Maart 2012 Mama's Deel 4!!!!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Frenzy, 6 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. missiemaartje

missiemaartje Fanatiek lid

6 jun 2011
    2.986
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oei wat vervelend. Geen ervaring mee sorry.. Die van ons huilt echt bijna nooit. Alleen als hij al lang wakker is en echt honger heeft. Maar dat zal 3 keer per dag 2 minuten zijn of zo. Dus geen idee...

Heb je al wat dingen geprobeerd??

2. beesie

beesie Fanatiek lid

10 jun 2010
    1.660
    0
    0
    NULL
    Flevoland
    Nou hier net bij de verloskundige geweest. Helaas geen gebroken vliezen. Ze heeft zo'n testje gedaan met zo'n speciaal wattenstaafje. Ze zei wel dat ik erg veel waterige afscheiding heb... Dus dat zou het kunnen zijn, misschien gecombineerd met wat urineverlies zei ze... Nouja, we hobbelen maar weer door...
    Ze heeft verder niet getoucheerd omdat ze bang is dat ik daar weer veel overbodige rommels van zou krijgen. Ze zei al dat degynaecoloog t sowieso woensdag wel gaat doen... Dus nog ff wachten...

3. Anna27

Anna27 Fanatiek lid

7 feb 2011
    2.484
    0
    0
    @Frenzy: ik schijn ook idioot veel vruchtwater te hebben gehad. Zowel vk als kv schijnen met grote ogen te hebben staan kijken, haha! Dat verklaart ook de 8 kilo die ik de volgende ochtend al kwijt was...

4. Foxy74

Foxy74 Niet meer actief

Koen ook onrustig dagje. Voeding wat terug geven veel krampjes. Maar veel knuffelen!!! :)

5. Anna27

Anna27 Fanatiek lid

7 feb 2011
    2.484
    0
    0
    @Sasjuh: inderdaad, een draagdoek (of ergonomische draagzak). Ik heb met mijn zoontje wel eens het huishouden gedaan met hem in de draagzak. (strijken, vanaf een afstandje, haha!).
    Met L.ise nog geen ervaring met huilen, maar bij zoonlief hielp het echt om hem dicht tegen me aan te hebben!

6. missiemaartje

6 jun 2011
    2.986
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook redelijk wat vruchtwater. Bij de bevalling waren mijn vliezen gebroken, maar het was maar een heel klein scheurtje. Niek werd bij de geboorte gelanceerd, en al het vruchtwater spoot tegen het plafond omhoog. Jozef zat naast mij en een aantal artsen aan het voeteneind en die waren allemaal nat van het vruchtwater haha. Moet er nog steeds keihard om lachen als ik er aan terug denk!!

7. Rens

Rens Fanatiek lid

27 mrt 2011
    1.079
    0
    36
    Limburg
    Doos: Jan Linders doet er ook aan mee. Je kan die aanvragen via hun site, en dan krijg je een voucher toegestuurd waarmee je hem op kan halen. De Plus hier deed niet heel erg moeilijk, maar misschien ook omdat ik er mijn hele pubertijd heb gewerkt ;)

Het is inderdaad lekker rustig hier... Heerlijk, hoef niet eens een paar uur bij te lezen hahaha!

Frenzy: soms weet ik gewoon even niet zo goed wat ik moet zeggen... Het is lastig, het is oneerlijk, ga maar door. Hoop dat jij en je man een mooie dag samen hebben gehad en veel aan L.oek hebben kunnen denken. En inderdaad, geen babytjes op 3 maart, apart he... Maar het is gewoon L.oek zijn dag!

Moet hier zo weer verder... Pff, de dagen vliegen om zo hoor... Ben eigenlijk de hele dag bezig geweest, nog niet stil gezeten. De kraamzorg laat ik morgen denk ik voor het laatst komen, de rest doen we zelf wel. En kan mijn moeder altijd bellen voor ondersteuning ofzo bij de volgende keer het badje... Of als ik iets niet weet... Ze heeft 2 meiden 'groot' ( ;) haha ) gebracht, dus neem aan dat ze veel nog wel weet. Trouwens, waar ik eigenlijk wel een beetje van schrok, is dat ze aan het snotteren was en de hele neus dicht had zitten (verkouden dus!). Wat moet ik hier in hemelsnaam mee doen? Kan het kwaad? Vind het wel raar, dat ze zelf dit werk mag uitvoeren als ze verkouden is bij zo'n kwetsbare tere kindjes...

