Maart 2012 Mama's Deel 4!!!!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Frenzy, 6 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. cerberus

cerberus Fanatiek lid

19 okt 2011
    3.709
    0
    36
    NULL
    NULL
    kwam hier even babyspieken.... je weet t maar nooit nu.....

@ego
    heb maar hulp van mede-moeder inschakeld voor brengen/ halen van oudste...
    ik breng s'ochtends (op eigen verzoek) en rest wordt hij opgevangen en/of thuisgebracht....

kwam er vandaag achter, dat het ECHT niet meer gaat.... :(
    * de slakken haalden me vanmiddag tuuterend en zwaaiend in *.....;)

2. pioentje

pioentje Bekend lid

18 jul 2011
    782
    0
    0
    NULL
    Den Haag
    Heel goed dat je hulp hebt ingeschakeld!!

3. Rens

Rens Fanatiek lid

27 mrt 2011
    1.079
    0
    36
    Limburg
    @ Missiemaartje... Mag ik vragen welk maatje Niek aanhad toen die ongeveer 1800/1900 gram was? En of in een couveuse enkel rompertjes mogen en in een verwarmd bedje wel kleertjes? Of hoe gaat het in zijn werk...? En uiteraard hoe het nu daar is... Ben wel benieuwd! :)

@ Cerberus: pff, je bent ook niet eigenwijs he ;) Goed dat je nu inziet dat het niet meer gaat en hulp hebt ingeschakeld. Laatste loodjes meis!!

@ Ego: hier vanmiddag kleertjes maat 44 gekocht, ik weet het ook allemaal niet. Had al 2 setjes kleertjes en 2 rompertjes zonder mouw in 44. Dus heb nu 2 rompertjes met lange mouw gekocht en die gewassen en 2 setjes kleertjes. De setjes laat ik nog even verpakt, stel dat ik ze niet nodig heb, kan ik ze ruilen binnen 4 weken... Ik vraag me echt af of de bevalling toch niet stiekem zelf op gang aan het komen is. Hele tijd echt vreemd/gek gevoel onderin mijn buik/vagina. Echt pijnlijk is het niet, wel erg vervelend. Het heeft geen regelmaat of iets, dus het zijn geen weeën.

@ Maxi cosi: hoe doen jullie dat? Wat moet ik in/op de maxi cosi hebben liggen zodat ik mijn klein hummelke goed kan vervoeren? Is een fleecedekentje voldoende? Of hoe pakken jullie het aan?

Sorry voor mijn vele vragen zo nu op het laatst. Het begint nu gewoon te dringen en aangezien hier zoveel ervaren mama's zitten...

4. Me312

Me312 Actief lid

2 feb 2012
    272
    9
    18
    Genieten van de kids
    Velsen
    @ ego Vandaag VK en gyn geweest.. Alles was goed kleine ligt wel ingedaald maar nog steeds niet vast..
    Heb volgende week weer een gesprek bij de gyn en dan gaan we een dag bespreken dat ze me gaan inleiden!!!
    Tot die tijd mag ik gewoon thuis bevallen onder begeleiding van de VK! Dus hoop stiekem dat ik deze nog gewoon zelf beval :)

@ achternaam wat vervelend zeg! Ik heb er gelukkig helemaal geen problemen mee :)

5. cerberus

cerberus Fanatiek lid

19 okt 2011
    3.709
    0
    36
    NULL
    NULL

Rens...
    dit gaat een beetje gek klinken wat ik nu ga zeggen.... maar zat vandaag aan je te denken... en mag het misschien niet zeggen... (maar doe het toch)...
    Krijg namelijk het idee dat de artsen je een beetje voor de gek houden....
    Je hebt toch teveel vruchtwater? en nu 2 cm ontsluiting.....

ik zou dan namelijk verwachten dat zeer binnenkort je vliezen spontaan gaan breken....
    Ik denk dat zij al zien, dat het zelf opgang komt....
    2 cm voor een eerste is veel... en als er wat extra druk op de vliezen staat....

(ik ben geen arts hoor.... maar zijn mijn verwachtingen)

@MC
    ik had hier van die "skipakje" bij en een dekentje..... (januarikindjes)....
    Jammer dat ik de foto van oudste zoon niet erop heb staan.... ik vond toen alle babykleertjes klein....
    hij kwam dus thuis in een veel te groot skipak.... helemaal in de maxi-cosi gepropt.....
    zag er niet uit.... whahahahahaha....
    (ga hem morgen voor je zoeken.... weet zeker dat ik een lach op je gezicht kan toveren...)....

