Hey meiden, @ Missiemaartje, fijn dat Niek het thuis ook goed doet! Lieve foto van N.iek @ Leske, hoe is het afgelopen in het ziekenhuis? @ Pioentje, hoe gaat het met jou nu? @ Draw Something, ik kan hem echt niet vinden helaas!! @ Eva, goede tip van het eten. Gelukkig ben ik gezegend met een mannetje die rond half 5 thuis, van koken houdt en dat ook goed kan. Hij kookt hier altijd! @ Frenzy, mooie gipsen buik met dat mozaiek. Creabea hoor! @ Verlof, nu bijna 2 weken en ik verveeeeeeeel me te pletter. Ook al voelen anderen om me heen de morele plicht om me te vermaken...pfffff ik vind dit maar niks! @ Shadow, heb je niet gehoord/gezien vandaag volgens mij? Gaat alles goed? @ Beesie, goed in de gaten houden dus met het vocht. Hier gisteren ook zere kuiten. Ging weer weg toen ik mijn voeten niet meer omhoog legde op bed...Helaas betekende dat wel nog steeds heel dikke voeten vanmorgen... @ Chantal, heel veel sterkte/succes morgen. Zet hem op!!! En de rest............ben ik vergeten. Heb het een keertje uit me hoofd gedaan! @ EGO, mijn vriend kwam vanmiddag hard huilend terug van zijn werk (ik gelijk meejanken natuurlijk, wist nog niet eens wat er was ). Zo zielig...hij had een rare beweging gemaakt met zijn arm en nu heeft hij weer zoveel pijn in arm/schouder/nek! Hij leek er net bijna vanaf te zijn! Nu kan hij hem weer niet bewegen. Morgen naar de huisarts en dan aandringen op scan of echo oid. Dit kan toch geen spierverrekking meer zijn, is al sinds september!! Gelukkig is rechtsbijstandverzekering al bezig om te kijken of we alle medische onkosten van therapie, acupunctuur etc. vergoed kunnen krijgen. En volgens rechtsbijstand zag het er wel goed uit aangezien die ander achterop knalde en in het schadeformulier al staat dat er lichamelijke schade is ontstaan. Ik hoop zo dat we de kosten terugkrijgen!! Kunnen we goed gebruiken! Verder met mij alles redelijk, had vanmorgen een hoop harde buiken. Toen ging ik high-tea'en met mijn moeder en waren de harde buiken voorbij. Totdat mijn vriend thuiskwam. Maar dat zal wel beetje stress/schrik zijn. Verder veel maagzuur vanavond. Mja wat wil je ook, dinsdag brownies, gisteren moorkoppen, vandaag high-tea. En daarbij de nodige koppen thee...Ach een rennie en een droog kaakje vanavond en komt vast goed. Al met al mag ik nog niet klagen... Besef me wel steeds meer dat we over een maand toch echt we de kleine bij ons zullen hebben. Kan dan misschien nog een paar dagen duren, maar misschien is ze dan al wel een week of 2 oud...zoooooo spannend!!
Leske: nou gelukkig maar dat t geen zwangerschapsvergiftiging is! Syndroom van Tietze, ik heb daar wel eens van gehoord ja. Ook buiten de zwangerschap om wel. Hoop wel dat t weer weggaat na je zwangerschap meid! Maar je bent nu weer lekker thuis! Hopelijk slaap je vannacht een beetje met de slaappil!
o Leske ik zie al dat je weer thuis bent. Syndroom van TIETze, toepasselijke naam Maar het kan dus spontaan ontstaan, kan het dan ook spontaan weer weggaan?
