Maart 2012 Mama's Deel 4!!!!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Frenzy, 6 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ligero

Ligero VIP lid

1 aug 2011
    6.823
    1.533
    113
    Rens, als je naar huis gaat ben je juist GEEN slechte moeder. Dat is mijn eerlijke mening. Je zorgt goed voor jezelf, en daarmee kun je goed voor Fynn zorgen.
    Als je daar blijft dan stort je strakjes helemaal in en heeft Fynn helemaal niks aan je. Zoals het nu gaat, gaat het niet.
    Vanavond lekker een eenpersoonskamer, hopelijk lekker slapen. Morgen lekker naar huis, en 2x per dag met Fynn gaan knuffelen. Hij heeft meer aan jou als je uitgerust bent dan dat je daar als slappe vaatdoek zit.

2. Eva1983

Eva1983 VIP lid

2 sep 2007
    9.025
    2
    38
    @ Rens: natuurlijk ben je geen slechte moeder als je kiest voor je eigen rust! Ik weet niet of ik het zou kunnen, maar dat maakt mij geen haar beter dan jij hoor! Je hebt een goed punt, jij moet lekker in je vel zitten om een goede moeder te kunnen zijn en als jij je zoveel lekkerder voelt thuis bij je man, moet je dat doen. Dikke knuf!

Ik ga slapen meiden....vriendlief ging rond 20:00 naar een bierproeverij van een vriend van ons, had eigenlijk geen zin, maar beloofd....nou hij is er nu nog ;) Uur geleden gebeld, hij zou bijna thuis komen........not.... *zucht*

Trusten meiden!

3. Ligero

Ligero VIP lid

1 aug 2011
    6.823
    1.533
    113
    En een dikke knuffel. Jullie mannetje is sterk. Dat heeft hij al bewezen. Heb vaker gehoord van een klein soort hartruisje oid na de geboorte wat vanzelf weggaat. Vergeet niet dat hij bijna 3 weken te vroeg is geboren én al een groeiachterstand had. Hij heeft eventjes wat in te halen nu. Fijn dat verder alles goed is met Fynn! Als het met jou goed gaat, kan hij ook zijn energie gaan richten op zijn eigen herstel en komt hij vast snel mee naar huis met jullie!

4. pioentje

pioentje Bekend lid

18 jul 2011
    782
    0
    0
    NULL
    Den Haag
    Lieve rens, je bent absoluut geen slechte moeder als morgen naar huis gaat! Ik denk juist dat het voor jou veel beter is en je veel sneller hersteld thuis! Doordat jij lekkerder in je vel zit merkt Fynn dat ook. Heel veel sterkte en een hele dikke knuffel!

5. beesie

beesie Fanatiek lid

10 jun 2010
    1.660
    0
    0
    NULL
    Flevoland
    Lieve Rens: net zoals de andere meiden al zeggen: Je bent JUIST GEEN slechte moeder als je morgen lekker naar huis gaat. Je voelt je nu zwaar ongelukkig daar in het ziekenhuis en daar heeft Fynn ook niks aan. Jullie allemaal niet. Je moet dus gewoon lekker morgen naar huis als je die kans krijgt! Kan je lekker naast je mannetje in bed kruipen en 2x per dag lekker naar Fynn! Dan knap je het beste op en hopelijk kunnen jullie Fynn dan binnenkort mee naar huis nemen!

6. pioentje

pioentje Bekend lid

18 jul 2011
    782
    0
    0
    NULL
    Den Haag
    Lieve Shadow, ach meis wat onwijs k*t voor je, een hele dikke knuffel, en ook ik ben er van overtuigd dat er ergens de ware voor jou rond loopt, en hij komt vanzelf op je pad! Hele dikke knuffel voor jou!!!

7. Frenzy

Frenzy Fanatiek lid

21 okt 2010
    2.112
    263
    83
    @ Rens; lieve meid, je bent een SUPER MAMA omdat je je nu al schuldig / slecht voelt als je na morgen thuis gaat slapen. De kleine vent voelt jou aanwezigheid wel, of je thuis slaapt (en heel de tijd aan hem denkt) of in het ziekenhuis! En wat fijn dat je even een goede zuster hebt getroffen die je goed aanvoelde... Probeer vanacht rust te pakken en op te knappen en ik zou dan vanaf mrg lekker thuis gaan slapen... De emoties kunnen ook nog hoger oplopen en daar heb je in dat ziekenhuis niks aan!