6. cerberus

cerberus Fanatiek lid

19 okt 2011
    3.709
    0
    36
    NULL
    NULL

We duimen met je mee.....

(p.s lijkt het maar zo, of worden er zoveel vrouwen (mogelijk) ingeleid hier.... )

7. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Naam, ik heb ook mijn mans naam aangenomen, maar er zijn nog steeds instanties die idd toch je dubbele naam opschrijven. Ach, ze doen maar. Mag officieel niet (die naam heb je tenslotte niet gekozen), maar als ik zeg hoe ik heet en later mijn meisjesnaam moet opgeven, plakken ze die er vanzelf achter. Heb gelukkig geen probleem gehad zoals Cerberus.

Mijn handtekening is nog hetzelfde als voorheen, maar die is toch onleesbaar :D

Cerberus, vervelend dat het halen en brengen zo moeilijk meer gaat. Fijn dat er dan mensen zijn om je te helpen, maar het blijft een beetje balen he...

Rens, ik zou idd gewoon kleertjes meenemen en een warm vestje/jasje. Als je dan een omslagdoek of fleecedekentje hebt voor er overheen, is dat warm genoeg. Mutsje op. Het blijft koud, maar het zijn waarschijnlijk nog geen 10 stappen naar de auto (je laat je vent lekker voorrijden) en dan krijgt je kleintje het niet zomaar koud.

En volgens mij lijkt het niet alleen maar zo, er lopen hier een heleboel vrouwen bij de gyn om ingeleid te worden. Poeh! Ik ben heel blij dat ik daar niet bij zit eerlijk gezegd, want hoe moeilijk wachten ook is, een kunstmatige bevalling zit ik niet op te wachten. Bij ons andere forum zijn er ook al zoveel bevallen met KS of inleiding, bijna geen enkel 2e kindje was thuis geboren! Ik hoop dat ik dat toch wel kan gaan doen!

8. Cupido

Cupido Fanatiek lid

19 jun 2011
    2.205
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi hoi,

bijgelezen! Geen babynieuws zag ik.

rens, wij hadden de lodger Shelter in de Maxi Cosi. Lekker warm ingepakt.

Cerberus, had het gisteren nog over met mijn man. Lijkt wel of ze extra betaald krijgen voor een inleiding. Hoor het ook zo vaak om me heen. Niet enkel meer voor medisch noodzakelijk... er wordt zo makkelijk naar gegrepen...lijkt het.

9. pioentje

pioentje Bekend lid

18 jul 2011
    782
    0
    0
    NULL
    Den Haag
    Ennnnn is er vandaag nog iemand verrast voor Valentijn??
    Wij doen er ijgenlijk nooit iets aan, vind het te commercieel, maaaaar ik kwam vandaag thuis uit de winkel, toen had vriendlief de tafel heel mooi gedekt, kaarsjes aangestoken, 2 hart ballonnen aan mijn stoel gemaakt, een hele grote bos bloemen gekocht en heerlijk gekookt!!!!! Omdat hij zo trots op me is, * smelt* ......

10. Rens

Rens Fanatiek lid

27 mrt 2011
    1.079
    0
    36
    Limburg
    Hahah Cerberus... Weet je dat ik precies hetzelfde denk. Ik maar niks als googlen: '2 cm ontsluiting, wanneer begint het?' etc... Ik vind het ook allemaal vreemd. Mijn mams vond het ook gek dat ik al 2 cm ontsluiting heb en er verder niks wordt gedaan ;) (heb haar aangegeven dat er volgende week pas wordt gekeken naar een datum van inleiden ). Maja, voor haar is het ook alweer 25 jaar geleden en toen ging het heel anders als nu, dus ze weet het ook niet precies. Ikzelf weet ook niet wat de bedoeling is. Krijg ik een gel? Dan duurt inleiden blijkbaar veel langer en wordt vaak gedaan als er nog geen ontsluiting is. Krijg ik direct een infuus? Ze had het over vliezen breken en daarna inleiden. Maja, in de folder staat weer dat inleiden op meerdere manieren kan. Ik weet het allemaal niet. Nu is het weer rustig in mijn buik. Morgen CTG en dan maar eens vragen hoe ze in willen gaan leiden, of vinden jullie dat ik het op me af moet laten komen?

MC: ja denk dat ik een lekker vestje in de tas doe. Ik heb er wel geen in zon mini maatje, maar pak wel een maatje 50 of 56. Dan krijgt hij het in ieder geval niet koud.

