Maart 2012 Mama's Deel 4!!!!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Frenzy, 6 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lautjuh85

lautjuh85 Fanatiek lid

19 apr 2008
    3.996
    1.582
    113
    meiden ik ga straks reageren. Ga even plat. Ben kapot na vannacht. Verder alles rustig hier. Hoef gelukkig morgen pas te werken, maar als het niet gaat dan ga ik weer naar huis.

2. naomi123

naomi123 VIP lid

22 mrt 2009
    8.840
    0
    0
    gastouder en verkoopster dierenspeciaalzaak
    @bevallen: hier geen angst voor. het is me vorige keer allemaal erg mee gevallen al was het soms echt wel pittig:p

mijn moeder is bij de bevalling dus die zal er bij zijn bij ons 1e moment samen maar ik weet dat ze zich op de achtergrond zal houden. mijn vader past op isabel. wij bellen dus mijn ouders en dan komen ze allebei hier naar toe. als mn vader werken is komt mn zus voor isabel. heb er geen problemen mee als ze in huis zijn als ik beval als ze maar niet in de slaapkamer komen:p

ander bezoek is pas vanaf een paar uur welkom. vorige keer ook verteld bij het bellen dat ze vanaf 11 uur pas mochten komen (half 4 bevallen, 6 uur thuis) ik wilde eerst ff genieten en beetje bijkomen en dat deed iedereen ook netjes. daarna gedoseerd mensen naar boven gelaten en dat ging prima.

ik kijk ook echt weer uit naar de bevalling en de kraamtijd:p

@ego: gezellig, hier hebben de buren al ruim een uur knallende ruzie, een hoop geschreeuw en gedoe pfff. huizen zijn ook zo lekker gehorig dus kan echt alles letterlijk volgen, net een soapserie:p
    isabel vond het ook wel interessant hihih die begon terug te roepen:p

3. Sjors22

Sjors22 Bekend lid

17 nov 2010
    875
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Kampen
    @Zebra, Jeetje meid dat was weer schrikken ! Gelukkig is alles goed met je kleine meid en zit alles nog dicht ! Rustig aan doen en het zit je niet mee hoor. Ben benieuwd wat de gyn zegt de 16e ! Knuffel

@Lautjuh, Jeetje jij ook al de vk gehad ! Gelukkig zakte het af en gaat het nu goed !

@Stephanie, Wat balen dat je zo lang hebt wakker gelegen..niet te druk maken meid ! Succes met werken !

@Guusje, Zo alweer bijna 37 weken ! Jij gaat hard :p Klinkt niet lekker allemaal meid :( Knuffel voor jouw ! De laatste loodjes zijn in zicht ! Rustig aan doen.

@Bevalling, Ik zie er niet tegen op en laat het gewoon over me heen komen, ik denk maar zo er zijn zoveel vrouwen voor ons geweest dat het ons ook wel lukt :)

@eveline, Ik kom je vergezellen in april hoor ;)

Verder weet ik al niet meer..sorry meiden.

Hier nu echt last van nesteldrang..dacht dat het niet erger kon, maar dus wel. Ik irriteer me aan alles in huis, ook al ligt er maar een klein dingetje op de grond haha..heb vanochtend: Gestofzogen, was gedraait, was opgevouwen, was opgehangen, hele badkamer schoongemaakt, wc schoongemaakt, gedweild, keuken schoongemaakt, vaatwassen uitgeruimd en nu effe rustig achter de pc :)

Ook bij de vk geweest en alles was weer prima, bd was 115/65 en 1 kg aangekomen :) Ze zei dat de kleine man al goed met het hoofdje in mn bekken lag en dat ik daarom zoveel steken vanonderen heb omdat hij er erg op drukt..weten we dat ook weer :)

Net zijn de ladegeleiders bezorgd :D Jeej, kan ik vanavond als ze er in zitten mooi de commode inpakken :D Kan niet wachten.
    Vandaag word het rolgordijn en de muursticker ook bezorg en hopelijk komen de plinten is binnen zodat we dat lekker allemaal af kunnen maken vanavond :D Schiet t alweer mooi op !

