Maart 2012 Mama's Deel 5!!!!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Frenzy, 5 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. la femme

la femme Fanatiek lid

16 jan 2007
    1.576
    0
    0
    Ego: Nou eigenlijk niet zoveel ego. Alles gaat goed. Ik voel mij goed. De baby schopt en probeert soms met zijn handjes een uitgang te vinden, maar is dus nog niet gelukt :D
    Man is gewoon naar werk gestuurd en ik heb een hele dag voor mezelf. Kinderen heb ik net naar school en crèche gebracht. Iedereen weer verteld dat hij er nog steeds zit. Ik zet nu in op 21 maart, de dag van de lente of as. zondag.

Ga zo eerst nog even wat soppen, want de nesteldrang is goed toegeslagen...zo jammer dat ik die altijd zo laat pas vind.
    En vanmiddag ga ik relaxen...denk ik.
    Wil eigenlijk nog even de stokke babyuitzet gaan kopen.

Mijn zoon heeft afgelopen vrijdag zijn 1e rapport gehad (groep 2) En ik was zo trots op hem. Allemaal ruim voldoende en zijn cito-toets (ja dat doen ze dus ook al bij kleuters) had hij een A op gescoord. As woensdag zijn de 10 minuten gesprekken. Ik zei al tegen zijn juf of ik niet zeker wist of wij er zouden zijn.

Zo nu even wat gaan doen...

Liefs Femme

2. cvermeulen1979

cvermeulen1979 Actief lid

10 okt 2010
    419
    0
    0
    Zebra@ van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter ik hoop dat alles goed met jullie goed rust lekker uit!

Hier weer een goede nacht gehad de kleine meid kwam om 10:30- 02:30- 5:30-09:00 uur dus nog even lekker kunnen slapen mijn lief heeft vanmorgen onze zoon naar de opvang gebracht.

eergisteren hebben wij een rot nacht gehad was wakker tot half 4 omdat 2 kindjes niet wilde slapen was gisterenmorgen helemaal kapot en kreeg de hele dag door kraambezoek puh....

Vraag voor andere moeders met een 2 kindje hoe gaan jullie dat doen ik ga volgende week mijn zoontje weer naar de opvang brengen dan zal ik de kleine ook mee moeten nemen want manlief is al werken hebben jullie al bedcht HOE DIT TE GAAN DOEN???

Graag hoor ik het van jullie x Chantal

3. Elegance

Elegance VIP lid

13 nov 2008
    5.478
    2
    38
    Chantal.. Ik breng mijn man dan nog niet naar de opvang, maar ik vraag me al af hoe ik bijvoorbeeld hoodschappen moet doen.. Alleen al om twee kids in de auto te krijgen.. Ik heb een ngewelige draagzak gekocht, de bondolino, daar ben ik nu al dik tevreden over.. Hp klittenand om mijn middel kind erin knoop van voren en klaar... Dat is momenteel mijn enige houvast hihihi..

4. la femme

la femme Fanatiek lid

16 jan 2007
    1.576
    0
    0
    @ CVermeulen: Ik ging met beide kindjes naar de opvang. Ik liep toen met kinderwagen (opvang was ruim 30 minuten lopen) Mijn dochter sliep gewoon onderweg. Soms was het met voeden vervelend te plannen, vooral bij het ophalen, maar ik nam altijd een fles mee, zodat ik eventueel op de opvang kon voeden voordat ik terug liep. Zoon stond op kiddy-board of liep zelf. Na 3 maanden een bakfiets gekocht en toen alles in de bakfiets gegooid (toen ging zoon naar school, dus nog verder weg)
    Maar ik rij geen auto, anders zou ik ze in de auto zetten, wegbrengen en weer lekker naar huis gaan of iets anders leuks doen.

Hopelijk heb je er wat aan, ligt gewoon ook aan je eigen situatie.

