Goedemiddag dames @ Frenzy: Heel veel sterkte op deze moeilijke dag. Deze dag zal altijd bij jullie blijven. Hopelijk wordt hij iets verzacht door jullie wondertje in jouw buik. Knuffel meid. @ Rens: Fijn dat de eerste 2 cm er al zijn. Ik heb altijd 1 mogen hebben en verder kwam ik niet tot de daadwerkelijke bevalling. Zelfs niet na al mijn oefen weeën Een forumvriendin van mij, heeft gewoon met 5 cm rondgelopen, zonder het door te hebben. Ik weet wel dat ze behoorlijk mis kunnen zitten met metingen. Dus wie weet, en dat zou geweldig zijn, is hij toch 500 gram zwaarder. Toen mijn zoon geboren was, dachten ze dat ver onder de 2500 gram zou zijn. Maar mijn zoon woog 2625 gram en droeg kleertjes mt 44, maar rompers gewoon mt 50. Spannend dat het al wat aan het rommelen is. Hopelijk zet het door. Aan hebben tijdens bevalling....tja hier een topje aangehad en verder niet veel.... @ Roos: Zijn jullie weer wat opgeknapt? Wat een ellende zeg, zo samen ziek zijn. Jammer dat z ezo vaag zijn over de ctg. Ik kan me voorstellen dat dat niet geruststelt. @ Foxy: ook voor jou spannende dagen. Ik denk aan je meid. Hopelijk doet je kindje het nog even goed in je buik en anders hoop ik dat ze je snel kunnen helpen. Ik duim morgen voor je. @ Zebra: Fijn dat ctg goed was vandaag. Ook voor jou een spannende dag morgen. Ook veel succes en ik hoop dat jouw meisje weer een beetje gegroeid is. @ Me312: yeah 37 weken @ Guusje: Knuff meid. Laat het gewoon gebeuren en dan zie je vanzelf wel hoe het loopt. En wees vooral heel eerlijk als het na de bevalling niet gaat, want dan ben je e rop tijd bij. @ Shadow: Balen van je rot nacht. @ Cvermeulen: Hoe was het vandaag in Maastricht? @ Mupkuh: Nog meer voor weeën gehad? @ Lekse: Die massage klinkt als heerlijk...hmmm. Heb je e r ook beter door geslapen, dan weet je wat Peet elke dag moet doen @ Pomeloesje: Nog geen verder activiteiten dus....blijft spannend @ Anna: Fijn dat de lucht wat geklaard is...Praten is altijd de beste oplossing, maar ik merk zelf dat ik veel ervoor weg ren. Moe van het discussiëren en onbegrip. Mijn vent en ik snappen elkaar soms niet en met mijn enorme hormonenspiegel wordt het niet makkelijker. @ Happymom: Al weer opgeknapt? Hier ook een hoofd vol snot. Ik voel me al dagen echt blehh @ Beebielove: gelukkig de kleine weer gevoeld. @ Sjorss: Leuk je partnerschap. Hier ook, nu bijna 6 jaar. Ik was toen zwanger van mijn zoon. En wat je zegt...dat uit eten gaan gewoon plannen...ja kan niet thuis blijven zitten tot er wat gebeurt. Lekker nog genieten van alles. ik heb trouwens ook altijd begrepen dat je, na een partnerschap, niet meer kan trouwen zoals andere mensen dat doen...Dat was 6 jaar gelden in ieder geval zo. Je kan het wel omzetten. Maar ik ben niet zo van het trouwen....dus maak me er maar niet druk om.. @ Mon: Gaat het beter net je rug? @ Sheena: Leuk dat je vriendin zwanger is Ik was een eind onderweg, maar mijn dochter is momenteel niet lekker en hangt aan mijn been" mijn mama" te roepen. Ga er nu toch maar aan toe geven. Ik ben de hele dag al in touw en merk dat mijn energiepeil momenteel vreselijk laag is....heb nergens zin in. Laters, Femme
@beesie, heel vervelend dat je zo wegzakte! Maar in ieder geval veel plezier vanavond, en hopen dat het werkt!!