Nou ga maar is effe een broodje eten en straks gezellig vriendin op visite :) Fijne middag meiden !!

16 februari Pompeloesje
    20 februari MupKUH
    21 februari Leske
    24 februari Guusje
    25 februari Anna27
    27 februari Beesie
    27 februari Eva
    29 februari Happymom
    29 februari Sasjuh
    29 februari Mon
    29 februari Foxy74
    2 maart cvermeulen1979
    3 maart Suzanne
    12 maart Zebra
    10 maart lautjuh
    14 maart EmvSenR
    14 maart Fropste
    15 maart Gentle
    16 maart Frenzy
    18 maart la Femme
    17 maart Cupido
    21 maart Shadow
    22 maart Naomi123
    25 maart cerberus
    2 april Eveline1986
    5 april Sjors22

4. cerberus

cerberus Fanatiek lid

19 okt 2011
    3.709
    0
    36
    NULL
    NULL
    eigen tijd:
    Neem hier sowieso de eerste dagen eigen tijd..... niet voor de kleine of voor ons... MAAR het belangrijkste vind ik nog wel dat mijn andere kindjes kunnen wennen aan de nieuwe situatie DAT vind ik nog vele malen belangrijker....
    ook al is er een nieuw lid... niet HIJ is het belangrijkste.. (hij krijgt er immers weinig van mee) maar mijn andere kindjes.....

ik had trouwens bij nummer 2 zelfs een speciale tekst op het geboortekaartje laten zetten....

"graag genieten wij eerst even zelf van ons kleintje, bezoek na ..... (datum) en dan na een seintje".....
    Man had speciaal bij schoonma gezegd dat dit OOK voor haar gold (sommige mensen stellen zich boven regels).....

Zijn dan wel weer mensen bij die zich gepasseerd voelen.... jammer dan...!!!!
    Heb toch een hekel aan de "run" die sommige mensen hebben op al het nieuws...... en weinig interesse als het "nieuwe" er vanaf is.....

5. 0Zebra0

0Zebra0 VIP lid

6 nov 2010
    10.813
    0
    36
    Noord-brabant
    cerberus, zo hebben wij ook al aangeven aan vrienden/familie dat we pas na de eerste week bezoek willen ontvangen ( uitgezonderd mijn ouders,schoonouders en onze zussen )

maar dit dus ook voor de opa en oma van vriend, tja heel vervelend voor ze, eerste achterkleinkind maargoed
    zo willen wij het, dat hebben ze te accepteren
    nou ze was dus erg kwaad, jammer dan hoor

6. cerberus

cerberus Fanatiek lid

19 okt 2011
    3.709
    0
    36
    NULL
    NULL
    ik geef jullie 1000% gelijk.....

Voor je het weet wordt je heel de kraamtijd "geleefd".....

Ik had hier bij eerste ELKE dag van 08.00 tot 20.00 uur onafgebroken schoonma op bezoek (met haar oppaskind).... onder het motto:
    hulp...

Ja ze had wat aangeboden te helpen, maar dit was echt niet mn bedoeling.... en krijg ze dan nog maar eens je huis uit... ;)

dus idd geef je grenzen van te voren aan...!!

7. Pompeloesje

Pompeloesje Fanatiek lid

10 aug 2009
    4.227
    300
    83
    Vrouw
    uitvaartondernemer
    België
    hier ook pas de tweede dag bezoek hoor.
    Heb de familie al verwittigd en de vrienden krijgen pas een sms de dag nadien ;)

8. roos1

roos1 Bekend lid

25 mei 2011
    554
    0
    0
    NULL
    NULL
    aarghhh :$
    Hier ook pas een telefoontje als ik goed en wel bevallen ben én we er helemaal klaar voor zijn... eerst even genieten van ons drietjes. Ouders worden ook niet op de hoogte gebracht als we gaan vertrekken... ze zouden toch maar zenuwachtig worden...

