Maart 2012 Mama's Deel 5!!!!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Frenzy, 5 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mon

Mon Fanatiek lid

6 jul 2011
    1.135
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hahaha, een deurmat... Das toch wel het laatste waar ik naar kijk als ik ergens binnenkom. Nou ja, komt de VK vannacht in ieder geval wel met schone voeten je woonkamer in... :p

@Eveline: pfft, hoop toch voor haar dat de kleine er inmiddels wel is... :$

@Kraambezoek: hier de eerste dagen vooral familie (druk, slopend, maar begrijpelijk dat ze de kleine willen zien). Daarna een paar dagen niets en nu komen langzaamaan de andere kraambezoekjes los. Vind het wel prima zo. Heb alle tijd om buiten de bezoeken om met mn ventje te knuffelen en heb dat de afgelopen week ook heel veel en vaak gedaan.

Probeer het wel een beetje te beperken per dag, want ik ben emotioneel echt nog een compleet wrak... De mooie bevalling en kraamtijd van ons zoontje is echt de goedmaker van 2,5 jaar ellende. Eigenlijk ben ik sinds de geboorte van onze dochter alleen maar aan het tobben geweest door onder andere de bevalling, hormonen en gedoe op het werk. En nu lijkt het wel alsof ik een nieuwe start heb gemaakt... *oh... daar komen de waterlanders weer*

Zo, en nu ga ik denk ik geld uitgeven... (jahaaa... kom maar op met dat GPS horloge!)

2. Shadow08

Shadow08 Fanatiek lid

31 aug 2011
    1.285
    0
    0
    Hoorn
    Dames, help ik maak me zorgen!

Afgelopen maandag was mijn bloeddruk 140/85. Ik hou (kleine beetjes) vocht vast af en toe
    In mijn rechter enkel.

Maar nu zat ik net over zwangerschapsvergiftiging te lezen en las ik ook dat je pijn bij je
    Rechterkant van je ribben kan hebben. Dit heb ik ook weleens gehad tijd geleden zo erg dat ik amper
    Kon zitten maar hier nu geen last meer van dus dat kon/kan echt van het schoppen zijn. Kleine zit daar ook met
    Zn voeten! Maar vanochtend stond ik heel dizzy op met flitsen voor mn ogen.

Ook wel omdat ik doorgeslapen had, en rot geslapen had. Trok ook wel vrij snel weg.
    Verder geen dikke vochtplekken in handen of benen maar heb net wel kramp in mn linkerhand.

En tintelt soms, ook was het beneden snikheet.gelukkig wass ik niet de enige die het heet had en ben nu boven gaan liggen.

Al met al maak ik me denk ik te druk, want die stagiaire liep ook te kutten met mn bloeddruk en volgensmij
    Gaat het om je onderdruk toch? Die was 80 of 85 en vanochtend thuis met de digitale tot 2x toe 115 op 64 weer heel laag dus.

Verder voel ik me wel moe maar heb een hoop gedaan, geen hoofdpijn.
    Maar nu voel ik voor mn gevoel alles omdat ik 'm stress.

Wat nu? Ik lig nu op bed en kramp in mn ringvinger links is weg.. Verder gewoon moe! Heb ook een hoop gedaan..
    Maak me wss zorgen om niks

3. missiemaartje

missiemaartje Fanatiek lid

6 jun 2011
    2.986
    0
    0
    NULL
    NULL
    Tja.. Daarom probeer ik altijd zo min mogelijk op internet te lezen, hihi, ik maak me ook altijd meteen zorgen als ik dingen lees.. ;)

Als het met de digitale zo laag is, zal het wel meevallen dan.. Ik weet dat ik, toen ik in het ziekenhuis lag, me heel moe voelde, en ook wat dizzy soms, maar toen was mijn bloeddruk soms wel 60 (heel raar want hij was daarvoor altijd te hoog). Dat was ook echt aan de lage kant zeiden ze daar.. Dus het kan ook van te lage bloeddruk komen. Maar als je je echt zorgen maakt, zou ik het de VK gewoon even vragen..