Missiemaartje, wauw, gaat goed met je kleine grote man!! Hebben ze geen lactatiekundige in het ZH die je kan helpen? Lijkt me dat die het beste weet wat je kunt doen. Tepelhoedje kan je gerust een poosje gebruiken, zeker als hij nog niet zoveel kracht heeft. Als dat beter werkt, lekker doen. Of anders kolven en uit een flesje idd! Cerberus, ze is de laatste week, 2 weken wat drammerig. Snel heel verdrietig en onder de indruk van dingen, maar ook zo koppig als... mama Gelukkig, want ze krijgt mij niet zomaar om ver, maar ohhhh wat kan het dan soms hard tegen hard gaan! Niet gezellig... Als het een voorteken is, dan ben ik wat te vroeg Zebra, idd, als ze haar zo klein schatten zou ik wel maatje 44 rompers kopen. Scheelt toch nog best een stuk, die kleine maatjes. Ze kan vast 50 wel aan, maar grote kans dat het aan alle kanten dan erg lubbert en ook niet zo fijn zit onder een pakje in maat 44. Roos, ik heb veel in de dubbele maat, 50/56, dat passen de meeste jonge babies wel! Anna, ik heb het nu nog niet, maar bij de eerste was het wel steeds de nacht afwachten. Uiteindelijk begon het ook midden in de nacht! Zebra, mijn moeder had een leuk idee. Je hebt van die soort rommelige scrub bollen die je in de douche kunt gebruiken waardoor je heel veel schuim krijgt (jeetje, hoe heet zoiets? Scrub spons?). Als je die losmaakt in het midden, krijg je een hele grappige slinger van kringelige stof. Oftewel, drapeer er 2 om de rand van je raam en het kleed wat af! Wij hangen ze hier in de boom voor het huis! Ik ga zelf een slinger/waslijntje maken met rompertjes met de letters van de naam er op. Moet het alleen nog maken (waar is dat to-do lijstje???) Frenzy, ach, zit even niet mee! Dikke knuffel!!! Beesie, jeetje schrok er van! Hopelijk dus snel je meisje!! Sjors, ja voorweeën kunnen gewoon weken aanhouden, zelfs overtijd, helaas... Nou, wij gaan nog even gauw boodschappen doen voordat mijn moeder Julia weer komt brengen. Die heeft lekker daar geslapen, en ik dus lekker echt wat kunnen slapen vanmiddag. Heel fijn!
Frenzy dikke digi knuff. Wat een naar berichtje zeg. Lekker laten gaan die tranen. Beesie wat spannend!!! Versiering laat ik hier aan manlief over. Die heeft de vorige keer ook versierd. Heeft toen een grote opblaasgiraffe gehuurd en mijn schoonouders hebben zo'n ooievaar die door het raam komt opgeplakt haha. Bekijk bijlage 223841 hihi
jemig... Ik denk dat we het hier nu laten bij het geboortebord dat mijn schoonmoeder heeft gemaakt (en eventueel een vlaggetjesslinger). Vorige keer hadden wij helemaal niks... net een enorme aanval van nesteldrang gehad, en daar meteen maar naar gehandeld (oven, toilet, vette vingers van de ramen, bakken van de hond, wasmachine aangezet etc.). Straks na het eten, als zoonlief in bed ligt, ga ik nog even verder. Ik heb een schema gemaakt voor de hele week (dat ook straks na de bevalling bij te houden moet zijn), en daarin alle klusjes die meer dan 5 min. kosten gearceerd. En dat valt dus best wel mee... zeker als het me gaat lukken om het bij te houden!
Hier ook al nesteldrang. Heb mijn kant van het bed opgemaakt met zeiltje, gedeelte van de vluchttas is gepakt en ben de laatste kleertjes aan het wassen haha.
@ Lafemma, wauw volgens mij heb je iedereen gehad met reageren. Knap hoor Maar echt voorweeen weet ik niet gehad heb. Wel een zeurende rug en buik wat komt en gaat. Maar er zit helaas geen regelmaat in.
Mijn nesteldrang neemt ook aardige vormen aan. Ipv op de weegschaal gaan staan, heb ik ze (we hebben een digitale en een ouderwetse) afgesopt. Ook alle magneten van ons memobord afgesopt, iets wat ik nooit doe. Ramen achter gewassen, binnenkant dan (vond het iets te ver gaan om in de regen buiten te gaan staan, maar had dat het liefst wel gedaan). En ik blijf maar opruimen, het is hier echt spik en span, haha. Mooi meegenomen toch. Joosje loet het ook heerlijk toe, heeft echt fijn gespeeld vanmiddag. Peet is werken, heeft de nacht, bleh. Hierna nog 1 nachtdienst (volgende week) en dan niet meer voor de bevalling. Ben blij dan, vind het niks dat hij er 's nachts niet is, ook al kan hij meteen weg. Nu even douchen want mijn rug, auwwwwwwwwwwwwwwww. Maar of ik nou stil zit of iets doe, het maakt niet uit, pijnlijk is het toch. Dus dan maar beter wat nuttigs doen. En oja, ik lees hier over vreetbuien, ik heb het tegenovergestelde, kan steeds niet veel en goed eten. Echt kleine beetjes en 's avonds totaal geen zin in lekkers terwijl ik dat normaal wel had. Eet wel veel fruit, dat smaakt me goed. Ook alweer mooi meegenomen. Fijne avond, ik spiek vanavond weer. Liefs, Leske
@ Leske, erg he die nesteldrang. Ik heb er nog een soort drang bij spelletjesdrang Als ik alles gepoetst heb begin ik aan de facebook spelletjes. Iets wat ik nooit gedaan heb en echt een hekel aan heb normaal. Maar idd memobord magneetjes haha en vast nog meer van die rare dingen die afsopt. Fijne avond allemaal!
Hé meiden, hier ziek op bed snotverkouden en veel hoofdpijn. Heb me vandaag toch maar ziek gemeld op het werk. Liep al 2dgn niet goed. Lees nu alles mee vanaf mijn gsm. Knuffel voor iedereen!