9. beesie

beesie Fanatiek lid

10 jun 2010
    1.660
    0
    0
    NULL
    Flevoland
    Eveline: 32 cm is prima hoor meid! Die van mij was vd week 35 weken en was toen ook 35 weken zwanger dus ook prima!
    rondje met streepje betekend idd de ligging van je kindje (met het hoofdje naar beneden). En over het indalen hoef je je geen zorgen te maken, heeft nog alle tijd! Is bij mij ook binnen een paar dagen gebeurd, dankzij de indalingsweeen!

Bezoek: hier worden wel meteen mn ouders en schoonouders gebeld en die komen dan meteen langs. Na een uurtje ofzo. Maar dit vind ik niet erg. Ik denk juist dat ik zo trots ben dat ik wil dat iedereen ons meisje ziet. Zie juist helemaal niet op tegen kraambezoek, als het maar gedoseerd word en beneden niet de hele woonkamer vol zit. Daar zou ik echt doodnerveus van worden!

10. Anna27

Anna27 Fanatiek lid

7 feb 2011
    2.484
    0
    0
    @Mon: mijn moeder is de tweede keer binnen 2 uur bevallen, en daar heb ik doorheen geslapen...
    Aan de andere kant: stel dat zoonlief tegen het einde van de bevalling wakker wordt....dan kan ik niet ontspannen ben ik bang. Misschien toch maar laten ophalen als duidelijk is dat het gaat doorzetten?
    Ik maak niet veel kabaal tijdens het bevallen, maar onze hond slaat wel iedere keer aan als er aangebeld wordt/iemand binnenkomt, en dat kan nog best een aantal keren zijn, weet ik nog van de vorige keer...

11. Leske

Leske Fanatiek lid

11 jul 2011
    1.308
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heej meiden,

Bij Joosje niemand ingelicht toen het begon, heerlijk om na de bevalling als je eraan toe bent het goede nieuws te kunnen vertellen. Ik heb na een uurtje de eerste gebeld (mijn ouders).
    Nu komt ons mam om op Joosje te passen, vind het wel jammer dat ze het dan dus al weet, maar ja, daar is niks aan te doen. Ze gaat niet stressen denk ik.

Bezoek, vorige keer kwamen de belangrijkste mensen vrij snel in het zkh op bezoek, zo gewoon maar even kijken/feliciteren en weer weg. Ik vond dat prima. Nu wil ik ook wel even alleen zijn met Peet en Joosje en later met Mick en mijn ouders erbij.
    Wel goed dat we het er hier over hebben, had er nog niet zo over nagedacht en moet het wel even bespreken met mijn ouders want denk dat ze anders ook gewoon de kamer binnen zouden lopen (gewoon uit enthousiasme en blijdschap).

Komt goed, ik kijk er eigenlijk wel naar uit als ik het zo op schrijf.
    Ik vond de geboorte van Joosje echt het allermooiste moment in mijn leven. Zo bijzonder, die blijdschap toen ze gezond op de wereld was, was zo enorm. Heb me ook helemaal over kunnen geven aan de weeen, zelfs tijdens de weeenstorm. Het was pijnlijk, maar heb alles weg kunnen puffen waardoor het heel goed en snel verliep. Idd niet verzetten zoals ik hier al las, dat is erg belangrijk.

Nou meiden, ik ga nog even rusten en dan naar de VK. Ben benieuwd, geen idee wat ik me erbij voor moet stellen?!

Leske

12. naomi123

naomi123 VIP lid

22 mrt 2009
    8.840
    0
    0
    gastouder en verkoopster dierenspeciaalzaak
    hier net mailtje gekregen van vrienden dat ze 20 april (dit jaar) gaan trouwen!! vind het echt zooo gaaf voor ze :D
    en gelukkig ben ik tegen die tijd sowieso bevallen hihihi, dus wij kunnen sowieso komen :p

ik ga me hier zo maar eens klaar maken, zo mini-meeting met een april mama :) gezellig!! (wordt de 2e keer al ;))

13. Shadow08

Shadow08 Fanatiek lid

31 aug 2011
    1.285
    0
    0
    Hoorn
    @naomi, veel plezier!!

