Maart 2012 Mama's Deel 4!!!!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Frenzy, 6 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lautjuh85

lautjuh85 Fanatiek lid

19 apr 2008
    3.996
    1.582
    113
    Beesie: ik zit ook al op +20kilo hoor. :)

2. liefebees

liefebees VIP lid

6 dec 2010
    6.936
    204
    63
    Overijssel
    Ik zit nu op +11 kg. Zal vast nog wat bijkomen de komende 2 wkn!

Beesie spannend hoor.. ik hoop voor je dat ze dinsdag in willen leiden.
    Mupkuh laten die voorweeën dan nu maar eens omgezet worden in echte weeën, lijkt me erg vermoeiend elke keer al zulke pijn voor niets.

3. Leske

Leske Fanatiek lid

11 jul 2011
    1.308
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zo voel ik het ook. Wat was dat een geweldig moment, toen mijn vader en moeder Joosje eindelijk in hun armen mochten houden. Dat is gewoon zo bijzonder. Ik heb er ook geen moeite mee. Ik ga er wel een beetje op letten dat onze kleine man niet in 1 bezoekje van de één naar de ander gaat want daar werd Joosje erg onrustig van. Goed is goed natuurlijk en nu zal ik dat eerder door hebben dan toen.

Leske

4. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Shadow, hoe is het nu? Ik vind je niet onredelijk, al die emoties en hormonen zijn in jouw situatie gewoon even dubbel zo moeilijk. Ik bedoel, je bent fysiek niet echt alleen, maar je ouders kunnen je niet zo aanvullen als een partner. Heel begrijpelijk! Verwen jezelf meid, nog een paar weken. En weet dat je niet echt alleen bent, je kleine ventje is er bij!

Leske, fijn dat je beeb jou een beetje stabieler maakt nu. Dank u baby :D

Rens, wat een lastige beslissing. Ik had eerst begrepen dat Fynn mee mocht... Ik zou persoonlijk blijven. Je bent nooit een slechte moeder, zo moet je niet beslissen. Het gaat er om wat je zelf aan kunt. Ik zou staan op een eigen kamer, of in ieder geval dat mevrouw troela naast je het licht uit laat 's nachts. Ik zou persoonlijk zo'n kleintje nog niet alleen willen laten in het ZH, maar dat is gewoon lekker je eigen keuze. Dat maakt je op geen enkele manier een betere of slechtere moeder!

Baby vasthouden, hier ging Julia de eerste dagen gewoon bij iedereen op schoot. Het voelde goed, het was alleen maar familie van ons die kwam en verder geen halve vreemden. Ik moet zeggen, mijn familie is ook allemaal netjes en deden heel voorzichtig. Voelde/voelt heel vertrouwd en ik had eigenlijk niemand die eerste dagen aan mijn bed die ik eigenlijk niet mocht ofzo, of waar ik een naar gevoel bij had. Ik werd er juist later wat strenger in. Die eerste week slaapt je baby vaak overal doorheen, daarna gaan prikkels gewoon wat meer een rol spelen en zijn ze sneller van slag.

Anna, leuk dat je moeder het zo voor je opnam! Hier was van de week iemand die zich overduidelijk verbaasde over hoe laag mijn buik wel niet was. Ik had dat zelf niet zo gezien. Bleek ook onzin, baby is nog helemaal niet ingedaald ;) Maar wel grappig dat mensen zich zo ongegeneerd kunnen verbazen over hoe groot/klein/dik/dun je bent!

Ik zit op +14 nu, en verwacht er zeker nog wel een kilo of 3 bij. Die laatste weken lijkt mijn lijf sneller aan te komen, was bij Julia ook zo. Nou ja, ik stoor me er niet zo aan, voel me nog goed.

Mupkuh, blehh zo lang aan de CTG voor min of meer niks... Hopelijk zet het snel door!

Hier gelukkig vanmorgen minder voorweeën. Gisteravond nog behoorlijk last van gehad, maar na een warme kruik en een douche ging het gelukkig wel weer. Ik merk nu hoe lekker die warme douche is voor de kramp, dus ik hoop heel erg dat ik bij de bevalling ook onder de douche kan (waar dan ook).

