Maart 2012 Mama's Deel 5!!!!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Frenzy, 5 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rens

Rens Fanatiek lid

27 mrt 2011
    1.079
    0
    36
    Limburg
    Elegance: das flink kl*te!! Ik zou idd marktplaats eens mailen, of eens achter het telefoonnummer proberen te komen en gewoon bellen? (ja sorry, ben wat dat betreft gewoon écht brutaal) Heb je hem voor een redelijke prijs gekocht en stond in de advertentie dattie goed was?

2. Ligero

Ligero VIP lid

1 aug 2011
    6.823
    1.533
    113
    @ Elegance, storneren kan niet. Dat gaat alleen als het via automatische incasso van je rekening is gehaald.
    Dit is overigens één van de redenen dat ik met kopen via marktplaats voorzichtig ben...ik haal de dingen dan altijd graag op zodat ik het kan zien, voelen en testen. Anders doe ik het niet.
    Bij eBay (waar ik dan wel weer actiever ben) worden verkopers beoordeeld door klanten en zie je dus hoe betrouwbaar een verkoper is...of het echt wel nieuwe spullen zijn, of het geen nepmerk is etc...

3. naomi123

naomi123 VIP lid

22 mrt 2009
    8.840
    0
    0
    gastouder en verkoopster dierenspeciaalzaak
    bedankt meiden :D

hier helemaal verliefd op ons kleine meisje!

de bevalling is heeeel vlug gegaan. ik had al vrij snel 3cm ontsluiting, toen hebben ze CTG aangesloten op het hoofdje van Jasmijn waardoor dus automatisch je vliezen breken. toen werd het nog heftiger, kon de weeën eerst nog goed opvangen maar werden rond 1 uur toch echt wel heel pijnlijk. zat toen op 5 cm ontsluiting. wilde pijnstilling maar toch nog even geprobeerd zo na 3 kwartier hield ik het echt niet meer, kreeg lichte persdrang en dat is niet zo handig met 5cm...

dus een prik gekregen rond 5 voor 2, het zou 15-20 minuten duren voordat die werkte nou ja prima nog even volhouden dus.
    de gyn. kwam binnen om kennis te maken maar zag mn weeën en gevoeld en ja hoor 9cm!! lag nog steeds op de voorbereidingskamer dus ze ging verloskamer in orde brengen en de vk roepen. mee dat ze weg loopt krijg ik een mega perswee en moest wel mee persen, dus mn man gelijk gedrukt dat er echt nu iemand moest komen. vk komt binnen met stagaire en zien bij binnenkomst het hoofdje al..... dus handschoenen aan en opvangen! we hadden geen tijd meer om naar de verloskamer te gaan dus ze moest daar geboren worden hihi. nog 1 perswee en ze werd automatisch naar buiten geduwd hoefde er niets meer voor te doen, ze was er al :D

echt een mega stortbevalling dus hihi.

ze deed het gelijk heel goed en huilde mooi. ze was helemaal wit van het huidsmeer hihi. nadat de placenta er was naar de verloskamer gereden en daar hebben ze gehecht (schade valt mee gelukkig) op dat moment begon dus net de pijnstilling te werken en was zo duf als een konijn hahaha.

al met al een grappige bevalling om op terug te kijken ;)
    foto volgt wanneer ik thuis ben.

4. cerberus

cerberus Fanatiek lid

19 okt 2011
    3.709
    0
    36
    NULL
    NULL
    Rens
    volgens mij is het alleen op doktersadvies dat je het vergoedt krijgt.... (op recept).... maar je kan het allicht proberen, toch?? anders via arts ziekenhuis ofzo???!!!
    (nee heb je... )

pfff idd zo veel mogelijk rechtop houden bij het voeden.... daarna rechtop houden.. bedje verhogen idd.... tussendoor keer extra laten boeren...... verschonen voor de voeding.... uhhhh tja verder kun je niet zo veel....

Nu geef jij fv.. maar ik zou ook snel aan de hapjes beginnen... ofja vanaf het mag... 4mnd
    Bij dochter had ik toen toch half jaar volledig borstvoeding gegeven, (ivm allergieen) maar merkte dat het bij de vastere hapjes beter ging....
    en dan geen zuur fruit natuurlijk...
    (maar dat is zorg voor later....)

let op dat zijn slokdarm niet geiiriteerd is...
    dochter kreeg zantac voorgeschreven, omdat haar slokdarm geirriteerd/ was....
    (trouwens ook rommel, maar het hielp...)

5. naomi123

naomi123 VIP lid

22 mrt 2009
    8.840
    0
    0
    gastouder en verkoopster dierenspeciaalzaak
    @marjolein: van harte gefeliciteerd met jullie dochter!!!!

6. Foxy74

Foxy74 Niet meer actief

Marjolein en Ardina

Gefeliciteerd met jullie beebjes!!! Nu lekker gaan genieten

7. cerberus

cerberus Fanatiek lid

19 okt 2011
    3.709
    0
    36
    NULL
    NULL
    naomi
    fijn dat het zo vlot verlopen is...!!!
    (altijd fijn om te lezen... ;))

8. cerberus

cerberus Fanatiek lid

19 okt 2011
    3.709
    0
    36
    NULL
    NULL
    Tja... er valt ook niet zoveel met die kolf te regelen he...

bij de avent scheelt het als je hem nat in elkaar zet.... maar bij medela zit niet zoveel "rubber"....