4. missiemaartje

6 jun 2011
    2.986
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ banner; ik ben helemaal blij met mijn nieuwe banner :D Vind em zo cool hihi. ik was ook maar naar een andere gaan zoeken ;)

@ zwanger zijn missen; Frenzy; ik las je berichtje een paar pagina's terug dat je je buik en het zwanger zijn wel miste (was jij toch die dat postte??). Ik moet echt zeggen dat ik het moederschap helemaal geweldig vind en het zwanger zijn ook echt mis.

Klinkt echt heel suf maar nu weet ik toch wel zeker dat ik meerdere kids zou willen (mocht dat ons gegund zijn). Heb altijd gezegd dat ik er wel stuk of 4 zou willen maar door de situatie (te vroeg bevallen) ga je toch wel nadenken of het wel verstandig is.. Ben vooral blij dat we er in ieder geval eentje hebben die gezond is, maar zou toch wel heel graag nog meer kids willen. Niet nu al hoor ;)
    Maar ik ben zo verliefd, wist niet dat het zo geweldig zou zijn. Dacht dat het super mooi zou zijn, maar het is nog veel mooier dan ik dacht.. Ben helemaal blij met ons gezinnetje.

Iemand op het werk bij mijn vriend kan door middel van een voorwerp wat iemand dan aan moet raken, voorspellen hoeveel kinderen je krijgt binnen 4 jaar en welk geslacht en zo. Ze heeft al bij 20 mensen op het werk voorspeld en bij allemaal goed..

Bij ons voorspelde ze: in de komende 4 jaar eerst een jongen dan een meisje. Ze kan wel maar tot 4 jaar voorspellen. Zou op zich wel kunnen dan! Ik hoop het, want ik heb tegen vriendlief gezegd dat ik net zo lang door ga tot ik ook een meid heb :p

5. Shadow08

Shadow08 Fanatiek lid

31 aug 2011
    1.285
    0
    0
    Hoorn
    Ja missie ik wil ook liever niet lezen. Want las net dingen dat ik dacht ook misselijkheid, heb ik ook gehad! En dan maak ik me meteen zorgen.

Maar aan de andere kant, als ik een zwvergiftiging zou hebben dan zou ik wel vocht vast houden
    en flink hoofdpijn hebben enzo, en meerdere symptomen hebben en me echt beroerd voelen..

Lijkt mij. Heb nu weer tintels in mn linkerhand, maar miss ook van mn tel haha die ik zo klein vast heb en een mega
    Verhaal mee typ (voor mn gevoel :p).

Hou het gewoon in de gaten en anders bel ik morgen! Voor mn gevoel, voel ik de kleine ook minder druk.
    Hij is er wel, maar zooo rustig miss ook omdat de ruimte minder is want heb nu nog maar uitstulpingen in mn buik ipv boxen wat
    Hij eerst deed..

Ach ik stress nu heel erg ga even afleiding zoeken!

6. liefebees

liefebees VIP lid

6 dec 2010
    6.936
    204
    63
    Overijssel
    Nieuws Evelien staat op facebook ;)

7. Rens

Rens Fanatiek lid

27 mrt 2011
    1.079
    0
    36
    Limburg
    Cerberus... Moet bijna een beetje kwaad worden volgens mij he ;) Als je nu eens gaat beginnen met bevallen... BEN NIEUWSGIERIG!!!!! :D

Je vent is af en toe echt een rare he ;) En maar zeggen dat hij niet zenuwachtig is... En maar stoer doen... Maar ondertussen?????? Wel lief dattie zo vaak belt. Tja, stel je voor je bevalt en laat hem niks weten...???? :p

Laat die hummel van jullie maar komen hoor... Ben het wachten zat ;) Succes vanavond en vannacht!

8. Rens

Rens Fanatiek lid

27 mrt 2011
    1.079
    0
    36
    Limburg
    Joehoe!! Had het al gelezen :)

9. Rens

Rens Fanatiek lid

27 mrt 2011
    1.079
    0
    36
    Limburg
    Ego: Hier gaat alles prima. Vandaag echt de kriebels gehad, de zomer is in aantocht! :) Ben als een dolle gaan poetsen, strijken, wasjes draaien, etc, etc! Heerlijk gevoel.

