Maart 2012 Mama's Deel 4!!!!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Frenzy, 6 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Eva1983

Eva1983 VIP lid

2 sep 2007
    9.025
    2
    38
    @ Cupido: nou vandaag kwam hij uit zichzelf melden dat hij graag wilde slapen en ging dan ook heerlijk slapen. Ik heb dus voor het eerst deze week ook een dutje gedaan :) Verder voor oma een tekening gemaakt (die is ook ziek), een verrekijker geknutseld, een appeltaart gebakken, filmpjes gekeken en net de tekening voor oma op de brievenbus gedaan en een blokje om geweest: hij op op de fiets en ik er achteraan gewaggeld :) Nu ben ik aan het koken en zoonlief kijkt weer :) een filmpje...

@ Frenzy: ziet er al gaaf uit dat mozaïek op je gipsbuik!

@ Missiemaartje: joepie N.iek is thuis!

@ Leske: oh nee...hopelijk is het geen zwangerschapsvergiftiging! Ik ga duimen!

2. beesie

beesie Fanatiek lid

10 jun 2010
    1.660
    0
    0
    NULL
    Flevoland
    Sheena: leuk dat jullie nog even een echo hebben gehad!
    En iets groter dan gemiddeld... ach, niet te druk om maken!

Pioentje: sjee, lijkt me toch nog wel lang duren zeg, tot 7 maart! Denk je zelf dat je zo lang nog gaat redden? Komen je rugweeen regelmatig?

Missiemaartje: joehoeeeeeeeeeeeeee wat fijn meid! Niek eindelijk thuis! Nu begint het echte genieten! Heerlijk in zijn eigen bedje! oh ik ben zooo blij voor jullie, voel echt mee, net of t mn eigen kind is haha

Frenzy: wow dat word mooi zeg, die mozaiek! Ik wil het graag gaan doen met spiegeltjes...!

Leske: jeetje meis, das wel heftig zeg, niet verwacht! Zijn ze nu aan het onderzoeken of het zwangerschapsvergiftiging is?
    Hou je ons op de hoogte meid? Sterkte!

3. Eva1983

Eva1983 VIP lid

2 sep 2007
    9.025
    2
    38
    Tip voor mama's met verlof die zich vervelen en een smartphone hebben: Draw Something! Let op, zeer verslavend! :D

4. beesie

beesie Fanatiek lid

10 jun 2010
    1.660
    0
    0
    NULL
    Flevoland
    Eva: thanks, ik heb m meteen gedownload!

5. Ligero

Ligero VIP lid

1 aug 2011
    6.823
    1.533
    113
    hmz, niet voor android? ik kan hem niet vinden...

6. beesie

beesie Fanatiek lid

10 jun 2010
    1.660
    0
    0
    NULL
    Flevoland
    Eveline, ik heb ook Android maar staat bij mij gewoon in de market....

7. Ligero

Ligero VIP lid

1 aug 2011
    6.823
    1.533
    113
    ooow huh? zoek ik ff verder...

8. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Cupido, ik wil zelf erg graag thuis bevallen, dus als ik terug overgedragen word aan de VK mag ik ook weer thuis bevallen. In principe is de enige reden ook ZH omdat de kinderarts dan naar de baby kan kijken daarna. Voor mij of de baby verder geen gevaren ofzo.

Overdragen klinkt trouwens echt alsof ze overleg hebben. Jammer toch dat ze dat totaal niet doen (ja meer de assistente, even laten weten, verder niks!).

Hihi, langskomende benen hier ook! Vannacht heb ik letterlijk een voetje kunnen vasthouden. Bij m'n navel is de huid heel dun, en daar stak echt een voetje helemaal uit. Hij/zij vond het wel lekker, want hij bleef maar duwen als ik bleef wrijven :D

Anna, :$:$ jeutje 1/3 al bevallen, dat is echt superveel!

Maartje, wauw, wat super om te horen!! En hij zal ook wel moe zijn van de nieuwe indrukken, dus niet zo erg als hij even wat minder drinkt. Komt wel weer als hij er aan went. Veel plezier de komende dagen!!

Sjors, fijn om te horen :)

Wachtbankje, gezellig! Ik heb niks lekkers in huis, dus nemen jullie wat mee? Oja, ik heb nog ijsjes!

