Gentle Gefeliciteerd met je 37 weken!!! en hier kijkt man ook erg uit naar zn vakantie..... naomi veel sterkte meid.... laatste loodjes!!!
Gentle: yeahhhhh 37 weken!!!! Cerberus: ja net nog een beetje toen ik op mn vuist blies... maar verder niet meer. Ik twijfel echt... vruchtwater of toch urine??? hmmmm ik ga zo mn bedje maar in. Beetje pijn onderin mn buik en rug... ik wacht wel af wat er eventueel vannacht en morgen nog gebeurd.... Truste dames!
Klopt idd leske dat het nu rugligging is. Maar bij mij zeiden ze tijdens de kraamzorgintake dat ze luisteren naar wat de moeder wil! Ik heb idd ook die deltababy zijlligging al liggen. Ben ook blij dat de kleine achteraf gezien zo bij mij op de kamer slaapt. Volgensmij hang ik heel de dag en nacht boven het ledikantje.. Haha Hier ff zwaar. Poep me helemaal leeg, heb het snikheet, duizelig. En mn buik is van slag. Voel me raar. Morgen ff aankaarten bij de VK..
tja... moeilijk.... je hebt toevallig geen ph-papier in huis (aquarium)...? herken het...... hopelijk krijg je snel een positief antwoord op je vraag..... tis wat he? zwangeren..... van vroeg tot laat, twijfelen over van alles en nog wat.... hoe'st met je pootjes trouwens....? hier lijkt het opeens wat af te nemen... (het is niet weg) maar ik lijk weer beetje enkels te krijgen.... hopelijk blijft het weg..... (daar houden we vocht vast...en daar verliezen we het weer.... hahahaha... )
Ja dan bel ik! Beloof ik Lig nu op bed, even rusten. En zo maar slapen. Ik moet om 10:20 er zijn. Wel een hele opluchting dat mn darmen nu euhh leeg zijn. Zat me in de weg volgensmij! Lekkker praatje haha
Ga de pc hier uitzetten..... Morgen kindjes weer naar school en psz brengen.... ik verwacht dat er baby's landen vannacht (niet hier) dus ik probeer morgenochtend even van te voren nog te spieken..... Voor diegene die aan t rommelen zijn.... succes....!!! xxx
Ik heb ook 8 maart gezegd vanaf het begin dus ben benieuwd. Ga zo ook naar bed, maar kijk nog wel ff op mijn telefoon. Ben erg benieuwd. Trusten! Leske
Zo zo wat een gerommel hier zeg. Allemaal heel veel succes. Ik lees morgen wel hoeveel baby's er bij zijn gekomen. @ Rens: Zelf de touwtjes in handen nemen qua kraambezoek. Anders zit je er zo echt doorheen. En bedje zoals de meeste dames al beschrijven. Kruiken op dekens met dop na beneden, maar dat las ik ook al ergens. In ieder geval geen zeiltjes. Succes meid en jij bent de baas. Geniet lekker van je ventje. Ik ga naar bed. Ik moet constant plassen, volgens mij is hij eindelijk aan het indalen. Dat zou ook gelijk die pijnlijke buiken verklaren. We horen het morgen wel. Welterusten iedereen Femme
Hier is het eerste kraam-gedonder al aan de gang... Sz is beledigd omdat ze L.ise nog niet heeft vastgehouden... Ze stond vrijdag om 6 uur voor de deur, en is 'boos' weggegaan toen ik zei dat we net aan tafel gingen... Vervolgens hebben we haar de rest vh weekend niet meer gezien. Ik baal echt van dit soort sfeerverziekende dingen! Merk dat ik me dan wil gaan verantwoorden, terwijl het óns kind is... Bah! Behalve onze ouders en de 93-jarige oma van manlief heeft niemand haar nog vastgehouden, dus...
