Jahoor daar heb ik zeker wat aan! Al jullie tips zijn super en neem ik mee in mijn plan van aanpak! Hier zijn het vooral de boodschappen en de extra's van vriendje die erin hakken. En momenteel natuurlijk zijn acupunctuur, dat is de uiteindelijke reden waarom we nu zuiniger aan moeten doen. 220euro in de maand hadden we nou eenmaal niet over. We gaan bijna nooit weg, kopen weinig kleding etc. dus daar ga ik ook niet op bezuinigen... Ik zal komende week ook eens naar de markt gaan. Kijken of het groente en fruit daar goedkoper is dan in de AH!
Ik hebb ook FB en ben wel nieuwsgierig, wie kan ik toevoegen? Had ik nou ook iets gelezen van een maart 2012 FB bladzijde? Kan iemand me er Iets over zeggen of de link plaatsten of zo?
Bij mijn werk in de buurt kun je 5 kilo voor 1,50 kopen bij de groenteboer. Mja daar kom ik voorlopig niet in de buurt haha
@voorweeën hier: het is wat rustiger dan gisteravond, maar nog niet pijnvrij. Zal vanavond wel weer toenemen denk ik!
@rens, wow het is echt heel snel gegaan!! Echt een hele mooie/ leuke naam ( wij hadden hem ook in de top 3 staan, maar uiteindelijk toch niet geworden ). Hopen dat je snel de uitslag krijgt van de placenta. Ga zo even baby spieken op Facebook!! @mysunshine, hoe is het met jou en kleintjes?? @dubbeltje op zijn kant, drie jaar geleden heb ik 3/4e van mijn salaris ingeleverd, in het begin was het echt heel moeilijk maar inmiddels weet ik niet beter meer! Alle tips die ik langs zag komen passen wij ook toe, wij doen voor gemiddeld 50 à 60 per week boodschappen. Ik kook vaak meer, bv Chili of stoofpotjes, risotto enz en wat over is vries ik in, groot verpakkingen zijn altijd goedkoper. Groente en fruit haal ik op de markt in de stad, scheelt echt enorm. Abbonnementen hebben we allemaal opgezegd, scheelt echt heel erg, ben zelf gaan hardlopen, het is heerlijk en kost niets. Wasmiddel haal ik bij de Lidl, altijd de grootverpakkingen, afwastab letten altijd in de aanbieding bij de kruitvat ( nu ook in de aanbieding). En idd niet zomaar dingen kopen. Wij zijn al drie jaar niet op vakantie geweest, kleding is mijn zwakke plek, maar gelukkig had ik in mijn rijke dagen heel veel en vooral dure kleding gekocht, dat draag ik nog steeds, verder koop ik bijna alles in de uitverkoop.
@rens, wauw, fijn dat jullie kereltje het zo flink doet! Rust maar flink wat uit nu! En dan... genieten maar van jullie kleine Fynn! @ctg gisteren; weet niet meer juist wie het schreef, maar vroeger naar huis gaan was voor mij niet echt een optie... had al een paar nachten wakker gelegen van die vorige ctg dat ik toch wel zeker de resultaten wilde weten Dusjah, dan heb je weinig keuze natuurlijk. Ben wel opgelucht dat 't beter was als dinsdag! Misschien dat mn eigen fysieke toestand er toch voor iets tussenzat? Hopelijk is ons ukje dinsdag op controle héél wat verdikt! Zou leuk zijn @rest; heel snel doorgelezen, maar 't waren dan ook weer zovéééééél blz! ik pik weer in vanaf hier... geen nieuwe maartbaby's gemist zie ik?
Heb even gecheckt bij Peet en wij doen voor ongeveer 60 euro per week boodschappen voor ons drietjes. Beste redelijk denk ik. Wel grappig want door de "discussie" hier, hebben wij het er ook weer eens over gehad. Dat we best nog wat dingen zouden kunnen besparen, maar we doen het eigenlijk best goed met parttime salarissen en een flinke allimentatie. Die valt over 2 jaar weg en dan hebben we ineens geld over. Daarmee willen we dat het huis verder aflossen, of in ieder geval met een gedeelte ervan. Dus de vooruitzichten zijn best goed. Ik heb trouwens laatst ook eens gecheckt of we recht hebben op zorgtoeslag en dat was het geval. Ruim 30 euro in de maand, is niet veel, maar goed, alles helpt. Wij hebben vorig jaar idd ook alle abonnementen opgezegd (TV-gids, Feyenoord magazine, sportschool, Greenpeace (sorry, sorry). En ik heb een racefiets (10 jaar geleden gekocht) en vind het heerlijk om te fietsen. Dus de sportschool (wat ook achterlijk duur is hier) heb ik niet meer nodig. Het enige waar we nog lid van zijn is de postcodeloterij. Steunen we wat goede doelen en maken we een hele kleine kans om nog eens iets te verdienen. Weet je waar ik ook zo van baal, die bezineprijzen. Is ook niet normaal wat dat kost... Gelukkig gebruiken wij de auto niet zoveel, fietsen beiden veel naar ons werk en ook Joosje gaat bijna altijd op de fiets naar school. Nou, weer genoeg over de centjes, hihi. Doeg!!!