5. Elegance

Elegance VIP lid

13 nov 2008
    5.478
    2
    38
    21 maart, ik had zo gehoopt dat ik die dag zou gaan bevallen.. Al had ik niet geweten hoe ik me dan gevoeld had.. Nog 2 weken zwangerschap..
    Hopelijk zullen er hier ook een paar lentekindjes geboren worden! :) ik duim mee!

6. pheline

pheline Fanatiek lid

15 dec 2010
    1.455
    0
    0
    @ zebra en zebraman.. gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter. ik hoop dat alles goed met jullie gaat...

@ elegance.. wat fijn dat ze heeft gereageerd en dat je het geld hebt terug gekregen.

@ eveline.. wij bellen pas als de kleine geboren is, niet als ik bezig ben want dan gaan ze de hele tijd zitten wachten wie weet hoe lang het duurt. en manlief heeft geen zin om steeds gebeld te worden. maarre jij bent nog niet aan de beurt hoor :p

@ cerberus.... jij bent morgen aan de beurt en ik overmorgen.. wat denk je gaan we dat halen, 2 nieuwe kindjes deze week in de omgeving europoort???? haha :p

7. Anna27

Anna27 Fanatiek lid

7 feb 2011
    2.484
    0
    0
    @Femme: jahoor, ik ga me wel redden van de week! Normaal gesproken ben ik doordeweeks van 8 tot minimaal 8 alleen, en doe ik het opstaan, naar bed brengen (meestal) en de nachten ook alleen. Eigenlijk verandert er dus niet veel...
    Wel heb ik deze week iedere dag even iets buiten de deur te doen. Zo kom ik toch nog een beetje 'onder de mensen'....

8. la femme

la femme Fanatiek lid

16 jan 2007
    1.576
    0
    0
    Ik heb net mijn, waarschijnlijk, laatste buikfoto geplaatst.....

Raar idee.....nooit meer zwanger zijn.....

9. beesie

beesie Fanatiek lid

10 jun 2010
    1.660
    0
    0
    NULL
    Flevoland
    Eveline: klinkt idd wel alsof je begonnen bent meid. Bijmij begon t ook nog niet zo heftig hoor. Kon ze nog heel goed opvangen en had echt zoiets van: als t zo blijft, ben ik blij! hahaha. Maar had wel meteen door dat t echte weeen waren... ze kwamen echt als een golf... je voelt m aankomen, dan word de pijn erger, en dan trekt t weer rustig weg... Bij mij zaten er in t begin steeds 15minuten tussen, 13, 9, 17... heel verschillend...

Wij hebben mn ouders en schoonouders wel laten weten toen we naar t ziekenhuis gingen, en we hebben weer gebeld toen de gyn. besloot tot een keizersnede over te gaan. Maar dat was meer omdat ze nog een stuk moesten rijden naar t ziekenhuis...

10. Ligero

Ligero VIP lid

1 aug 2011
    6.823
    1.533
    113
    haha nee sorry ik voel me ook echt een voorpieper! Ik moet nog zeker 5 dagen wachten eigenlijk :p

Maar heb net gedoucht en rugpijn is er erger door geworden maar straalt niet meer door naar buik. De duur van de weeën (?) was overigens ook niet gek lang hoor. 30 - 60 sec. ofzo? Sja ik heb het niet getimed he dus is lastig te zeggen eigenlijk...ik gok maar wat...
    Zojuist vriendje wakker gemaakt met de woorden dat het rommelt in mijn buik. Reactie: 'huh...rommelt? is ze hard aan het schoppen ofzo?' 'eh nee, ik bedoel iets met oefenweeën of voorweeën ofzo...' 'ooooow nou dat is nep joh...' :S

'Goed' om te weten dat het dus niet vreemd is als we na de bevalling pas bellen. Ieder zo zijn ding uiteraard maar het lijkt mij ook dat iedereen maar gaat lopen stressen enzo...helemaal niet nodig!

@ Lafemme, mooi rapport hoor van je zoontje!!

Nou ik ga even de stoelkussens van de loungeset weer in de hoezen doen, die heb ik vorige week gewassen. Misschien kan ik vandaag nog even lekker van het zonnetje genieten!!

