Maart 2012 Mama's Deel 4!!!!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Frenzy, 6 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lautjuh85

lautjuh85 Fanatiek lid

19 apr 2008
    3.996
    1.582
    113
    Spannend missy. Ik krijg toch echt het idee dat de maartbaby's flink van zich laten 'voelen' haha. Veel mensen met voorweeen/buikpijn.

2. Ligero

Ligero VIP lid

1 aug 2011
    6.823
    1.533
    113
    oja trouwens, gisteren lekte mijn borst voor het eerst, en o wat was ik trots! Hahahahaha ik werd wakker en mijn pyjamashirtje zat wat hoog dus die wilde ik naar beneden trekken en toen zag ik een natte plek zo rond mijn tepel, was ook helemaal hard (de natte plek he, niet de tepel). Hahaha heb het gelijk aan vriendje laten zien :p

3. roos1

roos1 Bekend lid

25 mei 2011
    554
    0
    0
    NULL
    NULL
    :$:$:$

Vandaag bij de gyn geweest... Klein hummeltje weegt nu een goeie 2kg, wat dus niet zo bijster veel is voor 36weken... :( Verder leek alles prima in orde, was erg beweeglijk, maagje, niertjes,... waren allemaal ok... Volgende week moet ik aan de monitor, zodat ze het goed kunnen opvolgen, en dan binnen 2weken terug naar de gyn... Echt zorgeloos ben ik dus niet nu, maar 't is wel goed dat ze het verder opvolgen...

De gyn schatte een uiteindelijk geboortegewicht van net onder de 3kg, wat natuurlijk niet dramatisch is, maar dan moet onze kleine uk wel flink blijven groeien... Even afwachten dus...

Van indaling was zoals ik had verwacht nog helemaal geen sprake... kleine uk zit nog 'hoog en droog'.... bevallen zal nog niet voor morgen zijn (en daar ben ik - met het gewicht in mijn achterhoofd - eigenlijk wel blij mee!)

4. lautjuh85

lautjuh85 Fanatiek lid

19 apr 2008
    3.996
    1.582
    113
    hahah eveline. Mijn tieten lekken ook al een tijdje.

5. naomi123

naomi123 VIP lid

22 mrt 2009
    8.840
    0
    0
    gastouder en verkoopster dierenspeciaalzaak
    @roos: ong. 3kg bij de geboorte is netjes. isabel was met 39.5 weken 2980 gram! hopelijk groeit de kleine goed door!!

6. lautjuh85

lautjuh85 Fanatiek lid

19 apr 2008
    3.996
    1.582
    113
    Wat een verschil in gewichten he. Mijn zoon was met geboorte (39wkn) bijna 5 kilo!!

7. naomi123

naomi123 VIP lid

22 mrt 2009
    8.840
    0
    0
    haha ja dat is bijna 2x zo zwaar als isabel :p

ik hoop nu weer op zo een kleintje! ik ben benieuwd bij de echo binnenkort!

8. Mon

Mon Fanatiek lid

6 jul 2011
    1.135
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Roos: onze dochter was bij geboorte 3270 gram. En tijdens de zwangerschap hebben ze zich nooit zorgen gemaakt over haar groei.

Ben wel benieuwd hoe groot deze smurf gaat zijn... Jochie en de tweede, dus dat zou wel wat groter moeten zijn.

@Lekken: totaal geen last van. Bij vorige zwangerschap volgens mij ook niet en heb totaal geen problemen gehad met de borstvoeding. Vind het dus wel prima zo. Ga straks nog genoeg lekken, dus van mij hoeft het nu nog niet te beginnen.

9. roos1

roos1 Bekend lid

25 mei 2011
    554
    0
    0
    NULL
    NULL
    @naomi,
    Ja hoor, ik zal erg blij zijn als we dat gewicht halen! Ik hoop alleen dat ons kleintje blijft doorgroeien, want 2kg op 36weken is wel erg weinig... ik hoop maar dat er volgende week op de monitor geen vervelende dingen ontdekt worden ofzo... :(

10. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Rens, hihi, zo'n schoonmoeder die zichzelf heel belangrijk vindt ;) Maar idd kiezen wat je zelf prettig vindt! Ik wil er liefst helemaal niemand bij hebben, laat mij maar.

