Maart 2012 Mama's Deel 4!!!!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Frenzy, 6 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mon

Mon Fanatiek lid

6 jul 2011
    1.135
    0
    0
    NULL
    NULL
    Tja, van het weekend was van dat laxerende weinig te merken hier (had als dreigement al de lactulose op het aanrecht gezet), maar blijkbaar is het nu ineens weer omgeslagen. Moet wel zeggen dat ik nu ook echt bewust probeer veel meer te drinken dan ik tot nu toe deed.

En vreetbuien... hoe herkenbaar. Heb alleen vaak geen idee waar ik dan trek in heb, danwel hetgene waar ik trek in heb is niet in huis (gelukkig maar!).

2. Eva1983

Eva1983 VIP lid

2 sep 2007
    9.025
    2
    38
    Toch nog een momentje rust ingepland :D Dus daar ben ik weer :cool:

@ Frenzy: super dat lijstje!!!! Dankjewel!

Buddy's: Hebben we al nummers uitgewisseld? Ik denk trouwens dat ik het zelf wel kom melden, tenzij de bevalling e.d. anders verloopt dan we hopen. Dus voor de zekerheid wil ik toch je nummer Sheena, wisselen we die uit via een pb-tje?

@ Zebra: wat netjes en attent dat het ziekenhuis heeft gebeld!

36/37 weken: Mijn vriendin is met 36+ bevallen. Ze MOEST toen verplicht naar het ziekenhuis en het wordt ook echt benadrukt dat het aan de vroege kant is. Haar kindje was gelukkig gezond maar had wel langere tijd nodig om zelf op temperatuur te blijven.

@ Shadow: probeer je er niet te druk om te maken, al is dat erg lastig natuurlijk (herken het wel, ik zou me er ook druk om maken). Ik hoop van harte dat jij en ukkie vooral in het begin genoeg rust krijgen om aan elkaar te wennen en te genieten. En dat vader en familie het geduld kunnen opbrengen om jou die eerste momenten in alle rust te gunnen. Knuf!

Familie na bevalling: Bij de eerste hebben wij pas gebeld toen zoonlief geboren was :):p Dus mijn ouders zijn gewoon nietsvermoedend gaan werken terwijl ik lag te puffen ;)
    Nu ligt het anders aangezien we mijn ouders nodig hebben als oppas voor de oudste. Ik laat het aan mijn vriend over wanneer hij zijn moeder en broer wil bellen. En ik bekijk dan wel of ik mijn zus en zwager wil bellen als het begonnen is of wacht....

3. Ligero

Ligero VIP lid

1 aug 2011
    6.823
    1.533
    113
    vreetbuien heb ik dan weer geen last van...ik moet mezelf er juist regelmatig aan herinneren om weer wat te eten!
    Was vanmorgen netjes om 08.00u me bed uit en heb nog maar 1 boterham gegeten. Was voorheen wel anders. Ik drink wel erg veel!

En hier ook met vriend afgesproken dat ik eigenlijk niet eens wil dat er iemand gebeld wordt als we naar het ziekenhuis gaan...ik ken mijn schoonvader, die zit dan nog eerder in het ziekenhuis dan wij zelf! Neehoor, we bellen wel als het er is en als we allebei al eventjes hebben genoten van ons kleintje.

4. Eva1983

Eva1983 VIP lid

2 sep 2007
    9.025
    2
    38
    :) Ik heb wel last van snoepbuien, zo had ik net echt megazin in gevulde koeken....maar heb ze niet in huis...nouja dan maar chocola...waar ik weer van ga hoesten... ;)

En is dat zo dat het verwekingshormoon laxerend werkt??? Ik heb al een week last van onverklaarbare dunne ontlasting ;) (sorry)...