En wat een vreselijke situatie met die kamergenoot. En wat spannend zijn hartje, maar het komt idd vaker voor, hartruisjes waar ze 'normaal' overheen groeien zonder dat het opgemerkt wordt. Owh en wat is het een mooi mannetje hey! Prachtige foto heb ik van hem gezien, laat hem maar snel aansterken en groeien, zodat hij snel mee naar huis mag!

@ Shadow; meid voor jou ook nog een knuffel! Want snap je tranen, angst en frustratie wel... Je had alles anders willen hebben, maar het is niet zo (herkenbaar voor mij zelf). Maar geloof mij jou tijd komt wel, ik geloof erin (en daar hou ik me altijd maar aan vast) dat er altijd een keerzijde is van de medaille, wanneer die komt, hoe en in welke vorm?! Maar probeer daar op te vetrouwen! En ik geloof erin dat mensen die veel 'rottigheid' of veel 'pech' op hun pad krijgen daar voor gemaakt zijn, het zijn sterke zieltjes, want anders zou dit hen niet overkomen! Heb je veel vedriet, voel je rot, huil je helemaal suf en voel je maar even rot, maar bedenk wel na regen komt zonneschijn!

@ Ego; pjieuw.... wat een avond weer! Vanavond met manlief naar de verlichte optocht geweest hier in de buurt, zo mooi is dat... Maar wat was het (^%* weer... Net hebben we een gipsafdruk gemaakt van mijn buik en het lijkt erop dat gelukt is! Nu al bijna 24:00 maar heb het gevoel dat het pas 20:00 is ofzo....

Meiden die rommelen, zet hem op, ik wil meer baby's zien :)

8. Missy88

Missy88 Actief lid

19 jun 2011
    314
    2
    18
    NULL
    Gelderland
    shadow: knuffel meis. En kan idd met al die hormonen en gedoe goed voorstellen dat je je helemaal down voelt. Maar er komt echt nog de juiste voor je langs die helemaal voor jou en je kindje gaat!

rens: jeetje wat een gedoe in dat ziekenhuis. Wel fijn dat je nu op eigen kamer kan en als het kan morgen naar huis. Zou ik wel doen hoor want zo kom je niet aan je rust toe en kan je er helemaal niet van genieten. Je moet idd ook aan jezelf denken om goed voor je zoon te kunnen zorgen :) Je bent echt geen slechte moeder als je niet 24/7 in dat ziekenhuis bent.

Ik ben mijn ritme volgens mij echt aan het verschuiven...ga steeds rond 1 uur slapen en 's ochtends vroeg ben ik tussen 6 en 8 wakker door vriendje en dan slaap ik tot half 12 oid....
    Vriendje gaat nu slapen, wou dat ik gewoon mee kon gaan maar ik weet toch dat ik er na tijdje weer uitga om toch nog maar even tv te kijken en wat te drinken....zucht......moet voortaan maar gewoon vroeg op staan ook...

9. Mon

Mon Fanatiek lid

6 jul 2011
    1.135
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Rens: Nee, je bent geen slechte moeder als je naar huis gaat! Jullie ventje heeft in de eerste plaats een moeder nodig die lekker in haar vel zit. Ik denk dat je juist meer aandacht en liefde kunt geven als je goed voor jezelf zorgt.

10. debende

debende Bekend lid

14 dec 2008
    692
    0
    0
    hillegom
    #1830 debende, 18 feb 2012
    Laatst bewerkt: 18 feb 2012
    @rens nee echt geen slechte mama hoor!!!!! En waarschijnlijk zal je thuis toch ook nog wat onrustig zijn, omdat je kleine man nog in het ziekenhuis ligt. Probeer toch voor je eigen herstel toch zoveel mogelijk je rust te pakken. en als dat thuis het beste gaat, is dat toch beter voor jou en je gezinnetje. Er komt nog een zware tijd aan, vergeet dat niet!! sterkte!!!

