Maart 2012 Mama's Deel 5!!!!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Frenzy, 5 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Loveazra2

Loveazra2 Bekend lid

8 mei 2006
    570
    0
    0
    Nederland
    spannend meiden allemaal bijna bevallen, veel van jullie zijn al bevallen!!

Ik verveel me te pletter. Kan wel wer gaan schoonmaken maar daar heb ik echt geen zin in. Straks even boodschappen doen en met me dochter naar buiten, ik vind het wel steeds enger om naar buiten te gaan bang dat het buiten begint of mijn vliezen breken wie heeft dit ook?

2. beesie

beesie Fanatiek lid

10 jun 2010
    1.660
    0
    0
    NULL
    Flevoland
    Leske: ok, nou ik hou het nog wel even in de gaten. Als t morgen nog steeds zo is bel ik de huisarts wel even...

Mushu: van harte gefeliciteerd met I.sis! Mooie naam! Dus jij hebt het ook? ok, nou dan hoort dat er dus gewoon bij. Klopt idd dat ik daarna ook weer wat meer vloei...

3. missiemaartje

missiemaartje Fanatiek lid

6 jun 2011
    2.986
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ Eveline; denk dat ik zo ook maar even ga slapen.. Even een uurtje liggen, heerlijk. Maar ja Niek moet zo eten, dus moet nog even wachten!

4. beesie

beesie Fanatiek lid

10 jun 2010
    1.660
    0
    0
    NULL
    Flevoland
    Heerlijk, ik heb net ook even gelegen met L.ogan. Probeer ik elke middag nog even te doen, van 13.00 tot 15.00, heerlijk ff samen op bed!

5. missiemaartje

6 jun 2011
    2.986
    0
    0
    NULL
    NULL
    Lekker hoor! Moet zeggen dat de nachten me opbreken, en dan overdag ook nog heel de dag zorgen. Daarstraks 3 kwartier gewandeld, maar daarna ben ik dan wel bekaf...
    Komt gewoon door de nachten! Maar ja, moet er gewoon aan wennen denk ik.

6. Shadow08

Shadow08 Fanatiek lid

31 aug 2011
    1.285
    0
    0
    Hoorn
    @missie, heerlijk lekker sporten. Wil ook weer... Lekker conditie opbouwen!

@beesie, vervelend zeg die pijn in je borst!

Oh shit wilde uitgebreid reageren maar haar wordt nu geverfd brb

7. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Leske, ik zag de foto's op FB, wat ontzettend lief dat Joosje zo trots was op school. Mag je ook trots op zijn, zo'n lief broertje! En leuke traktatie zeg, origineel!

Mushu en Mushuman, van harte gefeliciteerd met I.sis!

Volgens mij heb ik helemaal over je heen gelezen :)

La Femme, hmm, jammer dat ze niet gewoon nu alvast ff wat kunnen doen he...

Hier zei de VK trouwens nog wel, als je het na de 40 weken echt niet meer ziet zitten en 'je trekt het niet meer', dan (haar woorden) 'ga je gewoon bevallen'. Oftewel, dan sturen ze je toch door.

Anna, wauw, L.ise gaat als een speer hey!! Fijn!

Frenzy, nee er zijn er 4, maar bij 3 van hen wil ik wel bevallen. Die andere niet echt...

Eveline, nu geen krampen meer dan, of nog steeds in je rug? Want rugweeën bestaan wel he ;) Als het vanavond nog steeds zo is, zou ik je VK maar eens bellen. Voorweeën trekken meestal weg met warmte (kruik/douche) en rust).

Hier ook lekker even geslapen net. Ik droomde dat het al half 5 was, en de laatste paar minuten werd ik heerlijk langzaam wakker door auto's die langskwamen en steeds dacht ik 'dat is mijn man'. Toen ik eenmaal echt wakker was realizeerde ik me dat het pas half 4 was, dus niks geen manlief :D Maar goed, toen werd mijn meisje ook net wakker, dus heerlijk samen 2 uurtjes geslapen, prima!