11. Cupido

Cupido Fanatiek lid

19 jun 2011
    2.205
    0
    0
    NULL
    NULL
    **zwaai**

net broodjes gesmeerd en ga nu even op mijn gemakje bijlezen

12. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Eveline, gewoon afwachten joh. Als je googlet op 'contraction timer' heb je wel handige websites waar je goed kunt timen. Zie je hoe lang ze duren, hoe lang de pauzes duren en kun je dat meteen aan de VK doorgeven zodra het nodig is. Hihi, je man reageert wel heel gemakkelijk ;)

Kreeg gisteren trouwens een tip van iemand: niet van wee naar wee zitten stressen (oh nee daar komt er weer een), maar juist van pauze naar pauze. Ik zie mezelf al wel bellen naar de VK: 'Hallo, het is begonnen, ik heb nu om de minuut een pauze van 5 minuten!' :D

13. missiemaartje

missiemaartje Fanatiek lid

6 jun 2011
    2.986
    0
    0
    NULL
    NULL
    zo.. Hier wordt er weer eentje wakker boven.. Net ruim een uurtje geleden eten gegeven, en zijn huiltje klinkt weer anders haha. Zou hij zich weer vervelen? Lol..

14. beesie

beesie Fanatiek lid

10 jun 2010
    1.660
    0
    0
    NULL
    Flevoland
    Eveline: jij hebt ook een smartphone toch? dan moet je anders in je market ff kijken naar contraction timer. Die heb ik ook gedownload en al mn weeen mee bijgehouden. Ideaal. Je drukt gewoon op start en stop en de rest houdt ie zelf bij. Ideaal!!!

15. missiemaartje

6 jun 2011
    2.986
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hmm... Hij loopt toch allemaal te happen.. Wellicht toch honger? hihi.. moeilijk soms!

16. Ligero

Ligero VIP lid

1 aug 2011
    6.823
    1.533
    113
    hahahaha ja dat is wel een goeie!!

@ Beesie, bedankt voor je tip, ik heb hem gedownload zal zo eens beginnen met bijhouden (hoewel er op het moment vrij weinig gebeurt eigenlijk...ik ga snel even wat doen misschien helpt het!!)

17. Marlous

Marlous Fanatiek lid

19 nov 2010
    2.066
    0
    36
    *breekt even in*
    @Frenzy las bij de juli mama's dat je bent bevallen van j.ort! Mooie naam. Van harte gefeliciteerd met jullie mooie zoon!
    *breekt weer uit*

18. beesie

beesie Fanatiek lid

10 jun 2010
    1.660
    0
    0
    NULL
    Flevoland
    Missiemaartje: lijkt me idd lastig om steeds maar aan te voelen wat zo'n kleintje nou precies wil. Met L.ogan heb ik daar nog geen last van. Ze is zo rustig, en huilt echt alleen als ze honger heeft... Maar goed, dat kan ook maar zo veranderen natuurlijk. Ik zou m anders gewoon wat proberen te geven, misschien toch idd honger...

Eveline: succes ermee meis! Bij mij zat er in t begin ook wel een kwartier, 20 minuten tussen hoor.. dacht ik echt: ok, dit was t dus? maar nee hoor, paar minuten later kwam er weer een...
    hoop voor je dat t doorzet! Gewoon een beetje afleiding zoeken,....

19. missiemaartje

6 jun 2011
    2.986
    0
    0
    NULL
    NULL
    whaha hier de eerste 2,5 week ook! ben hem nu ff lekker aan het knuffelen en speentje gegeven en hij is nu weer blij :)

20. Elegance

Elegance VIP lid

13 nov 2008
    5.478
    2
    38
    Eveline via die app kwam ik erachter dat ik om de 2 min een wee had die gemiddeld halve min duurde.. Hihihi.. Toen ik mijn man had wakker gemaakt en hij mijn ouders belde voor mijn zoontje veranderde de lichte ongi krampjes ineens in een weeenstorm.. Heel blij met de app dus die mij op tijd had laten weten dat het serieus was..

Deel Deze Pagina