Maart 2012 Mama's Deel 4!!!!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Frenzy, 6 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pheline

pheline Fanatiek lid

15 dec 2010
    1.455
    0
    0
    @ sjors.. leuk hoor... zal wel wennen zijn een nieuwe naam haha:p
    hier net als bij beesie erg wennen om een andere achternaam te gebruiken en dat terwijl ik afgelopen juli getrouwd ben haha..

vind het nog steeds heel vreemd om mijn man te zeggen (ben heel vaak geneigd gewoon nog mijn vriend te zeggen:)), met de achternaam gaat het ondertussen al iets beter maar ik betrap mezelf er wel op dat ik soms nog mn eigen achternaam eruit floep.

ego: Leuk nieuws!! was ik helemaal vergeten te vertellen hihi...
    mijn vriendin en ik zijn vorig jaar wezen high tea'en en ik vond dat het wel eens tijd werd om ze een hint te geven of ze ook niet aan kindjes wilde beginnen:p dus ik had al mn zwangerschapstijdschriften meegenomen in een tas en ook nog ovulatie testen die ik overhad. (heb ik toch niet meer nodig)

dus die gaf ik daar, zij lachen natuurlijk en toen vertelde ze me dat ze net met de pil was gestopt omdat ze ook wel de kriebels hadden gekregen nu ik zwanger was. dus helemaal leuk natuurlijk.

nou kwam ze 3 weken geleden een bakkie doen en ik weet niet waarom maar ik had de avond ervoor echt het gevoel van '' ze gaat me morgen vertellen dat ze zwanger is'' en ja hoor we zitten lekker te kletsen, ze had wat leuks meegenomen voor mn kleine en toen vertelde ze dat ze 8 weken zwanger was. :D Helemaal top natuurlijk, het was de eerste ronde meteen raak met behulp van mn ovutestjes die ik had gegeven.

nu had ze vandaag op valentijn haar eerste echo en kreeg net een berichtje dat alles goed was met de kleine..... ik ben helemaal in de wolken echt super leuk

Voor mijn gevoel heb ik er wel een beetje aan bijgedragen dat ze nu zwanger is haha stom he!

2. 0Zebra0

0Zebra0 VIP lid

6 nov 2010
    10.813
    0
    36
    Noord-brabant
    @roos, hmm dat is niet fijn nee, hopelijk vrijdag een betere ctg met volop beweging!
    en inderdaad proberen niet heel druk temaken, vrijdag is toch nog 3 dagen
    als ze het echt niet goed vonden hadden ze wel om de dag of morgen alweer een ctg willen maken

@meiden van het geregistreerd partnerschap,
    hebben jullie hiervoor ''bewust'' gekozen ? ( natuurlijk kies je er altijd voor, zwanger en duidelijk zijn kost moeite haha :p )
    maar bedoel meer, willen jullie ook nog eens trouwen ?
    aangezien het dan alleen nog omgezet kan worden en niet echt meer als een ceremonie of net wat toch

wij hebben ook ger. partnerschap overwogen maar omdat het dan dus alleen nog een papiertje tekenen en omzetten was als we wel willen trouwen hebben we maar besloten om te wachten
    ( nu dus niks geregelt, ook niet slim, ik weet het )

3. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Rens, bij mijn bevalling was het bloedheet en had ik alleen een hempje aan. Nu ga ik denk ik voor een gewone pyjama met knoopjes, of gewoon een t-shirt ofzo. Als het maar niet je nieuwste setje is of je mooiste kleren, en lekker zit. Voor het ZH gaven ze toen aan dat het vooral wijd moest zijn, zodat ze infuus/ruggenprik e.d. er onderdoor konden doen.

Beebielove, nee hoor, de baby mag hier nog even blijven zitten (al kan ik niet wachten, maar nee, nog even geduld). Bij Julia toen wel geprobeerd, en na een gezellige avond met manlief ;) begon uiteindelijk de bevalling. Dat is wat mij betreft nog steeds de beste methode :D

Sjors, heee, je bent er weer! Wel lekker de tijd gehad voor de babykamer dus ;) En leuk, dan heb je beiden dezelfde naam!

