@Traktatie KDV: ik ga ergens de komende weken nog even cupcakes bakken. Die gaan dan de vriezer in tot het moment daar is. Daarnaast maak ik alvast blauwe roosjes van fondant die ik luchtdicht op ga bergen. Dan is het alleen nog een kwestie van de boel in elkaar zetten als de smurf er is. Ik wil de leidsters geen geklooi met muisjes aandoen .
Nee de kleine is nog niet ingedaald. Ben vanmorgen bij de vk geweest. Die kon het koppie niet in het bekken voelen. De kleine hangt nog vrij hoog boven het bekken. Het hoeft ook nog niet met dit termijn zei ze. Vandaag was ik gelukkig vrij. Ik moet woe, do en vrijdag en dan heb ik verlof. Gelukkig heb ik wel zittend werk. Het gaat nu beter gelukkig. Heb net even tegelijk met zoonlief geslapen. Dankje Ja inderdaad dat wordt goed mikken haha. Jullie ook nog veel verjaardagen in het verschiet? Ja gaat nu goed. Hoe gaat het met jou? Netjes dat het ziekenhuis je nog even gebeld heeft. Gelukkig was ik vandaag vrij. Ik zie wel hoe het morgen gaat. Over na de bevalling: ik wil ook heel graag een momentje met ons vieren. Ben heel benieuwd hoe het straks gaat. Over traktatie voor het kdv moet ik nog even nadenken.
Suekes: Ik herken het wel een beetje! Heb t hier ook vrij warm, terwijl ik normaal echt koudbloedig ben! Slaap ook met het raam open. Manlief zeurt steeds dat ie t zo koud heeft, maar ik heb nergens last van! Alleen wel met smorgens uit bed stappen... dan is t toch wel fris op onze kamer hoor! Maar wel gezond!
Heej dames! Bevalling: gisteren met manlief ook maar even besproken dat ik eerst eens zelf een uurtje ofzo wil genieten met elkaar en foto's maken etc. En als het een KS gaat worden, dat ik dan eerst zelf op de kamer wil zijn en ons ukje in de handen gehad wil hebben, voordat anderen ermee aan de haal gaan. Jeetje, nachtmerrie lijkt me dat als je terugkomt uit de recovery en anderen zijn met jouw kindje bezig. Pff... Moet er niet aan denken. Nesteldrang: Hier geen last van hoor, ahum!! Gisteren de bovenverdieping gedaan, savonds voor op de blaren kunnen zitten. Vanmorgen en vanmiddag hier onder gedaan en de koelkast en kastjes lekker uitgesopt. Dus dat is ook weer klaar. Manlief mag als hij thuiskomt strax ff zuigen en dweilen (mag ik niet...) en dan is het huis voor deze week weer aan de kant Schoonouders: mijn schoonmoeder had een mooie. Ze had zelf even bedacht dat ze bij de bevalling ging zijn, want dat was toch normaal? Nou heb haar even duidelijk gemaakt dat ik mijn eigen zusje en moeder er niet eens bij wil, dus haar ook niet. Uitgezonderd dat, ik heb met schoonmoeder niet echt een geweldige band. Zie haar misschien 3/4 x per jaar. Ze is een beetje in de 2e jeugd. Gescheiden, jongere hippe man, pas getrouwd, etc. Ook zijn ze bijvoorbeeld met klussen hier in huis amper geweest. 1 x kwamen ze kijken en terwijl mijn moeder met 35/40 graden (zomer 2010) de verwarmingen op de grond lag af te soppen, kwam zij binnen in haar sondagse kleding, ze waren net terug van het tennissen! GRRRRRRRRRRRR! En zo nog wel 100000 voorbeelden hahaha Heb wel lang getwijfeld of ik mijn zusje erbij wil hebben. Ze wil opleiding kraamzorg gaan doen en wat is nu een beter moment om het mee te maken, als bij dr eigen zus. Maar hier ben ik nog niet helemaal uit... Denk dat ik het lekker alleen met manlief ga doen. Op momenten dat ik het moeilijk heb/pijn heb/etc, wil ik het liefste zo weinig mogelijk mensen om me heen. Mijn ouders en schoonouders worden pas gebeld dus op het moment dat de kleine er is en ik lekker gewassen en alles ben. Mijn moeder gaf zelf aan niet te willen weten als het ging beginnen, dan zou ze toch niet meer kunnen functioneren Nou, ik ga de komende weken weer actief meeschrijven (hoop ik, als jullie niet elke dag zoveel kletsen als vandaag hahah). Lezen doe ik al de hele tijd, alleen ben zoals andere meer een leesmuts dan een schrijfmuts. Ego: hier gaat alles