9. pheline

pheline Fanatiek lid

15 dec 2010
    1.455
    0
    0
    @ naomi... dat is zeker een vlotte bevalling.. hihi

10. Ligero

Ligero VIP lid

1 aug 2011
    6.823
    1.533
    113
    arghhhh kom er net achter dat vriendje wéér een kat per ongeluk heeft opgesloten in de babykamer. Allemaal haren in het bedje. Ik ga morgen voor de 3e keer de lakentjes wassen dus. En de baby is nog niet eens geboren...

11. Ligero

Ligero VIP lid

1 aug 2011
    6.823
    1.533
    113
    @ Naomi, mooi bevallingsverhaal! Lekker vlot gegaan inderdaad...:D

12. Rens

Rens Fanatiek lid

27 mrt 2011
    1.079
    0
    36
    Limburg
    Verschonen voor het voeden deed ik, alleen vaak na de voeding weer de luier vol dus kon ik alsnog verschonen ;) al moet ik zeggen dat dat gepoep nu weer redelijk onder controle is...

Ben echt benieuwd of het bedje wat hoger helpt... Als hij in de box ligt met een dekentje onder zijn hoofdje gaat het ook prima.

Bij het cb maandag een afspraak met de arts, dus denk dat dat dan ook telt ;) als het moet, dan moet het... Maar vergoed krijgen ga ik zeker proberen...

Daar nog alles rustig meid? Red je het nog een beetje?

13. pheline

pheline Fanatiek lid

15 dec 2010
    1.455
    0
    0
    @ eveline... gelukkig heb ik hondjes die kunnen er niet in

maar ik heb dan weer de doomoo van de kleine, die vinden ze heerlijk liggen... dus die zit ook steeds onder de haren grrrr

14. cerberus

cerberus Fanatiek lid

19 okt 2011
    3.709
    0
    36
    NULL
    NULL
    Waarom heb je er zolang geen aluminiumfolie opgelegd??

had ik sowieso gedaan.... ook om gewoon af te leren dat ze in het bedje gaan.....

fijn trouwens.. denk je alles klaar te hebben...
    (ik heb bedjes trouwens niet eens opgemaakt.... hahahaha...)...

15. Ligero

Ligero VIP lid

1 aug 2011
    6.823
    1.533
    113
    Ach, heb ik wel een smoes om er een ander leuk lakentje in te leggen :D

16. Ligero

Ligero VIP lid

1 aug 2011
    6.823
    1.533
    113
    Geen aluminiumfolie in gelegd omdat de deur in principe altijd dicht is en de katten er dus niet zijn. Maar er is er eentje naar binnen geglipt toen vriendje even in de kast moest wezen en hij had het niet gezien (donker in de kamer, en donkere kat)

17. cerberus

cerberus Fanatiek lid

19 okt 2011
    3.709
    0
    36
    NULL
    NULL
    hahaha het onderkantje is rustig...
    baby probeert alleen via mn buik naar buiten te komen.... wroet, wroet... *auw*....

Wij hadden dochter trouwens ook vaak in de box.. en dan in het wipstoeltje... (wel plat, maar dan lag ze toch wat omhoog)... daar lag ze ook lekker...

18. EmvSenR

EmvSenR Niet meer actief

Rens, dan zou ik hem vannacht gewoon niet wakker maken en kijken wanneer hij zelf komt en dan zo kijken of je uitkomt op 6 flessen en dan gewoon elke fles 90/100 cc aanbieden en dan wel even opletten hoeveel hij elke keer drinkt overdag.

Qua voeding gewoon even langsgaan bij de huisarts, die schrijft dan een brief en dan krijg je de voeding gewoon vergoed. Heb bij R. ook de voeding vergoed gekregen.

Wanneer moet F.ynn weer naar de osteopaat of ga je daar niet meer heen?

19. pheline

pheline Fanatiek lid

15 dec 2010
    1.455
    0
    0
    je denkt snel dat alles klaar is in je kamertje volgens mij... ik dacht ook dat ik klaar was haha wat een grap.

wij hadden een verduisterend rolgordijn hangen en toen kwam manlief van de week met het idee dat hij toch ook nog wel graag extra gordijnen ervoor wilde hebben.

fijn als je elk moment kunt bevallen, kun je nog even gordijnen gaan maken, maar achja gordijnen gekocht die moest ik dus nog zelf op maat maken.

nu hebben we vandaag dan de roede en de gordijnen opgehangen. en toen kwamen we erachter dat we ook de babyfoon maar eens moesten gaan ophangen en installeren.

nu hoop ik toch echt dat er niets meer bij komt..

20. cerberus

cerberus Fanatiek lid

19 okt 2011
    3.709
    0
    36
    NULL
    NULL
    ik heb destijds ketinkjes op de deuren gezet... zodat de slaapkamer deur wel wat open kon, maar geen kat erin... (vond ik fijn om te spieken)...

Nu zit er op alle slaapkamerdeuren zo'n ding....
    ook zodat peuter soms gaat spoken snachts.... ofdat ze niet bij dr broertje kan komen als die ligt te slapen smiddags..... of straks bij de baby.....

hahahaha.... lijkt hier wel gevangenis....
    Nee alleen peuter gaat op slot.. totdat ze slaapt.. :)

Deel Deze Pagina