Gister op het CB geweest met F.ynn. Ging hardstikke goed met hem. Goed gegroeid, woog daar 2930 dus bijna 900 gram in maandje tijd :) Hij is nu 47,5 cm 'lang'. Op advies van het CB ook langzaam overgaan naar 6 x 100 cc (elke 4 uur voeding). Maar hoe doe je dat langzaam? Hahaha. Ben vanmorgen begonnen en tot nu toe redt hij het met gemak, de 4 uur. Heb hem nog elke keer wakker moeten maken. Ik begin hem steeds beter te leren kennen en geniet met volle teugen. Heerlijk, mama zijn :D

Vrijdag ga ik lekker met hem naar het dorp, shoppen. Het bezoek hier begint ook langzaam te stromen. Veel mensen hebben gewacht totdat we zelf beetje gewend waren. Maar nu hebben er zoveel gewacht dat het nu een beetje storm begint te worden. Naja, op tijd de rem er op. Heb ook andere dingen te doen dan alleen maar visite (lees: lekker zelf knuffelen, wandelen, etc). Vind het bezoek (in tegenstelling tot een paar weken terug, dat ik dacht dat ik het verschrikkelijk zou vinden) erg gezellig. Hebben al veel leuke spulletjes gekregen... Enige nadeel is dat je nét de hut helemaal lekker schoon hebt en 2 dagen later zie je er NIKS meer van! (en voor mij als poetsfiemel, is dat best een probleem) Naja, moet ik zelf maar mee leren omgaan, is mijn probleem haha.

Lees lekker mee, maar vandaag weinig tijd gehad te reageren... En nu wil ik eigenlijk lekker de bank op :)

Mutti's; tot vannacht ;) En de rest; tot morgen...

Liefs

10. cerberus

cerberus Fanatiek lid

19 okt 2011
    3.709
    0
    36
    NULL
    NULL
    Shadow
    word je urine ook gecontroleerd....?

ik heb hier al dezelfde klachten altijd gehad op het einde maar nooit zw. vergiftiging gehad...
    (vocht vasthouden bij 2 en 4 wel extremer)...

Ik kan niet tegen je zeggen wat je wel/niet voelt....
    duizeligheid, hoofdpijn en misselijkheid heb ik hier ook, maar had ik in het begin van zwangerschap ook.... en nu weer door hormoonschommelingen en vermoeidheid..
    (sta ook weer te kotsen smorgen's....)

Als je het niet vertrouwd bel je vk....

Als je trouwens thuis je bloeddruk meet, houd je dan wel rekening dat je niet moet praten... sommige dingen zijn echt gevoelig...

11. Leske

Leske Fanatiek lid

11 jul 2011
    1.308
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jaaaaaaaaaaaaaah Eveline, super nieuws!!! :)

12. missiemaartje

6 jun 2011
    2.986
    0
    0
    NULL
    NULL
    Fynn dus ook ongeveer beetje Niek zijn formaat.. :)

Niek is nu ongeveer 3200 vermoed ik (vorige week bijna 3 kilo). En 48 cm lang.. In het zh zeiden ze ook proberen overgaan naar 6 voedingen. Maar vooral in savonds wat meer geven zodat hij snachts wat langer doorslaapt.. Vind dat lastig hoor. Niek zit nu ongeveer op de 3,5 uur.. Maar wist niet dat je ook overdag kunt rekken.

13. cerberus

cerberus Fanatiek lid

19 okt 2011
    3.709
    0
    36
    NULL
    NULL

kan JIJ wel kwaad worden.... maar er staat niet voor niets in de boekjes dat een zwangerschap gemiddeld 37-42 weken duurt....
    en JA.. met al die voorpiepers hier, wie denk je die dat WEEEEEEEER kan compenseren.... om op DAT gemiddelde te komen......
    :x

:p

Wie weet meis....sms ik je vannacht wel...?
    je bent toch wakker met de voedingen, toch?...
    (niet dat ik je wakker maak....)...

14. cerberus

cerberus Fanatiek lid

19 okt 2011
    3.709
    0
    36
    NULL
    NULL
    ga ff facebook kijken...