rens en rensman gefeliciteerd met jullie ventje!! Hopelijk is de koorts gezakt en mogen jullie snel in goede gezondheid naar huis toe
Joehoe! Ik had een bod gedaan op een zwarte kipling luiertas en mag hem ophalen voor 15,-! Hoop dat het een beetje in goede staat is (op de foto te zien wel...) En de eerste biedingen via mijn advertenties op marktplaats druppelen binnen. Ik zet hier ook even een linkje. Wie weet zit er nog iets tussen voor iemand Het zijn voornamelijk boeken en nagellak. Helaas past er veel van niet door de brievenbus maar hey, dan moet je gewoon meerdere dingen van me kopen en dan combineer ik het en scheelt het weer verzendkosten En ophalen mag natuurlijk ook altijd! Marktplaats.nl - Advertenties van van Pelt uit Lekkerkerk
goedemorgen allemaal, @rens, erg mooie naam!! nogmaals gefeliciteerd. Hier vannach weer tot 3 uur wakker. Daarna in slaap gevallen tot 10 uur. Ben nog steeds beetje snotterig en verkouden maar ergste ziekzijn is voorbij. Zo grappig om te lezen hoe het bij sommige al flink aan het rommelen is terwijl ik zelf nog een week moet werken. Ben ook pas van plan om to do lijst te gaan doen als ik verlof heb. @ boodschappen, Wij zitten zelf rond de 300,- per maand voor zijn 2tjes. Moet zeggen dat ik de laatste tijd wel erg let op wat we kopen. Zit nu ook met boodschappenlijstje voor me voor komende week. Scheelt echt als je voor een week boodschappen inslaat dan bijv. 3x per week.
Geld: hier ook niet altijd even breed. We hebben best hoge maandlasten, mede door de allimentatie die wij betalen voor de zoon van manlief, en manlief heeft uit zijn verleden nog een flinke schuld staan waar we elke maand voor afbetalen. In principe besteden wij rond de 50 euro per week aan boodschappen, maar in krappe tijden lukt t mij zelf om voor 25/30 euro per week boodschappen te doen. Ik maak dan gewoon een lijstje met wat we elke dag willen eten, en halen alleen daar spul voor in huis. Dan vooral aan goedkope dingen denken, stamppot (maak ik altijd grote pan waar we 2 dagen van kunnen eten), nasi (kunnen we ook altijd 2x van eten) en zo heb je al 4 dagen gevuld. Ach, we passen er altijd wel een mouw aan! Ook wij sparen elke maand voor de kinderen, vind ik erg belangrijk!
zo wat een gekwebbel!! nog een tip: doe je boodschappen net nadat je goed gegeten hebt. koop je vaak minder etxra's of duurdere dingen. kijk of je evt voordeel aanbiedingen kan delen met buren of familie!
Goedemorgen! Zo helemaal bij gelezen geen ooievaars langs geweest vannacht. Hier goed geslapen! Ik kan niet meer mee praten over het boodschappen geld. Ik kan een hoop sparen want heb alleen mijn eigen vaste lasten, verzekering, abonnementen ed. Verder geen hypotheek meer of wat dan ook. Elk nadeel heeft ook weer zo zijn voordeel . Ik heb een nieuwe auto! Een 5 deurs ipv de cabrio die ik nu heb. Rijd veeeeeeel zuiniger, lekker ruim voor de uk straks. Heb een licht blauwe panda, nieuwe type. Ben er echt blij mee volgende week komt ie! Ga me cabrio wel missen... Maar kan nu echt niet met een dure auto rijden!
