Maart 2012 Mama's Deel 5!!!!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Frenzy, 5 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Anna27

Anna27 Fanatiek lid

7 feb 2011
    2.484
    0
    0
    Nu ben ik echt weg!!
    (maar ik kom tussendoor nog wel regelmatig spieken of er nog nieuws is!)

2. Mammadoe

Mammadoe Fanatiek lid

3 jun 2011
    2.169
    0
    0
    Amsterdam
    Hallo Maart-mama's,
    Sorry dat ik hier zomaar wat post hoor.....
    Ik ben ook een Maart mama, heb heeeeeel in het begin hier wel eens wat gepost, maar kon jullie echt niet bijhouden :):)
    Soms spiek ik even mee om te zien hoe het bij jullie allemaal verloopt. Ik was 14 Maart uitgerekend maar nog altijd geen baby :x Wordt er helemaal gek van. Ik weet ook niet of we een jongen of een meisje krijgen en wil dat nu ook wel eens weten!!
    Nu zag ik jullie lijst op pagina 221 en moet zeggen dat jullie allemaal lekker op tijd bevallen! En het merendeel ís al bevallen :$ Wat is de truc? Ik wil ooooooook!!!!:p

Groetjes Mammadoe

3. pheline

pheline Fanatiek lid

15 dec 2010
    1.455
    0
    0
    @ anna... succes vandaag haha..

@ beessie... gaaf hoor die bloom stoel, hij staat hier ook al aan tafel. helaas kan ik er nog niemand in zetten haha... maar krijg echt enorm veel positieve reacties op de stoel.

@ naambordjes.... ik ben op zoek naar een nieuw naambordje want die kleine moet er straks natuurlijk ook op staan. maar weet eigenlijk niet zo goed waar ik nou moet kijken pff er is zoveel keus...

nu heb ik een rvs naambord met het sillhouet van onze gezichten erop maar dat vind ik straks niet echt handig met die kleine want die groeit natuurlijk en dan staat er altijd een baby gezichtje op het naambord haha.. dus dat wordt m niet.

4. Anna27

Anna27 Fanatiek lid

7 feb 2011
    2.484
    0
    0
    Nou, ik heb een beetje lucht... Mijn schoonmoeder komt de hond ophalen, en we hebben niet genoeg soepkommen, dus ik hoef ook geen soep te maken, haha!
    Nou hoef ik dus alleen nog maar broodjes te smeren, en het huis en mezelf op te knappen, hihi!

5. Ligero

Ligero VIP lid

1 aug 2011
    6.823
    1.533
    113
    hahaha ja ja je hebt stiekem nog 2 soepkommen op de grond laten kletteren zeker? zo kan ik het ook! hahahaha neehoor heerlijk, lekker rustig aan doen!!

6. Anna27

Anna27 Fanatiek lid

7 feb 2011
    2.484
    0
    0
    haha, ja, had ook gekund!
    nee, we hebben zelfs maar 2 soepkommen...
    Wel 6 diepe borden, maar dat vind ik voor een lunch niet handig.
    Ach ja, ze krijgen beschuit met muisjes, en per persoon zijn er 3 broodjes met allerlei beleg en ik heb een zak krentenbollen, dus ze hoeven niet om te komen van de honger!

Maar bah... ik heb dus echt helemaal geen zin om iets te gaan doen...!

7. Ligero

Ligero VIP lid

1 aug 2011
    6.823
    1.533
    113
    Ooow maar dan heb je helemaal geen soep nodig joh, je hebt wel genoeg lijkt me!
    Ik ken je gevoel wel trouwens, ik moet eigenlijk even de was wegwerken en stofzuigen/dweilen maar heb ook geen zin...

8. Mon

Mon Fanatiek lid

6 jul 2011
    1.135
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zit hier met een rozige, slapende baby op mn buik. Zo lief...

Was even vergeten hoe snel ze de eerste dagen veranderen. Bollere toet en veel meer rondkijken. Hij zit ook al bijna weer op zijn geboortegewicht. Blijft toch mooi om te zien dat hij dat allemaal op mijn melk doet. Lijkt er nu gelukkig ook op dat hij zn dag- en nachtritme nu goed te pakken heeft. Hopelijk blijft dat zo en kunnen we naar een nachtvoeding toe.

@Dames die nog moeten bevallen: hoop dat het snel zo ver is. Ik weet nog maar al te goed hoe frustrerend ik het vond dat iedereen maar aan het bevallen sloeg...

@Zebra: pfft, hoop toch dat ze snel wat laat horen... Maak me er toch wel zorgen om!

