Dames, hier de bevallijst voor in het forum.... Op jullie verzoek Ga nu even snel de paarden doen en kom straks even lezen en reageren!
meldplicht..... heb iig bij gelezen.... al heb ik snel snel gelezen, om zebra's ontknoping te kunnen lezen... en "poef" was daar een nieuw deel.... gelukkig een loos alarm....!!! maar schrikken.... knuffel... las nog dat iemand schreef dat de baby met 36 weken mag komen??!! 37 weken moet dat zijn, neem ik aan..... (vroeger was het zelfs 38)..... Frenzy... las ergens een topic dat iemand rustiger werd als de bevalling er aan zat te komen? begin me toch af te vragen of dat voor jou ook gaat gelden... Foxy succes donderdag.... hopelijk is beeb je goed gegroeid....!!! Gentle hier ook vanaf vandaag zw. verlof.... qua weken dan... .... Pompeloes.. huh ga je mee gokken?? Denk je nu dat wij daar in gaan trappen.....??!!! beetje een datum opgeven die niet klopt..... Roos1.... volgens mij las ik ergens dat het wenselijk is dat een eerste met 36 weken is ingedaald... mijn eerste was trouwens met 40+1 nog niet ingedaald.... en ben met 40+2 bevallen.... Suzanne het gaat gaat hard.... maar aan de andere kant.... ouderschap bestaat net zoveel uit "loslaten" (stap voor stap) als voor zorgen.... uiteindelijk is het onze taak (naar mijn mening) dat het goede, zelfstandige volwassenen worden, die goed kunnen functioneren in de maatschappij..... (zegt cerberus dapper, terwijl ze vanochtend een traantje stond weg te pinken bij de psz,omdat dochter opeens opstandig doet...) Ik begrijp je dus helemaal!!!
@Eveline, ik pieker niet echt specifiek over de bevalling zelf (de pijn). Maar over de 'vader' die half in beeld is tot niet. En zijn familie. En de manier waarop alles gaat, en hoe alles straks gaat lopen. En dat sommige dingen ZO verschrikkelijk confronterend zijn omdat ik 'maar' alleen ben...
oja.... ik wil nog even een uhhh "waarschuwing" plaatsen... wat ik geleerd heb van de andere topics waarin ik meeschreef..... (en voor sommigen wellicht bekend).... Er zijn dalijk dames die over de 37 weken zijn..... en die eronder zijn.... De beladviezen bij vk's voor NA de 37 weken, zijn heel anders als die van VOOR de 37 weken....... Krijg je regelmatige weeen, wat bloedverlies, etc. etc. etc. en ben je nog geen 37 weken, bel gelijk vk/gyn... Er zijn dus dames geweest die 35 weken zwanger waren en nog niet gingen bellen omdat ze nog niet om de 5 minuten kwamen.... of gingen wachten tot er weeen kwamen, omdat hun vliezen gebroken waren en ze dachten dat ze dit niet gelijk hoefde te melden...... klinkt logisch.... maar toch zet ik het er even neer.... (heb ik iig mn gevoelsmatige plicht gedaan!)
@ Lautje, jullie dus ook al een aantal verjaardagen in het vooruit zicht. Wij ook echt heel veel... Denk dat we maar een paar dagen in februari en maart hebben dat er niks staat. Dus moet goed proberen te mikken @ Frenzy, haha ja ik doe nog lief tegen husby En jij rustig aan doen hé... @ Zebra & Lautje jullie laten ons wel schrikken hoor! Gelukkig is alles in zoverre nog goed met jullie en de beepjes. @ Ceberus, het was toch zo dat je beepje van 36 weken kan komen en je vanaf 37 weken thuis mag bevallen? Hier vond ik het gister ook wel even spannend. Voeld me zo raar. Maar niks aan het handje natuurlijk en heerlijk geslapen vanacht
meissie...begrijp wat je bedoelt, MAAR sommige dingen moet je pas druk maken als het daadwerkelijk speelt.... soms lopen dingen "vanzelf" terwijl je van te voren problemen verwacht.... ik heb andere onzekerheden..... Hoe ga ik dat straks doen met 4 kleine kids...? etc. Misschien maar niet over nadenken maar blanco instappen..... mijn oma's waren beide vroeg weduwe... met 5 en 4 kinderen waarvan de jongste een paar maanden (vaders kant) en bij moeder kant 1 jaar waren..... dus beetje jouw verhaal en mijn verhaal door elkaar....(alleen en veel kinderen) en die zijn ook groot geworden... knuffel....