Missie: heeeeeeeeeeerlijk manneke! Geniet er lekker van en vannacht, dat komt allemaal goed meis! Leske: gelukkig ben je weer thuis. Wel vervelend hoor, heb net ff de link gelezen. Hoop dat het weggaat na de zwangerschap, vervelend hoor. Succes vannacht en hopelijk kun je lekker slapen Cvermeulen: alles komt goed. Nu lekker de bank op met je vriend/man en heerlijk ff chillen. En goed uitrusten voor morgen... Succes, en onthou; er is er nog nooit eentje blijven zitten Ego: morgen rooming innen... Ik ga van 11.30 uur tot ong 19.00 uur. Komt morgen net ff lomp uit... Had net vandaag een afspraak gemaakt voor het bezorgen van de nieuwe TV morgen. En die zijn nu natuurlijk gesloten en kan het niet meer wijzigen. Hadden ze op de afdeling ook wel wat eerder mogen zeggen. Maja, alles voor ons kleine manneke en ga met alle plezier rooming innen. Als alles goed is, mag hij dan zaterdag of zondag naar huis (maar dan moet er wel niks geks gebeuren uiteraard). En dáár laat ik mijn nieuwe TV natuurlijk met alle plezier voor schieten (nee grapje, mijn moeder kon toevallig morgen en zij komt dan hier in huis als de TV komt, dus fijn opgelost) Missie: hoelang ben jij gisteren wezen rooming innen? Hele dag? Nacht? Het lijkt net of ze het te weinig vinden wat ik kom...
Beesie, in de zomer hebben veel zwangere vrouwen van die steunkousen tegen het vocht. Charmant is anders, maar daar zul je wel aan moeten als het erger wordt denk ik... Hopelijk beval je gewoon lekker snel nu! Leske, gaat dat "vanzelf" weer over, of hou je dit? Pfff, nou ja, ze weten in ieder geval wat het is en hopelijk kun je met medicatie wel slapen vannacht. Ik vind je wel een bikkel hoor, dat je nog niet ingeleid wilt worden! Petje af! Eveline, gaat nu hard he? Wat balen voor je vriend, zou ik ook ff een potje van janken... Hopelijk vinden ze wat er echt aan de hand is en kan hij er op die manier sneller af... Hier veel harde buiken vanavond. Toch te veel gedaan in 1 keer vanmiddag, stofzuigen en dweilen vragen toch wel veel (bukken en zo is zo vervelend). Volgende keer doe ik een van beiden, en dan manlief maar vragen voor de rest. Morgen echo... spannend!
@ Leske; hey heb jij weer! Gelukkig weten ze wat het het is en ben je weer thuis. Hoop dat de medicatie een beetje helpt! @ Missimaartje; *smelt* wat prachtig om hem zo in zn bedje te zien, zal wel spannend zijn vanacht! Vind het zo fijn voor jullie! Hoe was het om voor het eerst met hem te rijden (auto)? @ Beesie; klinkt niet fijn meid, pffff ben je al met je benen omhoog gaan zitten? @ Eveline; beterschap met je mannetje, wat vervelend weer @ Eva; thx voor de tip, hier gelukkig een man die 'eenvoudige' gerechten kan bereiden en het ook wel leuk vindt @ Gipsen buik; tis echt een werk, ga straks weer verder. Wilde eerst ook een spiegelmozaiek doen, maar deze kleurjes passen beter bij het kamertje. En hopelijk vind de kleine hem ook leuk als hij straks groot is.
Hey, Ja, het kan ook zomaar weer verdwijnen en daar gaan we maar vanuit. Het komt idd ook buiten zwangerschappen om voor, maar ze zien het wel meer bij zwangere vrouwen. Ik loop er dus al weken mee, maar dacht dat ik het gewoon in mijn rug had. Pas vanmiddag legde ik de link met dezelfde pijn onder mijn borst. Hoop ook dat ik vannacht een beetje kan slapen, en anders maar weer een nachtje met een prikkie in het zkh. Komt goed. Missie, ah, wat ontzettend lief om Niek zo in zijn bedje te zien liggen. Wat een kanjer zeg!!! Genieten daar. Rens, veel plezier morgen met rooming innen! Eveline, wat een pech voor vriendje lief. Veel sterkte daar. Fijne avond meiden! Liefs, Leske
ah shitzooi...had het fotoalbum van de zwangerschap bijna af...is het programma vastgelopen en ik krijg hem met geen mogelijkheid meer geopend!!!
Gentle: steunkousen, hmmm... hoop gewoon maar dat ik gauw beval! En anders zal ik daar wel om vragen ja... Spannend meid, morgen de echo! Frenzy: ja zit al vanaf vanmiddag met mn benen omhoog... manlief gaat ze zo lekker masseren en proberen het vocht omhoog te wrijven...
