Hoi even snel reactie Rens, jeetje wat balen zeg!!! (maarre ik zou hier dus echt nog wel melding van maken bij het kraamzorgbureau!!) Enne lautjuh, jeetje idd flinke meid, maar wat een 'avontuur' heb jij in een middag gehad zeg!!! En wat goed dat de draaipoging gelukt is! Hoe groot achten ze de kans dt ze nu evt nog terug in stuit draait? @ de rest; zwaai! Weet even niet meer wat allemaal getypt is, sorry! Ego; hele middag liggen slapen, heeft me wel even goed gedaan. Enne volgensmij was t missiemaartje over t maagzuur? Bij mij dus typisch zwangerschapskwaal! Bij lotus precies hetzelfde gehad, vanaf dag 1. Nu precies tzelfde! Als ik bevallen ben weet ik wel zeker dat t weer direct over is. (soms idee dat t uit mn oren komt!) gelukkig helpt de rennie nog redelijk, en tja verder doorbijten haha Lotus heerlijke dag in dierentuin met oma en neefje ehad, nu nog lekker even bankhangen met dr, kliekje van gister opwarmen en f lekkere douche pakken. Morgen school en sport en komt einde dag schoonmama f helpen met laatste beetje was, erg fijn! Kom anavond nog wel f om t hoekie kijken! X
Marjolein: hier ook vreselijk last van maagzuur ja! Heb ik voor mn zwangerschap nog NOOIT last van gehad! Dus denk dat t straks ook wel weer over is idd... Shadow: ja ik voel me ook idd een zeekoe, vreselijk! Moet je nagaan, hoe huge mijn buik is, pfff... scheelt bijna 10 cm toen ik op jouw termijn zat... Bij mij zijn de kilo's er afgelopen weken echt bijgekomen... ach ik vind de kilo's persoonlijk niet zo erg maar mn buik zit nu echt in de weg...! Vermaak je je een beetje in je verlof???
Hebben ze niet gezegd. Als ze nu weer terug in stuit draait moet ik kiezen tussen een stuitbevalling of een keizersnede. Ze houden het bij 1 draaipoging. Dus ik hoop dat ze zo blijft liggen. Pff ben kapot. Ben net even lekker in bad geweest. Zoonlief ligt op bed dus ik plof zo lekker op de bank met een kop thee.
@beesie, ja mijn buik zit ook in de weg. En hij zit heel erg tegen mn ribben aan. Gewoonweg geen plek meer voor 'm in mn kleine lijf! Moet ook eerst op mn zijdraaien en dan uiit bed stappen. Echt dramatisch! En merk wel dat mn lijf het zwaar vindt. Maar nu ik verlof heb plan ik ook niet meer dan 1 ding per dag. Morgen even langs kantoor om wat op te halen en verder langs een oud klasgenootje. Verder niks gepland dus zal smiddags weer een dutje doen! Echt heerlijk zo alles op het gemakkie! Wacht nu wel vol spanning op de kleine
Zo, heb maar weer nieuwe buikfoto's geplaatst in t topic en op FB! Pffff heb net na t eten een zak kleine stroopwafeltjes opgegeten, haha, oh wat erg he!!!
Ja leuk beesie, zag t! Enne dont get me wrong, maar ben ik nou de enige die de eerste reactie erg ongepast vind? Haha mooie buik hoor! En tja de schade achteraf zie je dan wel weer, zorg voor later. Enne lekker stroopwafeltjes!! Hier ook vaak van alles door rlkaar aant snaaien... Probeer al zoveel mogelijk te laten liggen in de supermarkt want heb ik t in huis dan MOET het op....
Marjolein: haha ja dat vond ik ook wel een vreemde opmerking. Is een vage kennis van me... Zei al tegen manlief: HAHA ik zal r laten zien dat ik echt geen vel overhou! Ga trainen tot mn buik weer is zoals ie was! Zal ik r een poepie laten ruiken! haha Ja erg he, dat snaaien! Ik liep vanmorgen in de supermarkt met honger, nou dan weet je t wel! Alles ging t winkelwagentje in! Dus heb de kast vol liggen met lekkers!