ik weet echt niet beter als dat het 37 is... vk sprak laatst ook over 37..... nu kan het zijn dat de een spreekt over: aan het einde van week 36.... en de ander over 37..... en dan zit er natuurlijk maar 1 minuut verschil in... (voor twaalven en na twaalven...)
@ Foxy, bedankt voor de tips! Haha die baard is echt onwijs grappig trouwens...weet niet waarom maar ik kreeg er echt de slappe lach van hihi @ Frenzy, mooi lijstje! En volgens mij is Josagi de dag voor Missiemaartje bevallen, de 16e dus. En MySunShine is ook bevallen van 2-ling D.ex en N.ina (toch? Daar droomde ik in ieder geval vorige week een keer over en toen bedacht ik me ineens dat die namen uit GTST kwamen en toen wist ik niet zeker meer of ik het nou écht had gelezen of dat ik het had gedroomd...)
hier is het toch ook 37 weken hoor,en zelfs liever 38 @ceberus ja,de ks staat nog niet gepland,en hij kan natuurlijk nog spontaan komen dus ik gok de 16e (hoop )
Je zou iig ECHT niet de eerste zijn bij wie dit gebeurt..... Heb het zoooooooo vaak gehoord/gelezen..... Ga ik duimen voor je voor de 16de...
Frenzy: je mag voor mij even wat veranderen op de site en op het lijstje: er staat nog dat ik een ziekenhuis bevalling wil, maar dit is veranderd in thuis. En ik ga toch proberen borstvoeding te geven... Thx!
@leske, zag je foto's nog voorbij komen maar er nog niet op gereageerd....mmmmmmooooooooooooooooooi!! @beesie, ja gaat erg hard! Fijn dat je geen zenuwen hebt, heb zelf ook yoga gedaan maar ben van nature al een onzeker persoon...werkt misschien ook wel mee. Helemaal gelijk wat de rust betreft, knap hoor! @gentle, fijn dat je verlof hebt, geniet er lekker van! @eveline, hihi dat is leuk gezegd maar ben ook gewoon een stresskip denk ik...oh en een beetje laks wel waardoor er vanzelf stress komt. veel lezen helpt mij ook wel, hopelijk geeft t jou ook wat rust. Succes bij de VK. @foxy, lief dat je de moeite neemt betreft het neerzetten vd ademhalingstechnieken enzo. Ik heb ze ook gehad met yoga, maar hoor van veel mensen dat ze daar tijdens de bevalling niet gek veel aan hadden, maar iedereen is anders. Dat hypnobirthing lijkt me ook erg goed, sowieso is ontspannen zijn nooit weg @frenzy, bedankt voor t mooie lijstje! @cerberus, kom zelf uit een gezin van 4 en dat was erg gezellig...maar geloof ook niet dat het erg makkelijk geweest is voor mijn moeder. Toch hoor ik haar er nooit over, maar nu wuift ze toch al snel alles weg. Kan me wel voorstellen dat je je daar mee bezig houdt, is toch niet niks hoor 4 kindjes!
@cerberus dankjewel voor je lieve woorden! Ja probeer ook niet naar de toekomst te kijken. We zien het wel...