5. Leske

Leske Fanatiek lid

11 jul 2011
    1.308
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja, dat kan ik me goed voorstellen, dat het ook ligt aan de band die je met je ouders of anderen hebt.
    En het is jouw goed recht om te doen waar jij je goed bij voelt, het is jouw kindje en wat anderen daarvan vinden is aan hun.
    En idd, iedereen staat daar anders in en dat is maar goed ook, anders zou het saai zijn op de wereld.

6. Mupkuh

Mupkuh VIP lid

10 okt 2007
    6.442
    0
    0
    Mama
    Brabant
    @ Beesie, netjes hoor je gewicht :D Zou wel heel gaaf zijn over 2 dagen al moeder zijn :D

@ Rens, gefeliciteerd met F.ynn! Had ik even gemist sorry! Maar lekker aan jezelf denken. Je bent een super moeder!

@ vasthouden, ik had het er bij de eerste ook niet zo op. Hield haar het liefste lekker zelf vast. Maar ergens kom je er niet onderuit. Dus wij deden heel even vasthouden en dan snel weer terug pakken ;)

7. Leske

Leske Fanatiek lid

11 jul 2011
    1.308
    0
    0
    NULL
    NULL
    Kilo's, ik ging in het begin erg snel, maar ben de laatste maanden nauwelijks aangekomen (afgevallen dus want de beeb is wel flink aangekomen dus dat betekent dat ik afgevallen ben). Zit nu op 13 kilo. Dacht in het begin even dat ik naar de 30 zou gaan in dat tempo, maar net als bij Joosje de laatste maanden dus heel weinig.

Ik ga nu een bakkie doen op Peter's werk.

Doeg, Leske

8. Shadow08

Shadow08 Fanatiek lid

31 aug 2011
    1.285
    0
    0
    Hoorn
    Lieve dames,

Bedankt voor de lieve berichtjes en de steun. Heb gister even flink uitgehuild. En gelukkig goed geslapen.

Ga zo op stap met een vriendin, even winkelen! Even er tussenuit. Het is zo dubbel nu de kleine echt bijna er is.. Ik ben bang voor het onbekende en ook geen baby kriebels en dat maakt het nog enger. Hoe gaat alles verlopen? En weer hoor ik mn psych die me tot halt roept; de toekomst komt maar per dag niet zo ver kijken. Dus daar hou ik me maar aan. Ik weet niet meer wie het schreef over een andere keerzijde van de medialle, maar idd daar moet ik maar aandenken. De zon zal voor mij ook snel weer gaan schijnen. De laatste loodjes zijn ook zo zwaar en die buik steeds meeslepen. Zelfs op de bank kan ik niet lekker zitten alleen maar op bed liggen is fijn.

Ga zo lekker douchen en een beetje tutten.

@me312 ik ga al eens in de zoveel tijd naar mn psycholoog. Is idd een lekkere uitlaatklep. Mag gelukkig deze week weer!

@rens je bent totaal geen slechte mama. Maar zo verdrietig zijn en rot behandeld worden schiet niet op. Lekker naar huis en rusten. Je bent zijn beste mama!! Dikke knuff

@gewicht, gelukkig maar 6 a 7 kilo hier maar is al veel te veel bij alleen mn buik,val soms echt om als ik niet oplet haha!

Nou dames ik ga mezelf even optutten! Oh ja morgen naar de VK ga even laten prikken op ijzer. Ben steeds zo verschrikkelijk moe terwijl ik niks gedaan heb..

Fijne dag en tot vanavond!!

9. cerberus

cerberus Fanatiek lid

19 okt 2011
    3.709
    0
    36
    NULL
    NULL
    Om liefde te kunnen geven, moet je op de eerste plaats zelf lekker in je vel zitten.... een kindje is heel gevoelig, en voelt het als je "op" bent...
    (als ze ouder zijn misbruiken ze dit... ;) kijkend naar de kiddies hier... ;))

Een kind heeft het meeste aan ouders die fit zijn....
    je moet nog een tijdje.... en zoals je zegt, het is niet ver rijden... je bent er zo..... en als je er bent, ben je er dan ook 100% voor je ventje.... en niet de 5% die je er nu "bent".... (omdat je niet jezelf bent..).....

hebben ze daar ook van die camera's bij couveuse.... weet dat ze het hier wel hebben...en kan je toch eventueel snachts even spieken.....

ga duimen voor geen infectie....
    en hartje, bedoelen ze dan denk ik hetzelfde als bij gentle.. de onvolgroeidheid.... komt goed...

knuffel...