nog zun gangetje. Kleintje is een beetje ingedaald. Vanaf 36 weken gaan ze normaal indalen volgens mijn gyn gisteren. De CTG's zijn elke keer perfect. Genoeg leven, mooie hartslag (soms met een top van 180 hahaha), etc. Ze willen wel dat ik 2 x per week blijf komen, omdat het vooral ook standaard is kindjes met een groeiachterstand 2 x per week aan de CTG te hangen. Het scheelt; het zijn nog maar een paar weekjes. Bevallen weet ik nog steeds niet wie/wat/hoe. De gyn heeft me gisteren gevraagd toch maar afspraken in te plannen voor week 39 (zelfde gyn als die me eerst aangaf dat ze in wou gaan leiden met 37 weken en we moesten overleggen voor keizersnee, dus snap er de ballen niet meer van...) Ik wacht rustig af. Zolang met de kleine alles prima is, gaat het met moeder ook prima. Verder elke week afspraak bij de gyn voor de navelstreng en alles te meten. Verder elke 2 weken een groeiecho. Aankomende donderdag 2 weken terug woog ukkie 1780 gram. Heb nu pas volgende week donderdag weer een groeiecho. Ben benieuwd wattie dan weegt. Hoop zo dattie nog even lekker warm kan blijven zitten en nog lekker kan groeien. Elke 100 gram zijn meegenomen en alleen maar beter voor hem en voor mij. Wie weet heb ik dadelijk wel een gewone natuurlijke bevalling en mag ik na 1 of 2 dagen naar huis? HEEEEEEEEEEEEERLIJK! Maar ik bereid me voor op het ergste, dan kan het altijd meevallen. Dames, ik ga hier weer eens wat doen. Niet meer te veel, dan kan manlief me vanavond weer van de bank aftillen. Gisteren ging het écht niet meer. Naja, eigenwijze mensen moeten er ook zijn he Fijne dag verder dames... Liefs
16 februari Pompeloesje 20 februari MupKUH 21 februari Leske 24 februari Guusje 25 februari Anna27 27 februari Beesie 27 februari Eva 29 februari Happymom 29 februari Sasjuh 29 februari Mon 29 februari Foxy74 2 maart cvermeulen1979 3 maart Suzanne 12 maart Zebra 10 maart lautjuh 14 maart EmvSenR 14 maart Fropste 15 maart Gentle 16 maart Frenzy 18 maart la Femme 17 maart Cupido 18 maart Pioentje 21 maart Shadow 22 maart Naomi123 25 maart cerberus 2 april Eveline1986 5 april Sjors22 Had mezelf er nog niet bij gezet, maar ik ga voor 18 maart omdat vriendlief en ik dan precies 12 jaar samen zijn, vond het wel een mooi kado!
16 februari Pompeloesje 20 februari MupKUH 21 februari Leske 24 februari Guusje 25 februari Anna27 27 februari Beesie 27 februari Eva 29 februari Happymom 29 februari Sasjuh 29 februari Mon 29 februari Foxy74 1 maart Rens 2 maart cvermeulen1979 3 maart Suzanne 12 maart Zebra 10 maart lautjuh 14 maart EmvSenR 14 maart Fropste 15 maart Gentle 16 maart Frenzy 18 maart la Femme 17 maart Cupido 18 maart Pioentje 21 maart Shadow 22 maart Naomi123 25 maart cerberus 2 april Eveline1986 5 april Sjors22 Heb mezelf op 1 maart gezet. Gewoon omdat het kan... Zou wel de rotste dag zijn die het kan zijn, al 2 verjaardagen die dag... Liever dat als met de carnaval (waar ik toch stiekum wel een beetje bang voor ben...)
Ik had een tijdje geleden een luiertas gemaakt voor 'korte momentjes weg'. Dus met plek voor 4 luiers, schone kleertjes en doekjes. Nou begon het toch wel een beetje te kriebelen voor een nieuwe tas, maar omdat manlief mij gisteren doodleuk vertelde dat het geld voor deze maand in principe alweer 'op' is, en ik dus niks meer uit kan geven, had ik dat uit mijn hoofd gezet. Nou bedacht ik me net ineens dat we destijds een tas bij onze kinderwagen hadden gekregen. Die ga ik vanavond dus eens even 'pimpen' denk ik! De oude tas vind ik meer een jongenstas, en die begint ook aardig versleten te raken....
@bezoek na de bevalling, ik wil eigenlijk gelijk mijn zus en moeder bellen en zien. Schoonfamilie mag wat mij betreft een dagje later, alhoewel ik denk dat vriendlief ze ook gelijk wil zien . Verdere familie en vrienden daar doen we een kraamfeest voor en mijn beste vriendinnen die mogen wel in de kraamweek komen.