Roos, he vervelend, probeert ze je gerust te stellen, word je eigenlijk alleen maar ongeruster... Hopelijk vrijdag een betere CTG!

Sheena, leuk toch? Samen zwanger/kindjes is gewoon superleuk, maakt een vriendschap heel hecht!

Pfff, mijn meisje wil niet slapen... Ik wel!

4. Ligero

Ligero VIP lid

1 aug 2011
    6.823
    1.533
    113
    Wij hebben ook geregistreerd partnerschap, al 4 jaar. Maar je kunt met het omzetten wel degelijk kiezen voor een ceremonie hoor! Je hebt enkel geen getuigen meer nodig, die heb je namelijk al bij je GP gehad. Maar mocht je een ambtenaar vinden die zich niet strak aan de regels houdt, kun je onofficieel toch nog getuigen doen hoor. Maak je zelf een mooi documentje wat getekend moet worden door de 'getuigen'. Voordeel hiervan vond ik dat je dus ook je kids als getuigen mag oproepen! Het is toch niet officieel dus je hoeft niet te wachten tot ze 18 zijn.
    Nadeel van omzetten naar een huwelijk is dat je dat alleen kan doen in de gemeente waar je op het moment van omzetting woont. Dus je moet zorgen dat je dan woont in een gemeente met mooie trouwlocaties hahaha

5. 0Zebra0

0Zebra0 VIP lid

6 nov 2010
    10.813
    0
    36
    Noord-brabant
    @Eveline, maar het is toch zo dat je dan niet meer in je mooie jurk, met alle toeters en bellen in het gemeentehuis kan staan ?
    aangezien dat wat anders verloopt dat omzetten toch,
    of ben ik nou niet wijs :p

en trouwen voor de kerk kan volgens mij dan wel weer aansluitend aan dat omzetten ofniet?

heb toen dr tijd zoveel zitten uitzoeken en nabellen maar kom er geen wijs uit :p

nog een vraag dan, als je bij ger. partnerschap je eigen achternaam (meisjesnaam) dus wilt aanhouden , kun je dan tijdens het omzetten naar huwelijk nog wel kiezen voor de achternaam van je partner?

6. Sjors22

Sjors22 Bekend lid

17 nov 2010
    875
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Kampen
    @Roos, he vervelend meid, het maakt je ongerust maar zoals zebra ook al zei als ze het niet goed vonden hadden ze je wel eerder terug laten komen, dus niet te druk maken meid !

@Mon, Dankje meis ! ik laat me zeker goed verwennen haha, mn ventje wil graag veel dingen voor me doen :) haha ik zat ook na te denken om zo 'eigenwijs' te zijn maar vond het toch leuker om dezelfde achternaam te dragen als mijn vriend en onze zoon :)

@Sheena, Ja vind het ook super leuk :) Haha nog steeds moeite mee ben benieuwd hoelang het bij mij dan gaat duren voor ik eraan gewend ben :p En ja man is toch weer effe wat anders he :p
    Wat leuk zeg ! super dat alles goed gaat met de baby en ja kan begrijpen dat je het gevoel hebt dat je er aan mee hebt geholpen :) erg leuk !

@Zebra, Wij willen nooit trouwen en wouden eerst een samenlevingscontract, maar is zo duur en je moet zoveel op papier zetten dat dit voor ons makkelijker was. Als je graag wil trouwen kan ik begrijpen dat je geen geregistreerd partnerschap wil doen, ik wist trouwens ook niet dat je het dan alleen nog maar kan omzetten.

@Gentle, Ja ik ben er weer :p stomme lader van de laptop werkte niet echt mee haha. Zeker leuk om dezelfde achternaam te hebben :)
    Vervelend dat Julia niet wil slapen, samen op het grote bed een optie :)

7. Frenzy

Frenzy Fanatiek lid

21 okt 2010
    2.112
    263
    83
    @ Roos; vervelend meid!