10. cerberus

cerberus Fanatiek lid

19 okt 2011
    3.709
    0
    36
    NULL
    NULL

ligt een beetje aan de band (en geschiedenis) hoor....;)
    Heb de eerste dagen... met dochter ook "zonder grootouders" doorgebracht....
    maar dan meer omdat ik dus bij de eerste een "overdosis" aan schoonmoeder had..... (elke dag van 08.00-20.00).....;)

Ze is toen overal bijgeweest ook bij pretecho'sbevalling etc.... en vervolgens was het (en nog steeds) haar "bevalling" en "haar kind"...... ;)

nooit meer dus...!!!!

11. cerberus

cerberus Fanatiek lid

19 okt 2011
    3.709
    0
    36
    NULL
    NULL
    pffff..... dat "gerommel..... is zo herkenbaar..... vooral bij tweede....;)
    Hoop voor je dat jouw kleine wel sneller komt... :)

12. cerberus

cerberus Fanatiek lid

19 okt 2011
    3.709
    0
    36
    NULL
    NULL
    ik zit dus nu op +18...iig volgens eigen wegen.....;)
    (en schelen we nog een paar weekjes...)

En ik begin hier op te blazen (vocht).... nu al vanaf de ochtend pijnlijke benen.... dus we gaan wel weer in de 20+ (denk geen 30+ deze keer) eindigen....
    nouja ik verwachtte niet anders....

Ben benieuwd wat je gyn zegt...

13. Anna27

Anna27 Fanatiek lid

7 feb 2011
    2.484
    0
    0
    @Vasthouden: ik ben er erg voor om het hier deze keer zoveel mogelijk te beperken. En dan komt het nóg neer op oma's, opa, ooms, tantes, overgrootmoeders... Vorige keer werd mijn zoontje op de 1e of 2e dag al continu de kring rondgegeven, terwijl hij zichzelf nog niet goed op temperatuur kon houden... Ik was gewoon niet assertief genoeg... Toen hij begon te klappertanden en huilen, was ik dat ineens wel, maar ik heb me daar heel rot onder gevoeld (en vervolgens een half uur moeten 'buidelen', om hem weer rustig en warm te krijgen).
    Dat zal me dus geen tweede keer gebeuren!
    Ik wil al het kraambezoek deze keer wel zo snel mogelijk, maar ik geef hem niet meer aan iedereen uit handen!

14. cerberus

cerberus Fanatiek lid

19 okt 2011
    3.709
    0
    36
    NULL
    NULL

Groot gelijk....!!!!
    En als hij/zij slaapt.... slaapt het.... kunnen ze boven gaan kijken, maar echt niet uit het bedje!!!
    (ruzie gehad met tante bij de eerste... "we willen alleen langskomen als hij wakker is".....
    uhhh dat weet ik niet...
    "ja maar je weet toch hoelaat hij de fles krijgt.."....

Nee, ik geef bv.. op verzoek..... ;)

hier kon oudste trouwens na 10 dagen met spoed naar het ziekenhuis, voor 4 dagen aan t zuurstof..... omdat jawel.. mensen gewoon half ziek op visite komen...!!!

maarja.... aldoende leert men..... dus vind het knap als mensen al bij hun eerste duidelijk hun grenzen aangeven!!! :)

15. cerberus

cerberus Fanatiek lid

19 okt 2011
    3.709
    0
    36
    NULL
    NULL
    kwam hier trouwens alleen babyspieken...(die er nog niet zijn :)) en blijf gelijk plakken....

ga ff mn bed verschonen en maar gelijk "waterproof maken"....
    en eindelijk tas inpakken.... want ik blijf maar zeggen: "morgen"....

xxx

16. 0Zebra0

0Zebra0 VIP lid

6 nov 2010
    10.813
    0
    36
    Noord-brabant
    oja het bed waterproof maken, ik zal het morgen ook maar eens gaan doen. je weet maar nooit en ik wil geen nat matras :D

17. Happymom2010

Happymom2010 Bekend lid

11 jun 2011
    939
    9
    18
    Vrouw
    Idd Cerberus!!
    Dat snap ik dus ook echt niet!! Hier ook mensen met erge keelpijn dier gewoon kwamen..
    Mooi naar beneden gaan! Daag niet boven t bedje hangen!
    Ik weet nog van mezelf dat ik ook heel erg beschermend was! Sommige lieten ook merken dat t wat overdreven was.. Maar zat best in de knoop met mezelf de weken nadat de kraamhulp weg was.. Dus dikke pech voor andere dan maar! Voor mij was op dat moment t belangrijkste dat t met m ventje goed ging.. Voor eigen ouders vind ik t wel anders, zij mochten hem wel gewoon vasthouden.. Maar heb nooit voor iemand uit bed gehaald..