@ Gentle, bedankt voor de uitleg! Jammer dat ze een stukje kunnen indalen en er dan weer uitfloepen haha. Nouja misschien de volgende keer wel ingedaald. VK zei overigens dat ze wel diep ligt. Ze benoemde het zo dat het leek alsof ze meer richting anus dan vagina ligt :s Hoop niet dat het erg is en dat het met indalen dan een beetje meer naar voren wordt geduwd ofzo. Lijkt me niet zo fijn als ze er aan de verkeerde kant uitkomt hahahaha @ Sasjuh, hoe was de groeiecho? @ Frenzy, nog even en ik haal je in! Volgens weegschaal VK ben ik nu bijna +20. Volgens mijn eigen weegschaal ben ik nu +16. Ga je weer aan de slag met de naaimachine? Wat ben je nu aan het maken? Ben benieuwd naar je creaties! @ Mon, goede tip! Ik ga vanavond bevalling bespreken met vriendje. Die zegt namelijk al de hele tijd dattie zn lach niet gaat inhouden als ik ga liggen kermen van de pijn. Is natuurlijk een grapje maar ik denk ook een stukje onwetendheid, dat hij niet weet dat hij ook dingen kan betekenen tijdens de bevalling. Ook om indirect de bevalling te bevorderen door mij te helpen ontspannen. @ Naomi, haha grappig dat je meisje terug gaat roepen naar de buren! Maar een gehorig huis is niet zo leuk in dit soort gevallen @ Sjors, gezellig samen in april! Valt me op dat zooooveeel dames hier denken eerder te gaan bevallen! Ondanks mijn grote buik denk ik toch echt over tijd te gaan. En wat heb je veel gedaan vanmorgen! Wat voel ik me lui nu @ Kraambezoek, wij bellen de belangrijkste mensen in onze omgeving. Dus onze ouders, broers/zussen en beste vrienden (zijn er maar 2 ). Deze kunnen ook dezelfde dag nog komen bewonderen. Ik ken ze goed genoeg dat ze er niet de HELE dag zullen zijn. En als ze er zijn dan gaan ze lekker hun gang en zullen ze me denk ik goed helpen. En ik weet ook dat als ik het aangeef, zij gewoon weer weggaan zonder problemen te maken. De rest krijgt een dag later (of nog later) wel bericht. Of ze krijgen vanzelf het kaartje. @ Suekes, ik heb het stervenskoud juist! Brrrr heb zelfs de verwarming in de slaapkamer aangezet en slaap met een pyama hahaha @ Nesteldrang heb geen last! En áls het komt, ga ik stil in een hoekje zitten wachten tot het wegtrekt Lijkt me maar een eng gevoel! @ Rens, haha mijn moeder zei hetzelfde! Ik heb haar gevraagd of ze gebeld wilde worden. ALSJEBLIEFT NIET! riep ze gelijk hahaha duidelijk dus! Zij waren de enige die ik eventueel had willen bellen omdat ik weet dat ze niet gelijk naar het ZH zouden komen enzo.
@Eveline, Haha ja gezellig toch, sta je niet meer alleen ja dat viel me ook al op, Ben heel erg benieuwd ! Haha hoeft je niet lui te voelen hoor, hier geen werk, geen kids, geen kwaaltjes ( bijna niet ) en altijd al poetsmiep geweest Vind het super enne nesteldrang is niet eng maar super lekker haha ( vind ik ) het gevoel om alles heerlijk voor elkaar te hebben vind ik zo fijn en kan het elke dag wel weer doen hihi.
Mijn groeiecho: Ik heb net de extra groeiecho gehad en alles was goed gelukkig. Ze was mooi gegroeid tov vorige week. Wel alles langs de ondergrens maar niet zorgwekkend ofzo. Vorige week woog ze nog 2235 gram, nu al 2558 gram dus dat is mooi! Vond de echo alleen echt niet leuk. Was dus bij het echo centrum en vind die mensen toch een stuk minder 'betrokken' dan de verloskundigen. Ze hadden een nieuw echo apparaat en ze wist nog niet precies hoe alles werkte en een collega keek mee want die wist het ook nog niet en dan konden ze van elkaar leren.. Oke prima. Maar ze hebben echt de hele tijd alleen met elkaar gepraat, zeiden niets tegen mij en ik lag daar maar. Had geen idee wat ze aan het doen was en ineens zei ze ja het is klaar. Dus ik vroeg van is alles goed dan, en toen zei ze van ja ik geloof het wel. Euhm pardon.. Ze heeft alles in een grafiek gezet en heb de brief meegekregen voor de verloskundige en daar moest ik maar verder mee overleggen. Wat ik moet overleggen... geen idee. Heb een beetje op google gekeken en als ik mijn gegevens vergelijk met de dingen die ik op internet lees lijkt alles wel goed.. dus daar gaan we maar vanuit. Ben blij dat ik donderdag weer naar de vk mag!