Mon, hier ook weinig energie, maar dat komt wel weer. En 1 ding per keer doen, daarna weer lekker uitrusten.

Sasjuh, even een peptalk. 2 belangrijke dingen: 1--> 11 dagen is wel lang. 11 dagen is prachtig en het is supergoed voor je kindje, dus 11 dagen is GOUD! 2--> het wordt alleen maar gemakkelijker! Je zit in de allerzwaarste tijd, want je voelt je beter, hebt je slaap nodig om weer wat te kunnen overdag, hebt gezellig visite, maar het enige wat je tegen lijkt te houden is de BV.
    Maar, je bent heel gezegend met geen pijn en een goede productie, dus (als BV maffia) ga gewoon proberen het voor jezelf zo gemakkelijk mogelijk te maken. Maak boven een lekker voed-plekje voor jezelf, waar altijd wat lekker ligt en wat te drinken. Ook als er visite is, ga lekker boven zitten voeden dan heb je het meeste rust. Visite kan dan zelf bedenken of ze ophoepelen of nog even blijven, maar jij hebt die tijd nodig! 's Nachts idem, neem lekker iets te eten erbij en maak er een bijzonder moment van. Er zal steeds meer tijd tussen de voedingen zitten, dus je zult steeds meer slaap hebben! Ook krijg je er handigheid in. Nu duurt het een uur, over een paar weken ben je met 20 min waarschijnlijk klaar en heb je nog 2/3 nachtvoedingen. Dat is echt heel anders! Go girl, maak de situatie voor jezelf en de hele BV situatie zo comfortabel mogelijk, en het wordt echt alleen maar beter!!!!!

Anna, grrrr...

Frenzy, wauw! T mag dan een pokkewerk zijn, maar het wordt wel heel mooi!!

Leske, oei, voorzichtig hoor, goed dat ze alles even checken!

Nou, net lekker de kamer gestofzuigd en gedweild en zuurkool gegeten, nou ben ik weer moe ;) Terwijl ik vanmiddag zo lang heb geslapen! Maar ja...

9. missiemaartje

missiemaartje Fanatiek lid

6 jun 2011
    2.986
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ leske; oei dat is heftig.. Hopelijk valt het mee!!

10. Mon

Mon Fanatiek lid

6 jul 2011
    1.135
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Leske: sterkte in het ziekenhuis. Hoop dat alles goed is. Maar eerlijk gezegd lijkt zwangerschapsvergiftiging bij een tweede zwangerschap me erg onwaarschijnlijk. Maar goed, better safe than sorry!

11. missiemaartje

6 jun 2011
    2.986
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ frenzy; wow mooi zeg!! Kun je dat zelf doen ja?? met een soort pakket of zo?? Ik vind het echt heel mooi, maar lijkt me veel werk.. had zoiets ook graag gewild maar ach..

@ nacontrole; had hier afgelopen week nacontrole en nog klein gesprekje gehad over een eventuele zwangerschap. niet dat we daar nu al mee bezig zijn hoor, maar wel fijn te weten wat ons dan te wachten staat.
    Moet dan dus meteen bij gyn onder controle. Verder elke week spuiten met hormonen tegen de weeen, test op infecties en regelmatig metingen van baarmoedermond. Vaak blijkt wel dat de 2e langer blijft zitten omdat het lichaam wat meer gewend is aan de zwangerschap. Dat wist ik niet trouwens..
    Wel fijn om te weten in ieder geval!

@ Niek ;jaaaa het gaat zo goed! Ik kijk alleen wel regelmatig hoe het gaat met hem, hij is zo rustig. Maar dat was hij in het ziekenhuis ook, dat zeiden ze ook. Heel tevreden, huilt alleen als er echt wat is, en dat is echt weinig. Daarstraks was hij wel ineens aan het huilen. Toen heb ik hem even lekker vastgepakt en toen was hij lekker in slaap gevallen. Het is echt zo wennen voor ons , maar voor hem natuurlijk ook. Heb wat babymuziek opgezet, aangezien het hier heel rustig en stil is in vergelijking tot het ziekenhuis. Daar lopen continue mensen in en uit. Om 17:00 heeft hij 50 gedronken, alweer een stuk meer. Gelukkig! Hij heeft nu 35 die hij niet heeft opgedronken, maar dat mag ik in een 8e voeding geven vanacht. Pff ben wel benieuwd hoor, vind het wel eng!