18. Ligero

Ligero VIP lid

1 aug 2011
    6.823
    1.533
    113
    Goedemorgen (middag)

@ Kraambezoek, ik heb al nagedacht over bezoek ook. Ik wil in de eerste week het liefst alleen familie op bezoek. Daarna mag iedereen komen en ook de baby vast houden. Ben er (denk ik) niet zo moeilijk in. Ik weet nog hoe trots ik was om mijn neefjes en nichtje vast te houden!! En voor mijn ouders is het sowieso het eerste kleinkind en ook zij kunnen niet wachten! En ik kan niet wachten om hen te zien met de kleine in hun armen!

@ Rens, hoe is het nu met jou en Fynn? Heb je al een beslissing kunnen maken omtrent het naar huis gaan?

@ Leske, Joosje heeft het vast erg gezellig bij haar opa en oma! En vanavond lekker met zijn allen wokken. Veel plzier!

@ Foto’s, ik zal ook weer nieuwe maken vandaag! Mijn buik is volgens mij gaan hangen…L

@ Shadow, alles is al gezegd denk ik…ik kan me indenken (niet voorstellen) hoe zwaar het moet zijn! Soms wil je gewoon alleen even klagen, zeuren, huilen en tegen iemand aanliggen die niets zegt maar een arm om je heen slaat. Ik vind het knap hoe je het doet! Je bent een topmama!

@ Zebra, als je veel spullen hebt voor marktplaats loont het best hoor om het erop te zetten. Ik ben er nog geen 2 uurtjes mee bezig geweest en had toen 25 advertenties geplaatst incl. foto’s.
    Wij gingen eerst eens in het half jaar op een rommelmarkt staan. Kostte dan 25euro voor een kraampje en dat haalden we er makkelijk uit. En was gezellig altijd. Nu heb ik niet veel rommelmarkt spullen, we zouden de kosten er net wel, net niet uit halen (heb meer kleine rommeltjes dan waardevolle spullen) dus nu maar via marktplaats.

@ Kilo’s. Ik durf niet te kijken en ik durf niet naar de VK dinsdag. Ik denk dat ik in 2 weken tijd wel een hoop ben aangekomen. Ik heb niet bepaald gezonde trek gehad en hou onwijs veel vocht vast. (slaap met 2 kussens onder mijn voeten, heb normale voeten als ik wakker wordt maar zodra ik opsta voel ik al het vocht gelijk naar beneden zakken. Ik heb nu géén schoenen meer die ik aan kan. Zelfs mijn charmante crocs of teenslippers niet. Ik loop op schoenen van vriendje die 4,5 maat te groot zijn en die passen nu perfect!) Ik voel me dik en zwaar en zit wat dat betreft niet echt lekker in me vel nu. Ik was 2weken geleden +20 ofzo en ik denk dat er nu nog wel een paar bijgekomen zijn…en dan was ik al niet mevrouw Slank!

19. Shadow08

Shadow08 Fanatiek lid

31 aug 2011
    1.285
    0
    0
    Hoorn
    @vasthouden, eerste dagen even bij opa's oma's ed en na 2 dagen maakt het me niet uit. Zolang het maar rustig is, en de kleine rustig blijft.

Nou ik ga er vandoor even lekker winkelen! Goede therapie al zeg ik het zelf!!

20. Me312

Me312 Actief lid

2 feb 2012
    272
    9
    18
    Genieten van de kids
    Velsen
    @ beesie ohh zo spannend hè!!!! Ik heb precies het zelfde alleen moet ik dan natuurlijk dinsdag heen en hoop ik dat ik woensdag mag voor het echtie :D:D

#kilos laatste x stond ik op -14! Heb er al een tijdje niet opgestaan en ben dat ook niet van plan hahahhaha een week na me bevalling kijk ik wel weer een keertje ;)

Deel Deze Pagina