9. cerberus

cerberus Fanatiek lid

19 okt 2011
    3.709
    0
    36
    NULL
    NULL
    voldoet even aan meldplicht...

ennuhh weeendansers... volgende keer graag minder hard stampen... het enige wat hier vannacht gerommeld heeft waren 3 kinderen....
    jongste huilen, kleuter wakker en peuter begon ook maar mee te janken....

nachtdienst gehad dus....

Verder me net flink verstapt, omdat ik even een 'sprintje moest trekken"... omdat de muziekpilaar begon te wiebelen door dreumes... en dus wellicht anders op hem was gevallen....
    maar bijna 40 weken, bi, en even sprintje trekken gaat niet goed.... *krak*....
    nu stijve liezen en pijnlijke opeens ongi- rug..... maarja wellicht heeft het iets opgewekt.... ;)

Missiemaartje
    je doet het goed...!!! je luistert naar je gevoel....en ja WIJ vrouwen zijn altijd paniekzaaiers.. maar als er toch iets aan het handje is, moeten wij het toch vaak opknappen... ;)

Frenzy
    hahaha gaan je over me dromen....
    nu moet ik uitkijken.... :cool:

mamadoe... heb zelf hier nog niet zo'n probleem met wachten, maar ben ook vanaf begin op een 41+er ingesteld....
    als het dit weekend niet komt, dan doe maar volgend weekend....

(ben er vandaag ff niet zoveel.... probeer nog ff wat te doen..)

10. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Goeiemorgen! Hier onduidelijkheid: vliezen gebroken? Verlies wat vocht, kan het niet goed thuisbrengen...

Rens, ik deed Julia maar 2 keer in de week in bad. Lekker wassen kan wel elke dag, maar voor de huid is veel douchen of in bad eigenlijk niet zo goed. Krijgen ze snel een droog huidje van!

Maartje, he wat naar dat Niek steeds zo koud wordt. Koorts is altijd nog wel wat aan te doen of komt logischerwijs door ziek zijn, maar ondertemperatuur is zo onduidelijk... Julia had van de week opeens ook 35,8. Weinig vet op d'r botjes en een paar dagen wat koortsig, en dan zakt ze er opeens weer een stuk onder. Maar lekker een extra deken op gedaan. Maar Niek is nog zo'n kleintje he, ik lees ff door of hij weer opgewarmd is... Oh ik lees het, gelukkig maar. Zou natuurlijk wel kunnen dat je man gewoon iets warmer is he ;) Maar gelukkig was er geen reden voor paniek.

Frenzy, lekker genieten jij, van je knappe J.ort! Enneh, weet wel dat als je meer kolft dan je ventje drinkt, dat je dan wel de productie blijft stimuleren he. Dus niet te vaak kolven (of je moet het er bij blijven doen), anders krijg je straks weer stuwing als je stopt met kolven.
    Heb trouwens vannacht over je gedroomd. Je had al 3 kinderen, en Loek, en dan nu Jort er nog bij, en je oudste zoon was al 18 en zat in Amerika op een universiteit. En toen dacht ik in mijn droom: 'Toch eens vragen, ik dacht dat jij veel jonger was, maar hoe kun je dan zo'n oude zoon hebben?' :D:D:D Tis maar goed dat het een droom was ;)

Eveline, ik zou in een deuk liggen en een heel zwamverhaal ophouden over hoe zwaar het is, ambulances, horror story ophangen, en dan pas na een kwartier vertellen dat het nog wel meevalt :):)

Anna, rustig aan he, tis nog steeds kraamvisite en als jouw huis niet heel netjes is, dan heb je daar nog steeds een prachtig roze excuus voor ;)

Nou, inmiddels een klein half uurtje verder en ik denk niet dat mijn vliezen echt gebroken zijn. Eerder misschien het gevoel dat het wel gaat gebeuren? Hele zware buik, moet om de 5 minuten naar de wc voor m'n gevoel, voelt een beetje gek. Misschien zo nog maar ff een rondje lopen en dan beslissen of ik mee ga naar de kerk vanmiddag. Is een uurtje rijden, dus beetje spannend...

11. Anna27

Anna27 Fanatiek lid

7 feb 2011
    2.484
    0
    0
    @Gentle: spannend! Een uurtje rijden zou ik dan misschien niet meer doen...
    Je hebt gelijk hoor, wat betreft de kraamvisite, maar toch... Boven is nu alles netjes, en beneden moet ik sowieso stofzuigen voor de hondenharen, en ik zal iig even een dweil door de keuken halen, haha!

