Maart 2012 Mama's Deel 5!!!!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Frenzy, 5 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. roos1

roos1 Bekend lid

25 mei 2011
    554
    0
    0
    NULL
    NULL
    @zebra, over dat platliggen als je vliezen gebroken zijn terwijl je kindje nog niet is ingedaald, wordt hier ook helemaal ander advies gegeven... Hier zeggen ze gewoon even bellen als je vliezen gebroken zijn, en dan direct langskomen, maar niet platliggen ofzo...
    Gelukkig hier ondertussen ingedaald...

@leske, ik hoop ook dat ons ukje nog uit zichzelf komt voor de datum van inleiding... heb er toch wat schrik voor. Zou ook graag zonder verdoving willen proberen, maar dat is met inleiding blijkbaar niet zo vanzelfsprekend... Aan de andere kant... we moeten nu om de 2dagen aan de ctg, iedere keer toch een beetje bang afwachten of ons kleintje nog actief genoeg is, genoeg voedingsstoffen binnenkrijgt,... en door nog 2weken rond te lopen, gaat die angst er niet op minderen natuurlijk.
    Maar ik blijf toch echt elke dag hopen dat het zover is... Iedere avond begint het hier zo stevig te rommelen dat ik denk "ja, deze nacht gaat het gebeuren", om dan 's ochtends wakker te worden zonder ook maar iéts raars te voelen ;) Nachtbeestje dus ... :cool:

Ik hoop dat jij ook niet meer te lang hoeft te wachten...

@cerberus,
    :$ en wij ons zorgen maken dat onze vliezen zouden breken als we ergens zijn... Jij kan zomaar ineens in de supermarkt bevallen! ;)
    Nee hoor, niet te veel googelen, meid! Elke bevalling is anders.... wie weet heb je nu wel uuuuuren de tijd?.... Je weet het nooit he ...

@debende, hoe is het met jou? Alle rommels gestopt?

@beesie, pfff, wat vervelend... daar had je niet op gehoopt... :( Ga maar samen met Leske en mij voor de volle maan (vannacht toch, niet? ;) ) We hebben best nog wel kans om natuurlijk te bevallen... wie weet staan we hier morgenochtend allemaal met ons bevallingsverhaal! :)

Hihi, emofood! (Trouwens eens gehoord dat heel vettig eten ook wel eens zou kunnen helpen om de bevalling op gang te zetten, dus wie weet? ;) )

2. beesie

beesie Fanatiek lid

10 jun 2010
    1.660
    0
    0
    NULL
    Flevoland
    Volle maan: ja ik heb vd week ook het schema bekeken en daar stond dat het morgen volle maan word (de 8e). Vond t ook een mooie datum want dan is mn schoonvader ook jarig. Maar nu vertelde een vriendin me dat het GISTER volle maan was... dus klopt dan denk ik niet helemaal...

3. Anna27

Anna27 Fanatiek lid

7 feb 2011
    2.484
    0
    0
    @Beesie: balen zeg!! Ik kan me heeeeel goed voorstellen dat je er vreselijk doorheen zit!

Maar, oe, lekker, Mc Donald's!!
    Dat heb ik al zeker een half jaar niet meer gehad! (ik heb er 9 jaar gewerkt, dus voor mij heel uitzonderlijk om er zo lang niet gegeten te hebben...)
    Ik ging nog wel eens iets halen als ik er toevallig langs reed, maar sinds zoonlief alles wil eten wat hij mij ziet eten... (hij heeft nog nooit Mac-eten gehad, en dat willen we zo lang mogelijk zo houden!)

4. Leske

Leske Fanatiek lid

11 jul 2011
    1.308
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heb op internet gekeken en daar staat bij volle maan:

8 maart 2012, Tijd: 10:42:41

5. debende

debende Bekend lid

14 dec 2008
    692
    0
    0
    hillegom
    #305 debende, 7 mrt 2012
    Laatst bewerkt: 7 mrt 2012
    @beesie balen zeg, wie weet is het verhaal zo anders en heb je een vlotte spontane bevalling!