Gisteren vroeg ik mijn vriend wanneer hij dacht dat ons uk zich zal aandienen. Hij denkt de 25ste, ik 24 of 27 februari.....zegt mijn zoontje ineens heel droog: Ik denk....uhm...14 febrie! :cool: Wel een beetje vroeg maar zou wel heel grappig zijn als hij gelijk krijgt :p

5. Anna27

Anna27 Fanatiek lid

7 feb 2011
    2.484
    0
    0
    @Wie er het eerst bij je baby mag: bij ons gaat waarschijnlijk 1 van de moeders op ons zoontje passen (tenzij het 's nachts gebeurt en hij er doorheen slaapt...)
    Ik zie mijn schoonmoeder er nog het meest voor aan om gewoon samen met zoonlief de slaapkamer in te komen, terwijl ik toch iig een half uurtje als gezin wil hebben! Ergens ga ik er vanuit dat ik dit niet aan manlief hoef te vertellen....

@Angst voor de bevalling: hier totaal niet eigenlijk. Ondanks dat ik vorige keer een helse rugweeënstorm heb gehad! Ik ga er wel een beetje vanuit dat het deze keer sneller zal gaan, maar verder laat ik het maar over me heen komen.... Ik heb deze zwangerschap trouwens wel veel meer voorweeën dan vorige keer. Ik hoop dat dat ook iets qua ontsluiting doet!

6. la femme

la femme Fanatiek lid

16 jan 2007
    1.576
    0
    0
    Okee...dat lezen gaat hem niet worden. Mijn meisje wil ook graag aandacht.

@ Shadow: Hoe gaat het met je broer? Wat zal jij geschrokken zijn. Moest hij wel in het zh blijven tot de operatie? Sterkte met hem
    @ Zebra: Oh wat een stress gisteren opeens. Weten ze waar de pijn vandaan kwam? Fijn dat ze je goed in de gaten houden.

Het spijt me meiden, maar ik stap ervan af hier maar weer in....Er zijn te veel meiden met verlof. Zo kan ik het niet bijbenen ;)

As woensdag mijn laatste dag werken. Kreeg net een bloemetje thuis bezorgd van mijn collega's. Lief hoor.

Ik ben weer aardig opgeknapt al blijft mijn hoofd erg vol voelen en dat blijft wel vermoeiend. Maar wat wil je met dit weer.

Ik ga alles weer in de gaten houden nu, dan kan ik weer een beetje mee babbelen. Je kan hier gewoon niet ziek worden :$:D

Liefs femme

7. la femme

la femme Fanatiek lid

16 jan 2007
    1.576
    0
    0
    16 februari Pompeloesje
    20 februari MupKUH
    21 februari Leske
    24 februari Guusje
    25 februari Anna27
    27 februari Beesie
    27 februari Eva
    29 februari Happymom
    29 februari Sasjuh
    29 februari Mon
    29 februari Foxy74
    2 maart cvermeulen1979
    3 maart Suzanne
    10 maart lautjuh
    14 maart EmvSenR
    14 maart Fropste
    15 maart Gentle
    16 maart Frenzy
    18 maart la Femme
    17 maart Cupido
    21 maart Shadow
    25 maart cerberus
    2 april Eveline1986

Ik was er weer afgevallen zag ik :D

8. Shadow08

Shadow08 Fanatiek lid

31 aug 2011
    1.285
    0
    0
    Hoorn
    @Eva, mijn (ex)schoonfamilie is buiten beeld, en mijn ex toont ook geen interesse! Dus daar hoef ik me niet druk om te maken, denk ook niet dat mijn familie hem uberhaupt binnen laat op dat moment haha.

Ga zeker te weten genieten van het momentje met mijn ukje! Kan niet wachten :D Gaat niemand me afnemen, anders ga ik over lijken hoor. Komt de terror in me naar boven haha!

9. naomi123

naomi123 VIP lid

22 mrt 2009
    8.840
    0
    0
    gastouder en verkoopster dierenspeciaalzaak
    16 februari Pompeloesje
    20 februari MupKUH
    21 februari Leske
    24 februari Guusje
    25 februari Anna27
    27 februari Beesie
    27 februari Eva
    29 februari Happymom
    29 februari Sasjuh
    29 februari Mon
    29 februari Foxy74
    2 maart cvermeulen1979
    3 maart Suzanne
    10 maart lautjuh
    14 maart EmvSenR
    14 maart Fropste
    15 maart Gentle
    16 maart Frenzy
    18 maart la Femme
    17 maart Cupido
    21 maart Shadow
    22 maart Naomi123
    25 maart cerberus
    2 april Eveline1986

zo mezelf er ook even op gezet.