@Cupido- Ja ik heb zo'n steken en buikpijntjes, dus misschien dan ook van het diep in de bekken liggen en aangezien ze nog redelijk actief is daar beneden en niet helemaal vast ligt. EN dan i.c.m. de blaasontsteking dat wil wel. Ach nog een paar daagjes! @Beessie- Nog geen tekenen dat ik ga beginnen, heb goed uitgerust, ben benieuwd wat de avond en nacht zal brengen... @Gentle- ja, na vanmiddag wilde ik ook het liefst weer naar de VK. Helemaal nou ik weet dat ik vanaf de eerste wee in het ziekenhuis moet zijn. Als ik het kon rekken tot om de 4 a 5 minuutjes dan was het niet zo'n ramp. Hopelijk een vlotte bevalling, en geen 10 uur rond waggelen daar met al die mutsen Ja, hier ook moeite met rust houden, als ik ff kan pak ik ook gelijk TE veel aan. Toch maar rustig aan doen, vooral die harde buiken zeggen genoeg. Veel plezier met de echo morgen! @Missiemaartje- Wat fijn dat hij nu eindelijk bij jullie thuis is. Maar het zal ook wel spannend zijn zo'n eerste nacht. Hopelijk gaat het goed en slaapt en drinkt ie goed. Ben benieuwd naar de foto's! @Cerberus- Ja MMC echt niet mijn ding sinds ik vorig jaar overdreven lang heb gelegen daar vanwege een simpele blindedarm operatie die nogal moeilijk verliep. met 100 artsen aan m'n bed die allemaal wat anders zeiden. Maja, je zou toch denken MMC beste zorg voor zwangeren en premature kindjes? Dat dat dan vandaag wel wat soepeler zou verlopen. Kan goed zijn ja, dat gewroet dat dat de pijn heeft veroorzaakt. Gelukkig nog lekker kunnen rusten vanmiddag heeft me goed gedaan. @Elfje- Lees gerust mee hoor, en typen mag ook! Welkom. Hier morgen 39,1 en beide meiden zijn met 39.1 geboren dus als ik daar overheen ga heb ik ook echt het gevoel over tijd te gaan... @Aanvoelen broertjes zusjes- Hier de meisjes ook heb ik het idee. Fabienne heeft deze week een terug val qua zindelijkheid. Echt balen, 2 keer per dag plast ze in haar broek. Dus alweer een hele stapel gewassen aan kleertjes doe morgen weer mee kunnen naar school. Wie weet ook de spanning? Ze noemen de kleine ook al bij naam, en vragen elke dag of ze nou al komt. Dus kan wel inkomen dat ze het nu begrijpen. @Sasjuh- Knuffel meis, aan mij heb je niet veel. Ik ben ook een te snelle opgever. Wil je daarom niet motiveren om op te geven. Hopelijk hebben de dames met meer ervaring tips voor je @Cvermeulen- Spannend meis, ik hoop zo dat je nog kan slapen vannacht haha! Weet waar je het voor doet.. Succes alvast! En rustig aan, alles komt goed! @Anna- pff, belachelijk ook...! Niet normaal hoe ze je kunnen laten wachten, daar kun je gerust wat van zeggen...! Ik zou ze niet eens meer binnen laten als ze een uur later kwamen (zei ik met m'n grote mond) @Frenzy- gaaf dat mozaiken... Ik zou er geen geduld voor hebben, maar het resultaat mag er zeker al wezen! Mooi hoor! @Leske- Hmm, ben benieuwd naar de uitslagen van de hele riedel. Hopelijk voel jij je snel beter, en krijg je wat pijnstilling. Knuffel voor jou! O ik lees het al, gelukkig geen zwangerschapsvergifteging, hopelijk een betere nacht en anders inderdaad morgen daar maar even bijslapen. Wel balen meis! Beterschap, hopelijk na de zwangerschap weg idd. Hoe zijn ze er nu achter gekomen eigenlijk, via bloed of urine of zo? @Eveline- Wat balen voor je vriend zeg, zou ook iets voor mij zijn om mee te janken Ik hoop maar dat de huisarts er werk van gaat maken, want dit is ook niks zo. @Rens- Wat lekker zo'n dagje bij je menneke, en fijn dat je moeder thuis kan zijn voor de TV Hopelijk geen gekke dingen en mag jullie mannetje ook snel naar huis!
leske fijn dat je weer thuis bent.... en dat het geen zw. vergiftiging is.... zou het ermee te maken kunnen hebben dat borstkas etc. ook wat ruimte gaat maken.... (mijn omtrek is igg in zwangerschappen daar ook een stuk groter)... Eveline voelt de schouder warm? ontsteking slijmbeurs.... erg pijnlijk beterschap daar..... Frenzy ziet er super uit!!! echt mooi dat mozaiek....