12. Me312

Me312 Actief lid

2 feb 2012
    272
    9
    18
    Genieten van de kids
    Velsen
    Oh vergeet even een dagje te volgen... Zie ik dat Guusje is bevallen!!
    Gefeliciteerd !!! Geniet ervan :D

13. missiemaartje

6 jun 2011
    2.986
    0
    0
    NULL
    NULL
    En hier de foto in Niek zijn bed!!! :)

14. beesie

beesie Fanatiek lid

10 jun 2010
    1.660
    0
    0
    NULL
    Flevoland
    Missiemaartje: zo te horen doe je het allemaal supergoed met N.iek hoor! Niet te druk om maken. Je hebt je moederinstinct, luister daarnaar! Komt helemaal goed!

Ego: mn voeten zijn weer erg dik, en dan vooral mn linkervoet en been. Mn hele kuit is opgezwollen. Begint nu ook echt pijn te doen!
    Heb sinds vanavond ook ineens verschrikkelijke pijn in mn rechterheup. Kan echt amper lopen...
    Heb de vk nog wel even gebeld over dat linkerbeen... Ze vind dat ik het in de gaten moet houden en als t vanavond erger word moet ik de huisartsenpost bellen zegt ze...

15. 0Zebra0

0Zebra0 VIP lid

6 nov 2010
    10.813
    0
    36
    Noord-brabant
    missiemaartje, wat geweldig om N.iek zo te zien in zijn eigen bedje! snap goed dat het even wennen is voor jullie zo, toch een andere start dan je gedacht had tijdens de zwangerschap. maar het zal vast ook snel allemaal 'normaal' zijn.
    Maak er ook een fijne avond van samen met je man, het is toch een bijzondere dag :)

16. lautjuh85

lautjuh85 Fanatiek lid

19 apr 2008
    3.996
    1.582
    113
    Frenzy: wat gaaf om je gipsbuik zo te bewerken met mozaiek. Ik moet nog even bedenken wat ik met mijn gipsbuik ga doen. Maar dit is echt heel gaaf!

Had op facebook ook al gereageerd, maar wat is die N.iek toch een schatje zeg!! Zo'n klein hummeltje in zo'n groot bed haha.

Beesie wat vervelend van dat vocht. Ik begin nu ook vocht vast te houden in mijn voeten en kuiten. Het zijn nu echt de laatste loodjes.

17. cvermeulen1979

cvermeulen1979 Actief lid

10 okt 2010
    419
    0
    0
    leske @ sterkte ik weet hoe het is goed dat zij alles controleren
    frenzy@ gaaf die mozaik ik ben er nog niet uit wat op mijn gipsbuik wil hebben.
    Rens@ fijn dat je kleine ventje zo goed aankomt en dankje voor je worden ik wordt steeds gespanneder puffff
    Miss@ fijn dat je ventje thuis is wat een heerlijk gevoel voor jullie.

18. Eva1983

Eva1983 VIP lid

2 sep 2007
    9.025
    2
    38
    Wat een cutie is N.iek!!!

19. Eva1983

Eva1983 VIP lid

2 sep 2007
    9.025
    2
    38
    Ohja, ik bedacht me net nog een tip voor mama's in spé die een man hebben die niet zo goed kan koken (zoals ik ;)) of een man hebben die laat thuis zijn. Maak nu van sommige gerechten extra zodat je wat kunt invriezen. Ik heb namelijk ervaren dat er best avonden zullen komen dat je erg druk bent met je kleintje rond kook/etenstijd. (mijn zoontje had dan vaak zijn huiluurtje) Erg makkelijk als je dan toch een gezonde maaltijd op tafel kunt zetten!

20. Leske

Leske Fanatiek lid

11 jul 2011
    1.308
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ohhh, ben weer thuis, tjee zeg, bijna 4 uur weg geweest om te concluderen dat het dit is:

Wat is

Komt vaker voor bij zwangere vrouwen, hopelijk weg als ik bevallen ben.
    Ze wilden me eigenlijk daar houden met slaapmedicatie, maar dat wilde ik niet.
    Heb pijnstillers en een slaappil gekregen voor vannacht en dan even kijken hoe het gaat. Anders morgen weer een nachtje daar.

Liefs, Leske

Deel Deze Pagina