@Badje: hier ook maar 2 keer per week. Omdat ik met uitzondering van de weekenden eigenlijk altijd alleen ben, lukt het me eigenlijk ook niet om het vaker te doen... Ook vind ik het vaak heel lastig plannen met voedingen (niet te kort er voor, en niet te kort erna...) L.ise vind het ook helemaal niet leuk in bad, dus daar hoef ik het ook niet voor te doen!
    Ik kom er de laatste weken al niet eens aan toe om mezelf iedere dag te douchen, dus dat zegt genoeg denk ik! (gewoon omdat er niemand is, die de kinderen dan even in de gaten houdt, en aangezien L.ise 's avonds nog steeds een beetje 'aanrommelt' lukt het ook niet als zoonlief in bed ligt...)

Ik ga eens even broodjes maken. De hond wordt over een kwartier opgehaald, dus dan kan ik daarna met de stofzuiger aan de slag!

12. la femme

la femme Fanatiek lid

16 jan 2007
    1.576
    0
    0
    Hey meiden

Kom alleen even hallo zeggen. Ik ga zo lekker even mijn huisje schoonmaken en verder met mijn kindjes bezig, dus zal hier niet zo veel zijn vandaag. Man is ook al weer druk bezig met van alles. Hij is echt een beetje nerveus aan het worden. Naarmate de tijd vordert word ik altijd rustiger en hij nerveuzer ;)
    Net lekker met dochter in bad gelegen. Zij gaat dan mijn buik wassen....waarschijnlijk voor de laatste keer geweest.

Geen tekenen van beginnende bevalling hier, maar bij mijn dochter begon het pas om 18:30 's avonds, dus we hebben nog een hele zondag en anders volgende week zondag :D:D

Misschien dat ik vanavond nog even langs waai. Ik wil toch wel weten of ons zebraatje nog langs komt.

Fijne zondag en veel bevalplezier voor degene die vandaag aan de slag gaan :cool:

Liefs Femme

13. Anna27

Anna27 Fanatiek lid

7 feb 2011
    2.484
    0
    0
    Volgend weekend ben ik trouwens vanaf donderdagochtend tot en met zondagavond helemaal alleen thuis. Dat vind ik dan wel weer spannend. (heel gek eigenlijk, aangezien ik de avonden en de nachten nu eigenlijk ook altijd alleen doe, haha!)

14. Sjors22

Sjors22 Bekend lid

17 nov 2010
    875
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Kampen
    @Naomi, Gefeliciteerd met jullie dochter :D Vlotte bevalling ! En mooie naam.

@Marjolein, Gefeliciteerd meid, geniet van jullie mooie dochter !

@Adriana, Gefeliciteerd met jullie zoontje !

@Gentle, Spannend meid..ben benieuwd of ik een sms van je ga krijgen binnenkort ;)

Kwam vooral voor babynieuws kijken..en weer 3 :D Maar helaas nog niks van zebra :(

Sorry meiden, niet alles bijgelezen..hier een heerlijk weekend met vriendlief en gezellig dingetjes doen in huis. Ben er miss. vanavond weer !

15. Ligero

Ligero VIP lid

1 aug 2011
    6.823
    1.533
    113
    ah sjors fijn van je te lezen. Ik bedacht me net dat ik je gisteren volgens mij helemaal niet gezien had hier (of ik heb niet goed opgelet) :)

16. roos1

roos1 Bekend lid

25 mei 2011
    554
    0
    0
    NULL
    NULL
    hoi!

Pff, ik kan het lezen allemaal niet meer bijhouden! Tot voor de bevalling las ik met gemak elke nieuwe post, maar het lijkt wel of er plots maar half zoveel uren in een dag zitten nu onze kleine G.ust er is! :)

Onze kleine man doet het trouwens redelijk goed :) Hij zit al terug op zn geboortegewicht! (lijkt me erg snel trouwens?), dus da's mooi!
    Hij heeft wel erg veel last van krampjes... vooral gisteren en vannacht ... hij is dan zo ontroostbaar :(
    Tips welkom! ;)

@missiemaartje; G.ust heeft ook een redelijk lage temperatuur... In het zh had hij al een dagje 36, maar ligt dan wel te zweten in z'n bedje! Ik vind 't allemaal erg moeilijk om te zien wat onze kleine man nodig heeft ... we hebben alledrie nog niet echt ons ritme gevonden, hopelijk komt dat snel!

Oeps, etenstijd zie ik! Ik probeer later bij te lezen!
    Hou jullie goed enuh... ik wacht op meer babynieuws! ;)

17. missiemaartje

missiemaartje Fanatiek lid

6 jun 2011
    2.986
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ Roos; moeilijk he?? Ja Niek had in het ziekenhuis dus vaak 37,0, vandaar dat ik best in de stress raak als hij 36,3 heeft, want da's voor zijn doen best laag. Thuis zit hij altijd tussen de 36,7 en 37,9 vaak..

