Lieve Rens, Lekker naar huis gaan vandaag. Je kunt pas goed voor een ander zorgen, als je goed voor jezelf zorgt. Je klinkt zo ongelukkig in het zkh, dus wat Cupido zegt, het heeft totaal geen meerwaarde om te blijven. Fynn heeft veel meer aan een vrolijke en gelukkig mama, ook al moet je dan een stukje rijden om bij hem te zijn. Hoop dat je vannacht goed geslapen hebt. Succes meid, jammer dat de start zo moet gaan, maar gelukkig krijg je alle tijd om de "schade" in te halen. Ik heb weer goed geslapen, van 23.00-07.00 uur. Het is hier stil in huis, Joosje is logeren bij mijn ouders, Peet staat onder de douche want hij mag zo weer gaan werken. Joosje komt in de loop van de middag naar huis denk ik, om dan vanavond weer te gaan wokken met mijn ouders en mijn broertje. Leuk voor haar, nu ik niet meer zo goed uit de voeten kan. Moet zeggen dat ik gisteren ook wel moest slikken, 's middags ging ze carnavallen met een vriendin van mij, 's avonds naar opa en oma om te logeren (zodat ik een beetje rust kan pakken als Peet moet werken)... Het is allemaal veel voor het meisje, maar ze vindt het wel leuk geloof ik. Voel me dan ook wel eens een "slechte moeder" terwijl ik het tegen anderen zo goed kan zeggen, "zorg goed voor jezelf." Je bent zo kwetsbaar als je een kind/kinderen hebt, kleine zorgen of grote zorgen, ze zijn er (bijna) altijd. Gelukkig valt dat in het niets tov de liefde die je letterlijk voelt stromen voor je kind... Ik spiek vandaag regelmatig, heb een rustige dag voor de boeg. Liefs, Leske
@Rens: ik sluit me volledig aan bij de anderen! Lekker naar huis gaan! Ik snap dat dat heel pittig kan zijn, maar je moet, zoals anderen al zeggen, voor jezelf kiezen zodat jullie allemaal het gelukkigst worden! @Ego: ik ga het nu echt opgeven om bij (onregelmatige) weeën te denken dat dat het begin wel eens kan zijn! Gisteravond heb ik een aantal keren echt bijna moeten puffen, maar ik heb goed geslapen, en op wat licht zeurende pijn na, gaat het nu weer 'prima'. Ik trap er niet meer in, lijf!
Rens, ook ik sluit me bij d rest aan!! Goed aan jezelf denken hoor!! Anders ga je jezelf steeds rotter voelen!!
Ik zag 'm. Net buikje hoor!! Ik was gisteren helemaal blij! Ik had verjaardag van mijn ouders en broertje, en mijn oma vond mijn buik heel groot. Mijn moeder, die vanaf het begin steeds heel hard riep dat ik hartstikke dik was, verdedigde mij ineens. Ze zei dat het een hele beschaafde buik was voor 38 weken zwangerschap, en dat je van de achterkant niet eens kunt zien dat ik zwanger ben (is ook zo). Sowieso ben ik dus 5 of 6 kilo minder aangekomen dan vorige keer, dus dat scheelt veel! Ik bedenk me nu ineens dat ik mijn man straks even een foto wil laten maken van de zijkant en achterkant van mijn lijf, haha! Dat wil ik sowieso iedereen aanraden: maak op het allerlaatst nog even een foto: je kunt later niet meer geloven dat je ooit zo 'enorm' bent geweest!
Hihi, mijn moeder zei in het begin ook steeds dat ik zo snel dikker werd, maar gisteren zei ze ineens dat ik een hele mooie buik heb en er goed uit zie.
Wij gaan vandaag ook nog ff wat foto's maken. Heb nog steeds geen enorme buik. Maar baarmoeder loopt ook 4 weken achter in grote. Ben nu 8,5 kilo aangekomen in totaal.