Ego: net nog met mannetje een extra rondje gelopen. Blijf last houden van onrust in mijn benen. Vocht neemt nu ook wel erg toe:( hopen dat het helpt en zo toch wat lekkerder in slaap val.

11. missiemaartje

missiemaartje Fanatiek lid

6 jun 2011
    2.986
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hee meis, wat klote zeg allemaal.. Het zit je niet echt mee he!
    Hopelijk valt het allemaal mee..

Het voordeel van Veldhoven is, dat ze het beleid hebben dat als je te vroeg bevalt, je een kamer voor jezelf alleen hebt. Ideaal dus!!!
    Qua emoties... Mijn mannetje mocht 2 nachtjes blijven slapen, dus daar heb ik veel steun aan gehad. Verder inderdaad toen hij thuis moest gaan slapen en niet de hele dag bij mij was, heb ik heel veel moeten huilen. Ook toen ik weer naar huis moest. Ik moest na 4 dagen naar huis. Waarom moet jij eigenlijk 7 dagen blijven?

Ik moet zeggen, ik lag natuurlijk al 4 weken op en af in het ziekenhuis dus ik was eigenlijk wel blij toen ik weer thuis was. Maar het was moeilijk, vooral de 1e dag. En dat is het nog steeds wel op sommige momenten. Maar het gaat over, het komt goed...

Even doorzetten meid... Ben trots op je, het is allemaal niet makkelijk!!

12. missiemaartje

6 jun 2011
    2.986
    0
    0
    NULL
    NULL
    Lieve Shadow; ik kan het helemaal begrijpen dat jij je zo voelt.. Weet je, ik voel me ook vaak zo, maar ben dan extra blij dat mijn mannetje er is die stabiel is, en die mij lekker kan troosten en zo. Ik vind het zo knap van je dat je het alleen doet. En het is ook niet niks allemaal. Laat de tranen maar lekker komen meid, het mag er echt uit. Een dikke knuffel voor jou.

13. missiemaartje

6 jun 2011
    2.986
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ rens; hee meis ik lees nu pas je laatste bericht.

zoals alle meiden hier zeggen.. Je bent GEEN slechte mama! Ik herken je gevoelens wel maar ik had hetzelfde als jij. Ik baalde wel ontzettend maar was blij dat ik weer thuis was. Je moet nu lekker gaan rusten; Fynn heeft er veel meer aan als jij ook goed voor jezelf zorgt. Zo heb ik altijd geprobeerd te denken. Is lastig, snap ik wel.. Makkelijker gezegd dan gedaan! Je zal je wel flink rot voelen als je naar huis gaat, maar laat de tranen toe en probeer er met je mannetje over te blijven praten, dan komt het echt goed.

Ik vond het vooral erg dat ik zo weinig voor hem kon doen in het begin. Maar weet je, hij voelt het echt wel aan dat je er bent voor hem.. Weet je al hoe het plan van aanpak gaat zijn en tot hoelang hij moet blijven in het ziekenhuis? Wij gaan nu zo'n 2 keer per dag op en neer. Ik sochtends en savonds en vriendlief alleen savonds. Het is zwaar, maar even volhouden, dan kun je lekker gaan genieten wanneer hij thuis komt...

Dikke knuffel voor jou.

14. Missy88

Missy88 Actief lid

19 jun 2011
    314
    2
    18
    NULL
    Gelderland
    Ben ook nog steeds op....ppffff weet gewoon niet wat ik met mezelf aan moet.
    Heb net heel topic gelezen over kraambezoek en mensen die je baby vast willen houden etc. Ik zat me er al zorgen over te maken maar nu helemaal..................
    Hoe gaan jullie dat doen? Mijn gevoel nu zegt niemand komt aan mijn kind eerste periode behalve mama en papa en de kv etc...

15. Elegance

Elegance VIP lid

13 nov 2008
    5.478
    2
    38
    @missy..

