@ snel bevallen ... Hier dus ook. Verloskundige vertelde me dat het echt een trend is in 2012 om snel te bevallen. Was niet normaal hoeveel snelle bevallingen ze had gehad dit jaar. @ Niek; zo... meneer ligt in bed en is rustig. EINDELIJK. Hij heeft van 16:00 tot 19:00 bij mij gelegen, want hij bleef maar jengelen dus hebben we lekker geknuffeld. Toen hij eenmaal bij mij lag, viel hij meteen in slaap haha. Toen het eten klaar was en wij konden eten, was het de vraag: terug leggen in bedof papa eerst eten en Niek dan bij papa leggen. 1e optie gekozen maar dat was niet zo'n succes haha. Hij begon meteen te huilen en te happen, had schijnbaar toch wel honger. Daarna flesje gegeven, helemaal op gelukkig. Net wij even lekker gegeten en nu lig ik doodop op de bank. Haha wat een leven!!
@ Frenzy; fijn dat jullie gewandeld en gepraat hebben. Ik vind het heel knap hoe je ermee omgaat. Ik weet zeker dat Loek op jullie neer kijkt en heel blij is met jullie als papa en mama
hahahaha.... ZOOO herkenbaar.... Dat is dan WEL weer handig met borstvoeding... heb je 1 arm vrij... dus kun je gewoon eten.... (brood smeren, ruzie makende kindjes uit elkaar halen... etc. etc etc..) Eten koken is dan weer lastiger.... ..... en nu kwam jongste altijd (nouja niet zo gek als je om de 2 uur eet) rond kooktijd-etenstijd..... en ja kan papa snachts wel zeggen... jij geeft bv-dus ik hoef er niet uit.... FIJN dan kook jij maar... want dat kan niet met kind aan je borst.... Tja begin is best vermoeiend.... ennuhhh bij sommige kinderen blijft dat nog wel even.... of komt weer terug.
haha ja zo zie ik dan ook wel weer de voordelen van borstvoeding met de fles... Hij krijgt toch mama-melk, en papa kan er mooi snachts ook uit Hopelijk blijft ie nu dan nog even een paar uurtjes slapen haha. Moet zeggen dat ik 100 x liever heb dat hij overdag wat vaker komt, dan snachts.. 1 x tussen 12 en 9 vind ik netjes!!!
Maartje, ook lekker, bij mama is toch het fijnst en nu kan hij lekker de hele dag bij je zijn Bloempjuh, wauw, spannend!! Ben erg benieuwd!! Annemieke, heerlijk om te lezen, zo'n lekker verliefd verhaal van de bevalling en jullie eerste uurtjes. Geniet er maar van!! En een prachtige naam hebben jullie gekozen. Hier ook altijd vaak er uit gemoeten 's nachts. Doorslapen is zo'n relatief begrip. Kan best eens voorkomen, maar verwacht maar niks dat eerste jaar, dan is elke langere nacht (meer dan 5 uur achter elkaar) een grote zegen. Hier ging trouwens manlief er meestal mee uit, maar ik verwacht dat nu niet weer. Toen hoefde hij niet zo veel te werken, nu gewoon 5 dagen in de week. Dus nee, laat mij dat 's nachts maar doen, als hij mij verder wat ontlast. En dat doet hij ook, hij kookt nu ook bijna elke avond!!! Beeb is hier trouwens druk aan het indalen geloof ik. Auw doet echt mega pijn! Ik voel hem woelen aan de boven kant en dan zo'n hoofd in het midden naar beneden drukken, twee schouders in mijn liezen. Ajajajajajjj...
Maartje, ja wat dat betreft heb je wel voordelen! Knap dat je kunt kolven hoor, is mij nooit goed gelukt.
hahahaha.... Je hebt helemaal gelijk; eigenlijk zou ik moeten kolven voor de nacht.... en tijdens etenstijd wel moeten aanleggen.... "ja, sorry schat DAT adviseren lactatiedeskundigen.... " WAT zeuren... wil je het beste voor je kind, of niet....???!! (nu werkt dat hier niet... iig andere keren, want kon ik niet slapen van de stuwing... en kon ik nog snachts kolven.... terwijl man de fles gaf.... Edit...nouja keren: het is ook maar 1 of 2x gebeurd trouwens....
ik weet dat ik er toch alleen voor sta snachts..... zal deze keer niet anders zijn... hahaha ook lekker liezen dus....
Ik heb hier een meisje dat vanaf half 5 al wakker is en voortdurend aan de borst wil.. Zou ze niet genoeg binnen krijgen ofzo? Heb zere tepels inmiddels..