Verder.. dat je het gevoel hebt dat er maar half zoveel uren in een dag zitten.. Dat heb ik nou dus totaal niet. Nu ook, zit heerlijk op de bank stokbroodje te eten, in mijn ochtendjas.

Heb Niek om 09:00 de fles gegeven, en nu is het afwachten tot hij weer komt rond 12:00. Hij is altijd zo rustig.

Zo rustig dat ik me zelfs afvraag of de babyfoon het wel doet haha. Omdat ik niets hoor, maar dan ook echt niets.. Maar ja hij slaapt gewoon rustig. Meestal wordt ie kwartiertje voordat ie gaat huilen beetje wakker en gaat wat liggen kreunen. Maar verder...

Lekker rustig hier!! En zo gaat het vaak. Behalve als ie echt heel wakker is, dan leg ik hem wel eens in de box.

Ik dacht trouwens vanochtend: laat ik het volgende eens proberen. Niek gaat altijd hard huilen als hij weer in zijn bedje moet. Schoonmoeder had het advies gegeven een kruik in zijn bedje te leggen zodat zijn bedje kan opwarmen en het niet zo'n koude overgang is. Vanochtend geprobeerd en jahoor: hij sliep gewoon lekker verder.. Geweldig!

Hopelijk is dat de oplossing!

18. beesie

beesie Fanatiek lid

10 jun 2010
    1.660
    0
    0
    NULL
    Flevoland
    Zo, ik kom me ff gauw melden! Ik heb het gevoel dat L.ogan vandaag haar regeldagje heeft... is toch ook vaak op dag 10? Vannacht ging het erg goed, om 02.00, 05.30 en daarna om 8.30 weer gekomen. Maar toen om 10.30 alweer, heb maar 60 cc voor haar gemaakt ipv 90 en die ging helemaal op. Ze ligt nu even lekker in de wagen te slapen en ben benieuwd wanneer ze straks weer komt...!

Nog steeds niks van Zebra gehoord!!!!

19. Frenzy

Frenzy Fanatiek lid

21 okt 2010
    2.112
    263
    83
    @ Beesie; zou idd goed het regeldagje kunnen zijn! Is ze wel op tijd. jammer dat je nog niks van Zebra hebt gehoord, vind het echt vreemd!

@ Mon; heerlijk dat je kleine man het zo goed doet!

@ Gentle; hihihi! Een zoon van 18! Tja, nee dat kan niet, dan zou ik wel erggg jong moeder geworden zijn, vind het wel onwijs lief dat je over me droomt :) En ik kolf alleen als hij mn borst niet leeg drinkt of om mijn tepel goed naar buiten te krijgen.Spannend hoor bij jou, ik hoop dat er wat door zet!

@ Anna; jeetje meid, wat een activiteit allemaal, pfff! Spannend volgende week zo alleen, succes met de vistite vandaag! Let je wel een beetje op jezelf?!

@ Cerberus; Pjiieuw, doe je voorzichtig... Volgens je banner ga je over 2 dagen, duim zo voor je!

@ Missiemaartje; hier doen we ook het bedje voorwerwarmen met een kruikje. Fijn dat het zo lekker gaat allemaal!

@ Roos; fijn dat je mannetje weer op zijn gewicht is.

@ La famme; succes met het rommelen in huis, hoop dat de kleine snel komt!

@ Sjors; zwaai, zwaai meid!

20. Rens

Rens Fanatiek lid

27 mrt 2011
    1.079
    0
    36
    Limburg
    Ff snel... Kom vanmiddag uitgebreider reageren... Dacht net het weer eens gezellig te maken met manlief! :) Zegt hij opeens: Schat... Ik voel wat hards... Dus ik zeg: Kijk eens dan :p Hij kijken, zit daar nog de hele hechting binnenin! Pff, dacht dat ik hem kwijt was, had er geen last meer van. Ff snel gegoogled of het kwaad kon om dan sex te hebben, en de meeste vrouwen vertelde dat hun gyn had gezegd om te wachten met sex tot 6 weken na de bevalling. Pfffff... Manlief durfde niet meer zo goed en hebben ons op een andere manier vermaakt ;)

Mijn concrete vraag: Iemand ervaring met sex als de hechtingen er nog in zitten? Zo ja, voel je het? Kan het kwaad? Wanneer lossen die stomme dingen eindelijk eens op???

Deel Deze Pagina