zo alles weer bijgelezen, gister drukke dag gehad dus niet online geweest Shadow, ik kan me ook niet echt plaatsen in jou situatie maar wil je wel even een knuffel geven! het is niet niks natuurlijk allemaal en snap heel goed dat je er soms doorheen zit. je doet het toch maar ''alleen'' allemaal, zonder partner en dat is natuurlijk anders dan ''normaal gesproken'' maar ik vind ( van wat ik zo kan ervaren natuurlijk ) dat je het heel goed doet! nog een paar weken en dan heb jij je kleintje ook in je armen en zal het eenzame gevoel wel een heel stuk minder zijn! Rens, hoe is het nu met F.ynn ? Nog even over je slechte moeder/naar huis gaan - verhaal Ik heb daar de afgelopen weken natuurlijk ook al over nagedacht in de onzekere tijden, en ik zou ervoor kiezen om naar huis te gaan Het gevoel is erg dubbel , je wilt blijven voor je kindje, maar voor jezelf is het beter om naar huis te gaan. en dan zou ik toch voor jezelf kiezen, omdat dat indirect ook beter is voor F.ynn! Als jij je prettiger voelt zal je dat op de een of andere manier toch ook overbrengen voor mijn gevoel. dus nee je bent dan zeker geen slechte moeder! en je zit ook niet op een grote afstand van het ziekenhuis dus je bent er zo! ah verder nog geen baby-nieuws zo te lezen! wel veel bespaar tips zie ik Ik zou eigenlijk eens een keer moeten kijken wat ik heb voor op marktplaats, maar zeg heel eerlijk dat ik dat weer teveel moeite vind om fotos te maken, advertenties plaatsen etc
Hey meiden, heb alles weer bijgelezen. Hier ook nog steeds bib. Ik denk ook niet dat het snel zal beginnen haha. Heb heerlijk uit mogen slapen dus ben net wakker. Rens meis lekker naar huis gaan. Zeker omdat er kl*te personeel rond loopt en jij je er niet lekker voelt. Thuis rust je veel beter.
Rens ik ga met alle andere dames mee.. en lekker naar huis gaan. Aan een moeder die er helemaal doorheen zit heeft niemand wat en voor je het weet mag ook F.ynn naar huis! Hier vandaag ook nog wat buikfotoos maken! Heb ook een bescheiden buikje vind ik voor bijna 38 wkn. Fijne zondag ladies, ben benieuwd wanneer er zich weer een beebje aandient
@ shadow zoiezo even een *digiknuffel* je bent ontzettend sterk en moedig! Ik kan me niet in jou situatie bedenken hoe ik me zou voelen .. Het is en blijft gewoon ontzettend moeilijk maar straks als de baby er is zie en voel je waar het allemaal voor is geweest!! Neem is contact op met je huisarts.. Hij kan waarschijnlijk niks voor betekenen nú maar je kunt wel je EI even kwijt! En straks na de bevalling ook... Heb je een dopler in huis? (z'n baby luister ding?) zo ja? Gewoon elke x als je je k*t voelt.... luisteren!! Volgens mij voel je dan vanzelf weer een hoop liefde én emoties.! Laat ze er ook gewoon lekker uit hè!! @ Rens ten eerste natuurlijk ben je absoluut GEEN slechte moeder!!! Je doet het juist heel goed!! Hoe is je nacht vannacht geweest?? Vind het wel echt ontzettend k*t voor jullie dat jullie kraamtijd zo loopt... hoop dat de mooie man heel snel mee naar huis mag en dat je snel kunt genieten van jullie gezinnetje !! #vasthouden baby: hahaha ja heeel veel meningen denk ik..... Ik vind het zelf natuurlijk het allerleukste van op kraambezoek gaan om die baby vast te houden!!! Mijn neefje (kind broer) mochten wij ook de eerste paar weken niet vast houden... Ze zij het niet zo uiteraard maar gaf hem ook niet... Ik, me zus, me moeder/vader baalde allemaal ontzettend omdat wij idd toch ook tanties en opa/oma waren geworden Uiteraard hebben we dit nooit gezegd hoor! Maar ik heb direct tegen mijn man gezegd dat ongeacht of ik het nou zo voel of niet... Iedereen mag mijn baby vast houden!! En dat als ik dat niet doe dat hij mij er dan op moet wijzen hahaha En idd toen M geboren was heeft iedereen haar vast gehouden! Heb het helemaal niet erg gevonden en heb ook van iedereen een foto gemaakt met M, vond ik leuk voor der plakboek Alleen bij mijn nichtje (27) had ik er een iets minder gerust gevoel bij omdat ze redelijk losbandig is en niet altijd heel goed op het hoofdje/nekje let... (ging uiteraard wél goed hoor!) Maar als ik daarna dan op Hyves allemaal foto's zie van haar en mijn dochter en de tekst dat ze zooo trots is wordt je toch helemaal vrolijk En wat is 10 minuten nou op een dag van 24 uur dat ik der heb?? Maar ik denk dat niet iedereen er zo over denkt hihi Ps ik had overigens géén mensen die met een natte vinger aan mijn kind zaten ofzo hihi #@ ego Gister ons "laatste" weekendje met z'n 2e weg geweest! Dat wilde manlief graag eerst lekker uit eten en toen naar het circus in Zandvoort (gok/speel hal) ontzettend gezellig gehad!! Rond 00.30/1.00 weer thuis en ik gelijk naar bed gegaan was kapót hahaha Uiteraard vannacht wel even wakker geweest maar opzich heel goed geslapen tot 9.00!!! (record sinds een tijdje ) Nu even lekker series kijken die ik had opgenomen (& nog niet gekeken dus) en straks als manlief ook wakker is onze allerliefste ophalen Fijne dag allemaal!!!