Hier ook weer iemand wakker.. Wat betreft je baby uit handen geven.. Ik denk dat dat voor iedereen heel verschillend is..
    Ik heb er nooit zo'n problemen mee gehad mits de baby begon te huilen. De mensen die wij in de eerste periode toelaten zijn mensen die dicht bij ons staan.. En ik begrijp dat ook hun de baby graag even willen vasthouden. Tenslotte wordén ze ook opa/oma/tante /oom etc..

Maar daar zijn de meningen sterk over verdeeld... Ik genoot er juist van als mensen van mijn kind genoten.. Zelfs nu nog.. Ik was zoo trots!

Als je er na de geboorte nog steeds voor kiest om de baby niet uit handen tegeven, zou ik me daar zeker niet heel druk over maken.. Jij bent zijn moeder en jij en de papa bepalen.. Ik zou me dan wel voorbereiden om eventuele teleurgestelde díerbaren om je heen.. Die misschien niet allemaal,even tactisch reageren..
    Ikzelf zou het heel erg vinden als ik oma zou worden en mijn kleinkind niet zou mogen vasthouden.. En dat staat los van dat ik de mening van mijn kinderen niet respecteer.. Hmm leg ik het zo een beetje duidelijk uit?

Dus maak je niet druk! De beschermingsdrang die je nu voelt hoort er ook gewoon een beetje bij.. Jullie Bepalen toch!

En hier ben ik dus weer wakker. Pff.. Sinds ze is ingedaald heb ik zo'n bekkenproblemen dat ik niet langer dan een uur op een zij kan liggen zonder tussendoor even te gaan staan..
    En ik krijg nesteldrangstress.. Ik bedenk me net dat het misschien toch wel tijd wordt om de vluchttas in te pakken ;)

16. Anna27

Anna27 Fanatiek lid

7 feb 2011
    2.484
    0
    0
    Zijn we weer...
    Ik reageer straks vanaf de laptop nog!

Voorlopig een 'bib'. hier.

17. Cupido

Cupido Fanatiek lid

19 jun 2011
    2.205
    0
    0
    NULL
    NULL
    Rens, lekker naar huis gaan vandaag. Wat zou de meerwaarde zijn om te blijven? Je gaat zoveel als mogelijk is naar hem toe. Hij is heel sterk! Je doet het super goed. Naar huis gaan is het beste besluit.

18. Foxy74

Foxy74 Niet meer actief

Lieve Rens zie het nu pas. Maar net wat iedereen zegt je bent geen slechte mama als je lekker naar huis gaat. Papa en mama wordt je samen en als jij nu alleen met een klotegevoel in het ziekenhuis ligt en je mannetje thuis. Dat is ook niet wat.
    Heb je vannacht een beetje geslapen?
    Dikke knuf

19. Pompeloesje

Pompeloesje Fanatiek lid

10 aug 2009
    4.227
    300
    83
    Vrouw
    uitvaartondernemer
    België
    meld.

@Rens geen slechte moeder hoor,zeker niet!!! :x je moet ook wel aan jezelf denken he,aan een vermoeide,ongelukkige moeder heeft Fynn niets.
    Hopelijk heb je lekker geslapen en kan je snel naar huis.

@shadow ooh meis,het is niet niks hoor zo alleen en hoogzwanger.
    Maar je ben een kanjer! je doet het helemaal alleen en je zoontje gaat zich geen betere moeder kunnen wensen.
    Nog heel even doorbijten lieverd! *knuf*

20. Rens

Rens Fanatiek lid

27 mrt 2011
    1.079
    0
    36
    Limburg
    Ik kan dan niemeer 24/7 bij hem zijn. Kan ik nu ook al niet... Kan nu zon 4 x per dag voeden en knuffelen. Het ziet er sowieso niet naar uit dattie de eerste week/weken thuiskomt. Samen naar huis zal dus geen optie zijn. Ik moet/mag blijven voor Fynn. Voor mn eigen herstel was t niet nodig. Die loop je gewoon voorbij in zo'n situaties.

Ik ga nu weer f naar um toe. Ben benieuwd..:

Liefs

Deel Deze Pagina