@roos1 na breken van je vliezen bij hun langskomen? Lijkt me eerder andersom, toch?!

@suzanne wow wat een rijkdom! Mooi hoor! Geniet ervan!

@cerberus, dan red mijn man het echt niet om op tijd thuis te zijn hoor;)

@leske met bijna volle maan neem ik ook genoegen hoor:D

6. lautjuh85

lautjuh85 Fanatiek lid

19 apr 2008
    3.996
    1.582
    113
    Laat alle volle maans baby's maar geboren worden hahaha.

7. veronique22

31 mrt 2008
    92
    0
    0
    hoi allemaal ik hoorde eigenlijk ook bij de maart mama's ;) maar ben 21 Februari bevallen van een mooie zoon Livaro Myron.

de bevalling is supersnel gegaan 4 uurtjes in totaal
    zal nu voorlopig niet veel meer op de site zijn druk genoeg met een peutertje en baby:D

voor iedereen die nog moet bevallen heel veel succes

gr veronique

8. Anna27

Anna27 Fanatiek lid

7 feb 2011
    2.484
    0
    0
    @Veronique: gefeliciteerd met jullie zoon! Mooie datum he, 21 februari?

9. Rens

Rens Fanatiek lid

27 mrt 2011
    1.079
    0
    36
    Limburg
    Suzanne; wat een mooi verhaal meid. En wát een super foto's! Geniet lekker met je gezinnetje...

Flesje: zie idd overal staan 150 cc per kg lichaamsgewicht per dag. Nou, hier zitten we boven de 500 cc per dag... En nóg heb ik af en toe het idee dat hij nog wat honger heeft. Vandaag gewogen op de babyweegschaal thuis, en hij weegt nu 2510 gram. Wanneer zijn jullie eigenlijk overgegaan naar 6 voedingen? En wil 6 voedingen ook direct zeggen dat ze snachts dan wat langer slapen? Of hoe is het dan verdeeld...?

Voeding door neusje eruit: na het eten geven laat ik hem altijd goed boeren, nog even knuffelen (zo'n 20/30 minuten) en dan ga ik hem rustig in bedje leggen. Nu is het, als ik hem in bedje leg, dat er wat voeding omhoog komt. Heb al een handdoekrol onder zijn matras gelegd, zodat het matrasje wat afloopt, maar dit helpt niet. Is dit normaal? Het zijn echt maar beetjes (1 x wat meer, maar dat was een uitzondering). Of iemand nog tips?

Hmm, lees nu net ff een stukje over Reflux op internet... Sinds een paar dagen is hij na de voeding erg onrustig. Spant zijn lijfje soms helemaal aan en trekt helemaal een holle rug. Ook heeft hij een kwartier tot een half uur daarna pijn lijkt het wel. Trekt de lelijkste gezichten, strekt zich uit, etc etc. Cerberus, jij had ervaring met Reflux he? Denk je (aan de hand van wat ik zeg) dat het dat kan zijn? Zal het sowieso morgen even aan het consultatiebureau-mens vragen ;)

Morgen komt het consultatiebureau op bezoek, eerste keer. Ben benieuwd...

Nou, ik ga lekker eten. Mijn zusje is vanmiddag hier geweest en wou voor ons koken. Heeft heerlijk gekookt en de tafel romantisch gedekt :) Nu dus lekker genieten met manlief voordat de visite weer op de stoep staat ;)

Tot snel.. Liefs

10. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Sasjuh, superleuk om te lezen dat je hebt doorgezet en dat het nu dan zo goed gaat met de BV! Veel kindjes hebben wat moeite met een snelle toeschietreflex. Je kunt dan na de eerste slokken (dus zodra het begint te stromen) haar heel even afkoppelen en wat weg laten stromen. Zodra het dan niet meer zo er uit spuit, dan leg je haar weer aan. Kan ze vaak net wat rustiger drinken!

Suzanne, geniet maar van je mooie meisje met haar prachtige naam! Is uiteindelijk snel gegaan, lekker hoor! En wat een lieve foto, mooi zo je 3 meiden!!!