@ Anna; fijn dat het alweer wat beter gaat tussen jullie....

@ Sheena; wat leuk van je vriendin! Gefeliciteerd

@ Sjors; Gefeliciteerd met jullie voorgenomen GP!

@ Zebra; denk dat het allemaal wel mogelijk is... Hier getrouwd (wel in Las Vegas, maar is net zo hard geldig hier in de NL!) Gebruik trouwens mijn eigen meisjesnaam, maar weet dat je het gewoon kunt veranderen...

8. beesie

beesie Fanatiek lid

10 jun 2010
    1.660
    0
    0
    NULL
    Flevoland
    Zebra: jawel hoor, je kan dan gewoon trouwen in je jurk met alles erop en eraan. Het enige verschil is inderdaad dat je geen getuigen meer nodig hebt. Maar wat Eveline ook al zei: als je het echt graag wil kunnen ze eventueel de getuigen er nog wel bij noemen. Maar verder is de ceremonie gewoon zoals je normaal gesproken gaat trouwen! Daarom hebben wij nu voor geregistreerd partnerschap gekozen. Wij willen zeker over 2 jaar ofzo wel trouwen, met dit kleine hummeltje erbij, als bruidsmeisje!

9. Ligero

Ligero VIP lid

1 aug 2011
    6.823
    1.533
    113
    Jahoor, je kan gewoon alle toeters en bellen eraan krijgen als je wilt. Je betaalt ervoor dus het kan!
    Trouwen in de kerk weet ik niet...
    Je kan dan ervoor kiezen om bij het omzetten je achternaam te veranderen. Ik heb nu ook gewoon mijn meisjesnaam en zou dan na omzetting mijn vriend zn naam willen.

Wij waren van plan om het dit jaar om te zetten op 1 juni. Maar door de komst van frummel (ietwat onverwachts snel) gaat het niet door. Maar alles stond al zo goed als gepland :D

10. Eva1983

Eva1983 VIP lid

2 sep 2007
    9.025
    2
    38
    Jeetje......ik vraag me af of gewoon zwanger zijn me gegund is deze laatste weken. Want na een week lang heel erg verkouden te zijn geweest, dit weekend die enorme maagkrampen te hebben gehad, heb ik nu ineens pijn in bovenkaak/bijholte....Kan niet plaatsen of het nu kiespijn is die uitstraalt of bijholte die onstoken is en dat daarvan de pijn uitstraalt....Ik heb al 2 paracetamols genomen maar die helpen niets.

Zoonlief is inmiddels weer thuis. Oma heeft geholpen om de hangwieg op te hangen (Zoooooo leuk, krijg helemaal zin om mijn hummeltje er straks in te zien liggen) en om ons badkamerraam te bekleden met statische folie. We hadden eerst een luxaflexje hangen maar omdat het zo vochtig wordt in ons kleine badkamertje bleef ik dat ding maar schoonmaken. Dit is een stuk praktischer.

Nu maar eens koken, lekker simpel: aardappeltjes, witte bonen in tomatensaus en een hamburgertje.

Eet smakelijk allemaal voor straks!

11. lautjuh85

lautjuh85 Fanatiek lid

19 apr 2008
    3.996
    1.582
    113
    Eva hier ook simpel gegeten. Rode kool met gekookte aardappelen en een saucijsje.

12. Sjors22

Sjors22 Bekend lid

17 nov 2010
    875
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Kampen
    @Beesie, Wat leuk dat jullie over 2 jaar ongeveer willen trouwen:) en jullie kleine meid als bruidsmeisje ! Zo schattig :)

Toch wel prettig om te weten dat het kan, vriendlief zegt net dat hij misschien toch nog wel wil trouwen maar dan pas als de kleine wat ouder is :) Voor mij hoefde het nooit en voor hem ook niet maar hij vind het misschien toch nog wel leuk :)

@Frenzy, Thx meid :)

@Eva, He bah wat vervelend !:( Knuffel en beterschap meid. Hoop dat je er snel vanaf bent. Lekker simpel eten is ook wel is fijn :) Eet smakelijk

13. pioentje

pioentje Bekend lid

18 jul 2011
    782
    0
    0
    NULL
    Den Haag
    Hey, alles even bijgelezen!