Nu is ze buiten aan het spelen, met een muts op :( Ze wilde het per sé, want ze had 'koude haren' ;) Wel heerlijk om te zien hoe ze zich zo lang alleen in de tuin kan vermaken. Schooierd wat rond, beetje schommelen, beetje scheppen. Ik ga nu ook maar ff naar buiten, tis zulk lekker weer en de zandbak is deze winter helemaal volgeregend, dus die ga ik ff leeg scheppen! Aju!

8. Ligero

Ligero VIP lid

1 aug 2011
    6.823
    1.533
    113
    Ja ik weet wel dat rugweeën bestaan maar het 'probleem' is dus...dat het allemaal (nog) niet zo heftig is. Als het op komt zetten dan moet ik wel stil blijven staan en kan ik geen stap meer verzetten maar wel gewoon doorkletsen enzo (daarnet stond ik toevallig gebukt de wasmachine vol te gooien, dat ging gewoon verder) maar binnen 30 seconden trekt het weg en kan ik alles weer. En als ik google op rugweeén dan lees ik overal dat dat zo heftig is en je helemaal niks meer kan. Ik heb er net gewoon anderhalf uur doorheen geslapen...dus denk zelf dat het wel meevalt en ik morgen gewoon weer bij de VK op controle zit hoor.

Hihi schattig dat Julia gewoon haar muts op wilt met buitenspelen :p

9. Shadow08

Shadow08 Fanatiek lid

31 aug 2011
    1.285
    0
    0
    Hoorn
    @gentle, heerlijk zo lang geslapen!

@mushu, nouuu ik heb er ook over heen gelezen. Schaam me diep! Gefeliciteerd met i.sis. Sjee wat een gave naam!

Weet niet wie het zei maar idd allemaal super mooie en gave namen. Ik wil zooooo graag m'n namen delen met jullie voor m'n uk!

@leske, zag de foto's op fb. Echt heel leuk gedaan!

@frenzy, ah wat lief hè de felicitaties ook Vd juli mama's!

@cupido, hopelijk gaat het strippen werken!

@Cerberus, jeetje ja kan me voorstellen dat je je man af en toe wel even 'achter het behang' wil plakken! Nog even en ze mogen jou weleens flink gaan verwennen als je bevallen bent! Eigenlijk nu al, petje af heel huishouden plus nog je kids.

@Eveline, gaan we april toch maar niet doen? Ik wil ook liever deze week haha!

@ego, vanochtend vk geweest, ze heeft een stagiaire een oudere vrouw jeetje wat een doos is dat eg. Ze stond te meuten met m'n bloeddruk te meten. Ik had 140/85 maar volgensmij klopte dat gewoon niet. Heb 2x thuis gemeten en had 113/64...... Vervolgens ging ze voelen, ja hoofdje ligt nog niet vast, nou m'n eigen vk voelde... En tuurlijk ligt ie vast want dat ligt ie al een paar weken.

Voelde me ook echt niet prettig bij dat mens, dus heb dr eigenlijk een beetje genegeerd en alleen gesproken met/naar m'n vk. Ze hoeft ook niet bij m'n bevalling te zijn die stagiaire want m'n oma en moeder zijn er ook al. Vind ik wel genoeg!

Verder was alles wel goed, alleen weer een kilo aangekomen gaat nu lekker hard. Volgensmij komt de kleine gewoon nog flink aan!

Vandaag voor het eerst extreme nesteldrang, heeeeel m'n zwangerschap niet gehad en nu INEENS...? Heb aantal dingen kunnen doen gelukkig, alleen m'n belastingdienst Vd week nog laten doen. Verder is mn haar nu in de verf gezet kan ik weer even vooruit. Vanavond maar uitrusten....

10. Shadow08

Shadow08 Fanatiek lid

31 aug 2011
    1.285
    0
    0
    Hoorn
    @Eveline mijn vk zei dat het langzaam begint, en zodra het om de zoveel minuten komt en je niet meer kan lachen en praten... Dan is het echt menens haha.

Volgensmij is dat gewoon zo'n gevoel bij een wee.... Dat je weet van ja nu is het begonnen!