@36/37 Weken: volgens mij is het meer dat je vanaf 37 weken 'op tijd' bent. Daarvoor is het kindje prematuur, maar ik vermoed dat er met 36 weken echt niet zo heel veel aan de hand zal zijn met de baby. @Angst voor bevalling: op zich niet echt, maar gezien de vorige keer heb ik wel zoiets van 'let's get it over with'. Ik hoop gewoon dat het dit keer wel gewoon normaal verloopt en ik in ieder geval niet weer van mijn kind gescheiden wordt. Iemand schreef ook over een vriendin bij wie de hele schoonfamilie het kind al had gezien voordat zij het zelf had gezien. Ik heb daar met mijn vent vorige keer (en dus ook deze keer) heel duidelijke afspraken over gemaakt. Niemand ziet het kind (behalve hij en medisch personeel) voordat ik het zelf gezien heb. Pas daarna mag de familie langskomen. Moest (en moet) er echt niet aan denken dat er familieleden zijn die mijn kindje eerder te zien krijgen dan ikzelf. Het beste advies dat ik kan geven is dat je je zeker wel in moet lezen, maar dat je je ten alle tijden moet blijven realiseren dat je het nooit kunt plannen en dat het je echt gewoon 'overkomt'. Je kunt gewoonweg niet op voorhand weten hoe je lijf gaat reageren. Hou je ook niet teveel vast aan allerlei gouden regels als '1 centimeter ontsluiting per uur'. Ik deed dat namelijk wel terwijl ik in een soort van weeënstorm zat. De gedachte dat ik dat nog zo'n 7 tot 8 uur moest volhouden werd me echt te veel... Maar voordat ze de pijnstilling hadden aan laten rukken, moest ik al persen. Oh, en nog een goede tip die ik over heb gehouden van de vorige bevalling: ga regelmatig even naar de wc om te plassen. Een volle blaas kan namelijk de ontsluiting tegenhouden! @Ego: gisteren een baaldag gehad. Veel last van mijn buik gehad. Geen idee of mijn darmen van de leg waren of dat meneer misschien aan het indalen was geslagen. Lijkt vandaag wel iets beter te gaan.
zo lautjuh dat was dus ook even schrikken voor jou! hoe gaat het nu ? hier belde net het ziekenhuis nog, hoe de nacht gegaan was en als ik vandaag/vannacht weer wat voelde meteen moest bellen en donderdag niet afwachten voor de ctg. toch fijn. dacht dat het ziekenhuis niet zo van het ''meeleven'' was, meer gewoon als ''patient nr..'' staat natuurlijk gewoon in hun systeem dat ik er gisteravond ineens was, maar toch. een fijn gevoel dat ze aan me ''denken''
Ik heb gister met vriend afgesproken dat wij de familie pas gaan bellen nadat ik weer helemaal bij kennis ben , en ons kindje heb kunnen zien/vasthouden. daarna willen we samen gaan bellen. zal dan wel een aantal uur tussen zitten maar dat geeft mij meer rust dan dat vriend meteen iedereen belt en ik inderdaad op de kraamkamer kom en iemand met mijn kind zie zitten en dat alles heb ik gister besloten toen ik dacht terplekke te gaan bevallen
Mon... Nu je het schrijft.... hier waren mn darmen ook aan t klooien..... Volgens mij is het ook een "hormoonkwestie".... Die "verwekingshormonen" schijnen ook laxerend te werken.... nouja nu zit ik ook weer in mn "vreet-weken".... heb alweer 8 sneeen brood op vandaag.... en..... juist nog steeds honger....... word er gek van..... (me zo maar weer opmaken voor het ophalen van zoon en dochter... dreumes uit bed halen... etc. etc.... bah.. ik heb geen zin...)
@Zebra hahaha. Ik heb ook al duidelijk tegen mijn moeder gezegd dat de familie even relaxt moet blijven Mijn broers, stiefpa, tante en schoonzus worden al wild bij het idee dat hun neefje zich binnenkort aandient! Dus heb ook echt gezegd, ik wil eerst even 'kennis' maken. En bijkomen, en dan pas als ik gewassen ben, en er weer 'toonbaar' uitzie mag de rest binnenkomen! Wil niet graag met mn benen wijd al iedereen ontvangen haha!