@ Pioentje: Nope, niet verrast. Wij doen hier eigenlijk niet aan mee. Als ik mijn man wil verrassen, doe ik het nog liever op 15 febr dan op 14 febr ;) Wat lief van je man zeg... Het hoeft niet veel te kosten, het idee en de gedachte alleen al! Ik smelt lekker met je mee :p

@ Gentle: Thx voor je tips altijd. Altijd fijn om iemand met ervaring te hebben die je tips kan geven.

Toeval of niet... Ik vind sowieso dat ik heel veel 'afwijkende zwangerschaps verhalen' hoor laatste weken/maanden. Hoeveel dames die ik ken van zien ofzo, de zwangerschap af hebben moeten laten breken. Niet normaal. 3 ofzo in het laatste half jaar? En normaal hoorde ik er nooit iets over (of komt het doordat ik er nu zelf inzit en je er anders op gaat letten??) Ook met dat inleiden. Laatst poste hier nog iemand dat maar een paar procent eerder wordt geboren. Nou hier de maart mama's worden veel febr. mama's volgens mij :) Het belangrijkste blijft; als onze ukkies maar gezond zijn (en moet zeggen dat ik dát nou net het moeilijkste vind, om er aan vast te houden dat we geen liliputter ofzo krijgen... Klinkt stom, maar zal het pas geloven als hij eruit is... En dan nu ook nog eens het hoofdje goede termijn en de rest niet, pff, moet er niet aan denken)

Dames ik ga met manlief genieten op de bank, nu het nog kan ;) Ik hou jullie op de hoogte. Liefss

11. cerberus

cerberus Fanatiek lid

19 okt 2011
    3.709
    0
    36
    NULL
    NULL
    toen ik vorige zwangerschap bij de gynaecoloog was geweest voor die extra echo, omdat ik me druk maakte omdat kleine niet ingedaald was..... en daarom schrik had voor de bevalling.....
    (kreeg toen te horen dat mannetje 6 pond was)

Had dezelfde gyn, een dag later MIJN verloskundige gebeld (zonder mijn medeweten) ofdat het niet beter was om me in te leiden, vanwege mijn angst.....

ER was echter 1 probleem....;) ik was al paar uur na de echo, super vlot bevallen.... :D

Denk ook niet dat ik er voor gekozen had hoor....
    ik wilde bij dochter met 41+ weken (donderdag) nog niet eens gestript worden bij de vk.....;)
    kreeg toen op mn donder dat ik die dinsdagmiddag terug moest komen en dat ik dan hoe dan ook gestript zou worden en anders woensdag naar ziekenhuis moest....

dinsdagochtend begon bevalling van dochter (weeenstrom) en het eerste wat ik tegen vk zei of snauwde:
    "ik zei toch dat ik niet gestript hoefde te worden".....

eigenwijs, ik??? :(:(

12. roos1

roos1 Bekend lid

25 mei 2011
    554
    0
    0
    NULL
    NULL
    @cerberus,
    jah, dat had ik ook zitten bedenken. De vk zei dat het baby'tje inderdaad wel kan voelen dat je zelf niet zo lekker bent, maar dat dat de hartslag niet echt zou mogen beïnvloeden...
    Vond nu ook wel dat onze kleine uk heel stilletjes was tijdens dat uur, terwijl ik vorige nacht soms dacht dat ons hummeltje zich door mn buik heen zou duwen :) zo druk was het!
    Hopen dat 't vrijdag beter is dan maar he... Meer dan veel rusten (zowel voor 't griepje, als voor baby), kan ik niet doen... hoop alleen dat 't kleintje nog voldoende kan bijkomen nu ik zelf niet zo goed kan eten...

13. cerberus

cerberus Fanatiek lid

19 okt 2011
    3.709
    0
    36
    NULL
    NULL
    nee,.... we doen er ook niets aan....
    alhoewel.... mannetje heeft gekookt.... en goed geholpen.... en vind ik ook lief....

WEL heel lief van jouw vent!! :)

14. beesie

beesie Fanatiek lid

10 jun 2010
    1.660
    0
    0
    NULL
    Flevoland
    Rens: ik vraag me precies hetzelfde af... hoe het inleiden nou in zn werk gaat... Voor mij zit t er volgende week waarschijnlijk ook aan te komen maar weet ook niet op watvoor manier...Heb idd wel s gehoord over gel of een infuus met wee-opwekkers... Ben benieuwd! Spannende tijd zeg! En zeker omdat je al een datum weet...! Ja, dat was jij toch of ben ik nou in de war?