16 februari Pompeloesje 20 februari MupKUH 21 februari Leske 24 februari Guusje 25 februari Anna27 27 februari Beesie 27 februari Eva 29 februari Happymom 29 februari Mon 29 februari Foxy74 1 maart Rens 2 maart cvermeulen1979 3 maart Suzanne 12 maart Zebra 10 maart lautjuh 10 maart Sasjuh83 14 maart EmvSenR 14 maart Fropste 15 maart Gentle 16 maart Frenzy 18 maart la Femme 17 maart Cupido 18 maart Pioentje 21 maart Shadow 22 maart Naomi123 25 maart cerberus 2 april Eveline1986 5 april Sjors22 Heb mezelf op 10 maart gezet, verwacht echt over tijd te gaan.
Grappig dat verschil he, met warm en koud... Ik ben normaal ook koudbloedig, ik wordt living deadgirl als bijnaam genoemd, en dat is niet voor niks, normaal ben ik net een lijk als ik savonds in bed stap grapt mijn man. En nu... pffff... ik heb het liever te koud, dusseh ruilen Eveline??? . Verder zit Fynn hier naast me 'zelluf'te eten, zonder geknoei moet ik zeggen. Dus kan mama nog ff kijken en reageren voordat papa thuis is. Fijne aaf en eet smakelijk! xxx
@buren: tja we hebben nogal vaak overlast: ruzies, nachtelijke avontuurtje en avonden met zn vrienden (tot 5 uur snacht!) met soms ook nog het drumstel erbij... hij ziet zelf niet in dat wij er zo een last van hebben maar komt denk ik omdat hij nogal graag drinkt en dan zal hij dat wel 'vergeten'. paar weken geleden mn man al uit bed geduwt om 3 uur snachts om er wat van te gaan zeggen, hij schrok heel erg en had er geen idee van dat wij het zo goed konden horen, jaja... @sasjuh: he bah vervelend dat ze je zo behandelden, je had er beter op dat moment wat van kunnen zeggen want zo is het ook niet prettig! hier vanmiddag mini-meeting gehad en was super gezellig we hadden weer tijd te kort hihi we hebben ook zoveel te bespreken elke keer!
Hoi, hoi, Hier normaal ook een mega kou-kleum, nu slaap ik zo'n beetje in mijn blootje. Gooi vanzelf 's nachts het dekbed van me af haha en heb ook geen echte winterjas. Vanmiddag dus naar de verloskundige praktijk geweest voor een intake/kennismaking voor als ze controles komen doen op het kraambed. Was erg leuk moet ik zeggen, gezellig gekletst. Ze heeft het hartje geluisterd en gevoeld. Hij ligt al echt in mijn bekken, niet helemaal vast, maar wel flink ingedaald. Ze schat 'm nu op 3 kilo ongeveer wat betekent dat ie uit zal komen op 3700 a 3800 gram. Toch zo'n beetje wat het zkh ook zegt en dus iets zwaarder dan Joosje wat normaal is bij een tweede kindje en een jongen (aldus de VK). BD nog gemeten, ook gewoon allemaal goed. En een hele geruststelling, als ik het idee heb dat ik heel snel ga bevallen en het zkh niet meer haal, mag ik hun bellen en zijn ze binnen 5 min bij ons. Pfff, dat is een last van mijn schouders aangezien ik het visioen heb erg snel te gaan bevallen. 21 februari is niet de datum dat ik denk dat ik ga bevallen hoor, maar is meer wat Peet hoopt. Ik denk zelf aan 7 of 8 maart dus mag veranderd worden in de lijst. VK denkt ook dat ik over de 40 weken zal gaan. Ga nog ff chillen met Joosje voordat ze naar bedje gaat. Liefs, Leske
Ik ben vanmorgen ook bij de vk geweest voor een bevallingspraatje. Ik wil heel graag in bad bevallen, maar helaas doen ze dat niet. Uiteraard mag ik wel in mijn eigen bad gaan liggen totdat ik moet persen. Ik mag MET gebroken vliezen EN weeen in bad liggen. Als ik geen weeen heb bij gebroken vliezen mag ik niet in bad. Ik ben heel benieuwd hoe het gaat.
Ik meld mij ook weer eens. Heb afentoe wel beetje meegelezen maar kon het echt niet bijhouden maar nu mijn verlof officieel is begonnen en bijna alles in huis klaar heb voor de kleine moet ik toch wat met al die extra tijd hihi. Ga zo nog wel even teruglezen hoor maar dacht ik plaats alvast wat Schrok vandaag wel, ik hield niks van mijn eten binnen en toen ik op bed lag om even bij te komen kreeg ik me toch pijn in mijn buik. Kende het gevoel helemaal niet en mijn hele buik werd ook hard. Ben na tijdje onder de douche gaan staan en toen zakte het weg en is ook niet meer terug gekomen want anders had ik de VK wel gebeld. Morgenavond heb ik weer controle dus ga wel ff aankaarten allemaal