15. Rens

Rens Fanatiek lid

27 mrt 2011
    1.079
    0
    36
    Limburg
    Lieve schat... Je mag mij ALTIJD wakker smsen! Vooral voor dát nieuws! En tja, idd, al die voorpiepers hier... Moet ík weer langer wachten op jullie frummelke!

** Jeetje, ben voor jullie vaak nog meer zenuwachtig dan ik voor mezelf was bij mijn eigen inleiding en bevalling ;) **

16. cerberus

cerberus Fanatiek lid

19 okt 2011
    3.709
    0
    36
    NULL
    NULL

Tja en dat had je van die "gevallen moeten hebben" als MIJN buddies....
    hahahahaha....

begrijp je het nu een beetje.... ;)

nouja ik doe mn best om je op de hoogte te houden... mocht het via een vreemd nummer gaan, dan is het via Iphone van vent (what's up)

17. Rens

Rens Fanatiek lid

27 mrt 2011
    1.079
    0
    36
    Limburg
    Yepz, ongeveer hetzelfde formaatje ja ;) Hahah! Hoop dat F.ynn morgen over de 3 kilo zit :) Dan ga ik wel ff een dansje voor mezelf doen hoor...

Nou... Ik zat eerst op 7 x 90 (en dan de nachten wattie 4 uurtjes 'moest' halen, deed ik 100 in de fles). En sinds vandaag dus gewoon 100 geven, en ik hoef niks te rekken of met het speentje te proberen. Meneer ligt na de 4 uur gewoon nog te pitten en maak hem dan wakker ;) Hoop dat het gewoon zo doorgaat en dat het niet weer iets eenmaligs is :) Probeer nu gewoon stipt elke 4 uur wakker maken, zodat hij dat ritme een beetje went. En dan kijken we dan wel weer verder... 's nachts moet ik er sowieso een keertje uit... Dus maakt me ook niks of dat nou 3 uur is of 6 uur, allemaal 1 pot nat ;)

Wat ik hier ervaarde... Als ik hem 's nachts laat komen wanneer hij wil, dan kom ik overdag behoorlijk in de knoei. En ik vind het echt handig (voor mezelf, maar ook voor F.ynn zijn regelmaat) als ik weet wanneer hij ongeveer weer honger heeft. Dan kan ik ook eens een middagje weg, of lekker gaan wandelen zonder dat hij tussendoor honger krijgt (uitzonderingen daargelaten uiteraard ;))

Hoeveel voeding krijgt N.iek nu?

18. cerberus

cerberus Fanatiek lid

19 okt 2011
    3.709
    0
    36
    NULL
    NULL
    Vraag ik me toch af... (heb gezocht maar kreeg het zo niet gevonden....

klopten jullie (groei) echo's en schattingen nu???

19. Rens

Rens Fanatiek lid

27 mrt 2011
    1.079
    0
    36
    Limburg
    Hahaha, tja... Foxy en ik zijn gewoon een beetje apart ;) Dat weten we wel hahah. Naja, als jij nog uit moet zitten wat die van ons te vroeg waren, dan kun je nog een weekje of 5 vooruit :p Succes meisje!! :$:D:)

Ow das goed joh, zal heus wel merken dat jij het bent... Enne... 's nachts mijn telefoon word ik nieteens meer wakker van. Foxy whats apped ook regelmatig 's nachts of 's morgens heeeeeeeeeeeeeeeeeel vroeg! Maar sowieso om 3 en 7 uur check ik :D

20. Rens

Rens Fanatiek lid

27 mrt 2011
    1.079
    0
    36
    Limburg
    Ze hadden F.ynn geschat op 1900/1950 gram, die maandag ervoor (op vrijdags bevallen)... Dus het zat heel dicht in de buurt. Alleen mijn vraag of ik daadwerkelijk kon zien dat zijn armpjes en beentjes zoveel achterlopen, dat hadden ze mis. Ze gaven aan dat dat verschil wel zichtbaar zou zijn. Nou... Ik heb F.ynn langs heel veel andere kindjes gezien, en zie echt niks geks aan hem hoor...

Deel Deze Pagina