Hey dames, nog geen babynieuws lees ik.... @ lautjuh; bib? Baby in Buik? Hihi? Snap hem niet helemaal.... @ Leske; fijn dat je nu goed slaapt, is natuurlijk wel te verklaren dat de kleine nu door het indalen meer stevigheid geeft... Fijn! @ Foxy; netjes hoor die kilo's! @ Ego; ik lach me kapot Ging vanmrg weer op de weegschaal staan, haha weer +2 kilo... (ten aanzien van vorige week...) Snap er echt geen hout van (voor mn gevoel lijkt het of ik momenteel weer slanker ben...) Naja maak mezelf er nu niet meer druk over... Zo snel de paardjes doen, moet opschieten, want tis straks optocht hier in het drop, en anders kan ik er niet meer in of uit.....
baby vasthouden - hier de eerste dagen niet door andere. Dag 5 - 6 mogen de opa's en oma's haar wel even vasthouden, overige familie en vrienden pas later heb er ook al veel reacties op gehad hier, dat ze het maar vreemd vinden en niet netjes tja jammer denk ik dan Ik vind de eerste dagen erg speciaal, heb het kindje 9 maanden voor mezelf gehad en vind het lastig om haar dan zo snel ''uit handen'' te geven
Goedemorgen! @frenzy, ben erg benieuwd naar je gipsbuik!! @Leske, lijkt me ook erg moeilijk om joosje, te "laten gaan" maar het zijn allemaal leuke dingen, en ik denk dat ze het helemaal naar haar zin heeft! Ik heb aardig geslapen, maar ik heb sinds gister middag echt last van mijn bekken en mijn doos, eerst had ik iedere keer steken maar die hebben plaats gemaakt voor een soort druk/ pijn, iemand een idee wat dit is? Ook werd ik vannacht wakker, ik had echt " pijn " in mijn hele buik, ik was heel erg beroerd en mijn buik voelde weeeig aan, een gevoel wat ik begin van mijn zwangerschap vaak had. Maarja nu voel ik me weer prima!
Ik vind persoonlijk niet dat ik het kan maken om de opa's en oma's hun kleinkind pas na een week vast te laten houden. Wil hier niemand mee aanvallen hoor, maar wat is er nou voor de aanstaande opa's en oma's mooier dan eindelijk hun kleinkind in de armen te mogen houden? Ook zij hebben er 9 maanden op moeten wachten.. En die paar minuten op de 24 uur in een dag.. Ik verheug me nu al op het moment dat mijn moeder ons meisje vast heeft.. wat zal ik me dan blij en trots voelen!!
@sasjuh, zo zie je maar dat iedereen daar totaal anders over denkt ( maar goed ook, wat zou de wereld saai zijn als we allemaal hetzelfde dachten en deden ) Hoe jij erin staat dat heb ik dus totaal niet zo. misschien ligt dat ook aan wat voor band iemand met zijn/haar ouders heeft hoor
Goedemorgen meiden, Het lijkt wel een eeuwigheid dat ik hier voor het laatst geweest ben Dus 30 pagina's bijlezen zit er even niet in. Zo wel even spiekn of er nog beepjes geboren zijn. Gister nog een paar uur in het zhs geweest. Omdat ik vrijdag vocht had verloren. Gister voor de zekerheid maar even gebeld en moest natuurlijk langs komen. Bijna 2 uur aan de ctg gelegen en flinke voorweeen gehad. Moest echt mijn ogen dichtknijpen. Alles was goed geen vruchtwater, beepje had ook nog genoeg, geen ontsluiting helaas Weeen natuurlijk weer afgenomen. Gister nog wel even terug gekomen en vanmorgen ook. Dus het blijft rommelen en hoop dat het snel door gaat zetten
Goeiemorgen allemaal, Jeetje als ik hier al die kilo's langs zie komen is iedereen nog netjes binnen de perken lijkt wel... Ik zit nu op +17, best veel vind ik zelf. Maar moet er wel bij zeggen dat ik wat te licht was voor mn zwangerschap. Ik begon op 48 kilo en ben nu 65 kilo... Maar ben helemaal blij met mn gewicht nu hoor! Hier verder weer geslapen zoals altijd, erg onrustig dus en heel weinig... Morgen eindelijk naar de gyn! Ben zo benieuwd of ie meteen dinsdag al wil inleiden. Dat betekent dat ik misschien over 2 dagen wel mama ben...! Kan me er niks bij voorstellen...