Anna, goed idee, zo'n "kleine" luiertas. Ik ben nog steeds op zoek naar een leuke tas, want die oude van Julia is echt helemaal op en versleten. Maar ja, ben niet zo'n tassen type, ik doe jaaaaaren met dezelfde tas ;)

Sasjuh, fijn dat alles goed was, maar een beetje meer duidelijkheid was wel fijn geweest. Je was nu meer 'oefenobject' dan patient... Ik ben ook 1 keer gevraagd of ze op me mochten oefenen met een nieuw echo apparaat, maar toen waren ze juist heel aardig en dankbaar dat ik dat wilde, en ik kreeg heel veel extra fotootjes mee (moest ook uitgeprobeerd). Dus des te raarder dat ze jou dan niet een beetje hebben ingelicht over wat ze zagen enzo.

Koud/warm, hier geen last van, eigenlijk zoals normaal. Heb het raam nu echt niet open, en slaap gewoon onder mijn winterdekbed. Geen bijzondere dingen tot dusver!

Roos, idd een kleintje. Julia was met 36 weken 3 kilo (geschat dmv echo metingen), en uiteindelijk bij haar geboorte 3610 gram. Dus hopelijk groeit jouw kleintje ook nog lekker wat!!

Maar het zegt uiteindelijk weinig. Julia was heel gemiddeld, en groeide daarna juist voor geen meter. Maar een paar honderd gram per maand... Uiteindelijk toch nog een klein miezemuisje geworden ;) En zo kunnen kleine kindjes uiteindelijk nog heerlijke volle baby's worden met lekkere spekbillen :D:D Dus maak je niet te veel zorgen!

Auwww, ik ga nu een andere broek aantrekken. Geen idee of het helpt, maar ik heb alweer een uur regelmatige harde buiken... Steeds 's avonds komt het opzetten en ik herken het wel dus ik laat het maar gaan, maar het wordt steeds vervelender. VK zegt toch 'laat maar gaan, kun je niks aan doen', dus ik probeer maar gewoon de avonden wat vrij te plannen...

Oja, en ik heb vanaf vanmiddag VERLOF!!!

11. 0Zebra0

0Zebra0 VIP lid

6 nov 2010
    10.813
    0
    36
    Noord-brabant
    ik ben ook weer zo benieuwd de 16e ( groeiecho ) en het gewicht. hopelijk een stuk omhoog geschoten
    vorige groeiecho was ze wel iets gegroeid maar niet genoeg in stijgende lijn

12. naomi123

naomi123 VIP lid

22 mrt 2009
    8.840
    0
    0
    @roos: ik snap het! 2kg is inderdaad niet veel maar als ze tot 40 weken blijft zitten heeft ze nog 4 weken en ze komen best hard aan momenteel. ik hoop met je mee dat ze goed doorgroeit en er geen vervelende dingen aan de hand zijn!

13. Missy88

Missy88 Actief lid

19 jun 2011
    314
    2
    18
    NULL
    Gelderland
    Groeiecho: Is het normaal nog een groeiecho te krijgen aan het eind of is dit alleen in bepaalde gevallen?

Bezoek: Ik heb al met vriendje besproken hoe we het gaan doen aangezien iedereen zich er al heel snel mee ging bemoeien terwijl wij daar nog helemaal niet mee bezig waren.
    Wij bevallen thuis, als alles goed gaat, en dan gaan we er met zijn 3tjes van genieten en pas als ik gedoucht ben etc gaan we bellen en afhankelijk van tijdstip en hoe ik mij voel mogen ze langs komen. Mijn moeder woont alleen wel ruim uur rijden dus twijfel wel of ik haar eerder bel zodat ze rond zelfde tijd er is als mijn SM want ik wil niet dat die er eerder is. Die krijgt al zoveel meer mee, omdat ze om de hoek woont, dan mijn moeder en dat vind ik erg jammer.