11. Frenzy

Frenzy Fanatiek lid

21 okt 2010
    2.112
    263
    83
    @ Shadow; ja lief he van die juli mama's, doet me ook goed... Pfff en dan zie ik die banners bij die meiden, en dan denk ik, had al een kindje kunnen hebben van 7/8 maanden..

Vervelend zo een staigaire, hou het wel goed in de gaten he, dat je ze er niet bij wilt hebben! Of zeg het tegen je ma en oma, dat zij het aan kunnen geven!

@ Eveline; de nacht voor de bevalling toen heb ik 5 uur wakker gelegen van de onregelmatige krampjes... en ik denk achteraf dat ik toen echt al aan de gang ben geweest... Dus lekker rustig aan doen en probeer zoveel mogelijk te slapen, vaak zet het toch snachts door!

@ Gentle; hahaha... pijn aan de haren, schattig hoor en heerlijk dat ze nu lekker buiten kan spelen. Oke dacht dat jij maar een vk had... Hier ook meerdere, gelukkig was de gene die bij de bevalling was ook een van de leukste (en had ik het meeste gezien tijdens de controles...)

@ La femme; wat heb jee bescheiden buik zeg!

@ Ego; ga de kleine man weer voeden! Maar nog belangrijker, heb een nummer 2 gedaan! Hihi... wat een opluchting!

12. Ligero

Ligero VIP lid

1 aug 2011
    6.823
    1.533
    113
    Mijn VK zei dat ik moest bellen 'zodra je het écht niet leuk meer vindt'. Ik denk ook dat het erop neer komt dat ik moet bellen als ik niet meer kan praten en lachen. En das nog niet het geval. Hoewel er op dit moment wel een pijnlijke is...auwie!!

Ik ga nog even op de bank liggen prison break kijken...

13. beesie

beesie Fanatiek lid

10 jun 2010
    1.660
    0
    0
    NULL
    Flevoland
    Eveline: ok misschien valt t dan allemaal nog wel mee...Ik kon namelijk al gauw niet meer praten tijdens de weeen... alleen maar puffen... Denk dat t wat voorweeen zijn bij jou... maar die kunnen ook zomaar omslaan in echte weeen! Succes meid!

Shadow: wat een raar wijf, die vk zeg!!! pffff

Missiemaartje: ik moet zeggen dat ik me uitgeruster dan ooit voel! De laatste paar weken vd zwangerchap heb ik natuurlijk amper geslapen. Nu slaap ik snachts tussen de flessen gewoon door. Mevrouwtje meld zich om de 3 a 4 uur en daartussenin slaapt ze gewoon, dus ik ook! Heerlijk!

Ego: net hier heerlijk een half uurtje in t park gewandeld, heerlijk!!!

14. pheline

pheline Fanatiek lid

15 dec 2010
    1.455
    0
    0
    @ shadow... vervelend zo''n stagiare... las vorige week bij mijn vk ook een briefje dat er vanaf deze week een nieuwe stagiaire is. moet morgen weer ben benieuwd.....

hier maar weer productief bezig geweest aangezien er nog steeds niets gebeurd.... had van de week bij intratuin al plantjes gehaald en de bakken in de voortuin gevuld maar zag dat ik nog 2 lege planten bakken in de achtertuin had dus ben maar bloemetjes gaan halen... staat alles er in ieder geval weer vrolijk bij als de kleine komt.

15. Anna27

Anna27 Fanatiek lid

7 feb 2011
    2.484
    0
    0
    @Eveline: ik heb deze bevalling tijdens alle weeën gewoon kunnen doorpraten... Als je denkt dat het serieus is, zou ik dus niet wachten tot je tijdens een wee geen woord meer kunt uitbrengen, haha!
    (Ik heb bijvoorbeeld nadat er 5 centimeter ontsluiting was geconstateerd de vk nog geholpen met het zoeken van de kruikenzakken, en het verder afdekken van het bed...)

@Frenzy: gefeliciteerd met je nummer 2, haha!