@ Rens; Hier hebben we matras, overtrek. Verder ligt hij op een flanellen luier. Een hydrofiele luier voor onder zijn hoofd. Hier dus wel flanellen luiers, dat had het ziekenhuis hier wel geadviseerd. Schoonmoeders had die nog allemaal liggen, ideaal dus. Maar over hem heen? Lijkt me beetje onzinnig hoor. Stom van de kraamhulp dat zij zei dat zij wel op zou passen, huh?? Dat had ik ook niet gedaan hoor. Dus da's niet gek. Inderdaad slapen op de rug en switchen met hoofdje. In de box en als je erbij bent wel op de buik leggen hoor dat hij af kan wisselen. Dat is heel belangrijk! Verder ook met verschonen e.d wisselen van kantje zodat hij beide kanten op moet kijken en geen voorkeurs kant krijgt. Qua kruik.. Niek ligt hier ook in bed met kruik en hij ligt echt niet in zo'n luier. Wij hebben gewoon dekentje en laken en daar boven op dan de kruiken en daar bovenop dan een molton. Dop wel naar beneden doen. Gewoon goed checken of het lekt en als het lekt dan lekt het dus naar beneden. @ Anna; wat stom van je schoonzus zeg. Bah, dat soort dingen zijn inderdaad niet leuk. Moet zeggen dat wij dus nog geen kraambezoek hebben gedaan, gaan daar volgende week mee beginnen.
Kwam ff spieken, idd een hoop gerommel!! woensdag zag er hoopvol uit, na een ochtend vol weeën. Maar helaas stopte de hele boel:x Gisteren is de verloskundige hier geweest, ik zit op 3 cm ontsluiting maar verders te weinig activiteit Heb erg stugge vliezen, dus die zullen niet spontaan breken (verwacht ze) dus hier nog gewoon afwachten helaas
Hallo, Ja ik bel morgen echt even het kraamcentrum, want vind het allemaal wat veel afwijken van de dingen in het ziekenhuis en van de verhalen die ik hier van de ervaren mama's hoor... En ja, echt een flanellen luier nog ónder hem, en een flanellen luier mét een hydrofielen luier als nestje om zich heen. Maar ik vind het een beetje sneu. Hij heeft heel graag zijn tutje met speentje vast, dat kan hij nu ook niet pakken omdat hij helemaal ingepakt ligt zeg maar. De handjes moet ik langs zijn zij leggen en dan met die flanellen en hydrofiele luier inpakken. De kruik moet volgens de kraamhulp hier helemaal onderin in het bedje. Wel met een hydrofiel erom heen... Maar ONDER de dekens... Denk dat ik hem dadelijk toch maar erop leg... Wat safer. Jeetje mina, wat kan zo'n troel je onzeker maken he? Zou nu eigenlijk ook niet weten wat ik 5 dagen met haar hier moet... Voeding weet ik, bedje opmaken weet ik (hoe zij het wil dan )... Morgen badje... En dan? Kletsen? Ga ik liever die uurtjes ff zelf liggen... Naja, niet op de zaken vooruit lopen, eerst eens kijken hoe morgen loopt en het kraamcentrum ff bellen. Weltruste dames! En heeeeeeeeeeel bedankt voor jullie tips en adviezen. Dát is nu het fijne aan dit forum, je kunt eens vragen hoe andere moeders het doen... Echt fijn. Liefs en weltruste @ Dames die rommelen: zet hem op! Ben benieuwd hoeveel babytjes er morgen bij zijn haha
Hier ligt Niek dus wel op een flanellen luier, das wel fijn voor hem. Maar inpakken zou ik niet doen. Vriendlief hier zei dat hij dat wel eens ergens gelezen had, dat hem daarin inpakken wel lekker warm is. Maar als zijn temp goed is, zou ik dat niet doen hoor.
Ik zou die kruik doen hoe wij het doen.. Eerst dekentje en lakentje, daarboven op de kruik (wel in een luier inderdaad) en dan daar boven op nog een molton. Is toch wat safer inderdaad.