Ik vind idd ook dat er de laatste tijd heel weinig zwangerschappen op "de normale manier" gaan. Ik hoor van alle kanten bijna alleen maar afwijkende verhalen... en ik ga er zelf maar gezellig in mee.... pfffff
    Sinds vandaag gaat t lopen ineens heel erg moeilijk. Zelfs een eend loopt nog normaler dan ik! Ben zo dun als t maar kan maar voel me echt een zeekoe! Waggel van links naar rechts! Meer meiden last van???

15. roos1

roos1 Bekend lid

25 mei 2011
    554
    0
    0
    NULL
    NULL
    ohja, hier trouwens een gewéldige valentijn achter de rug ;) :D 's ochtends allebei zo ziek als een hond opgestaan, hangen in de zetel, om beurten naar 't toilet lopen, monitor die niet zo goed meeviel, manlief op doktersbezoek..... een valentijn om nooit te vergeten :p Maar goed dat we daar niet aan mee doen :)

16. cerberus

cerberus Fanatiek lid

19 okt 2011
    3.709
    0
    36
    NULL
    NULL
    wellicht dat ze dan bedoelt dat ze je vliezen breken... wachten tot er iets op gang komt... en anders infuus die weeen opwekken....
    (gel etc. is idd als er geen verweking en geen ontsluiting is...)....

je kunt dat gewoon nogmaals vragen.....
    over je mannetje; probeer niet te veel te piekeren... de echte antwoorden krijg je idd pas NA de bevalling.... en dat duurt niet lang meer....

Ga hard duimen voor jullie.....!!!!

@februari/maart/april....
    wellicht veel februarimama's en de rest april... hahahaha maart slaan we over ofzo... :D

17. cerberus

cerberus Fanatiek lid

19 okt 2011
    3.709
    0
    36
    NULL
    NULL
    misschien een rustdagje van je kleine om bij te komen, van de drukke nacht........
    Daar duimen we dan maar voor.....

Eigenlijk raar, dat een druk kindje beter is dan een rustig kindje.... terwijl je ook zou kunnen denken dat een rustig kindje juist beter groeit omdat hij/zij zich rustig houdt en dan alle voedingsstoffen tot zich neemt, zonder deze te verbruiken.....

18. cerberus

cerberus Fanatiek lid

19 okt 2011
    3.709
    0
    36
    NULL
    NULL
    Tja.... ik ben al lang een pinguin.... maar dat is meer het bekken=verhaal.....

wellicht is je kleine nu geheel ingedaald....
    (kokosnoot tussen je benen gevoel?)

19. beesie

beesie Fanatiek lid

10 jun 2010
    1.660
    0
    0
    NULL
    Flevoland
    Ja idd, nu je t zegt... loop ook een beetje wijdbeens nu... Vorige week zei de verloskundige dat ze al volledig was ingedaald, maar misschien nu toch nog een stukje verder... Voel ook heel vaak druk vanonder de laatste dagen... Alsof ze de vliezen door wil prikken ofzo... Als dat haar nou vannacht ofzo ff gaat lukken... hihi. Is mama blij!!!

Oooh ik zit zooo vol van al het vreten vandaag! kan er gewoon niet mee stoppen! Gister ook, zaten we in de auto, we hadden net die kleine teruggebracht naar zn moeder. Manlief moest ff langs de supermarkt rijden van me. Zat ik onderweg in de auto aan een zak paaseitjes en ondertussen een pak karamelvla aan mn mond! Lijk wel niet wijs! whuahahaha

20. Leske

Leske Fanatiek lid

11 jul 2011
    1.308
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heej meiden,

Ik heb een heerlijke massage achter de rug, echt goed kunnen ontspannen, geen pijn... Dus genoten!
    Zo lekker bedje in en hopen dat een goede nacht het vervolg is. :)

Roos, beterschap daar! En hopen dat de volgende CTG gewoon goed is.

Naam, ik heb een dubbele achternaam, eerst mijn man's naam en dan mijn meisjesnaam en dat levert nooit problemen op.
    Handtekening gewoon gehouden zoals ie was, met mijn meisjesnaam dus.

Inleiden, hier in het zkh zijn ze er echt geen voorstander van, tenzij het om medische redenen echt niet anders kan.

Valentijn, vieren we hier iedere dag! ;) "Als je liefde hebt, heb je alles" is ons motto!

Trusten meiden!
    Leske

Deel Deze Pagina