10. Shadow08

Shadow08 Fanatiek lid

31 aug 2011
    1.285
    0
    0
    Hoorn
    @broer, (vergeet hem helemaal, schaam schaam!!) vanmiddag moet hij terug naar het ziekenhuis voor controle van de zwelling. Afgelopen vrijdag hebben ze hem ingegipst en dat weer aan de bovenkant open gezaagd ofzo vanwege de zwelling en daar omheen verband. Hij moest de afgelopen dagen alleen maar omhoog met zijn enkel en rust houden!

Vanmiddag krijgen we te horen of hij geopereerd wordt morgen! Dan krijgt hij plaatjes in zijn enkel. En dan in het gips en rusten!
    Hij wordt nu al gek van de verveling. Maar ik ga hem maar lastig vallen als ik straks verlof heb! En zal nog wel even revalideren worden voor hem! Misschien is zijn kleine neefje er wel als hij nog thuis is, komt ie maar veel op visite haha!

11. 0Zebra0

0Zebra0 VIP lid

6 nov 2010
    10.813
    0
    36
    Noord-brabant
    16 februari Pompeloesje
    20 februari MupKUH
    21 februari Leske
    24 februari Guusje
    25 februari Anna27
    27 februari Beesie
    27 februari Eva
    29 februari Happymom
    29 februari Sasjuh
    29 februari Mon
    29 februari Foxy74
    2 maart cvermeulen1979
    3 maart Suzanne
    12 maart Zebra
    10 maart lautjuh
    14 maart EmvSenR
    14 maart Fropste
    15 maart Gentle
    16 maart Frenzy
    18 maart la Femme
    17 maart Cupido
    21 maart Shadow
    22 maart Naomi123
    25 maart cerberus
    2 april Eveline1986

12. Ligero

Ligero VIP lid

1 aug 2011
    6.823
    1.533
    113
    Zo net terug van VK en de hartslag van de beeb was echt suuuuuuuperhoog!!!! Hebben een tijdje gewacht en toen was het wel weer lager. Geen idee wat het geweest was?

Verder was de weegschaal daar absoluut niet aardig voor me, 3,5 kilo méér als dat ik thuis weeg :$ Mja ach, kan ik ook niks aan doen hoor.

Er staan dit keer wat meer gegevens op de zwangerschapskaart en ik heb geen id wat het betekent. Dit staat er:
    1/2 NX
    CBBBI (zoiets tenminste, beetje onleesbaar maar hier lijkt het op)
    En dan een tekeningetje met een rondje en een streepje omhoog (denk de ligging van de beeb?) en daarachter 32cm (als dit van de baarmoeder is dan is dat wel erg groot of niet?)

Weet iemand wat het betekent?

En even met VK over bevallen gesproken. Heb wat foldertjes meegekregen over pijnbestrijding om door te lezen en de volgende keer gaan we daar dieper op in.

13. Ligero

Ligero VIP lid

1 aug 2011
    6.823
    1.533
    113
    Oja, en nog helemaal niks ingedaald volgens deze VK. Terwijl op de 3D-echo gezegd werd tijdje geleden, wél ingedaald.
    Nou snap er niks meer van hoor...

Ach, als het er maar uit komt straks :D

14. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Foxy, leuk om te lezen van die ademhaling.

Wat vooral heel belangrijk is (voor iedereen) is dat je partner dit ook weet, of je wat uitprint/opschrijft voor tijdens de bevalling. Ik was helemaal black out tijdens de bevalling, geen flauw idee meer wat je nou wanneer moest doen. Heb me ook hevig verzet, en daarmee werk je de hele bevalling tegen. Aanspannen, niet meer ademhalen, alles verkrampen, doe dat allemaal maar NIET! ;) maar goed, je vent moet ook weten waarmee hij je dan kan helpen, natuurlijk.