hmmm ben ik nu de enige die niet weet wat we uitgeven per week/maand aan boodschappen? Moet zeggen dat wij het altijd heel ruim hebben (gehad) en nooit op geld letten. Zeker 2 keer per jaar een weekendje weg gaan, 2 x per jaar op vakantie. Ook altijd boodschappen doen bij de Albert Heijn. Maar ik merk nu dat ik het echt anders moet doen. Ik eet elke dag wel wat in het ziekenhuis bij Niek of haal ik wat bij het tankstation. Ik denk dat me dat heel veel geld scheelt als ik dat weglaat.. Toevallig dat we het er net over hebben, want ik was al aan het berekenen hoe ik kosten kan besparen. Gisteren namelijk gehoord dat er WEER een aantal zangleerlingen gaan stoppen en toen ik ging tellen hoeveel er gestopt zijn de laatste 3 maanden kwam ik op 20... Dat is echt veel. Ik heb nu nog maar 10 werkuren per week en er komt ook amper wat bij. Ik baal er echt van! En aangezien ik nu niet werk en ik moet leven van het UWV inkomen... Scheelt dat wel een hoop. Begrijp me niet verkeerd hoor, want ik ben er erg blij mee dat deze regeling er is voor zelfstandigen, krijg zo'n 1000 euro per maand.. Dus da's hartstikke netjes!! Gelukkig verdient manlief genoeg (ook voor ons 2en, zelfs als ik eventueel niet zou werken) maar toch.. Er gaat nu veel meer af per maand dan er bij komt. Vriendlief en ik hebben nog aparte rekeningen; betalen alleen de boodschappen en andere gezamelijke dingen van die rekening. Nu betaalt vriendlief wel regelmatig de duurdere bijkomstige uitgaven (zoals droger die hij graag wou hebben, andere tv (we hadden nog zo'n oude breedbeeld, etc) en dat kan hij ook betalen, hij heeft flink gespaard. Maar we willen verder geen uitgaven doen van dat potje, willen we toch bewaren voor 'later'. Komt ook nog bij dat ik als zelfstandige nog geen pensioen regeling heb, wat ik ook nog steeds moet regelen. Dus wil ook wel wat sparen en zo, maar het KOMT er gewoon niet van.. Maar goed, ik zal nu toch wel moeten bezuinigen. Mijn vaste lasten zijn zo hoog dat ik daar echt wat aan moet gaan doen.. Is eigenlijk belachelijk dat ik niet eens weet wat ik uitgeef!!! Zo beland je uiteindelijk ECHT bij zo'n tv programma Nee geintje hoor.. Komt goed! @ Niek; Niek woog gisteren 2215 gram (!!!) echt super goed.. Hij is inderdaad flink bezig met drinken, al wil het de ene keer wat beter lukken dan de andere keer maar goed, geduld moet je hebben met zo'n prematuurtjes hoor!! En daar ben ik normaal gesproken niet zo goed in Hij ligt inderdaad in een bedje en kan zichzelf goed warm houden. Hij heeft 1 x per dag nog zo'n dipje in zijn ademhaling of hartslag, was verder niet erg of zo. Als hij 48 uur dipvrij is mag hij van de apparatuur af.. Hopelijk maandag of zo... Dan is hij 35 weken. Wat gaat de tijd toch snel! Gisterenavond dus een enorm slechte avond. Heb de hele avond liggen huilen op de bank, wachtend tot vriendje thuis kwam. Was in staat om naar Helmond te rijden, naar Niek toe.. Heb het maar niet gedaan. Vriendlief kwam uiteindelijk om 02:00 thuis, was blij dat ik gewacht heb. Lekker uitgeslapen vanochtend met zijn tweetjes, nu het nog kan ! Was ook erg fijn. Straks weer lekker naar Niek, kan niet wachten.. Vanavond even lekker weg, carnaval vieren. Ben ik ook wel aan toe.. Als ik alleen thuis ga zitten, ga ik toch alleen maar aan hem denken...
Shadow: oh beter zeg, je nieuwe auto! Je cabrio was wel supervet maar helaas niet echt ruimte voor een kleine uk. Dan is dit wel beter hoor! Wacht een foto af!
*meldplicht en even babychecken en het verhaal van Rens natuurlijk*... Rens, Hou goed je bloedverlies in de gaten... en oei.. koorts... Dat is niet zo mooi!!! hopelijk herstel je snel.... fijn om te lezen dat je ventje gewoon helemaal gezond is... en zaten ze er toch vrij aardig naast toch?? net foto bewonderd op FB.. ziet er goed uit!! Foxy succes... Geld.... hahaha zat hier net te mopperen omdat we net binnen 3 weken tijd voor 1250 euro aan rekeningen hebben gekregen (gemeentebelasting waterschap en die onzin.... ) bizar.... en wat doen ze ermee? vraag ik me dan af... als je het nieuws ziet.... @EGO niet vrolijk vandaag..... Net discussie gehad met vent.... soms begrijpt ie er geen reet van he:x Zeg tegen hem, dat als ik donderdag pas terecht kan bij vk, dat er 3,5 week tussen heeft gezeten tussen de controles, en dat dat eigenlijk niet normaal is, omdat je in het begin zelfs om de 4 weken gaat.... Zijn reactie: "ik moest niet zeuren, want het ging toch goed"..... Krijg hem niet aan zn verstand gebracht, dat het VAAK goed gaat, totdat er opeens anders geconstateerd wordt... en hoe weet je dat..? juist controle.... gezonde kinderen krijgen blijft echt standaard in zijn ogen.... vind het gewoon gerustellend om te horen dat het ook echt goed gaat... is toch niet gek toch?...
Cerberus: ik snap je helemaal meis! Vind ook dat 3,5 week echt niet mag kunnen eigenlijk! Elke zwangere vrouw zit erop te wachten om van de vk te horen te krijgen dat t goed gaat. Hoop voor je dat je maandag meteen terecht kunt meis!
Dankje..... En als klap op de vuurpijl... begint ie nou ook nog eens over zijn moeder...... "dat het maar eens afgelopen moet zijn"...... Ja, hoezo? dat ze weer op dezelfde voet verder kan.... Ja, maar het blijft wel mijn moeder en de oma van de kinderen... "ja als zij het nu ook nou eens zo ziet dat ze OMA is"...... Dit gaat een heel gezellig weekend worden zo...... Nouja misschien zorgt iemand van jullie voor wat "roze" of "blauw".... in dit weekend....