Hier kookt manlief ook elke avond, want ik heb een hekel aan koken haha. Nu ik verlof heb niet natuurlijk. Hij heeft 2 weken vrij en daarna ga ik natuurlijk wel koken. Maar hij vindt het leuk om te doen, dat scheelt. Snachts kolven doe ik trouwens nu niet. Ik heb genoeg productie om Niek te voeden. Over een paar weken gaat hij me wel inhalen dus dan zal ik wel meer moeten kolven om het bij te houden... Ik doe dus nou de avond voeding, want daarna moet ik wel kolven. Dus rond 23:00/00.00. Dan kolf ik dus daarna. Vriendlief duikt vroeg zijn bed in en gaat dan snachts eruit. Ik kolf dan pas weer rond 09:00, alleen lek ik dan wel enorm en dat vind ik dan wel weer irritant. Maar goed, je kunt niet alles hebben he @ gentle; waarom lukte het je niet om te kolven??
Sasjuh, lekker aanleggen, dat stimuleert de productie. Je tepels goed droogmaken na het drinken en eventueel een beetje zalf er op (en dan een koffiepad er op). Voor vannacht ook lekker, dan blijven je tepels niet vochtig. Daar gaan ze wel stuk van! Mocht ze nou alleen sabbelen en niet drinken, dan misschien een speentje proberen...? Niet iedereen is er gek op in combinatie met BV, maar het kan je tietjes redden...
Ze drinkt wel gewoon. Net haar er erg uurtje afgehaald en dan sabbelt ze druk op haar speen. Ze ligt nu aan links en rechter tiet heeft lekkage haha
Leske: Jeeeeeeeeej, 40 weekjes meid! Frenzy: heel veel sterkte vandaag! Ik denk aan jullie! Suzanne: ach, arm meisje van je zo ziekjes! Hopelijk knapt ze gauw weer op! Pioentje: fijn om te horen dat alles goed is gegaan en dat je wond goed geneest! En haha, dikke tieten? Ik kan niet wachten tot ik dat ook kan zeggen! hihi. Geniet van jullie mannetje! Eva: hier nogmaals gefeliciteerd met jullie zoon L.eander! Mooie naam. Geniet ervan meid! Zebra: fijn dat de ctg goed was maar balen dat je je zelf belabberd voelt! oeh, vliezen misschien gebroken? oh, toch waarschijnlijk niet! Nouja, afwachten dan maar! Shadow: vervelend van de pijn in je ribben meid! Hij is al wel ingedaald toch? Je zou haast denken dat t dan wel minder word...? Annemieke82: van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoontje! Geniet ervan! Eveline: dat meen je niet! Ben je net trots op jezelf dat je zo zuinig aan hebt gedaan met boodschappen, krijg je zo'n stomme parkeerbon! Bloempjuh: jeeeeej hopelijk zet het door meid! Ego: hier een redelijk drukke dag gehad! Vanmorgen kadootje gekocht voor ons jarige nichtje. Tenminste... ze word dinsdag 3 maar ze vierden het vandaag... Daarna door naar Almere (daar wonen ze). Iedereen had t continu over mn buik, hoe enorm ie wel niet is en hoe mn voeten eruitzien haha. Daarna zijn we lekker met zn drietjes naar de wok geweest. Nog ff met zn drietjes, nu het nog kan. We zijn net thuis en nu met beentjes omhoog op de bank en gaat manlief mn voeten en benen zo lekker masseren, proberen het vocht weg te masseren... mn kuiten staan ook echt op knappen, niet normaal!
Na het voeden... druppels melk erop smeren en aan de lucht laten drogen werkt ook goed.... ik sliep trouwens altijd op een grote handdoek...(ten hoogte van borsten) en met een handdoek om me heen geslagen.... Veel laten luchten dus...
Beesie fijne massage avond dan... hier deed vent het me te hard.... (nu had ik ook hard stuk in mn kuit vanwege kramp....) heb dus snel geroepen dat ie er maar vanaf moet blijven..... tja voetballers zijn natuurlijk van die lompe masseurs gewend....
Sasjuh... Rond dag 10 (volgens boeken)... hebben ze trouwens ook een regeldag Over het algemeen heb je regeldagen rond: 10 dagen 3-4 weken 3 maanden 4 maanden 6 maanden
Even snel nog, want ik las baby nieuws @ Annemiek: Gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon R.ivar. Wel een flinke bevalling gehad zo te lezen. gelukkig is het het allemaal waard. Heerlijk genieten nu. En zo'n reus is hij inderdaad niet.. @ Bloempjuh: Hopelijk zet het door. Succes! @ Frenzy: Geniet lekker van elkaar vanavond. Knuff meid! Verder allemaal fijne avond. Ik duik er vroeg in. Liefs Femme
Cerberus, jij had laatst zo'n website met die groei he? Ik heb dus nu metingen van afgelopen vrijdag, ben wel benieuwd wat die website daar nou van zou maken. Dit was het: DBP: 97,0 mm (conform 37w5d) HC: 341.0 mm AC: 324,8 mm (conform 37w5d) FL: 69,1 mm (conform 38w3d) EFW: 2976 gram (conform 36w5d) Wat ik niet snap, is dat de meeste dingen wat voorlopen en het gewicht is dan weer precies goed op de datum??? Hoe weten ze dat dan? Erg vreemd!