Roos, indalen gebeurd meestal tussen 34 en 38 weken volgens mij, dus ze voelen straks vast even. Maar, het kan nog gerust!

Beebielove, hahaha :D:D Ik ben heel goed in peptalk, alleen meestal vooral voor anderen ;) Nu zelf nog doen ;)

Frenzy, wauw, je hebt gewoon al een hele lijst gemaakt, mooi! Ik zie dat ik de laatste groene ben...

Cerberus, heel goed wat je schrijft! Die 37 weken is wel een belangrijke grens als het gaat om dit soort dingen. Ik kijk er ook erg naar uit!

Mupkuh, je baby kan altijd te vroeg komen, ook met 35 weken of nog eerder. Maar met 36 weken is nog steeds prematuur hoor. Vanaf 37 weken mag je thuisbevallen en heet je kindje ook officieel 'a terme'. De bevalling remmen doen ze volgens mij al niet meer vanaf 33 weken.

Bellen, wij hebben mijn moeder nodig als oppas, en helaas weet dan dus van die kant (vader, zusje) iedereen dat het begonnen is. Maar ja, dat is dan maar zo... Julia is daar wel vaker, maar mensen vragen dan toch 'Oh, ben je lekker bij oma, moest mama weg ofzo?' En mijn meisje kennende heb ik mijn moeder niet eens nodig om iedereen te laten weten dat er een kindje aankomt ;) Zaterdag nog een wildvreemde, die ze opeens aansprak en vertelde dat er een baby kwam. Schattig! Gelukkig is mijn moeder heel discreet en kan ze heel goed ergens omheen kletsen, of zal ze in ieder geval geen sms'jes gaan sturen 'Hoe gaat het nu?' ofzo. Ze zal ons echt wel met rust laten!
    Oja, en wie er als eerste bij mag --> Julia! En dan ook echt alleen Julia, en geen opa's en oma's mee. Ik heb het ook al met mijn man besproken, dat hij Julia dan ophaalt van beneden en dat we ook nog even een poosje met z'n vieren hebben. Opa's en oma's kunnen nog lang genoeg er van genieten, maar dat momentje wil ik echt even rustig samen hebben!

Eveline, ik weet dat BIBI betekend 'baby in bekken ingang', dus misschien betekend BBBI iets van 'baby boven bekken ingang'?? Die C kom ik niet uit. Heeft ze getoucheerd? Zo'n rondje met een streepje stond er bij mijn eerste ook aan het eind, maar dacht dat dat betekende dat je nog geen ontsluiting hebt... Misschien toch niet dan, iets met de ligging misschien (hoofdje beneden)?? 1/2 NX heeft te maken met de hoogte van je baarmoeder, op de helft tussen je navel en je borstbeen geloof ik. Is heel netjes hoor geloof ik!

Enneh, indalen kan best een stukje gaan, en er dan weer uitfloepen. Helaas... Hopelijk bedenkt hij zich binnenkort dat het wel een mooi holletje is daar beneden ;)

Wij gaan ff eten! Druk hier hoor ;)

15. liefebees

liefebees VIP lid

6 dec 2010
    6.936
    204
    63
    Overijssel
    Die 1/2 NX is geloof ik je baarmoeder tov je navel, hoever hij er bovenuit komt.
    Dat met CBBBI zal waarschijnlijk iets met het indalen te maken hebben.
    Rondje met streepje omhoog betekend idd de ligging van je beeb, hoofdje ligt naar beneden.
    En die 32 cm is idd je baarmoeder, kan prima volgens mij!

Pff ik heb vanmiddag de extra groei echo en vindt het ineens toch wel spannend.. Straks is ze niet goed gegroeid. Voel vandaag ook minder beweging dus ben wel blij met de echo straks!

16. Shadow08

Shadow08 Fanatiek lid

31 aug 2011
    1.285
    0
    0
    Hoorn
    Ik heb ook al die dingetjes staan op mn kaart. Snap er ook nooit iets van haha!