@Eva, beterschap!

@ego, hier alles goed, alleen mijn schoenen zaten vandaag opeens heel strak :) ik vrees dat het vocht is.....

14. cerberus

cerberus Fanatiek lid

19 okt 2011
    3.709
    0
    36
    NULL
    NULL

Tjeetje....
    Aan de andere kant maar denken dat je iig goed in de gaten gehouden wordt..... (en dat het beter is als dat ze het niet weten)...
    knuffel...

15. cerberus

cerberus Fanatiek lid

19 okt 2011
    3.709
    0
    36
    NULL
    NULL
    Sjors
    Gefeliciteerd..... ennuhh ga je ALLEEN zijn naam aannemen??
    ik zou het afraden....

Waarom? ik ben eind augustus getrouwd, alleen mans naam aangenomen en heb dus niets als problemen.....
    van de week weer voor de zoveelste keer met bank aan de lijn gezeten... omdat ik gelden niet kreeg...

ik HAD alles geregeld doorgegeven.... etc, maar dingen schijnen opeens spontaan terug te draaien... en dan krijg ik nu opeens te horen...
    "nee alleen uw mans naam dat kan niet..".... huh.. daar stond het toch al weken op...

Gevolg: ik krijg mn geld niet... automatische incasso's lopen niet etc....

en dit is maar 1 instantie die ik noem waar ik problemen mee heb...... veel systemen kennen het niet... ;)

kortom:
    Wettelijk is het "leuk geregeld" in praktijk werkt het absoluut niet!!!!
    als ik dit geweten had, had ik gewoon ouderwets de dubbele naam genomen (al wilde ik graag van meisjesnaam af)

16. pioentje

pioentje Bekend lid

18 jul 2011
    782
    0
    0
    NULL
    Den Haag
    @roos, wat een vervelend nieuws, sterkte dikke knuffel.

17. cerberus

cerberus Fanatiek lid

19 okt 2011
    3.709
    0
    36
    NULL
    NULL

Zal best... we lopen gelijk he? en ik liet hier net ook mn olifantenpootjes zien aan man..... :cool:

18. cerberus

cerberus Fanatiek lid

19 okt 2011
    3.709
    0
    36
    NULL
    NULL
    Roos...
    kan je lichamelijke gesteldheid niet de ctg beinvloeden???

kan me voorstellen dat je lichaam dan toch hard moet werken... ook al rust je....

19. 0Zebra0

0Zebra0 VIP lid

6 nov 2010
    10.813
    0
    36
    Noord-brabant
    cerberus, dat vroeg ik me dus ook af hoe het dan ging met alleen de naam van de partner
    dus denk dat ik dan ook zou kiezen voor ; Zebra Naam partner - Meisjesnaam

20. cerberus

cerberus Fanatiek lid

19 okt 2011
    3.709
    0
    36
    NULL
    NULL

nouja het is echt drama dus.... ook met tekenen... ik weet soms niet meer hoe ik nu moet tekenen....

De bank staat nu dus op mans naam en mijn naam.... voorheen dus alleen op mans naam, maar ik moest wel tekenen met mn meisjesnaam....

Dit omdat de handtekening geverifieerd word met je legitimatie en die dateert nog van VOOR het huwelijk......

Zorgverzekering staat wel alleen op mans naam, maar sommige rekeningen komen op meisjesnaam binnen.... etc. etc. etc. ......
    (heb dus maar mn oude zorgpas ook bewaart, dat ze kunnen zien dat ik dezelfde ben... ;))

zit soms beetje in identiteitscrisis......

Deel Deze Pagina