Lautjuh, begrijpelijk dat je beiden niet ziet zitten. Ik zou persoonlijk een stuitbevalling kiezen, mede omdat ik het grote verschil tussen een spoedKS en een geplande KS niet zo zie. Of moet je bij spoed per sé onder narcose? Als je hoort hoe lang je van een KS moet herstellen (6 weken niet tillen!) dan zou ik elke kans willen pakken om gewoon te bevallen. Maar ja, risico's enzo...

Beesie, pfff, balen zeg, maar goed van je gyn dat hij het wel uitlegt. Ook wel begrijpelijk, geen ontsluiting is zo rot inleiden...

Volle maan, precies wat beesie zegt is het geval met volle maan. Als je zelf naar de maan kijkt, dan is het wel bijna een week "volle maan", waarvan dan maar 1 dag dat de maan écht vol is. Maar goed, al die mensen zeggen 'het was volle maan bij mijn bevalling', omdat het zo leek vanuit het raam, maar het grootste deel daarvan bevalt gewoon tijdens "bijna" volle maan.

Veronique, gefeliciteerd met je mannetje, mooie naam!

Rens, die handdoekrol onder het matrasje is eigenlijk niet zo goed (matras moet recht zijn). Je kunt beter het hoofdeinde van het bedje wat ophogen met een paar boeken. Dan blijft het bedje netjes recht (voor het ruggetje). Enneh, misschien toch iets langer rechtop houden na de voeding?? Klinkt niet helemaal jofel als ik dat zo hoor, maar bij reflux is het vaak ook juist een poosje na de voeding... Ik zou idd even vragen bij het CB!

Nou, ik ben me daar moe! Al 2 dagen niet kunnen slapen 's middags (en dan dus eigenlijk ook maar een klein half uurtje een beetje plat gelegen). Ben helemaal op! Manlief was gisteravond ook nog eens heel laat thuis, en nu was hij van plan vanavond weer weg te gaan. Net maar ff gesmst of hij vanavond thuis kan blijven. Het huis moet nodig gestofzuigd, de afwas staat er nog van 2 dagen (oke, gisteren was ik veel weg, maar goed), het huis is een puinhoop en Julia heeft mijn man al 1,5 dag bijna niet gezien. Oftewel, tijd dat hij even iets meer in huis is...

11. Foxy74

Foxy74 Niet meer actief

Koen krijgt nu 6á7 flessen van 90cc per dag. Elke 3,5á 4 uur voeding. Komen dan ook ruim boven wat hij zou mogen als je uitgaat van die 150cc

Met CB besproken vandaag en was geen probleem. Heeft ook wat in te halen qua groei. We gaan nu oversag de tijden meer vastzetten en dan rond half 12 de laatste fles. Manlief staat altijd 5:45 op dus 5:30 weer 1e is voor ons praktisch. Dan overdag 6 flessen en als hij 's nachts tussendoor komt wordt dat de 7e. Hoef hem snachts niet wakker te maken. Zodra hij in cc omhoog mag naar 5 flessen per dag en snachts de 6e. Morgen in ziekenhuis koen maar eens wegen en anders maandag op het weeguurtje van CB

Melk opgeven mag volgens mij. Maar als hij zich er zo bij overstrekt goed in de gaten houden. Koen geeft gewoon wat over zonder zich er wat van aan te trekken. Heeft wel een langzamere speen nu omdat hij de fles in 6 minuten op had. Voelde het naar binnen kloktsen

12. fropste

fropste Actief lid

25 jul 2011
    165
    0
    0
    @suzanne, Wow wat eewn mooie plaatjes. Wat is die laatste 5 cm snel gegaan!!!

@veronique, gefeliciteerd met jullie zoon. Mooie naam ook weer.
    Valt me op dat ik gewoon eigenlijk de meeste namen mooi vind.