Oh ik had nog peertjes over gisteravond, zalig!! Net opgewarmt en even een bordje vol gegeten. Om te smullen ahaha :D :D

17. Frenzy

Frenzy Fanatiek lid

21 okt 2010
    2.112
    263
    83
    @ Guusje; schiet al op meid! T zijn echt de laadste loodjes nu! Hier ook een drukkende beeb tegen mn ribben en kleine beeb is al weken ingedaald....

@ Lautjuh; Wat spannend vanacht, gelukkig nog loos alarm...ik zou niet gaan werken na zo een nacht, desnoods mrg weer... Maar even je rust terug pakken!

@ Pompeloesje; eumhhh... Jouw datum staat er bij!? Is dit 'DE DAG'?! Dan is het echt aftellen! Aaaahh... Ik lees dat de KS nog niet gepland is....

@ Leske; hoe was het bij de VK?! Wel bizar dat een tweede zw-schap zo anders kan zijn... Hoop dat de misselijkheid en duizeligheid weg trekken, kun je er nu niet bij hebben!

@ Beesie; nog een weekje, en je mag officieel!!! Volgens mij is 'rustig blijven' heel belangrijk! Tis aangepast, wat een verandering... Leuk dat je thuis gaat, ben jaloers! op de lijst hier op het forum pas ik het later aan oke!

@ Gentle; fijn dat je er zo rustig onder bent (is volgens mij ook het beste...) Je komt bij mij ook altijd heel rustig over, weet natuurlijk niet hoe dit is in real life! Ja en jou ist echt spannend, ik denk dat jullie een meisje krijgen! Hihi!

@ Eveline; hihi... straks beval je als eerste! Ik ben benieuwd wie er straks 'goed gegokt' heeft! Succes bij de controle vandaag!

@ Zebra; fijn dat het goed was allemaal, was wel weer schrikken.... Ben benieuwd hoe het donderdag is... Knuffel meid, voor jou had het nu beter al een maand verder kunnen zijn! Wat netjes van het ZK dat ze je hebben gebeld!

@ Suzanne; knuffel meid! Die stomme hormoonen ook! Hier ook last van hoor... Pfff huil soms als een klein kind waarvan het speelgoed is afgepakt ;). Fijn dat je goed geholpen wordt en goed om te lezen dat de veranderingen allemaal goed lopen!

@ Foxy; fijn om te lezen dat je nu zo goed voelt, lekker van genieten hoor! En succes donderdag, hoop dat de kleine een inhaalslag heeft gemaakt! Goede info foxy over de ademhalingsoefeningen!

@ Roos; Hihi... je naam wordt wel veel vermoemd in het stukje, kan alleen maar positief zijn!

@ Cerberus; nee geloof niet dat dat voor mij opgaat ;).... Maar heb ook gewoon nog zoveeeeel energie.....En het voordeel, ik kan het allemaal nog.... Mss zit ik bij een volgende zw-schap wel met 20 wk met mn benen omhoog.... Met jou alles goed? Goede tip! Staat bij op de zw-kaart/envelop... Maar idd de grens ligt op 37 weken....Wel of niet gelijk bellen!

@ Mupkuh; bij ook al spannend, meiden toch! En fijn dat je toch nog een beetje lief bent voor je ventje... Hihi hij moet je straks ook nog steunen!

@ Shadow; knuffel meid! Je bent zo sterk, zie bevalling red jij ook, en als je die frummel straks vast hebt, dan weet je het. En het is vervelend dat je in deze situatie zit, maar je hebt goede steun van je familie toch en nogmaals je bent kei sterk! Aaaiiih knlintk allemaal niet prettig voor broer en snap dat hij het niet leuk vindt... Tis ook een echte gecompliceerde breuk volgens mij?

@ Eveline; thx voor de tip, van Josagi weet ik het niet, weet dat ze vanaf 20-01 gefelicteerd werd in het drielingentopic, we wachten het wel af wanneer ze meld (dan kunnen hopelijk ook de namen erbij). Van Mysshunshine hetzelfde, ik plaats geen gegevens als ik niet zeker weet of ze dat willen zeg maar... Ga je nog steeds pben hoor ;)....

Wat spannend die hoge hartslag... Hihi... was ze ook druk? Mss was ze wel aan het dromen?