Hihi ja kweet niet, zijn altijd vandie rare opmerkingen waar je op zo'n moment al hélemaal niet op zit te wachten hihi! Hahaha jij hebt dus weer even voorraadje aangelegd voor een paar dagen
Haha ja dat hoop ik. Denk dat ik overmorgen wel weer wat bij kan halen, haha. maar heb ook veel fruit gehaald, vind ik ook erg lekker! lekker kiwi's en peren enzo... heerlijk!
Ik heb even die opmerking gecheckt! @Beesie, belachelijk zeg. STOM wijf. Ik ben nu een beetje geirriteerd door de kaartje2go site. Heb mn geboortekaartje helemaal klaar gezet, wil ik glans bestel ik 'm op glans, krijg ik mat. WEEEEÉR opnieuw gedaan gelukkig na veel geklooi nu wel gelukt. Dus hij staat klaar, en krijg nu 2x het geboortekaartje binnen op proef (afgelopen maanden al 3x een proefafdruk van hetzelfde kaartje gehad, maar elke keer stond er toch net iets niet naar mn zin haha!). Maar krijg nu mat en glans, maar wil glans want vorige keer was het ook al omgeswitch naar mat terwijl ik GLANS aantikte. Goed in de gaten houden straks bij de definitieve bestelling!! Anders flip ik 'm helemaal. Heb ondertussen mn Ipod opgeladen, die kan ook in mn vluchttas jippie!! Die is ook klaar, weer wat van mn lijstje af. Mijn bed verschoont en de matrasbeschermer erop. Verder morgen laatste plankje ophangen, mijn fotolijst hangt ook al sinds gister. Dus dan is alles zo'n beetje klaar voor de komst van kleine Jippieeee geeft een hoop rust!
Oh ja en over dat 'vel' gesproken. Mijn vriendin heb ik gezien, sjee die was binnen een week weer helemaal strak. En die deed nog niks aan dr lichaam behalve lopen in huis en na een week wandelen met de kleine! Geen vel niks. Logisch als je net bevallen bent lijkt me dat het ff loshangend vel is. Maar nou moet ik zeggen, keihard sporten en het is zo weer in shape. Ben blij dat ik van krachttraining en cardio hou op de fitness. Komt helemaal goed met ons. Merk alleen dat ik last heb van 'kwade hormoontjes'. Ben echt op oorlogspad al heel de dag, op alles en iedereen commentaar en als iemand zich raar of maf gedraagt dan krijgt ie dat ook zeker te horen... FIJN ZWANGERE VROUWEN!! Haha. Mijn broertje is maar weg gegaan haha
Shadow: oh wat irritant zeg, dat geswitch tussen mat en glans! Wij hebben zowel van mat en glans een proefdrukje gekregen zodat we konden vergelijken en wij kiezen straks ook voor glans! Ik ga er maar vanuit dat dat wel goedkomt! Fijn dat je alles nu ingepakt hebt! Geeft idd een hoop rust! Hier staat het koffertje al een paar weken klaar, behalve de laatste dingetjes zoals foto/video camera, idpassen, toiletartikelen... Maar dat staat allemaal op een briefje zodat manlief t allemaal zo kan pakken mochten we ineens naar t ziekenhuis moeten...
Shadow, wij ook via kaartje2go, zal het dus goed in de gaten houden! Verwacht moegen proefdruk binnen te krijgen... Kreeg gister ineenkeer zo'n slecht gevoel bij t kaartje die t zou worden! Hahaha vriend zei nog; als je t maar laat. Maar kzag gelijk een andere en daarbij meteen het 'ja dat is m!' gevoel. Nu dus een ander kaartje geworden op laatste moment haha. (grappig teouwens dat je ook voor glans gaat, wij ook, toch mooier denk) aangezien ze op site als tip geven dat voor gebkaartjes vaak mat gebruikt wordt. Qua vel-/ lijf etc. Tja mn lijf is al 'gehavend' door oa mn crohn en eerdere zwangerschap helaas, (litteken, niet al te straks meerdoor bijv ineenkeer extreem snel afvallen/ ondergewicht en weer aankomen etc) maar goed, helemaal zin om straks weer te sporten en kunnen bewegen! Racefietsen ga ik mee beginnen en skeelers liggen al klaar. Oh ja en mag van mn schoonzusje dr trilplaat lenen hahahah Enne moet lachen om je kwaaie hormoontjes hahaha, kzie t al helemaal voor me. Alleen al hoe je net reageert op die opmerking die geplaatst was op fb, hahaha. Heb je de camouflagestrepen al opgedaan?!