13. 0Zebra0

0Zebra0 VIP lid

6 nov 2010
    10.813
    0
    36
    Noord-brabant
    aaauuuuuwww heb hier voetjes die in m'n zij lopen te porren

14. beesie

beesie Fanatiek lid

10 jun 2010
    1.660
    0
    0
    NULL
    Flevoland
    Moet trouwens morgen om 12.00 bij de verloskundige zijn.... ik ga toch maar vragen of ik morgenavond weer met medicatie in t ziekenhuis kan slapen... je weet maar nooit... misschien slaat t nu wel beter aan en kan ik een beetje slapen.
    Heb net met manlief besproken dat ik vannacht beneden blijf. Ik ga wel wat op de bank hangen in de hoop daar zittend nog een beetje te kunnen slapen. Want in bed word ik er ook niet vrolijker van. En zo kan hij vannacht ook gewoon lekker doorslapen...

15. 0Zebra0

0Zebra0 VIP lid

6 nov 2010
    10.813
    0
    36
    Noord-brabant
    beesie, wat vreselijk zo zeg. als je nou al maar 1 cm zou hebben he! hoop dat je de nacht doorkomt en toch nog ergens wat slaap kan pakken. ik word een keer of 6 per nacht wakker en word daar al helemaal gek van,
    laat staan als je helemaal niet meer slaapt

16. lautjuh85

lautjuh85 Fanatiek lid

19 apr 2008
    3.996
    1.582
    113
    Pff beesie lijkt me echt een hel als je niet kan slapen. Je bent wel moe, maar het lukt niet door de pijn. Kan me voorstellen dat je er tegenop ziet om 's avonds naar bed te gaan. Kan je overdag wel wat bijtanken?

17. 0Zebra0

0Zebra0 VIP lid

6 nov 2010
    10.813
    0
    36
    Noord-brabant
    Iemand trouwens een idee waar positie joggingbroeken/huispakken te koop zijn ?

hier gekeken bij H&M en prenatal maar hadden t allebei niet ( kleine winkels dus niet in assortiment )
    hema zou ze hebben maar heb ik ze hier ook niet zien hangen.

moet toch wat aan de dag van de KS, in jeans lijkt me niet zo handig :p

18. missiemaartje

missiemaartje Fanatiek lid

6 jun 2011
    2.986
    0
    0
    NULL
    NULL
    Niek krijgt hier in principe 7 flessen, vanaf vandaag 65 cc per keer. Afgelopen week 60 per keer De laatste paar dagen heeft hij ook tussen de 450 en 500 gedronken, dus ook meer dan hoefde.

Ik vind het wel heel lastig, hoe ik kan ontdekken of hij echt honger heeft of gewoon heel erge zuigbehoefte heeft? En wat doe je daartegen, speentje geven? OF eten blijven geven?
    Hier vanmiddag namelijk ook 100 gegeven en toen bleef hij nog happen. Vind het lastig wat ik dan kan doen!

Als Niek overdag niet genoeg drinkt, kunnen we dit in een 8e voeding geven snachts. Maar hij komt snachts eigenlijk altijd. Als hij maar 1 voeding krijgt dan is dat rond 04.00. Maar de laatste paar dagen komt hij steeds om 02:00 en om 18:30. Dus dan geven we hem gewoon eten. Hij houdt eigenlijk alles binnen, ook als hij dus blijft happen en hij meer krijgt. Hij spuugt niets uit gelukkig.

Hij was 90 gram gegroeid in 4 dagen dus hij groeide verder goed.

19. beesie

beesie Fanatiek lid

10 jun 2010
    1.660
    0
    0
    NULL
    Flevoland
  20. beesie

beesie Fanatiek lid

10 jun 2010
    1.660
    0
    0
    NULL
    Flevoland
    Lautjuh: nou overdag doe ik vaak wel rustig aan maar kan ik ook niet echt gaan liggen, omdat juist het liggen en draaien zo'n pijn doet!!!
    Daarom blijf ik overdag liever in beweging of blijf ik zitten. Maar als ik langer dan een kwartier zit kan ik al bijna niet meer lopen van de pijn... loop dus steeds te ijsberen en zit dan weer 10 minuten... en ben zoooo moe... gatver kan wel janken!

Deel Deze Pagina