Leske: heerlijk toch, die nesteldrang! de magneetjes van het memobord, whuahahaha geweldig! Ik begin t hier toch wel erg spannend te vinden, het idee dat ik misschien morgen al wel ingeleid word... sjemig, kan me er nog niks bij voorstellen! Maar ben zooo kapot, loop echt op mn reserves. Gelukkig ziet de verloskundige dat ook in. Toen ik aan kwam lopen zei ze: oh meid, nu wil ik ook wel geloven dat je zo'n buikpijn hebt! Ik krijg al pijn in mn buik als ik naar je kijk! Je staat ook echt op knappen! hihi... sja, snap je t nu?
Hier ook nesteldrang hoor. Ik heb eindelijk een to do lijstje gemaakt, en voor m'n gevoel is die nog veel te kort. Maar ja, als ik nu al begin met 'badkamer schoonmaken', dan kan ik dat er nog wel 5 keer op zetten! Dus ik hou het bij dingen die nog 1 keer moeten, zoals de ramen zemen. Vanavond ga ik nog maar even aan mijn omslagdoek voor de baby. Ik probeer zo eentje te maken voor in de Maxi Cosi en tot nu toe gaat het goed, alleen ik moet er zo'n randje langs maken met de hand en dat duurt laaaang... Ben voor m'n gevoel al wel 1,5 uur bezig geweest en ben nog niet op de helft... Maar goed, hij wordt wel lief, dus ik ga nog maar even rustig door. Morgen rustig dagje, ik hoef eigenlijk niks, en dan vrijdag weer naar de VK. Vreetbuien, hier valt het mee, al heb ik nu ontzettend veel zin in melk... Helaas word ik daar nog steeds misselijk van na een poosje, dus ik ga maar aan de karnemelk denk ik. Morgen maar een nieuw pak halen als het op is. Julia was gelukkig een stuk blijer toen ze terug kwam van mijn moeder, dus dat is wel heel fijn! Of mss kwam het omdat ik uitgerust was, daar wordt ik ook leuker van Wat en hoe maken jullie je bed op bij week 37? Zeiltjes/matjes/etc en hoe heten die dingen precies. Ik word helemaal dol van de kraammatrassen, bedzeiltjes, matrasbeschermers, kraamzeiltjes, kraammatjes, afdekzeiltjes, geen flauw idee meer wat er nou straks al op bed moet en wat voor de bevalling er moet zijn... Mijn kraampakket staat ook niks op van hoe of wat...
Beesie, niet leuk om te horen natuurlijk, maar ergens wel fijn dat ze ook aan je zien dat je op je reserves loopt. Ik ben erg benieuwd wanneer je je kleintje in je armen hebt, maar ik denk dat je de volgende bent hier!
Gentle: nee idd, baalde wel dat ze t aan me kon zien maar aan de andere kant had ik ook zoiets van: nu weet ze tenminste wel dat ik niet overdrijf ofzo. Ik hoop aan de ene kant wel dat ik de eerstvolgende maartmama zal zijn... Als de gynaecoloog morgen nou ff meewerkt... Of ons meisje moet vannacht uit zichzelf nog komen...! dat zou helemaal mooi zijn!
In mijn kraampakket zat een matrasbeschermer en matjes. Dus die er beiden maar opgelegd, komt het zeker goed. Is wel een beetje zweterig, maar ja, ga naar de 38 weken dus het moet wel nu. Succes!
Ohh, spannend Beesie!!! Zet 'm op! Ik hoop dat het vannacht vanzelf begint en anders morgen misschien de inleiding?!
Ik herken het echt niet van de zwangerschap van Joosje, maar het rommelt hier allemaal. Geen weeen ofzo, maar wel steken onderin mijn buik. Ben benieuwd of het wat doet?! En ik kan vanavond amper lopen, worden steeds zenuwen en vaten afgekneld in mijn liezen en die schieten dan op slot. Gelukkig Joosje net toch op bed kunnen leggen en nu met de beentjes omhoog. Valt me toch zwaar, Joosje alleen als Peet de nacht heeft. Maar volgende week nog 1 dienst en dan heeft ie alleen maar dagdiensten en van 2 tot 14 maarft heeft ie vakantie. Hopen dat ie dan komt. Fijne avond!
Leske: oh spannend, wie weet begint er toch wat opgang te komen door dat rommelen... Hoop t voor je meid! Jouw lichaam is er ook wel aan toe volgens mij! Bed opmaken: Ik heb afgelopen nacht met de matrasbeschermer geslapen maar vanmorgen meteen alweer eraf gehaald. Wat een kloteding zeg! Kraken en zweten! Bah! Ik leg gewoon 2 dubbelgevouwen handdoeken onder mn hoeslaken... vind t wel prima...
Yep, mijn lijf is er wel aan toe, maar ik laat het maar gewoon op me af komen. Inleiden doen ze gewoon niet hier (in ieder geval niet in mijn geval) en ik vind het ook wel prima om te wachten tot het gewoon begint. Ik red het nog wel, die paar weken. Maar spannend is het wel. Bij Joosje begon het gewoon en was ze er na 8,5 uur. Van te voren nooit iets gemerkt. Nu al meer rommels gehad dus vind het wel spannend ja.