14. Missy88

Missy88 Actief lid

19 jun 2011
    314
    2
    18
    NULL
    Gelderland
    Ik was trouwens ook erg trots hoor toen ik met 30 weken wat uit mijn borst lekte. Ik heb zelf jaren geleden een borstvergroting laten doen en was bang dat de boel niet meer zou werken al hebben ze van te voren gezegd dat dit wel zou moeten kunnen.
    Ik weet dat het geen garantie geeft alsnog maar de boel werkt dus nog wel haha.

15. Shadow08

Shadow08 Fanatiek lid

31 aug 2011
    1.285
    0
    0
    Hoorn
    Zo even bijgelezen. Ik kreeg een uur geleden ineens menstruatie krampen in Mijn rug. Sjee meteen op bed gaan liggen. Nu ff op de bank, is gezakt maar voel me raar! Hopelijk van de vermoeidheid!

16. beesie

beesie Fanatiek lid

10 jun 2010
    1.660
    0
    0
    NULL
    Flevoland
    Shadow: kunnen een beetje voorweeen zijn... doe maar rustig aan. En anders stap je zo ff lekker onder de douche of in bad. Je merkt dan gauw genoeg wat t is... Als t afzakt zijn t voorweeen, en blijft t aanhouden of word t erger, dan zijn t echte weeen...

Sasjuh: fijn dat alles goed was op de echo meid. Maar ze hebben je wel een beetje raar behandeld zeg! T is dat je er verder waarschijnlijk niet meer komt maar anders zou ik er wat van zeggen...

Lekkende tiet: Bij mij lekken ze niet echt, maar zodra ik er even aankom, omdat ze jeuken ofzo, komen er dikke druppels uit!

Roos1: idd een klein poppetje zeg. Maar dat zegt niks hoor meid. Een vriendin van mij is met 41 weken bevallen van een jongetje van 2400 gram. Ze moesten 1 nachtje in t ziekenhuis blijven en mochten toen lekker naar huis. Hij deed t verder goed en is helemaal gezond. Dus maak je niet te druk meis!

17. Shadow08

Shadow08 Fanatiek lid

31 aug 2011
    1.285
    0
    0
    Hoorn
    @beesie pff harde buiken blijven aanhouden en de krampen ook continu. Kan niet zitten of liggen. Ga idd maar even warm douchen ofzo!

Ben ook kotsmisselijk!

18. beesie

beesie Fanatiek lid

10 jun 2010
    1.660
    0
    0
    NULL
    Flevoland
    Shadow: komen je harde en pijnlijke buiken om de zoveel minuten? Probeer ze eens bij te houden... Ga maar ff lekker douchen en dan kijken hoe t daarna gaat... Wat erg lekker is... gaan zitten op de vloer en dan de warme straal op je buik of rug richten...! Sterkte meis! x

19. pioentje

pioentje Bekend lid

18 jul 2011
    782
    0
    0
    NULL
    Den Haag
    Hmmm, klinkt niet fijn, sterkte meis, ik hoop dat het minder wordt!!

20. Suzanne86

Suzanne86 Actief lid

5 jul 2011
    358
    0
    0
    Interieurverzorgster(poetsmiep) en huisvrouw / mam
    Veldhoven
    Heb weer bijgelezen wat een geklets vandaag zeg dames! :) Jullie willen graag nog een deel 5 of wat?:p

Ik zal proberen morgen te reageren.

@Shadow, spannend meis... Wat iedereen al zegt, even douchen. Ben benieuwd! Rustig aan! Knuffel!

Ego- Enorme frustratie naar mijn vriend, zit te lezen en had het over de eerste paar dagen geen bezoek, "hij keek me echt zo onbegrijpelijk aan: Waarom?" Grr.. !!
    En heb ik het over de babykleertjes die nog gewassen moeten, en welke temperatuur enz. zodat hij dat weet aangezien hij zo goed aan het wassen is. Begint ie zo mopperend ze zeggen: "Als je maar niet met een hele bult tegelijk aan komt want daar kan ik niet tegen!" Grrrr...! Wat heb ik al die jaren wel niet moeten verduren, meneer heeft de was ook een keer bij hoor!

Mopperkont Suus:p Heb wel in de gaten dat het de hormonsters zijn die aan mijn reacties meewerken. :) Kort lontje!

Dames fijne avond!

Deel Deze Pagina