Ik kom straks nog even buurten (of nou ja, ik ververs de pagina regelmatig), maar jullie gaan vandaag te hard om tussen de bedrijven fanatiek mee te kunnen schrijven, en op iedereen te reageren...

16. Frenzy

Frenzy Fanatiek lid

21 okt 2010
    2.112
    263
    83
    Hier is het bellen als je weeen hebt aanhoudend van 1 minuuut, met tussenposen van 3 minuten en dat minimaal 1 uur.

Onregelmatige weeen kunnen wel voor ontsluiting zorgen (een paar cm) de eerste paar, maar het kan ook nog stoppen.

Heb je al een app op je tel gezet? Dan lekker timen! Vond het heerlijk om dat te doen!

17. Shadow08

Shadow08 Fanatiek lid

31 aug 2011
    1.285
    0
    0
    Hoorn
    @frenzy, ach ja kan begrijpen dat dat heel moeilijk is... En dubbel..
    Ja m'n ma vond het ook een muts die was erbij vanochtend en heb meteen gezegd geen stagiaire want heb dan al m'n moeder, m'n oma en m'n vk... Meer dan genoeg!

@sheena, weet je nog wat leske schreef.. Zodra je plantjes gaat kopen, ga je bevallen hihi!

@Anna, lukt het allemaal zo met hond en 2 kids??

18. liefebees

liefebees VIP lid

6 dec 2010
    6.936
    204
    63
    Overijssel
    Ik kon tussen de weeën door ook gewoon praten, lachen enz. Zo erg zelfs dat de vk zei toen ze binnenkwam; oww je bent nog niet zover, dan heb je niet zoveel praatjes meer! Vervolgens ontsluiting controlen.. euhm 10 cm :D
    Zegt dus ook niet altijd wat!

Als mijn vliezen niet waren gebroken had ik de 1e weeën ook niet herkent. Nu wist ik gewoon dat de bevalling begonnen was en realiseerde ik me dat ik weeën had. Ze werden al snel heftiger hoor, en toen wist ik echt wel dat het weeën waren!

Anna jeee wat groeit L.ise hard!! E.lin is vandaag ook weer gewogen, 3330 gram. Nog een stuk kleiner als jou dame dus ;)

19. missiemaartje

6 jun 2011
    2.986
    0
    0
    NULL
    NULL
    jaaaaaaaaaaaaaaaa prison break, hier net ook al gekeken :p welk seizoen ben je??

20. Anna27

Anna27 Fanatiek lid

7 feb 2011
    2.484
    0
    0
    @Shadow: lief dat je het vraagt!
    Ja, het lukt eigenlijk vrij aardig. In het begin was ik er een beetje stresserig onder, maar inmiddels kan ik het vrij goed loslaten, en dat scheelt!
    Iedere ochtend lopen we een uur met de draagdoek en de wandelwagen, en dan is de hond weer tevreden.
    Ook leer ik nu dat het helemaal niet erg is, als L.ise soms een paar minuutjes moet huilen omdat ik nou eenmaal druk ben. Daarbij scheelt het heel erg dat L.ise tegenwoordig af en toe een speen heeft (ik heb haar niet meer de hele dag op schoot).
    Het enige dat een beetje 'tegenvalt', is dat L.ise nogal makkelijk spuugt, en dat het daardoor lang duurt voor ik haar na een voeding weer kan terugleggen. Omdat ze nu zo supergoed gegroeid is, ga ik voorlopig proberen om haar wat minder lang te laten drinken. Dan maar wat vaker, maar ze dronk nu eens in de 4 uur, wist dan niet van ophouden, en spuugde daarna veel.... Dan voed ik liever iedere twee uur wat korter, en dat ze dan niet spuugt!
    Kortom: ik begin mijn draai aardig te vinden, heerlijk!

En om nog even te reageren op jouw gevoel: je kunt het echt!!! Als je eigen kindje er eenmaal is, verander je zelf namelijk ook direct! Heel gek vond ik dat de eerste keer: ik was meteen moeder, en wist meteen wat ik moest doen. Alsof er dan pas een bepaald instinct in je loskomt ofzo...

Deel Deze Pagina