Cbbbi = caput (hoodje) bewegelijk boven bekken ingang
    Mijn BM was gister 33 (dan vind ik 32 best groot, maar je hebt ook een flinke buik hoor!)

Balen van de weegschaal, hier ben ik nu officieel +20 :D:cool:

@ Mon; idd het is echt belangrijk dat je dat soort dingen goed bespreekt met je hubbie! Vaak als het fout loopt is het ook een beetje onwetendheid van de man.... Fijn dat je vandaag wat beter voelt, kan natuurlijk goed dat hij is ingedaald!

@ Eva; wat schattig van je zoontje, hihi ben benieuwd wie er gelijk gaat krijgen!

@ La femme; fijn dat je weer beter voelt! En tis geen verplichting he om op alles te reageren... De een leest meer, de ander vertelt meer, de ander reageert meer, de ander ...... meer..... De echte spannende dingen zul je heus niet missen ;)... Aaahhh en van het lijstje gevallen :$

@ Sasjuh; ben benieuwd straks bij de echo, we horen het wel en het komt echt dicht bij nu!

@ Buddy's; hier wel nummers uitgewisseld, lijkt me wel handig om nu te doen... T wordt nu echt spannend!

@ Lijst/ site; ik probeer het allebei wel bij te houden, maar zo een lijst in het topic is wel handig, vermelding van waar de lijst is staat ook in mijn handtekening.

@ Ego; net de paardjes gedaan, ga zo ff snel stofzuigen, dweilen en dan eindelijk, eindelijk; het naaimachine weer op tafel zetten!!! Hihi... :D

18. Eva1983

Eva1983 VIP lid

2 sep 2007
    9.025
    2
    38
    @ Gentle: Goed dat ik jouw stukje nog even lees! Inderdaad lijkt het mij ook fijn om even een momentje als gezinnetje te hebben, dus zonder mijn moeder erbij! Maar goed, ik beval in het ziekenhuis....dus weet nog niet of ik thuis kom terwijl zoonlief er is of dat zij naar het ziekenhuis komen.....hmmmm....

19. liefebees

liefebees VIP lid

6 dec 2010
    6.936
    204
    63
    Overijssel
    In de lijst in het topic staat trouwens bij mij bevalling in zh maar ik wil gewoon thuis bevallen. Op de site staat het wel goed.

07-02-2012 extra groeiecho
    09-02-2012 controle vk

20. Mon

Mon Fanatiek lid

6 jul 2011
    1.135
    0
    0
    NULL
    NULL
    @gezin na bevalling: ik heb inderdaad ook al met hubbie besproken dat ik eerst even wat tijd wil met zijn viertjes. Dat betekent voor mij ook dat opa of oma niet de kamer in komt. Manlief moet onze dochter maar even bij de voordeur (of in de hal van het ziekenhuis) oppikken.

Vorige bevalling hadden we wel laten weten dat we gingen bevallen. Dit hebben we toen gedaan omdat ik vanwege een hoge bloeddruk werd ingeleid. Ik wilde dat niet allemaal pas achteraf vertellen aan onze ouders (dat zou ik persoonlijk ook niet echt waarderen). Nu hebben wij ook wel een familie die zich 'netjes' gedraagt. Die komen echt niet uit zichzelf het ziekenhuis binnenzetten, maar komen pas als wij aangeven dat het kan.
    Ik heb overigens wel het vermoeden dat mijn moeder de hele dag nog geen meter van de telefoon verwijderd is geweest :D.

Dit keer zullen we, afhankelijk van hoe het gaat, mijn schoonouders in moeten seinen om ons dochtertje op te pikken. Maar ik zit alleen een beetje met het tempo waarin ik vorige keer ben bevallen. Ik heb gewoon echt geen zin in mijn schoonouders in huis als ik lig te bevallen (in het geval we het ziekenhuis niet gaan halen).
    Vraag me nu af of er een kans bestaat dat onze dochter vrolijk overal door heen gaat slapen. Dan hoeven we alleen te bellen als we weg moeten.

Deel Deze Pagina