@EGO- Gelukkig nog lekker gedut vanmiddag met de jongste, de oudste is door Opa en Oma opgehaald van school en mocht daar blijven frietjes eten... Scheelt allemaal weer. Toen ze thuis kwam rond half 7 heb ik ze samen in de douche gedaan, en toen naar bedje gedaan. Pff... Om half negen ben ik gaan lezen hier. Ben redelijk kapot weer. Vriendlief komt net binnen van het klussen. Voor hem ook lange dagen, dus denk dat we op tijd erin liggen vandaag! Morgen weer hectische dag, smorgens de oudste naar school en smiddags vrij, en smiddags de jongste naar school en smorgens vrij. Dus even van 12 tot 13 uur boterhammetjes eten hier. En dan weer weekend!! Uitrusten weer voor D-day... ben benieuwd! Allemaal fijne avond en hopelijk een GOEDE NACHT, en tot morgen!
Geen idee, hebben ze niet gezegd. Suzanne, gezien de pijn en klachten weten ze met 99% zeker dat het dat is en ook omdat het vaker voorkomt bij zwangere vrouwen. Het zit ook precies op de plek waar het syndroom altijd zit. Dus tja... De uitslag van het bloed was er nog niet, ging van alles mis op het lab en ik wilde graag naar huis. Ze zouden bellen als er nog iets anders uit zou komen, maar dat verwacht ik niet en zij ook niet. Pijnstilling helpt wel wat heb ik het idee. Straks een slaappilletjes erachter aan en dan moet het goed komen. Leske
Dames, heb jullie hulp ff nodig. Heb sinds een paar dagen last van rommelde darmen volgens mij. Als ik gegeten heb, moet ik binnen een uur naar de toilet toe... Moet dan maken dat ik daarkom, anders loopt het er zo uit. Het is ook echt waterdun. Kan ik hier iets van Norit voor innemen? Geef geen BV. En hoort dit erbij? Of met wie zou ik dit even moeten overleggen?
Ik denk dat je gewoon wel iets van norit ervoor kan innemen. Als je het graag wilt overleggen met iemand kun je ook de huisartsenpost bellen om advies. Wij doen dat met mijn werk bijv. regelmatig. Als iemand bijv. heel erg last heeft van obstipatie dan bellen we al of we metamucil ofzo mogen geven (hebben we wel altijd in huis maar moeten we met een arts overleggen. Ook al mag het eigenlijk altijd). Zelfde met paracetamol icm andere medicatie. Meestal kan assistente die je aan de lijn krijgt je al goed helpen met dingen. Maar ik denk dat het gewoon mag, zeker omdat je geen BV geeft!
ik heb na de zwangerschap altijd precies het tegenovergestelde probleem..... (ook geen pretje ) geen idee dus.... ff huisarts vragen wellicht? niet dat je een infectie ofzo hebt....
Denk zelf ook dat het niet echt een probleem is... Maar bel morgen toch maar ff de huisarts voor de zekerheid. Als ik nou thuis zou zijn, oke... Maar moet op de vreemdste momenten. Straks op de snelweg in de auto, tja wat doe je dan??? Vanmiddag toen ik F.ynn in de TummieTub had zitten... Dan kan ik ook niet weg... En idd, lees alleen maar over obstipatie na de bevalling op internet hahaha. Ik heb eigenlijk (als ik me dat zo naga) nog geen normale ontlasting gehad na de bevalling. Kon ook direct de dag na de bevalling na de toilet, wel rare ontlasting, maar oke... Jeetje wat een onderwerp Ik bel morgen de dokter wel ff, kijken wat hij zegt...
Heb je misschien zelf tijdens/vlak na bevalling medicatie gehad? Iets tegen een negatieve rhesusfactor ofzo? (sorry dat heb ik even niet helemaal bijgehouden/gevolgd...) Kan ook daardoor komen...