TIPTIPTIP!! Voor iedereen die een thermometer bij de Babydump heeft gekocht, en dan zo eentje die ze in 3 kleurtjes hebben...

Digitale Thermometer Grijs | Thermometers | Baby-Dump

Ga een nieuwe halen... Want de thermometer moet echt minimaal 40 seconden in het kontje worden gedaan voordat de temp zichtbaar is. Echt niet grappig meer, zolang... En die kleintjes hebben niet altijd dat geduld... Manlief is meteen een nieuwe halen na het werk, want dit schiet niet op...

Nou, ik ga het eten verder afmaken en dan lekker eten en dan staat de volgende visite weer op de stoep.

Ik wil volgende week 2 dagen inplannen dat we gewoon helemaal niks hebben (man heeft dan ook vrij). Dus ff geen visite, geen zorgmensen, gewoon lekker samen als gezinnetje. En helaas pindakaas voor de mensen die tot 6 uur moeten werken en de voeding van 7 uur dan niet halen... Kan moeilijk iedereen tevree stellen en het bezoek om 23.00 uur laten komen :S

Oow, voor ik het vergeet... Heb best last met op de WC zitten bijvoorbeeld. Links (daar waar de hechtingen zitten) is er dan een trekkend gevoel. De kraamzorg zei dat de verloskundige (die komt morgen op visite) het knoopje van de hechting wel even door kan knippen, dan heb ik nergens geen last meer van... Ervaren, gehechte (inwendig) moeders --> kan dit kloppen? (sorry dat ik veel in twijfel trek van wat mijn kraamzorg aangeeft, maar dit heeft ze zichzelf aangedaan...) Ow, ze gaf vandaag ook aan dat ik wel een beetje veel vraag... Echt op zo'n toon van: hmm, ben je een beetje moe. Dus om die reden ook --> morgen nog en dan weg ermee! Moet maar leren op mijn eigen te vertrouwen...

8. Rens

Rens Fanatiek lid

27 mrt 2011
    1.079
    0
    36
    Limburg
    Thermometer: moet je eentje met een flexibele 'kop' hebben? Of maakt dat niet veel uit?

9. roos1

roos1 Bekend lid

25 mei 2011
    554
    0
    0
    NULL
    NULL
    Uhhhhh???? :$ Amaaai! Dat kan al tellen! Hihi, arme artsen :p

10. missiemaartje

6 jun 2011
    2.986
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hmm irritant dat ze zei dat je een beetje veel vroeg.. Daar is zij toch voor?

Qua hechtingen.. Geen ervaring meer. Hier trok het ook best wel, en een bekende van mij had gewoon na 10 dagen de hechtingen eruit laten knippen door de VK (ook al waren het oplosbare hechtingen) en die zei dat ik dat ook kon laten doen, maar ik heb dat niet gedaan verder.

Qua bezoek, ik vind het knap hoor hoe jullie het doen. Hier nog geen bezoek gehad, behalve gisteren dus overgrootopa en oma en een tante van mij. Verder nog niets. Heeft ook nog niemand gebeld. Lekker rustig.

Qua badthermometer --> heb er wel een maar gebruik er geen. Vind het niet nodig, ik voel wel of het goed is. Maar kan me voorstellen dat als je hem gebruikt en het duurt zo lang, dat irritant is ja!

Ik ging gisteren voor het eerst de kleine hier in bad doen. In mijn eentje.. En toen kwam ik er achter dat er ee nscheurtje in de stop zit. Fijn!!! Ik Niek maar snel in bad gedaan en hup er snel maar weer uit voor de boel helemaal nat was. Moet manlief maar weer even terug gaan.

Qua verkoudheid kraamhulp.. wel raar hoor.. In het ziekenhuis deden ze dan gewoon zo'n kapje voor. Ze zeiden daar duidelijk tegen ons: GEEN bezoek laten komen die verkouden is.
    Laat staan dus zo'n kraamhulp die er continue bij is...

Gewoon lekker vertrouwen op je gevoel meid. Jullie doen het super, weet ik zeker.

11. missiemaartje

6 jun 2011
    2.986
    0
    0
    NULL
    NULL
    En arme papa hahahahaha. Ja die artsen schrokken zich kapot en manlief ook. Hij werd ook zo snel gelanceerd, 3 keer persen en hij was er. En met al dat vruchtwater haha.. Ik heb het zelf niet zo meegekregen maar manlief was helemaal hyper er van haha. Die vond het geweldig.