Jeeeeee, wat een geklets weer hier! In sneltempo alles bijgelezen, maar niet veel kunnen onthouden Meteen maar naar ego dus Vanmiddag naar de gyn geweest... liefste ukje is ingedaald (jeej!), maar nog geen ontsluiting... gyn zag het nog niet direct vanzelf op gang komen, maar je weet nooit natuurlijk. Hummeltje zou rond de 2kg700 zitten nu en zag er prima gezond uit. Meteen een datum vastgelegd voor inleiden (hier in België laten ze er geen gras over groeien... 2weken doen ze hier niet blijkbaar....) Datum is sneller dan verwacht, en plots lijkt het allemaal zo dichtbij! Spannend! Ik hoop natuurlijk dat het toch nog vanzelf begint! Ik zou graag proberen zonder verdoving, maar als ik ingeleid wordt, leek het de gyn quasi onmogelijk... (mogelijk heel lange en pijnlijke bevalling) Nadien weer aan de monitor (olé, weer 2uur moeten wachten! )... Curve van weeënactiviteit ging op een half uurtje 3x tot aan de 100... da's weer een heel verschil met de laatste keer, maar weet niet echt of dat veel zegt... De arts daar zei dat hij dacht dat de kans klein was dat ik de datum van inleiden zou halen... Weer een ander verhaal dus! Ik ben wel blij dat ik weet dat ik ons ukje zowiezo binnen dit en ..... dagen in mn armen heb Dat geeft me eigenlijk wel gemoedsrust.... al hoop ik natuurlijk dat 't allemaal spontaan begint (en liefst vannacht nog! ) Donderdag weer naar de monitor... hopelijk met iets kortere wachttijden @gewicht: hier de eerste helft van de zwangerschap erg veel bijgekomen, maar de laatste maand helemaal niets meer! (ons ukje doet dan weer net het tegenovergestelde... slecht groeien, en op 't einde een groeispurtje ) Ik weeg al 4weken precies hetzelfde, terwijl onze kleine schat op 4weken tijd een goeie 700g is bijgekomen. Dat maakt het totaal dan op 18kg... Niet weinig, maar halverwege zat ik daar ook al bijna, dus was ervan overtuigd dat ik vlotjes naar de 25 zou gaan! Gelukkig niet dus... @kwaaltjes: vandaag nog een wandeling gemaakt van 3kwartier met hondlief (was ook zo'n mooi weer he!), maar nadien leek ik wel uit elkaar te vallen Mn benen hingen precies los, mn bekken leken wel uit elkaar te vallen, pijne rug en pijne buik... hm, misschien iets te enthousiast geweest Gelukkig zijn alle pijntjes ondertussen weer verdwenen! Morgen wat rustiger aan doen dan maar! Oeps, sorry voor al het ge-ego... morgen reageer ik weer op jullie hoor, maar was zo opgetogen dat we ons ukje nog eens gezien hebben en dat het ineens allemaal zo concreet wordt... ben helemaal in spanning!
@roos. Ego mag hoor is ook heel wat gebeurd op 1 dag. @debende: hoe'st? @leske alles nog rustig? @lautjuh. Balen van de stuit nu hopen dat het goed blijft liggen tot aan de bevalling!