@kraamvisite, wel gezellie :D zolang ik maar wel kan slapen wanneer ik het wil vind ik het best ;) maar daar zorgt mn ma wel voor haha

14. Suekes

Suekes Fanatiek lid

26 feb 2009
    3.011
    0
    36
    Tele Agent bij Teleperformance
    Tilburg
    Hi Ele!

Ik heb hetzelfde, ben ook niet of amper geweest en alleen maar wat lezen af en toe, maar nu maart nadert toch wat actiever (en niet meer werken helpt ook).

Ik ken je nog hartstikke goed uit de minder leuke forums van ZP. Wat fijn om te zien dat we nu allebei nummer 2 verwachten :).
    Veel succes de laatste loodjes ook!

Kus!

15. Mupkuh

Mupkuh VIP lid

10 okt 2007
    6.442
    0
    0
    Mama
    Brabant
    @ Gentle, bedankt voor de uitleg ;) Maar ik reageerde ook weer op iemand anders. Had het zelf niet nodig ;)

@ Bezoek na de bevalling, beetje afhankelijk van hoe de bevalling verloopt. Maar wil wel dat mijn dochtertje zo snel mogelijk na de bevalling bij ons is. Denk dat dit al is in het zhs. Ze is dan denk ik bij mijn ouders maar we hebben al gezegd dat we eerst met zijn 4-en een moment willen en later pas met hun erbij en de schoonouders.

@ cupcakes, net heerlijke cakejes gebakken zo nog versieren met botercreme en fondant. Laat die dikke billen maar komen (liever niet :p )

16. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Frenzy, hihi, vraag maar aan Sjors, maar volgens mij ben ik niet heel rustig. Ik probeer wel relaxt te blijven, maar bij de bevalling de vorige keer schoot ik dus heel erg in de spanning. Hopelijk kan de VK me daar dit keer wel bij helpen.
    Ajjj jij ook al +20 kilo. Gelukkig heb je je paarden, dan heb je alles er straks snel genoeg af getraind ;)

Mon, wij laten haar ook liggen als het even kan hoor, 's nachts. Wie gaf dat laatst nou als tip? Om tegen die tijd ook een tasje met spullen voor je kind klaar te zetten. Mijn moeder zei al dat dat echt niet hoefde "want ik pak zo even wat spullen bij elkaar". Nou, nee bedankt, ik heb dan geen zin in mijn moeder die een half uur lang door het huis loopt te bedenken of ze alles wel heeft wat ze nodig heeft ;) Wat ik wel heb gezegd is dat als ze wakker wordt 's nachts en de baby is er al bijna, dat ze dan wel mag blijven. Heb ook voor Julia niet zo'n zin in heen en weer gesleep voor een uurtje, zeker 's nachts niet!

Naomi, hihi, jullie ook van die buren. Onze buren zijn Turks en volgens mij is het een beetje cultureel bepaald dat ze dan ook zo heel luidruchtig ruzie kunnen maken. Met fysiek geweld aan toe, helaas...

Ik heb eigenlijk niet zo veel problemen met bezoek, maar ik heb er ook vooral geen problemen mee om mensen vriendelijk te vragen om weer naar huis te gaan, waar nodig ook minder vriendelijk. Bij Julia zaten we in Duitsland en vond ik het zo jammer dat we zo weinig bezoek kregen... Dus alles is nu welkom, maar op afspraak, niet allemaal tegelijk, en gewoon ook lekker voor eventjes en dan lekker weer naar huis ;)

Net even gezocht naar leuke kraamtraktaties voor Julia op de PSZ. Ook wel heel leuk voor haar om iets te trakteren! Ik denk dat het biscuitjes met boter en muisjes worden, dat is niet te ingewikkeld. We kunnen van te voren natuurlijk niets klaar maken daarvoor (roze of blauw...), dus het moet wel een beetje simpel zijn. Ik dacht nog wel om misschien voor de juffen een paar van die ice-cups (kleine chocolaatjes met zo'n gewafeld papiertje er omheen) met muisjes er op te maken, dat is wel snel klaar! Andere mama's nog ideeën?

