje erbij :)

@Guusje, ben heel erg nieuwsgierig ! ±D

@Beebielove, Gefeliciteerd met jullie dochter ! :D Ben benieuwd hoe alles is en hoe ze heet :)

Verder alles alweer kwijt, het spijt me meiden maar kan het echt niet meer onthouden.

16. Marjoleinn83

Marjoleinn83 Actief lid

31 jul 2011
    178
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jeetje als ik dit zo allemaal lees-/zie (zag al even op fb fotootje bij beessie) heb ik wat dat betreft weinig te klagen. Heb wel vocht maar lang niet zo als jullie! Alhoewel ik overdag niet probeer mn laarzen uit te doen want dan gaat t denk wat lastiger worden.
    Na 'veel' lopen zwelt t oom wel aardig op. Maar bij mn dochter (zwschap was precies 'andersom' okt uitgerekend, dus zomer zwanger. Toen wel lang dikke voeten gehad en idd zelfs van de slippers afdrukken.

17. Marjoleinn83

Marjoleinn83 Actief lid

31 jul 2011
    178
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hahaha ik snap je reactie. Door erhalen van de anderen hier vond ik mijn vocht eigenlijk echt niet meer benoemswaardig!!! Hahaha

18. Rens

Rens Fanatiek lid

27 mrt 2011
    1.079
    0
    36
    Limburg
    Was Sasjuh idd als ik me niet vergis... Onderin (scroll scroll) zie je wie op dat moment het topic aan het lezen is... En tja, we kennen elkaar hier eigenlijk door en door (de meeste dan) dus het valt dan meteen op als er een andere naam tussen staat ;)

19. Rens

Rens Fanatiek lid

27 mrt 2011
    1.079
    0
    36
    Limburg
    Snelle update: F.ynn deed het vnv nog prima met de zuurstof uit... :D Nog steeds apetrots!

Missie: hoe is het met jou?? En jullie lieve kleine knappe kleine man?? Lukt het een beetje? En tot hoelang blijf je rooming innen?

20. cerberus

cerberus Fanatiek lid

19 okt 2011
    3.709
    0
    36
    NULL
    NULL
    alleen ik sta nooit onderin... :D

Deel Deze Pagina