12. liefebees

liefebees VIP lid

6 dec 2010
    6.936
    204
    63
    Overijssel
    Hier hadden we idd ook die thermometer en meteen een andere gehaald, dat ding moet idd super lang in het kontje.

Dit is ook haar 1e huildag. Ze wil niet in de wieg en alleen bij me.zijn. Om 4 uur gaan voeden op bed en daarna is ze op mijn borst in slaap gevallen. Lig nu dus nog op bed want durf haar niet in de wieg te leggen haha.

13. missiemaartje

6 jun 2011
    2.986
    0
    0
    NULL
    NULL
    oh en gewone thermometer duurt inderdaad ook erg lang!!

14. la femme

la femme Fanatiek lid

16 jan 2007
    1.576
    0
    0
    Even snel:

Bij vk geweest. Alles goed. Kleine man nog niet ingedaald, maar ligt tegen de schaamschede aan, dus wie weet volgende week. Ze kon mijn buikpijn niet verklaren, dus daar weten ik niets meer over.
    Vandaag behoorlijk aan de slag geweest en voel me lichaam nu wel.

Vanavond maar weer lekker het bad in.

Knuffel voor iedereen

Femme

15. Foxy74

Foxy74 Niet meer actief

Hier wel thermometer met flexibele kop en lekker snel

Vragen? Jeetje daar zij ze toch voor. Lozen inderdaad!!
    Zo sneu voor je. Had je graag een lieve kraamhulp gegund na alles!

Hechten. Hier heeft vk ook gekeken na 10 dagen ivm pijn. Maar knoopje was al weg dus rest moeg zelf oplossen. Ze zei wel dat ze inderdaad vaak knoopje doorknippen. Dus even latreb kijken en dan die muts van de kraam er niet bij!

16. Cupido

Cupido Fanatiek lid

19 jun 2011
    2.205
    0
    0
    NULL
    NULL
    He he, er is inderdaaad niet gek veel geklets. moet ook een beetje eerlijk bekennen dat ik niet erg gemotiveerd wordt door al die bevallen dames. Beetje het gevoel "Ik wil ook". Ik merk aan mezelf dat ik aan het wachten ben. Ik kan het dan ook ineens helemaal zat zijn. Zover is het nog niet, maar voel aan mezelf dat het niet lang meer duurt dat dat gevoel gaat komen....

Zit ook telkens te denken, "wat zal ik morgen weer eens gaan doen..." blehh

17. 0Zebra0

0Zebra0 VIP lid

6 nov 2010
    10.813
    0
    36
    Noord-brabant
    thermometer, die heb ik dus ook welke Rens plaatste,
    dus toch maar even een ander halen.

Foxy welke heb jij alsik vragen mag ?

18. Cupido

Cupido Fanatiek lid

19 jun 2011
    2.205
    0
    0
    NULL
    NULL
    thermometer, er zat er hier een in het kraampakket van de zorgverzekering. Geen idee of het een goede is. Anders is er snel 1 gekocht bij de Kruidvat.

19. Rens

Rens Fanatiek lid

27 mrt 2011
    1.079
    0
    36
    Limburg
    Ja, veel mensen hebben die thermometer. Missie, het gaat om een koortsthermometer, niet om de thermometer van het badje ;)

Man heeft er eentje gekocht, maar die is zonder flexibel uiteinde zeg maar. Weet niet of ik die nu kan/moet gebruiken of beter eentje kan pakken met een flexibel uiteinde...

20. pioentje

pioentje Bekend lid

18 jul 2011
    782
    0
    0
    NULL
    Den Haag
    Hey, even snel alles gelezen, en 3 meiden erbij!

Gefeliciteerd met jullie dochters!!!!!!

Gisterenochtend mochten we naar huis!! Wat een heerlijkheid, je eigen huis!! De kleine man doet het super, alleen zijn temperatuur is vrij laag, waar ik me wel een beetje zorgen over maak, volgens de kraamhulp is dit niet nodig, omdat dit vaker gebeurd bij kindjes met dit gewicht. Maarja dan toch......

Het herstel van de wond gaat ook goed, wel veeeeeeeel te langzaam naar mijn zin, maar ik ben ook nogal ongeduldig. Ik kan hem nu niet uit z'n wiegje tillen, wat dan weer een hoop (kraam) tranen met zich mee brengt. Mijn bevallingsverhaal zal ik morgen nog even schrijven, ik heb helaas geen verbinding met internet vanuit mijn bed.

Ik duim echt voor de dames die overtijd zijn!!!

Deel Deze Pagina