Maartje, de eerste keer wandelen was hier naar de supermarkt en terug, was denk ik een kwartiertje in totaal. Maar dat kwam vooral omdat ik zelf nog niet zo'n eind kwam, en niet omdat het voor Julia koud of vermoeiend was ofzo. Ik zou gewoon eens een blokje om gaan met Niek, op een beetje een "warmer" tijdstip van de dag. Het zal bij jullie er vooral om gaan of het voor Niek niet te veel is of te koud. Cerberus, hier had Julia ook wel krampjes hoor! Niet echt elke dag, maar toch wel regelmatig. Heb veel met haar rondgelopen met haar buikje op mijn arm! Sasjuh, lekker op haar eigen kamertje doen hoor! Jullie beiden rust is nu even heel belangrijk, dus voel je niet schuldig. Julia lag ook al vrij snel op haar eigen kamertje, kon prima! Elegance, leuk om even van je te horen en wat grappig dat ze van 4-3 en 4-4 zijn, met zelfs nog precies hetzelfde gewicht! Goed gemikt Marjoleinn, haha, jouw meisje helemaal gefasineerd door je borsten dus! Hier ook hoor, alleen is het voor mijn kleintje nog "gewoner". Die neemt alles zo aan, dus borsten zijn voor baby's om uit te drinken, en zo is het. Onze buurvrouw heeft 2 maanden geleden een baby gekregen en dat is echt een super voorbeeld wat dat betreft. Julia weet voor haar doen precies wat er allemaal moet gebeuren straks. Net vroeg ik haar of ze mij dan wel kon helpen, als de baby straks geboren is: speentje geven, knuffelen, luier verschonen. Ja hoor, dat wilde ze wel, maar vroeg ze: 'Hoe moet dat dan allemaal?' Maar gezegd dat we het allemaal samen zouden doen, dat vond ze wel leuk. Sjors, ik loop ook de hele dag naar de wc, maar vooral ook vaak het gevoel dat ik moet. Mijn hele buik lijkt wel 100 kilo te wegen, lopen is echt niet meer prettig. Fietsen gaat bijna nog beter (ookal val ik bijna om zo langzaam gaan we, haha). Marjolein, herkenbaar die mensen op straat! Ik heb de komende 2 weken nog wel 3 of 4 verjaardagen, totaal geen zin in! Al die opmerkingen, steeds maar weer de vraag 'hoe lang nog' of 'nou gaat het hard he?' Ik kan niet altijd meer zo gezellig reageren... Debende, sterkte en hopelijk gaat het nu snel!!! Frenzy, ja hoor, herkenbaar die sex drive. 2 uur voordat de bevalling van Julia begon nog En nu moet ik eerlijk bekennen dat het wel minder is, maar dan vooral doordat ik zo moe ben. Zin is er nog wel, en het lukt ook nog wel (geen pijn ofzo). Borsten, hier van B naar C, vind ze wel mooier zo, maar straks na de BV gaat het gewoon weer terug... Nou ja, kan er niks aan doen! Maartje, ben je gehecht? Daar zou het nog pijnlijk van kunnen zijn. Hier ging het bij de eerste na 4/5 weken wel weer prima, maar ik had geen hechtingen. Missy88, mooie snelle bevalling hoor, goed gedaan!!! Guusje, prachtig verhaal van je bevalling, en wat een sprekend koppie heeft Owen!! Mooi hoor! Shadow, kraamtranen wel gehad ja. Alhoewel, ik vind het een raar woord ervoor. Ik was al 48 uur wakker met 2 uur slaap tussendoor en een volledige bevalling, en Julia kon niet in slaap komen en ik dus ook niet. Ik was volledig uitgeput! Kraamtranen klinkt als een soort emo vrouwen ding, maar elk ander is na zo'n uitputtingsslag ook emotioneel. Ik heb verder niet gehuild om gekke dingen ofzo de dagen daarna. Rens, raar mens!! Mooi dat ze weg is, lekker je huis weer voor je alleen! Lautjuh Wat een verhaal zeg, CTG, echo, stuit, draaipoging, gelukt, groot meisje, en nu weer afwachten. Volgens mij zou ik in shock thuis zitten met zo'n hoofd Roos, spannende dagen voor jullie!! Hehe, ik ben er doorheen en ik ga ook meteen op 1 oor. Of eigenlijk, nog ff onder de douche denk ik. Ik ben zo moe, mijn buik zit de hele dag in de weg en ik kan eigenlijk niet meer lekker zitten. Mijn rug is zo hol, mijn buik zo zwaar, dat zodra ik een half uurtje zit blijf ik maar draaien en wiebelen omdat het zo ongemakkelijk is. Heb ook het gevoel dat de baby heel laag ligt, heel zwaar en diep, en mijn hele buik lijkt gewoon aan me te hangen. Misschien ook door het tillen van mijn kleine meisje, die toch ook haar kilo'tjes weegt, en dat gaat min of meer ongemerkt he. Even verschonen, even op de fiets, even naar boven, en als ze huilt ga ik zelf op de grond zitten of ik til haar toch weer op. Zo til ik die 12 kilo wel een stuk of 20 keer per dag misschien. Wordt nu vervelend. Morgen naar de VK, ben benieuwd hoeveel ik aangekomen ben en wat de plannen zijn voor komende weken!