17. Suekes

Suekes Fanatiek lid

26 feb 2009
    3.011
    0
    36
    Tilburg
    Hoi meiden,

Lautjuh: Even grofweg schijt aan je werk hebben, hoor, lichamelijke rust is belangrijk nu.

Cerberus: zoals waarschijnlijk iedereen, zo'n schoonmama heb ik ook... maar de jouwe, OMG mét oppaskind. Mijn bloed kookt al bij de gedachte.. Ik heb een pa en stiefmoeder met 2 kids van 1 en 4 (ja echt waar). Die denken dat ik zelfs met 33 wkn en een kind van 1,5 ook nog wel op die 2 van hun pas...

Bevalling: Ze mogen er dit keer bij zijn, mijn mama's, maar ik heb best wel twijfels. Intiem moment dat ik liever met man en 1e kind alleen deel. Ik twijfel ook of ze wel op de achtergrond blijven maar ik ben hard genoeg voor die 2 dames om ze gewoon de kamer uit te zetten.

Beessie: Dat is het ook, ik was zo trots dat ik de hele nacht had kunnen doorgaan met Fynn laten zien. Ik was gepikeerd als mensen niet snel kwamen. Dus van mij mogen ze komen kijken hoor. Maar het eerste 1,5 uurtje hebben we lekker voor onszelf gehouden.

Ik denk dat ik eerst maar eens afwacht hoe het straks begint en hoe het verloopt. De vorige keer was niet zo romantisch met 41 weken. Ik kreeg gel ingebracht om te verweken, dat duurde 2 dagen, die nacht erna braken mn vliezen en moest ik naar huis (na 2 dagen in het zkh liggen). Volgende dag terugkomen. Ik werd ingeleid en dat duurde ook nog een volle dag. Iedreeen wist al waar ik uithing. Bevallen met 41w5d.

Ego:
    Hebben jullie het ook zo warm? Ik slaap met het raam open (-18 graden of niet dat maakt me niet) een zomerdekbed en nog warm hebben. Jullie ook last van? Manlief wordt gek van de kou, vindt het niet normaal... Iemand tips ipv dat ik verkas naar een (luxe) logeerbed? Is dus geen straf he dat ik evt verkas, haha.
    Met Fynn heb ik bijna 3 maanden op de bank geslapen vanwege oververhitting (was 30-34 graden in juni en juli 2010).

xxx

18. Shadow08

Shadow08 Fanatiek lid

31 aug 2011
    1.285
    0
    0
    Hoorn
    Zooo nog een uurtje! Kan ik eindelijk zwaar relaxen thuis!!

19. Suekes

Suekes Fanatiek lid

26 feb 2009
    3.011
    0
    36
    Tilburg
    Gentle: Lange vingers met een beetje glazuur of boter in de muisjes dopen? Daar heb je maar 1 pak muisjes van iedere kleur voor nodig, dan kost het niet zoveel als je niet weet wat het wordt.
    En anders gewoon manna kopen en in leuke zakjes doen? Vantevoren alvast scheiden in roze en blauw en wit.

Ik vindt het een goeie want ik heb daar ook nog niet bij stil gestaan dat ie op het kdv ook een beetje mag vieren dat hij grote broer is geworden. Thanks! Ik doe gewoon beschuit met muisjes, is ook zo gehaald! En ik weet wat het wordt.

20. Mupkuh

Mupkuh VIP lid

10 okt 2007
    6.442
    0
    0
    Mama
    Brabant
    @ gentle, cupcakejes ;) met roze of blauwe botercreme?

Deel Deze Pagina