Debende, hoe is het meid? Lautjuh, tjee, bewogen dagje. Hoop dat de kleine meid goed blijft liggen. Roos, spannend hoor, dat je nu de uiterlijke datum weet. Niet voor piepen hè. Beesie, idd erg vreemde opmerking zeg op FB. Heeft zij zelf kinderen? Je hebt een prachtie buik met daarin een prachtig prinsesje. Kaartje2go, balen als het niet lekker loopt. Hoop dat het goed komt met jullie kaartjes! Hier een kaartje van www.tanjameteenrietje.nl Ben de envelopjes zelf op gaan halen bij die mevrouw, fijn dat we elkaar gezien hebben. Ik kan haar gewoon bellen als ik bevallen ben. Kaartje staat klaar en proefdruk is in huis. Ben er blij mee. Ik heb het idee dat ik voorlopig nog niet ga bevallen. Komt misschien ook door mijn vriendin met haar 11 dagen over tijd bij nummertje 2. Zou nog een week zijn. Nou ja, we wachten maar rustig af. Ik vind het zelf niet zo erg, alleen jammer van Peet's vrije dagen. Maar niks aan te doen. Ik heb ook wat meer zin in lekkers op het moment ja. Heb maanden amper iets zoets/ongezonds aangeraakt, maar heb net wel wat chipjes op en daarna een klein zakje m&m's. Kan me gelukkig wel inhouden, niet dat ik meteen hele zakken leeg eet, hihi. Spiek strakjes nog. Fijne avond. Liefs, Leske
@ Gentle; ik ben gehecht ja.. Had maar 2 kleine scheurtjes hoor, maar het is allemaal zo droog ook. Zou dat schelen ja, het hechten?
@Foxy, sjee Koen alweer 2 weken. Gaat hard hè? @Gentle, achh je kleine meid is zooo schattig! Hoe moet dat dan? Hihi. Komt helemaal goed, trotse zus! @roos, idd veel gebeurd. Snel je kleintje dus in je armen!! @marjolein, ja echt vandaag ben ik té recht voor mn raap tegen iedereen die ik tegenkom en dwars ligt... Arme mensen... maar mooi excuus 'tja hormoontjes'. Alhoewel ik ze soms zelf vervelend vind dat ik ze heb en zo doe! @kraamtranen, idd na zo'n bevalling en dan maar weinig slaap... dan is het logisch dat je ff een potje gaat janken. Moet zeggen toen ik gister gezeik had met ex, was ik ook helemaal uitgeput. Als zoiets gebeurd als ik net een nacht van 8 uur slaap heb gehad en uitgerust ben dan kan ik heel de wereld aan! Dus ik wil na de bevalling ook rusten rusten rusten, en genieten!! @leske, balen van peet zijn vakantie hè! Hopelijk komt ie met volle maan (8 maart!). OF liever gezegd. VANAVOND!! DUS LESKEmini, vanavond moet je je even aanmelden, want ook wij zijn nieuwsgierig naar je! En dat holletje mag je nu wel gaan verlaten want je zus wordt ook ongeduldig denk ik zo @ego, zit even barbie's bruiloft te kijken. Goed voor de lachspieren hahahahaha!!!!!!
Ik had 6 hechtingen geloof ik, maar eigenlijk geen last bij het vrijen daarna. Ik wilde ook wel heel graag, dat ik de angst voor de eventuele pijn vergat en dus ging het ook gewoon goed. Zal wel bij iedereen anders zijn, neem gewoon de tijd die je ervoor nodig hebt. Je kunt het sowieso gewoon fijn hebben samen toch? Hebben wij ook, al gaan we nu niet all the way. Gaat niet meer met dikke buik en vooral met BI. Succes meid!